Notarissen

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192886
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Door problemen met mijn ex ben ik vertrokken naar NL in feb 2010. Mijn ex is in het huis blijven wonen en betaalde de hypotheek. Samen met de advocaten afgesproken dat ze mij verder niets hoefde te betalen. In oktober 2012 zijn we officieel in Frankrijk gescheiden en is het huis verkocht in juli 2013. Nu wacht ik nog steeds op het geld wat er over is na de verkoop. Nu weet ik dat mijn ex. meer van de verkoop wil hebben. Maar mijn voorstel van alles tot de scheiding beide 50% en daarna tot de verkoop haar deel is. Volgens de notaris zou dit in de rechtbank besloten moeten worden, maar mijn scheidingsadvocaat die ik heb gesproken weet van niets. Wat is de gebruikelijke procedure en hoe lang duurt het in het algemeen voordat ik me geld krijg van de notaris na verkoop huis.

    Ron

    #192889
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sorry, Ron. Niemand reageert kennelijk, en ik eigenlijk ook niet want ik vind uw verhaal nogal warrig.

    Er is ’n ex, er is ’n verkocht huis, er is ’n hypotheek, er waren twee advocaten, verklaart u zich nader. Anders zult u weinig zinvolle reacties krijgen.

    Peter.

    #192890
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als er door de advocaten een convenant is gemaakt, en dit door de rechter van kracht is verklaard, dan staat daar in hoe de gemeenschappelijke zaken verdeeld zijn, en zal dit de basis van de verdeling geweest zijn bij de verkoop van het huis.
    Is er bij de scheiding niets geregeld over de verdeling van de opbrengst van het huis, en dat lijkt me sterk gezien het feit dat uw ex over een periode de (hypotheek) lasten voor haar rekening heeft genomen, dan lijkt mij een 50/50 uitbetaling van de opbrengst, minus voor u de door de ex voor u betaalde kosten, redelijk.
    Hierbij ga ik er van uit dat jullie het huis samen, elk voor 50% gekocht hebben, en dat dit zo in de oorspronkeleijke eigendomsacte vermeldt staat.

    Joost Kubbe.

    #192887
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de scheidingspapieren is het huis niet meegenomen, waarom weet ik eigenlijk niet meer, alleen de scheiding en hoogte van de alimentatie. Tussen de advocaten onderling is er toen afgesproken dat zijn in het huis mocht blijven wonen en dat ze dan ook zorg moest dragen voor de hypotheek. Al die jaren ervoor heb ik altijd de hypotheek betaald, terwijl ik er ook niet altijd was i.v.m. werk in NL. Nu zijn we pas officieel gescheiden oktober 2012 en is het huis in juli 2013 verkocht. Ik zou dan zeggen t/m de scheiding 50-50 verdeling er daarna 100% voor haar tot de verkoop. Hoe moet ik dit nu verder oppakken?

    #192888
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het lijkt mij het verstandigst dat u zo snel mogelijk contact met uw advocaat opneemt om te zien wat de mogelijkheden nog zijn. Sterkte. Marietta

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?