Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderJe hoeft maar online bij de diverse providers te kijken en je ziet dat in 99 van 100 gevallen het gaat om tijdelijke lage prijzen. Dus….wees alert en laat je niet verleiden (zoals al heel veel jaren wordt geadviseerd door de diverse consumenten-organisaties en -programma’s.)
Was het niet ergens in de zestiger jaren van de vorige eeuw dat dat standaard werk “Verborgen verleiders” verscheen.?
Over wat reclame en aanbiedingen met de menselijke geest doen.Admin
SleutelbeheerderBovendien is het een MVNO, een virtuele provider die gebruik maakt van het netwerk van derden. Je bent dan een achtergesteld gebruiker waarvan de snelheid en verbinding afgeknepen kan worden, die meestal geen gebruik kan maken van diensten als VoLTE/VoWiFi/MMS en waarbij het gebruik in een modem vaak niet toegestaan is of gewoon niet werkt.
“Chez Prixtel, le partage de connexion (ou mode modem) n’est pas bloqué mais son bon fonctionnement dépend du modèle de téléphone ou de tablette que vous utilisez.”
Oftewel: het gebruik van een modem wordt niet geblokkeerd, maar als het niet werkt moet je niet bij ons zijn.
Admin
SleutelbeheerderNog beter: https://www.prixtel.com/forfait-mobile/forfait-complet
50 Gb voor € 4,99
Lees ik dat nu goed?
EDIT: Ah, alleen de eerste 6 maanden 🙁
Admin
SleutelbeheerderRed-By-SFR heeft de lat voor mobiele data vandaag weer verhoogd. Vanaf vandaag 40 Gb voor een tientje en 60 Gb voor €15,-/maand. Het wachten is op de reactie van de andere spelers.
Admin
SleutelbeheerderKijk…..antwoord na mijn gerichte vraag online via mijn Espace Particulier.
Ik had wel aangegeven (dat kon) dat het een vraag over de prélèvement betrof en zag toen al dat het niet naar mijn eigen kantoor werd gestuurd maar naar een kantoor in Pau. Ik vermoed een centraaal kennispunt voor de prélèvement vragen._______________________________________________________________________________________________
Bonjour,
Vous avez fait une erreur sur votre déclaration, c’est pour cela qu’un taux vous a été calculé alors que cela aurait dû être un acompte contemporain.
Vous avez déclarer vos salaires de source étrangère dans la case 1AS et 1BS “Pensions, retraites et rentes connues” alors que vous auriez dû le déclarer en case 1AM et 1BM “Autres pensions de source étrangère”.
Vous pouvez corriger votre déclaration en ligne directement sur votre espace particulier.
Cordialement,
M. Florian BALTHAZARD Agent adm ppal FIP 2ème classe
___________________________________________________________________________________________
Gewoon dom van mij dus in dit geval.. Wel grappig te constateren dat ondanks invullen 2047 formulier, de informatie zoals op 2042 formulier is ingevuld dus gebruikt wordt voor de vaststelling van de prélèvement parameters per 1 jan 2019.
Meteen de correctie aangebracht.
Nu wacht ik af of ik dus een nieuwe Avis krijg en wat daar dan op staat.
Ik hou u op de hoogte.Jaap
Admin
SleutelbeheerderEen gravertje van 4 ton was hard nodig, wr hadden geluk dat ter plekke van de fosse de harde lagen diep zaten, aleen de laatste paar meter van het vloeiveld was echt steenachtig en bijna niet door te komen.
Hakken in een bijna 2 meter diepe put is met dergelijke temperaturen niet te doen. Het tussendoor met de hand 10cm uitgraven van de cave was al erg genoeg en dat was nog in de schaduw……Admin
SleutelbeheerderDe Fosse hebben we vorige week geplaatst, de klus viel eigenlijk alles mee op de constante 30+ graden na. Alles bij elkaar heeft het ca. 2,5-3 dagen gekost met 2 man.
De SPANC had geen tijd om te komen kijken en neemt genoegen met een fotoreportage ter controle. Nu hopen dat het gewoon zondermeer akkoord is en we de boel komende vakantie in gebruik kunnen nemen…Admin
SleutelbeheerderNee hoor, de belastingdienst is gewoon open en je kan gewoon vragen stellen.
Het antwoord zou wat langer kunnen duren. 🙂
Maar dat is soms ook zo als het geen vakantietijd is. 🙂Ja Ron, ik wacht gewoon af tot na augustus. 🙂
Admin
SleutelbeheerderHet is vakantietijd in Frankrijk mensen. Even wachten tot begin september en het openbare leven komt weer op gang.
Admin
SleutelbeheerderIn Oost-Brabant is geen buxus meer te bekennen. Mijn oude huis in Nederland had een keurige haag langs de oprit die ook in 2016 nog prima was. Dit voorjaar waren alleen nog wat plukjes dode takken zichtbaar.
Er is maar één oplossing: rooien en vervangen voor een op het oog vergelijkbaar gewas zoals Japanse Hulst. Bij gebrek aan voedsel sterft ook de mot vanzelf weer uit.
Admin
SleutelbeheerderBeste allemaal
Na ontvangst van de aanslag 2018 over inkomen 2017 met daarin inderdaad informatie over de gang van zaken vanaf 1 januari 2019 ben ik er helemaal niet meer zeker van dat men automatisch, als een soort voorheffing, maandelijks gaat afschrijven van de bankrekening voor hen die alleen buitenlands inkomen hebben en dus geen “collecteur” (zoals bv een Franse werkgever of een Frans pensioenfonds).
Uit de informatie lees ik, dat men voor de CSG etc dat wel gaat doen, maar voor revenue van buiten Frankrijk staat bij mij niets ingevuld.
En…er staat heel duidelijk dat de maandelijkse inhoudingen zoals in het oude systeem automatisch per 31/12/2018 vervallen. “u hoeft daar niets voor te doen”, staat er ook nog bij.
Dus…..vermoed ik dat men per maand veel te weinig zal gaan inhouden en men DUS zelf zal moeten gaan reserveren om de definitieve aanslag over 2019 in 2020 te kunnen betalen. Op zich geen probleem, maar vereist wel de nodige oplettendheid en discipline.Misschien ga ik toch maar eens even langs bij de lokale Ontvanger (Trésorier) om te horen wat zij hiervan vinden.
Of zijn er onder u, die hier al meer over weten? (dan wel gaarne ook bron van de informatie aangeven svp)
Admin
SleutelbeheerderPrecies.
Ik heb dit exact zo ondervonden. Het is m.i. zelfs zo, dat men expliciet die 1Go voor €9,99 erbij moet kopen (en zijn normale vitesse behouden). Anders ga je automatisch, na het opsouperen van je bundel, naar de vitesse réduite (très réduite, bijna trekschuit).
Dus…… zou je helemaal niet gefactureerd mogen worden als je niet expliciet er om hebt gevraagd 1 Go bij te kopen.
MAAR…..stond de setting wel op automatische vitesse réduite? Zo niet, dan kan ik me voorstellen, dat er automatisch 1Go bijgeplakt wordt als men de bundel heeft gebruikt en DUS gefactureerd.Even goed checken dus alvorens Bouygues er op aan te spreken.
Admin
SleutelbeheerderIk zou eens gaan klagen bij Bouygues, want ik kan hier alleen dit vinden:
“Le mode vitesse réduite (uniquement en France métropolitaine/Europe/DOM) :
Au-delà du forfait, vous surfez en vitesse réduite, jusqu’à la remise à zéro de votre forfait. Vos usages sont alors restreints à l’envoi/réception de mails et à la navigation sur des pages Internet classiques. Vous n’êtes pas facturé.”
Vooral de regel ” Vous n’êtes pas facturé.” lijkt tegen te spreken dat je een tientje moet bijbetalen bij gereduceerde snelheid. Je moet alleen een tientje betalen als de snelheid ‘normaal’ blijft.
Admin
SleutelbeheerderAch, het is slechts een kwestie van tijd voordat ook Bouygues met een goedkope ruime datalimiet komt. Na Red-By-SFR biedt nu ook Free een 100 Gb ‘4G illimité’ abonnement voor €20,-/maand. Ik zag de reklame op TV. Tenzij je veel TV gaat streamen is die 100 Gb ruim voldoende.
Vreemd, die factuur van €9,99. Ik zou ook niet weten waar dat staat, tegen de volle snelheid zou dat weer 1GB moeten opleveren.
Admin
SleutelbeheerderDank je Jako. Ook de cloudsynchronisatie vinden in die (al gevonden) datalimietmodus niet meer plaats.
De apparaten zijn vervangen en de Livebox is omgeruild (er stonden dagenlang hele rijen mopperende klanten voor de Oranqewinkel met een kapotte Livebox). Gelukkig had ik via de Huawei-router al een test bij Orange gedaan, die me een ruilnummer voor de Livebox opleverde. Eenmaal binnen (na 60 minuten in de rij staan), kreeg ik onmiddellijk op basis van dat nummer een nieuwe Livebox aangereikt. De meeste andere klanten moesten hun Livebox ter plaatse zelf testen om ook een nummer te bekomen. Dat joeg bij menigeen de bloeddruk hoog op en maakte de wachttijd alleen maar langer.Admin
SleutelbeheerderOef, dat zal schrikken geweest zijn. De telefoonstekker trek ik er altijd eerst uit, daarna de apparatuur uit het stopcontact. M’n satellietkabels laat ik altijd zitten, dat is te veel werk. Tot op heden gaf dat geen problemen.
Denk ook aan de instelling van Windows om het datagebruik te beperken. Bij je draadloze instelling kun je aangeven dat het een “verbinding met datalimiet” is. Windows zal nu de eigen updates zo veel mogelijk beperken of uitstellen, ongeacht de ingevulde hoogte van de datalimiet.
Admin
SleutelbeheerderEen kleine update. Laatst was er hier een heftig en zeer kort onweer. Stroom eraf gehaald, maar niet aan de antennes en de telefoonstekker gedacht. Resultaat was een kapotte tv, decoder, livebox en satellietschotel (allebei de antennes – sat en tnt – kregen de volle laag. Vergeleken met enkele buren was de schade bij mij overigens nog zeer gering. Complete bedradingen zijn verwoest. De hele buurt zat vervolgens enkele dagen zonder (Orange)internet. Mijn 4G-netwerk evenwel draaide vrijwel meteen, eerst nog met beperkte ontvangst (één streepje op de box), maar na een uur weer volop. Tot nu is de limiet aan het dataverbruik het enige minpuntje, want na 12 dagen heb ik bijna 50% verbruikt.
Admin
SleutelbeheerderMisschien de eigen kleuren van de verschillende merken, zoals voor de 13kg flessen :
https://selectra.info/propane/guides/usages/differences#code-couleur
wimbAdmin
SleutelbeheerderVerzekeraars beweren wel meer wat helemaal niet deugt.
Het zijn de grootste oplichters die er rondlopen.Je kunt een verzekering ALTIJD OPZEGGEN, waar je maar wilt, wanneer je maar wilt.
https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F2659
Wel jouw auto afmelden van het kentekenbewijs iid.
Cees.
Admin
SleutelbeheerderEen autoverzekering kunt u op elk gewenst moment stoppen, daar is geen enkele verklaring voor nodig bij de verzekeraars.
Wel verstandig om de carte grise nietig verklaren door de procedure te volgen die op hun website staat.Admin
SleutelbeheerderJa Ron, ik denk dat dat maandelijks gaat gebeuren per prélèvement, op basis van het in de aanslag genoemde percentage.
Vind ik prima overigens, en loopt in de pas met de gesalarieerden in frankrijk.
Zolang het verdrag maar niet op de schop gaat zoals nederland zou willen ( bronheffing door nederland) is er voor mij niets aan de hand.Admin
SleutelbeheerderJa, die uitleg heb ik hier ook ontvangen samen met het bedrag retour wat we al aan voorheffing over 2018 hadden betaald. Dat teruggekregen bedrag aan voorheffing is geen bonus zoals bosbess toch nog een beetje denkt. Er is n.l. een jaar of 3, 4 terug, toen die voorheffing ineens voor een aantal gevallen werd ingevoerd, zoals bij bosbess en mij, een jaar dubbel betaald n.l. voor het voorgaande jaar en de voorheffing voor het actuele jaar. Dat voorval is nu met deze terugbetaling weer vereffend.
Hoe de voorheffing 2019 gaat lopen voor zelfstandigen en inkomens uit het buitenland weten we nog niet. Twee keer per jaar of maandelijks, we zullen het t.z.t. wel vernemen. Wel blijven opletten want in Frankrijk moet je vaak zelf actie ondernemen en als je even zit te pitten heb je zo een boete.
Admin
SleutelbeheerderBij mijn aanslag zat een uitgebreide uitleg dat per belastingplichtige of gezamenlijk belastingplichtige een percentage voorheffing wordt vastgesteld en dat is in mijn geval slechts 6 % over mijn netto belastbaar bedrag in Frankrijk, waarbij dus rekening is gehouden met het verdrag tussen ned. en fr.
Wat mij nu nog niet duidelijk is, heffen ze dat vóór door automatische afschrijving maandelijks op basis van die 6%? Ik heb nl geen betaalde inkomsten in Frankrijk dus geen werkgever om het in te houden.Admin
SleutelbeheerderHier hetzelfde geval (ongeveer dan).
In Frankrijk betaal je belasting achteraf. Dus in 2018 betaal na aangifte de belasting over 2017. Nu stapt men over op het voorheffing systeem, zoals dat in NL al lang bestaat. Ter voorkoming van dubbel betalen is het blanco jaar ingevoerd. In 2018 betaal je dus het jaar 2017 en in 2019 niet het jaar 2018 maar begin je met de voorheffingen 2019. Het zit hem er dus in hoe administratief de jaren genoemd worden.Nu dit werkt prima maar niet voor degene die al eerder vooruit betaalden zoals bosbess. Die voorschotten voor het belastingjaar 2018 vallen weg immers het hele jaar 2018 zal worden overgeslagen. De voorschotten heb je dus terug ontvangen en vervolgens gaat de berekening zoals het voor alle inwoners zal gaan gelden. Daar zit best nog wat onduidelijkheid in, dat kennen we inmiddels in dit land. Rustig afwachten dus.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb kunnen uitleggen voor zover ik het zelf heb begrepen dan.Admin
SleutelbeheerderDag Jeroen,
naar aanleiding van deze discussie heb ik aan mijn stuk over luiken zelf maken een alinea over krom trekken en planken om-en-om plaatsen toegevoegd.
Admin
SleutelbeheerderGek, toen ik nog het 50 Gb abonnement had van Syma had ik wifi gewoon uitgezet op m’n smartphone. Alles ging via 3G/4G en desondanks kwam het verbruik van de telefoon nooit boven de 10 GB per maand uit. Nu laat ik foto’s en andere data nooit automatisch naar de cloud backuppen, dus wellicht is dat het verschil.
Admin
SleutelbeheerderDat verbruik gaat verschrikkelijk hard. Sinds 27/07/2018 zit ik alweer aan de 63.67 Go. Geen idee waarom het zoveel is. Er zijn de updates, smartphone en twee computers, foto’s gaan naar Dropbox, Google Photos en nog naar een lokale opslag. Backups naar Google Drive.
De telefoon zegt dat hij 5 gigabytes “données mobiles” heeft gebruikt en nog iets meer via Wifi.
Het belangrijkste is dat alles goed werkt, en dat doet het.
wimbAdmin
SleutelbeheerderHoewel de optie ‘ligne résidence secondaire” nog steeds te vinden is op de website van Orange lees ik op een Brits forum dat huidige gebruikers van deze dienst melden dat ze dit jaar voor het laatst van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken.
Vermoedelijk gaat dat over de combinatie van vaste telefonie in combinatie met vast internet maar diverse Britse gebruikers melden dat ze te horen hebben gekregen dat ze hun contract moeten omzetten in een jaarcontract of opzeggen.
Admin
SleutelbeheerderIk ben er inmiddels uit, hartelijk dank aan jullie bijdragen. Was er wel over verbaasd hoe snel de pomp de put leeg trekt, sneller in ieder geval dan dat het water aangevoerd wordt. Maar dat is weer een ander probleem.
Wim
Admin
Sleutelbeheerder@Cees,
Dat is een goeie tip!
Ik heb van de EDF inderdaad ook nog geld te goed, maar na een paar jaar ga ik er maar vanuit dat ik dat nooit meer zal krijgen. Van verrekenen hebben ze nog nooit gehoord.
Wim
-
AuteurBerichten