Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderJako bedankt voor je uitvoerige uitleg, ik heb nu een ligne residence secondaire en begrijp dus dat ik die ook moet activeren met maandelijkse vaste kosten om internet sans engagement te nemen of het door jou genoemde sosh…..
Admin
SleutelbeheerderNadeel: je krijgt een ‘gesloten’ provider box waar je zelf geen voip providers kunt toevoegen en die op een door de provider gekozen moment een ander IP adres (in principe wekelijks) en software updates krijgt.
Voordeel: je krijgt een nieuw modem als de oude defect is, bijvoorbeeld na blikseminslag en het praat gemakkelijker met de helpdesk in geval van problemen.
€3,- per maand tikt flink door, vooral als je bedenkt dat Nederlandse providers de modems veelal gratis weggeven waardoor die in Nederland goedkoop op de 2e hands markt verschijnen.
Voor ‘découverte’ ben je tevens verplicht om een analoge telefoonlijn bij Orange aan te houden waardoor het totale abonnementsgeld weinig afwijkt van de Orange abonnementen inclusief voip en ‘gratis’ bellen.
Sosh van Orange biedt een gratis modem en geen TV, maar wel mobiele telefonie voor een lager maandbedrag (€30,-) dan découverte+analoge telefoon.
Admin
SleutelbeheerderHans, wat goed te horen, dat u zich zo prettig voelt, weer in Nederland! Doorgaan zo!
Petrus, drop en pindakaas zijn in de Tarn wel te koop.Terug naar de erkenning voor het zgn. levenstestament in Frankrijk. Ik moet toegeven, dat dit een hele stap vooruit is.
Nu is het dus zaak de directives anticipés op te stellen en nationaal te laten registreren. Deze zijn te downloaden op de site van de ADMD http://www.admd.net Deze dien je in te vullen en naar de ADMD te sturen of te mailen. Kopietjes ervan afgeven bij huisarts en personnes de confiance en altijd een exemplaar bij de carte vitale stoppen. De ADMD stuurt je dan een registratiekaart. Lidmaatschap ADMD kost p.j. voor personen tot 35 jaar 5€, voor anderen 35€ en voor echtparen 47€. Daarvoor ontvang je doorlopend mails vol info, een periodiek magazine en uitnodigingen voor bijeenkomsten in de regio. Maar het belangrijkste is de nationale registratie.
Natuurlijk kun je het formulier ook bij je huisarts en notaris afgeven i.p.v. laten registreren, maar ik weet niet of dat voldoet.Admin
SleutelbeheerderBonjour Jako,
Inderdaad, ik heb tot en met half 2013 voor duizenden euros bij Pixmania besteld, onder andere laptops, e-readers en foto-apparatuur. Niet alleen voor mezelf (zo’n budget heb ik nu ook weer niet 🙂 ) maar ook voor bekenden in de omgeving. Met name Engelsen want Pixmania was één van de weinige adressen in Frankrijk waar je laptops in UK uitvoering met Engelstalige Windows en QWERTY toetsenbord kon bestellen. Nooit enig probleem, snelle levering, adequate klantenservice en scherpe prijzen.
December 2013 (dus na de overname) bestelde ik een tablet als kerstcadeau voor mevrouw. Een complete desillusie. De levering was zwaar vertraagd, uiteindelijk kreeg ik in plaats van de tablet een paar flessen antiroos-shampoo (!) thuisbezorgd, de service client behandelde me alsof ik zelf de dief was, belde of mailde nooit terug ondanks toezeggingen, kortom het bekende drama bij derderangs webwinkels.
Gelukkig had ik zoals gewoonlijk met Paypal betaald en via dreigen met een litige kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug. Op een formele klacht richting directie over deze behandeling van een trouwe en goede klant werd niet gereageerd.
Inderdaad, wat men hier en daar ook mag zeggen over vrije marktwerking, het maakt in elk geval korte metten met dit soort minkukels. Zolang ze maar niet door bureaucraten als “systematically important” of “too big to fail” worden aangemerkt 🙂
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderBeste M.M.
Ik ben ook (in 1992 een nieuwe vakantiewoning gekocht) naar Frankrijk verhuisd met dromen over LDF, die grotendeels niet in overeenstemming bleken met het gebodene. En verstandig mens wijt dit dan meteen aan de dromen enb taait af.Om niet toe te geven, dat je nagenoeg dezelfde fouten maakt als de gemiddelde ‘ík-vertrek-er’ en omdat de charmes van het Franse platte land op korte termijn groter zijn dan de genoegens van de gemiddelde Nederlandse provincieplaats, komt de wekelijkheid pas later en duidelijker naar voren. In 1998 was ik nog zo overtuigd van het paradijs op aarde gevonden te hebben dat ik in 1998 een grotere permanente woning liet bouwen net buiten het dorp.
Maar, helaas pindakaas, in 2005 was de droom voorbij en wilden weg uit Frankrijk. Wij wilden niet zozeer terg naar Nederland. Die keuze werd gemaakt door Kanker, die in Frankrijk niet werd gezien, maar die tijdens een bezoek in Nederland direct naar herkent werd.
Binnen een paar dagen lag ik in het ziekenhuis. Net voor de operatie een huis in Amsterdam gekocht en mijn huis in Frankrijk verkocht. In 2015 bleek, dat ik in 1998 al een foute beslissing had genomen door mijn geluk te zoeken in Frankrijk, daar lag mijn toekomst niet, maar ook niet in Amsterdam. Ik heb toen mijn gevoel en niet mijn dromen de kans gegeven en ben uitgekomen op een 65+ project in Bennebroek (in de bollenstreek, waar ik oorspronkelijk vandaan kwam). Ik voel mij hier thuis. Ik ontmoet hier mensen, die wel moeite doen en tijd hebben voor onderhouden van menselijke relaties. Ik heb dat hier – als ik dat nodig had – op deze site nooit gezien. Wonen en leven in Frankrijk is inderdaad een goede site om vragen te stellen over klussen en dergelijk, maar kom niet aan met enge kwesties als leven en dood of de problemen inzake alleen achterblijven Dat soort mensen zijn hier systematisch verwijderd. Zoals de hoofdmoot van de reactie van Mr Petrus meer een cold shoulder dan een blijk van aanvoelen is.
Hans PietersAdmin
SleutelbeheerderNaast de directe financiële consequenties zou ik ook de politieke stabiliteit in de overweging meenemen voor de lange termijn. Bij mijn weten lopen de huidige afspraken over subsidiestromen naar de voormalige Oostbloklanden tot 2020. Gezien de opkomst van het nationalisme is het maar helemaal de vraag of Hongarije nadien nog EU lid mag/wenst te zijn.
Een investering van harde euro’s die omgezet zijn naar zachte forinten die daarna snel in waarde zouden kunnen dalen met een daling van het toerisme en wellicht zelfs nationalisatie van buitenlands bezit is een risico wat in Frankrijk (vrijwel) afwezig is.
Admin
SleutelbeheerderIk heb er in het verleden toch redelijk wat bestellingen gedaan en nooit enig probleem ondervonden. Maar dat was voordat de tent werd overgenomen, nadien vond ik de prijzen niet meer aantrekkelijk en heb ik er ook niets meer besteld.
Vrije marktwerking lost het probleem vanzelf op, als de overheid zich er maar niet mee bemoeit. 😉
Admin
SleutelbeheerderBonsoir Jako,
Verbaast me niets. Ik heb bestellingen gedaan bij een veelheid van webshops, voor van alles en nog wat, waaronder ook Pixmania. Pixmania biedt (bood?) scherpe prijzen maar de service client staat op een etherisch niveau van hufterigheid, zelfs voor Franse begrippen. Ze stonden derhalve al op mijn persoonlijke blacklist. Goodbye and good riddance.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderSorry, Mimi, ik begrijp – nogmaals – uw situatie en heb daar alle begrip voor.
Maar nu u aankomt met ‘de verwachting van vele Nederlanders’, moet ik u namens Frankrijk en de Fransen teleurstellen. Dit is F, met al z’n wellicht rare gewoonten en gebruiken, gecompliceerde verhoudingen, afwijkende tradities dan in Het Noorden, &c. &c.
Zo is actieve euthanasie hier ’n uiterst gevoelig onderwerp, zijn vele winkels tussen twaalf en twee gesloten, houden we van ganzenlever en is pindakaas niet of nauwelijks te krijgen. Drop evenmin.
Enchanté.
Peter (die altijd heeft gedacht dat vele Nederlanders naar F kwamen omdat ’t leven er zo aangenaam is).Admin
SleutelbeheerderHet gaat hier niet om een persoonlijke situatie. Velen verlieten Nederland toen daar euthanasie gelegaliseerd was in de verwachting dat die ontwikkelingen in Frankrijk niet lang konden uitblijven. We kwamen voor carpe diem, maar niemand ontkomt aan memento mori.
Admin
SleutelbeheerderHet lastige is Hans, dat je met de Orange tv-decoder slechts een satelliet kunt uitkiezen en dan alleen maar op de knop automatisch zoeken kan klikken. Ik zou een free-to-air ontvanger extra kunnen aansluiten en de kabel van de schotel op een of andere manier doorlussen. Ga ik proberen als ik er weer ben (nu in NL).
Admin
SleutelbeheerderJa Mimi, u zit in ’n uitermate lastige situatie en alle begrip daarvoor.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderJuist doordat ik me besef in welk land ik woon, loop ik niet hossend door de Tarn wegens deze ontwikkeling. Straks komt rechts weer aan het stuur. Behoudend beleid. Het homo-huwelijk komt dan weer ter discussie en ik vrees dan ook voor wat stringente clausules inzake de huidige wetgeving over hetgeen nog niet euthanasie met vertrouwensartsen en zo kan worden genoemd. Bij gesprekken met een anesthesist overhandigt mijn man altijd zijn directives anticipées en daar wordt heel verbaasd op gereageerd. Wat moeten ze ermee? Geef maar aan de verpleging, zei de arts een paar weken geleden. Nee, zei mijn man, dit hoort in uw dossier. De arts pakte het aan, alsof hij een vieze zakdoek kreeg aangeboden. Wij zijn ook lid van Dignitas in Zwitserland. Weigert een arts in Frankrijk gehoor te geven aan directives anticipées, dan is hij in overtreding en schakelt Dignitas direct een Franse advocaat in.
Admin
SleutelbeheerderBert, wat spreekt u beter, Frans of Hongaars. Laat daar uw keuze van afhangen, want u zult veel moeten regelen met instanties.
Admin
SleutelbeheerderWij lieten asfalt op oprit, parkeerruimte en paden storten. Aflopend aangelegd, zodat regenwater weg kan lopen. Vocht is vaak de oorzaak van gras op paden. Daarover kwam een dikke laag geel steensplit. Op plaatsen waar het toch wat vochtig is, komt wel eens gras en onkruid. Daar ga ik af en toe langs met de gieter met water aangelengde ordinaire azijn. Na tien jaar liet ik een nieuw laagje split storten en aanstampen. Het oogt natuurlijker dan grind en het wordt een mooie vaste laag. Ook een groot terras werd hiermee bedekt. Eerst de tegels laten verwijderen en drainagekanalen laten hakken uit de betonnen ondergrond en daar drainageslangen laten aanbrengen. Dat split, gravier calcaire, is erg goedkoop. Het oogt prachtig. Erg natuurlijk i.t.t. grind. Begroeing aan de zijkant doet er een stapje in, waardoor de lijnen niet te nadrukkelijk zijn. Blad is er gemakkelijk vanaf te harken. Het is stroef, dus je glijdt er niet op uit. Het wordt een harde laag, dus zelfs dameshakjes blijven er niet in steken. De kleinkinderen lopen er zelfs op hun blote voeten over. Onkruid en gras moeten hard werken om wortels te laten vertakken. Mos en alg komt er sowieso niet op, door het kalkgehalte. Het houdt de warmte niet vast, zoals grind, dus slangen komen er niet op af. Rond de plage van ons zwembad legde ik een rand aan van stenen die ik steeds tegenkwam bij het spitten en planten. Die blijven lang warm en vaak zonnen de slangen daar. Ik overweeg ook daar split te laten storten. Wegens die couleuvres. En het onkruid.
Admin
SleutelbeheerderWij lieten asfalt op oprit, parkeerruimte en paden storten. Aflopend aangelegd, zodat regenwater weg kan lopen. Vocht is vaak de oorzaak van gras op paden. Daarover kwam een dikke laag geel steensplit. Op plaatsen waar het toch wat vochtig is, komt wel eens gras en onkruid. Daar ga ik af en toe langs met de gieter met water aangelengde ordinaire azijn. Na tien jaar liet ik een nieuw laagje split storten en aanstampen. Het oogt natuurlijker dan grind en het wordt een mooie vaste laag. Ook een groot terras werd hiermee bedekt. Eerst de tegels laten verwijderen en drainagekanalen laten hakken uit de betonnen ondergrond en daar drainageslangen laten aanbrengen. Dat split, gravier calcaire, is erg goedkoop. Het oogt prachtig. Erg natuurlijk i.t.t. Grind. Begroeing aan de zijkant doet er een stapje in, waardoor de lijnen niet te nadrukkelijk zijn. Blad is er gemakkelijk vanaf te harken. Het is stroef, dus je glijdt er niet op uit. Het wordt een harde laag, dus zelfs dameshakjes blijven er niet in steken. De kleinkinderen lopen er zelfs op hun blote voeten over. Onkruid en gras moeten hard werken om wortels te laten vertakken. Mos en alg komt er sowieso niet op, door het kalkgehalte. Hethoudt de warmte niet vast, zoals grind, dus slangen komen er niet op af. Rond de plage van ons zwembad legde ik een rand aan van stenen die ik steeds tegenkwam bij het spitten en planten. Die blijven lang warm en vaak zonnen de slangen daar. Ik overweeg ook daar split te laten storten. Wegens die couleuvres. En het onkruid.
Admin
SleutelbeheerderVoor Frankrijk lijkt me deze jongste ontwikkeling nogal ’n stap, vooruit inderdaad. Ik vind Mimi’s reactie nogal zuur en weinig getuigen van enig besef in welk land ze woont.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderBen bang dat in dit geval plastic niet helpt. De beschrijving lijkt op die van het kweekgras en dat komt niet van onderaf maar groeit over het oppervlak. Vroegah had je daar diverse bestrijdingsmiddelen voor, maar de meeste daarvan durf ik niet meer hardop te noemen. Er voor zorgen dat in de aan het grindpad grenzende oppervlakten het kweekgras wordt vervangen door andere grassoorten (spitten en inzaaien) is de meest milieuvriendelijke oplossing.
Succes
BartAdmin
SleutelbeheerderJa, het lijkt een overwinning dat de Assemblée en de Sénat op 27 januari jl. met bijna volstrekte meerderheid instemden met het voorstel van een cmp (commission mixte paritaire) op basis van een reeks voorstellen tot aanpassing van de wetgeving waarbij die van ruim drieëneenhalf jaar geleden nu min of meer is overgenomen. Hiermee worden zowel de voor- als tegenstanders van euthanasie even in slaap gesust. Maar het is een overwinning van lik-mijn-vestje. Ruim 90% van de Fransen wil een euthanasiewetgeving zoals die al bestaat in de Benelux. Maar waar staan we nu in Frankrijk? Kunstmatige toedoening van vocht en voeding vallen niet meer onder soins en zijn nu traitements geworden die mogen worden stopgezet. Palliatieve sedatie gelieerd aan analgesie mag worden toegepast, ook bij de patiënt thuis. Artsen dienen rekening te houden met een levenstestament maar moeten de tijd krijgen de status van de patiënt te evaluaren en het gestelde in het levenstestament te toetsen aan de toepasbaarheid inzake deze status.
We zijn er bijna zou je zeggen, maar het is allemaal nog te vrijblijvend voor een algehele en duidelijke implementatie. Een patiënt staat in feite nog met lege handen in de communicatie met de arts over een zelfgekozen waardige levensbeëindiging. Lijkt me een soesa als je niet zo fit meer bent.Admin
SleutelbeheerderEen stap vooruit, inderdaad maaar feitelijk een validering van een wijdverbreide praktijk.
Bij palliatieve sedatie wordt iemand kunstmatig in coma gebracht, alle andere medicatie, voedsel- en vochtinname gestaakt en de zieke overlijdt in een paar dagen.
Iets minder agressief dan actieve euthanasie.Admin
SleutelbeheerderBeste Erick,
Grind eruit en van dat zwarte plastic eronder, speciaal tegen doorgroei van onkruid en grassen.Let op er staat tekst op welke zijde aan de bovenkant moet. Lokaal gekocht hier 4 of 8 meter breed. Niet erg duur.Tis een klus maar dat gedoe met roudup kan niet langer, er bestaan ook gasbranders maar plastic is meer definitief.
Alors succes
AlbertAdmin
SleutelbeheerderAfrika? je vergeet het werelddeel Wallonië.
Maar wordt er minder gebruik gemaakt van de o zo Franse accenten, men typt lekker vlot!Admin
Sleutelbeheerder’n Beetje ondergesneeuwd in al ’t mediageweld van de afgelopen week, maar woensdag is ’t wetsvoorstel ‘Claeys-Leonetti’ met zeer grote meerderheid (“à la quasi-unanimité“) in de Assemblée Nationale aangenomen.
Mijn krantje kopt “Une étape «historique»” en stelt dat Hollande ’n verkiezingsbelofte (dat recht op sedatie tot de dood erop volgt) is nagekomen.Peter.
Admin
SleutelbeheerderOverigens stijgt ’t aantal francofone wereldwijd, hoorde ik van de week op France Inter.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderMoldavie was inderdaad ook in onze gedachten geweest, omdat we eerder nog niet stil gestaan hadden bij de prijs. Die prijs met Frankrijk was zo een verschil, dat we gelijk gekeken hebben welke landen allemaal goedkoop zijn. Moldavie mist toch de moderne zaken die in Hongarije wel zijn, wat we lezen op de fora.
Bedankt voor de tip. 🙂 Groeten van Bert en Anton.
Admin
SleutelbeheerderMoldavië is nog vele malen goedkoper dan Hongarije. Dus als het alleen om het geld gaat, zouden jullie dat land ook kunnen overwegen. Kijk eerst eens naar wat je wilt. Overwegingen die nog meer dan het geld mee zouden moeten spelen zijn de taal, het sociale klimaat, het weer en nog veel meer. Maar daar gaan jullie vragen niet over.
Het rekensommetje dat jullie vragen is snel gemaakt als de variabelen, zoals huis, locatie en inkomsten bekend zijn.
Nu kan ik alleen heel algemeen zeggen dat Frankrijk iets goedkoper is dan Nederland en duurder dan Hongarije.Admin
SleutelbeheerderHi Rob, nee hoor geen betoogje houden. Laat ik nu op cardiologie werken, die 5 mA kan, maar dan wel intracardiaal en in gevoelige harten.
Tja en in de waan van de dag, ook ik test bijna nooit mijn aardlekschakelaars (NL en LDF) Moest ik toch maar eens meer op gaan letten.
bedankt voor je antwoordAdmin
SleutelbeheerderJa, en RTLZ ook in SD. Gisteren was die enkele uren FTA.
RTLZ in SD is beter dan niets, maar SD is echt niet meer van deze tijd, dan loop je als provider hopeloos achter. Daar zijn veel klachten over en volgens geruchten regent het dan ook opzeggingen.
Admin
SleutelbeheerderHa Marjorie. Ik heb goede ervaringen met een Nederlands product, gebaseerd op gekookte lijnolie.
Je hoeft niet te schuren, sterker nog, dat mag niet, en je kunt het na een aantal jaren opnieuw opbrengen. Het dekt prima en je krijgt een egale kleur. Ik heb de keuze voor dit product gemaakt omdat ik ooit oud en der dagen zat, toch ook zal moeten schilderen en dan misschien wat minder precies zal zijn.
Het zit er nu bij mij 9 jaar op en is in de tussentijd eenmaal opnieuw opgebracht. Ecoleum als zoekterm kan je helpen.
Wat de verkleuring betreft, ik heb begrepen dat alleen bepaalde soorten hout mooi grijs worden. Cederhout bv. Wijkt jouw houtsoort af?succes Jeroen B, 62
Admin
SleutelbeheerderJa, en ben ik Eurosport 2 HD DUT kwijt. Wat een vooruitgang zeg, van HD naar SD.
Het blijven toch vreemde snuiters daar bij CanalDigitaal.Overigens, RTLZ is in test bij ze. Op dezelfde transponder als RTL7.
(wel zwart bij mij voorlopig)
-
AuteurBerichten