Pixmania, en redressement judiciaire

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #202099
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voorlopig maar even niks bestellen bij Pixmania.fr klik

    #202100
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Jako,

    Verbaast me niets. Ik heb bestellingen gedaan bij een veelheid van webshops, voor van alles en nog wat, waaronder ook Pixmania. Pixmania biedt (bood?) scherpe prijzen maar de service client staat op een etherisch niveau van hufterigheid, zelfs voor Franse begrippen. Ze stonden derhalve al op mijn persoonlijke blacklist. Goodbye and good riddance.

    Salutations, Jos

    #202101
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb er in het verleden toch redelijk wat bestellingen gedaan en nooit enig probleem ondervonden. Maar dat was voordat de tent werd overgenomen, nadien vond ik de prijzen niet meer aantrekkelijk en heb ik er ook niets meer besteld.

    Vrije marktwerking lost het probleem vanzelf op, als de overheid zich er maar niet mee bemoeit. 😉

    #202102
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Jako,

    Inderdaad, ik heb tot en met half 2013 voor duizenden euros bij Pixmania besteld, onder andere laptops, e-readers en foto-apparatuur. Niet alleen voor mezelf (zo’n budget heb ik nu ook weer niet 🙂 ) maar ook voor bekenden in de omgeving. Met name Engelsen want Pixmania was één van de weinige adressen in Frankrijk waar je laptops in UK uitvoering met Engelstalige Windows en QWERTY toetsenbord kon bestellen. Nooit enig probleem, snelle levering, adequate klantenservice en scherpe prijzen.

    December 2013 (dus na de overname) bestelde ik een tablet als kerstcadeau voor mevrouw. Een complete desillusie. De levering was zwaar vertraagd, uiteindelijk kreeg ik in plaats van de tablet een paar flessen antiroos-shampoo (!) thuisbezorgd, de service client behandelde me alsof ik zelf de dief was, belde of mailde nooit terug ondanks toezeggingen, kortom het bekende drama bij derderangs webwinkels.

    Gelukkig had ik zoals gewoonlijk met Paypal betaald en via dreigen met een litige kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug. Op een formele klacht richting directie over deze behandeling van een trouwe en goede klant werd niet gereageerd.

    Inderdaad, wat men hier en daar ook mag zeggen over vrije marktwerking, het maakt in elk geval korte metten met dit soort minkukels. Zolang ze maar niet door bureaucraten als “systematically important” of “too big to fail” worden aangemerkt 🙂

    Salutations, Jos

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?