Orange internet sans engagement

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188280
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij orange wil ik internet sans engagement nemen, nu staat hier geschreven dat dit 21 euro per maand kost en dat je een eigen modem kan gebruiken. Wat is het voordeel om voor 3 euro per maand de livebox erbij te huren,alleen dat je dan zelf geen modem moet aanschaffen of zijn er nog andere voor of nadelen?

    Vr. Gr. Harold

    #188281
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nadeel: je krijgt een ‘gesloten’ provider box waar je zelf geen voip providers kunt toevoegen en die op een door de provider gekozen moment een ander IP adres (in principe wekelijks) en software updates krijgt.

    Voordeel: je krijgt een nieuw modem als de oude defect is, bijvoorbeeld na blikseminslag en het praat gemakkelijker met de helpdesk in geval van problemen.

    €3,- per maand tikt flink door, vooral als je bedenkt dat Nederlandse providers de modems veelal gratis weggeven waardoor die in Nederland goedkoop op de 2e hands markt verschijnen.

    Voor ‘découverte’ ben je tevens verplicht om een analoge telefoonlijn bij Orange aan te houden waardoor het totale abonnementsgeld weinig afwijkt van de Orange abonnementen inclusief voip en ‘gratis’ bellen.

    Sosh van Orange biedt een gratis modem en geen TV, maar wel mobiele telefonie voor een lager maandbedrag (€30,-) dan découverte+analoge telefoon.

    #188282
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako bedankt voor je uitvoerige uitleg, ik heb nu een ligne residence secondaire en begrijp dus dat ik die ook moet activeren met maandelijkse vaste kosten om internet sans engagement te nemen of het door jou genoemde sosh…..

    #188283
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Over de combinatie met ‘ligne secundaire’ hou ik me op de vlakte. Ik heb er zelf geen ervaring mee en berichten op internet zijn strijdig.

    De één kan zowel internet als de telefoonlijn tijdelijk stilzetten, de ander kan de telefoonlijn stoppen maar houdt internet, een ander moet internet beëindigen en de livebox retourneren als de telefoonlijn tijdelijk wordt opgeschort. Het lijkt op een loterij.

    #188284
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zie bij sosh 50 Mo internet en bij mobiel 3 go, wat is het verschil tussen Mo en go?

    #188285
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het korte antwoord is: ‘een factor 1024’, het verschil tussen megabyte (1 miljoen bytes) en gigabyte (1 miljard bytes).

    Maar in dit geval gaat het om de maximale downloadsnelheid van ADSL en hoeveel data in een mobiel data-abonnement is inbegrepen. Heel andere eenheden, bij adsl geldt immers geen datalimiet.

    #188286
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako je schreef dat ik ook een tweedehands modem kan kopen, aan welke specificaties moet deze dan voldoen om mijn huidige huur livebox te vervangen…..
    Vr. Gr. Harold

    #188287
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vrijwel elk modem volstaat, je moet er alleen op letten dat het een Annex-A modem is. In Duitsland worden Annex-B modems gebruikt en ook in Nederland was/is dit het geval als op de lijn tevens een ISDN aansluiting zit. Moderne modems ondersteunen meestal beide varianten.
    Zelf ben ik gecharmeerd van de Fritz!boxen die in Nederland door xs4all worden weggegeven aan de abonnees en daardoor veelvuldig nieuw of bijna nieuw goedkoop op de bekende veiligsites worden aangeboden. Let er op dat de Fritz!box compleet wordt geleverd, inclusief Y-kabel , adapter etc.

    #188288
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi Jako,

    Bedankt, kan via marktplaats van iemand 2x complete fritzbox 7340 voor totaal 40 euro kopen, ik ben een leek krijg ik geen problemen dit werkend te krijgen….?
    Of moet ik er dan maar niet aan beginnen,is annex a en b en dacht 1 voor reserve bij bliksem pech….

    Vr.gr. Harold

    #188289
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit moet probleemloos werken. Uiteraard moet je je username (fti/xxxxxxx) en password van Orange ingeven in de setup van het modem, de Y kabel aansluiten op het ADSL filter waar nu je livebox op zit en dan moet het werken. Eventueel de VPI/VCI handmatig naar resp 8 en 35 zetten als automatische detectie niet werkt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?