Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 13,441 tot 13,470 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200624
     Noë
    Sleutelbeheerder

Inderdaad een goed voorstel:
    Eerst een vervangende constructie plaatsen en dan pas de bestaande aanpassen.

In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200623
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonsoir a tous,

Vandaag hier en daar weer wat gipsplaat weggehaald et voila de constructie, een foto maken is niet mogelijk omdat je ongeveer met je oog in het gat moet turen en een beetje voelen maar geloof me onderstaand is de constructie:

De spantbenen zitten met houten pennen, (chevilles en bois)deze staan dus eigenlijk rechtop, bevestigd aan de trekbalk, de trekbalk ligt in de muur, alsof er een hapje uit de muur is genomen en daar past die balk in, hij zit echt in de muur aan de buitenkant van de muur zie je die balk absoluut niet zitten.

Het plan is nu om ongeveer boven mijn bed, tussen de eerste en tweede (het probleem geval) “originele” constructie een extra even simpel gezegd constructie te maken die een deel van de druk opvangt en mij niet in de weg zit, daarna de storende balk te verhogen. Dit lijkt nu de meest betaalbare, betrouwbare oplossing en is mede ingegeven omdat het voor zo’n klein dak, 4.5 x 7.00 met inderdaad een hoek van 47.5 eigenlijk heel erg bijna overdreven goed in elkaar zit! Maar dit is op dit moment het idee geen must 😉 Mensen met briljante ideeen: ik hoor het graag!
    Adrienne

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198466
     Noë
    Sleutelbeheerder

Na Den Haagt gebeld te hebben, waarbij 3 verschillende antwoorden gekregen te hebben, ben ik daar zoals velen expats weggestuurd.
    In Bergen op Zoom echter hanteren ze dezelfde regels als BuZa en ambassades/consulaten.
    Ondertekening van een formulier dat je de nederlandse nationaliteit nog hebt en geen andere nationaliteit hebt aangevraagd. Verder was een bankafschrift met adres voldoende [frans bekeuringsformulier en OZB-formulier niet nodig].
    Het blijkt dus dat in Den Haag de ambtenaren hun eigen regels maken en liever geen extra werk zien.
    Heb zojuist de identiteitspapieren afgehaald en ben er voorlopig weer vanaf, maar ga NOOIT meer naar Den Haag.

In reactie op: CSG en AWBZ #196916
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zoals ik in een eerdere bijdrage heb gesteld, geldt m.i. dat Frankrijk geen sociale premies mag innen, waaronder de CSG premnie, over ENIG inkomen, dus niet slechts pensioenen, indien:
    1. betrokkene (en/of ook zijn gezinsleden) verdragsgerechtigd is ten laste van Nederland (dus via CvZ). Dit volgt uit het Rundgren arrest.
    2. betrokkene verzekerd is in Nederland voor de sociale zekerheidswetgeving krachtens titel II van Vo883/2004. Dit volgt uit andere arresten van EHvJ, waaronder het CSG/CRDS arrest van meer dan 10 jaren geleden.

In die eerdere bijdrage was aan de orde of Frankrijk voor dergelijke gevallen wel over particulier pensioen of huurinkomsten CSG premies zou mogen heffen, dus afgezien van heffing over Nederlandse wettelijke pensioenen.
    Dat mag mijns inziens niet als Nederland gerechtigd is daarover sz-premies te heffen. En Nederland doet dat bij de verdragsbijdrage aan CvZ, zowel als bij ZVW premie, ook daadwerkelijk.
    Indien inspecteurs zich daaraan niet wensen te houden zou eens een proefproces aangespannen kunen worden. Misschien iets om met ICNG te bespreken?

In reactie op: Behandelen stenen muur #200301
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik zou nooit een vloerverf kiezen, deze is normaliter niet damp-open.
    Er bestaan wel transparante damp-open muurverven voor buitentoepassing, zelfs voor verwerking op natuursteen.
    Nederlands produkt: Sigma Façade Clearcoat Matt. Maar zijn vast ook nog wel andere (ook Franse) oplossingen.

Succes,
    Wilm

In reactie op: Taxe dhabitation inkomensafhankelijk #196924
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hoe zouden ze dat willen doen met buitenlanders die een tweede huisje in fr hebben? Die hebben immers geen frans inkomen.
    Komen wij dan in de laagste categorie? Iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren…

Pieter

In reactie op: CSG en AWBZ #196880
     Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Marga,

Op het moment dat u via het CvZ bijdrageplichtig bent in Nederland, betaalt u geen cent CSG premie over uw pensioen. Gebeurt dit wel (bijvoorbeeld door het verkeerd invullen van de Franse aangifte), dan maakt ik graag bezwaar voor u. 100% garantie.
    Met andere woorden: Frankrijk mag geen sociale premies over uw pensioen inhouden op het moment dat u niet ten laste komt van het Franse ziektekostenstelsel (maar via Nederland via het CvZ, ongeacht het feit dat u wel een carte vitale hebt)

Groet, Rob van Schijndel

In reactie op: carte vitale verloopt? #196856
     Noë
    Sleutelbeheerder

ook ik moet jaarlijks in augustus weer alle documenten insturen naar CPAM waarna ik een bevestiging ontvang dat de kaart is verlengd en inderdaad bij de RSI nooit?!

In reactie op: verblijf in LDF & belastingen. #196840
     Noë
    Sleutelbeheerder

ik heb 1 kleine aanvulling; de belasting situatie wordt niet per individu bekeken; m.a.w. is uw partner wel woonachtig in een land dan wordt dat als woonland beschouwd ongeacht de inkomsten en aantal dagen. Er wordt dan gesteld dat het economische leven in het woonland plaatsvind.

In reactie op: caloducs (heatpipes) #188953
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jos, helder en duidelijk; ik zit ook te overwegen; gelukkig voor verschillende situaties; allereerst wil heatpipes gebruiken voor sanitair warm water in de eigen woonunit die permanent gebruikt wordt door 2 personen. bestaande uit douche, wastafel, en 2 keukens met 2 afwasmachine en 2 wasmachines (warm en koud inlaat) die ik erop aan wil sluiten; ik zit te denken aan 200 of 300 liter boiler als voorverwarming er na komt een bestaande electra boiler van 250liter.
    Boven 1 van de keuken ruimte is een schuin dak vermoedelijk 30 graden op het zuiden; ik woon in de Combrailles met redelijk veel zon.
    aan welke zaken moet ik denken en heb je nog geen aanvullende suggesties?
    Verwarming is geen issue want deze ruimte wordt tzt een gîte, maar dan zal ww gebruikt worden voor de naastliggende gîte en zo nodig worden uitgebreid met extra heatpipes en/of opslag boiler;
    alvast mijn dank, hans63

In reactie op: Pellet kachel #200256
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bij een vriend van mij staat sinds een maand of drie een poêle à granulés. Tot zijn grote tevredenheid. Zoals “de bron” hierboven meldt: eigenlijk geen nadelen, tenzij je allergisch bent voor geluid: je hoort de granulés vallen en je hoort de ventilator een beetje. Maar die geluiden zijn wat mij betreft vergelijkbaar met het aanzuigen van lucht in een houtkachel of insert. Het programmeren nam nogal wat tijd in beslag, maar daarna: vrijwel geen omkijken meer naar. En het is verstandig om een aparte (metalen) stofzuiger te gebruiken voor het schoonhouden van de brander.
    In Les Landes worden veel colleges gestookt op de granulés. Alle bedrijven in deze omgeving die bomen onderhouden (élages en meer dan dat) vervoeren alle houtafval naar bedrijven die daar vervolgens pellets van maken.

In reactie op: Pellet kachel #200255
     Noë
    Sleutelbeheerder

en ….
    coupure EDF=geen warmte meer
    wij hebben daarom nog een gaskachel aangeschaft voor noodgevallen

In reactie op: Pellet kachel #200254
     Noë
    Sleutelbeheerder

😀 😀 😀 😀 😀

Moet een geweldig gezicht zijn, zo’n pAlletkachel

😀 😀 😀 😀 😀

In reactie op: Pellet kachel #200253
     Noë
    Sleutelbeheerder

Wij hebben een combi, houtkachel met palletkachel, overdag stoken wij centraal vanuit de keuken met hout en in de nacht neemt de palletkachel het automatisch over en zorgt ervoor dat het watercircuit op temperatuur blijft.
    Nu tot je vraag, geluid…… Ja een palletkachel die in de woonruimte staat maakt geluid. Je hoort de ventilator en de schroef die de pallets in de brandruimte schroeft. Is dat geluid hinderlijk? Voor ons niet.

Voordeel voor ons, je kunt een of twee dagen weg zonder dat je woonruimte koud wordt. Wij zijn er blij met deze oplossing. Verder is het navullen gemakkelijk en je hebt bijna geen as meer omdat de pallets voor 98% verbranden.

In reactie op: Ringbalk open haard #200328
     Noë
    Sleutelbeheerder

CO2 detector =CO detector

janv

In reactie op: gesprek van de dag #194957
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik roep altijd dat als je de wereld gezien wilt hebben als Nederlander, dan moet je zowel in Belgie als in een ander land buiten Nederland en Belgie gewoond hebben. Cees, ik weet dat jij veel van de wereld gezien hebt, maar als je ook in Belgie ooit hebt gewoond, dan weet je dat het daar precies zo is! Wat jij hier omschrijft, is total niet Frans, maar on-Nederlands. Ik heb grote bewondering voor het sociale NLse gedrag, maar voor mij is het vaak een beetje te.

In reactie op: Ringbalk open haard #200327
     Noë
    Sleutelbeheerder

Petit Arbre,

Dank voor de snelle respons. Een paar opmerkingen mijnerzijds.
    Een L profiel kan een heleboel bekistingswerk besparen. Daar ga ik zeker over nadenken.Al houd ik wat zorgen over het mogelijk loskomen van het l-profiel door de regelmatige verwarming en afkoeling.

Afsmeren kap heb ik bij mijn buiten open haard 6 jaar geleden al gedaan. Ik heb 1 cm-gaas om de kap heen gespannen en een laag van ongeveer 3 cm vuurvaste mortel aangebracht. Nog steeds scheurloos aanwezig en geeft een enorme warmte af aan de ruimte waarin de open haard zich bevindt. Alleen de vuurmond is in de gevel ingebouwd, de haard zelf is inpandig.

Uw opmerking over het laten doorlopen van de wapening begrijp ik niet. Ik heb 4 haakse bochten in mijn ontwerp. Ik ben tot op heden gewend om in dergelijke situaties met een plooi-ijzer staafjes van rond 6 haaks te buigen en deze staafjes vast te maken aan de zwaardere rond 10 staven. De rond 10 staven laat ik dan koud tegen elkaar eindigen. Dat volstaat toch ook is mijn gedachte.

CO2 detector is reeds aanwezig! Zeker n.a.v. de opmerkingen die Taciturne hier wat langer geleden over heeft gemaakt. Ik heb recent een reuzensprong voorwaarts in de tijd gemaakt door van een inwendig weggebrande potkachel uit de jaren 20 over te gaan op een kolenkachel uit de jaren 50. Veel prettiger wat onderhoud van het vuur betreft. Al is de Beckers kachel die ik heb moeilijk aan te krijgen.

En als de laatste uw eerste opmerking. De definitieve bouw is tegelijk de test. Het vergt me teveel moeite en tijd om de haard is als ontwerp te bouwen en te testen, al valt daar zeer zeker veel voor te zeggen. Werkt de convectie gedachte niet, dan heb ik in ieder geval een hele veilige schoorsteen.

Jeroen B, 62

In reactie op: Ringbalk open haard #200326
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik zou de hele constructie eerst in concept bouwen en testen. De vraag is namelijk altijd of de trek wel voldoende gaat worden. Dat is naderhand soms wel wat te verbeteren door schotjes en dergelijke, maar het kan je ontwerp wel een beetje verpesten.

Het is wel zaak om de kap zeer goed af te dichten. Anders krijg je rook in de kamer. Ik zou een klein stalen L-profiel (van 1 x 1 cm) instorten in de betonnen rand. Dat L-profiel vormt dan de sponning waarin de kap staat. Dan heb je mooie rechte randen om af te dichten én twee dezelfde materialen om af te dichten.
    De kap insmeren zou ik zeker niet doen. Zeer grote kans, of eigenlijk zekerheid, dat alles snel loslaat. Beter is om dan ook de kap dubbel uit te voeren. Bijvoorbeeld met een plaat van gips. De kamer wordt meer dan warm genoeg door je roosters. De kap mag dan best relatief koel blijven. Is ook beter voor de kaarsen op de schoorsteenmantel 😉

Verder stelde je nog voor om de ringbalk in twee soorten beton te storten. Niet doen. De aanhechting is vaak problematisch. Gevolg is dat er een scheur tussn de twee lagen komt. Gebruik gewoon zo’n L-profiel als hierboven beschreven. Als later blijkt dat dit nog te warm wordt kan je er voor kiezen in dat L-profiel nog een warmtebarriere in te bouwen, bijvoorbeeld zo’n kachelband.
    Ik wil wel straks wat foto’s zien van het resultaat!

PS: Wapening in de hoeken omzetten kan je doen door steeds wapening in U-vorm te buigen en deze kruiselings/ haaks op elkaar te leggen. Kan alleen als de balk voldoende breed is.

PS 2: Vergeet niet een CO2 detector te monteren.

In reactie op: Ringbalk open haard #200325
     Noë
    Sleutelbeheerder

Heren,

Dank voor de eerste adviezen. Ondanks een gisterenavond aan mijzelf gegeven spoedcursus google sketch is het me niet gelukt een bruikbare tekening te maken. Mijn smartphone is smarter dan ik ben want het lukt me niet het ding gemaakte foto’s te ontfutselen en te uploaden.

Petit arbre heeft het juiste beeld en denkt in de richting die mij ook voorstond. De kap wat losjes in de sponning laten zakken ivm uitzetting lijkt mij een goede suggestie.Wapening de hoek om laten lopen was ik ook al van plan. Ik heb eraan gedacht om de sponning, die ik gisteren profiel noemde, van vuurvaste beton te maken en deze door middel van doorlopende wapening te verbinden met de ringbalk. Levert dat problemen op, vuurvaste beton als start en doorstorten met gewone beton?

De bekisting krijgt ter hoogte van de sponning, die onderaan de balk zal komen, een deksel zodat ik goed kan zien of alles lokaal is volgestort. Is de sponning vol, dan deksel erop en doorgaan met het storten van de balk. Aan de buitenzijde van de sponning zit de ringbalk. Dimensies ongeveer 14 breed en 20 hoog.

De ringbalk zelf vormt in de opgaande lijn van de schoorsteen een soort extra hoge steen in het metselwerk. Ter plaatse van de ringbalk zal de schoorsteen, die gestuct zal worden, dus redelijk warm kunnen worden. Denkelijk zal dat ook wel wat scheuren in het stucwerk kunnen opleveren.

Nog ten overvloede voor het beeld van Jos. Er komt lucht binnen via twee roosters in de “achterste” achterwand die uitmonden in de spouw tussen de twee achterwanden, die lucht wordt verwarmd en stijgt op in de rookgasvrije ruimte boven de kap. Via andere roosters zal de warme lucht worden afgevoerd.

De kap sluit rookgasdicht aan op de RVS tube die in het gemetselde schoorsteenkanaal “hangt”. Een en ander zal moeten gaan werken volgens het convectie-principe. Of dat zo is, zal de tijd moeten leren.

De kap zelf wil ik met vuurvaste mortel bekleden om hem meer massa te geven. De gedachte daarachter is dat de kap dan langer warmte zal blijven stralen.

Jeroen B, 62

P.S. de knoppen “snel reageren” boven het bericht werken bij mij niet. Ik gebruik Firefox. Ongetwijfeld doe ik iets niet goed.

In reactie op: Pellet kachel #200252
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb in ons huis geen pelletkachel.
    Maar in een huis waar er wel een was heb ik geen nadelige geluiden waargenomen; niet meer dan een normale kachel, en minder dan een openhaardvuur. En dat ding werkte gewoon dag en nacht zonder aandacht en verzorging.
    Ik weet niet of de prijzen van pellets nog lang zo laag blijven. Tot nog toe worden pellets uit afval van zagerijen etc. gemaakt, maar bij meer vraag moet gewoon gezond hout tot pellets verwerkt worden. Of zie ik dat te somber?

In reactie op: Bouwmarkten #200307
     Noë
    Sleutelbeheerder

Cees,

misschien ligt het daaraan dat hier op het industrieterrein een heeel goede verfzaak is. Daarom doen de hobbymarkten blijkbaar geen moeite hun verfafdelingen op peil te brengen.
    Ik moet de volgende keer toch naar de dichtstbijzijnde LeroyMerlin kijken, helaas op een afstand van bijna 100km.

In reactie op: Coffret de chantier #200332
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Jos,

Merci dat u zo uitgebreid de moeite neemt om de ERDF & EDF belangen te schetsen. Bij het aanvragen van de branchement provisoire was het inderdaad al vaag aan welk loket ik me moest melden, uw explicatie maakt dat proces achteraf ook wat helder.

U bevestigt in feite mijn onderbuikgevoel, namelijk gewoon door-bricoleren met een risico op een hinderlijke onderbreking van stroomlevering (komt natuurlijk nooit gelegen, bijv. als je nét bezig bent met een betonmolen of zo iets….).

Een aggregaatje is ter plaatse, maar dat is zo’n benzine lawaaimaker, dus alleen in uiterste nood. Voorlopig maar zo snel mogelijk richting een definitieve elektrische installatie werken, maar net zoals bij u was onze uitgangssituatie een (dakloze)ruïne en dat duurt nog wel even voordat de diverse ‘pieces’ zijn gerealiseerd in vakantie-weken & weekends.

De suggestie van het postadres in NL zien door te geven is een heel goeie, voorkomt misschien verrassingen. Evenals het vriendelijke verzoek in de coffret om niet af te sluiten. Baat ’t niet, dan schaadt het ook niet!

Ontwikkelingen zullen we uiteraard zeker melden,

Met een hartelijke groet, Kees

In reactie op: Bouwmarkten #200319
     Noë
    Sleutelbeheerder

Wij hebben voor onze verbouwing veel CLS balken meegenomen.
    Voor de gipswanden werkt het eenvoudig en snel (altijd recht).

Veel plezier.

gerrit jongbloed.

In reactie op: Coffret de chantier #200333
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Kees,

Quote:
    Quote uit Champvert op 11/01/2013 21:53
    Een vraagje onder de ‘mede coffret de chantier consommateurs’ (ik geloof dat Jos kampioen is qua duur? 😉 ):

Inderdaad, voor zover ik weet ben ik coffret-de-chantier-record houder, niet alleen op dit forum maar ook in Zuid-West Frankrijk.

Mijn coffret is geïnstalleerd in juni 2003 toen ik mijn ruine kocht. Op dat moment waren EDF en ERDF nog één bedrijf. Niemand die het iets kon schelen zolang de rekeningen maar werden betaald. Deze gelukzalige toestand duurde voort totdat de scheiding tussen EDF en ERDF definitief was. Gescheiden partner ERDF moest lijdzaam toezien hoe haar ex EDF vrolijk de rekeningen bleef incasseren, terwijl zij met die tijdelijke aansluiting in haar reseau bleef zitten. Dus werden de teugels aangehaald. Eerst nog met brieven waarop je moest antwoorden dat je nog bezig was. Uiteindelijk met dreigende afsluiting die slechts was te voorkomen door hernieuwd een tijdelijke aansluiting aan te vragen. Met een “lettre de recommendation” van de mairie erbij.

Dus begin 2012 werd mijn oude aansluiting formeel opgezegd en moest een nieuwe worden aangevraagd. Meerdere bezoeken van de ERDF en EDF. Schouwen oude aansluiting, meteropname oude aansluiting, beëindigen contract EDF, afsluiten coffret. Vervolgens aansluiten coffret, meteropname nieuwe aansluiting en nieuw contract EDF. Wat een gedoe. Het mag een paar centen kosten, die bureaucratie. Maar ik heb nu weer een nieuwe aansluiting, geldig tot maart 2013. Ik hoop niet meer te ontdekken wat er dan gaat gebeuren omdat ik zo goed als klaar ben voor de keuring en hoop dat ik vóór de deadline een definitief abonnement heb. (Met dank aan Robert du Moulin!!)

Wat ik heb geleerd gedurende deze exercities is het volgende. Een tijdelijke aansluiting valt onder de regels en organisatie van ERDF, maar u vraagt deze aan bij de energieleverancier van uw keuze, meestal EDF. U (of uw elektricien) plaatst de coffret en de EDF geeft ERDF opdracht om deze aan te sluiten, maar ERDF bewaakt de termijn en kan zelfstandig de coffret afsluiten en de EDF daarover informeren. De officiële ERDF termijn voor een coffret de chantier is 1 jaar, met een uitlooptolerantie van 3 maanden, dat wil zeggen als u na 1 jaar kunt aantonen dat u bijna klaar bent kunt u nog 3 maanden erbij krijgen, anders wordt óf de aansluiting opgeheven óf u moet een nieuwe aanvragen. Naarmate u meer verlengingen aanvraagt wordt de ERDF steeds lastiger, uiteindelijk willen ze een verklaring van de mairie dat u niet in het huis woont terwijl de elektrische installatie nog niet is goedgekeurd. Men is alhier (ERDF vestiging Toulouse) zo streng geworden omdat het nogal uit de hand begon te lopen met de coffrets de chantier, er werden zelfs huizen verkocht zonder definitieve installatie, wat later een verrassing bleek voor de koper.

Zoals met heel veel dingen in FR verschillen regels en beleid nogal eens afhankelijk van waar u woont en onder welke vestiging, departement, region, canton, district, zone of wat dan ook u valt. Dus mijn ervaringen zijn niet noodzakelijkerwijze maatgevend voor wat u gaat meemaken. Best kans dat als u niets doet, u nog heel lang met uw coffret de chantier verder kunt. Maar het kan ook zó maar gebeuren dat u als donderklap bij heldere hemel zo´n ERDF autootje op het terrein krijgt met een vriendelijke man die u vertelt dat hij komt “pour déposer votre branchement provisoire”. En dat kan óók gebeuren als u zojuist netjes en officieel een verlenging hebt aangevraagd, kan ik u uit eigen ervaring verzekeren. Bij EDF en ERDF weet ook heel vaak de linkerhand niet wat de rechter doet, om over andere ledematen nog maar te zwijgen.

Mijn persoonlijk advies, zonder garantie en voor uw eigen risico, is het volgende.
    Ik begrijp dat u niet permanent in het op te knappen huis woont maar in NL en dat u regelmatig komt klussen. In dat geval kunt u bij lastige vragen van ERDF dus altijd aantonen dat het gaat om een résidence secondaire waar u niet permanent woont. Met andere woorden, verlenging of vernieuwing zou niet op al te grote problemen moeten stuiten.
    Niettemin zou ik geen slapende honden wakker maken en lekker blijven zitten met de tijdelijke aansluiting totdat er iets gebeurt. Wél is het van groot belang dat u uw post uit FR krijgt. Dus zeker weten dat EDF en ERDF over uw juiste adres in NL beschikken. Ik vermoed overigens dat ERDF haar correspondentie ook wel eens richt aan het PDL (Point De Livraison) adres, dus dan komt die nooit in NL. Het zekerst is om alle post via het postkantoor van FR naar NL laten doorsturen, zodat u tijdig weet als ERDF begint te sputteren. Een geplastificeerd stuk papier in uw coffret de chantier met de tekst “SVP ne pas déposer, demande de prolongation en cours” met uw NL adres en telefoonnummer kan ook geen kwaad.

Op het moment dat ERDF tóch begint te sputteren legt u uit dat u nog lang niet klaar bent in uw résidence secondaire, en dan vertellen zij u wel of u kunt verlengen, of dat u een nieuwe tijdelijke aansluiting moet aanvragen.
    Let wel, ik zou pas actie ondernemen als ERDF in de lucht komt, en dan aan hen vragen wat u in uw geval moet doen. Zoals mijn goede vader placht te zeggen, “je kunt beter aan de laatste strik hangen dan aan de eerste”.

Overigens, afhankelijk van hoeveel weken per jaar u in FR in uw opknaphuis doorbrengt, kan het zeer de moeite waard zijn de aanschaf van een klein aggregaat te overwegen. Dat heb ik ook gedaan, gewoon voor het geval dát. Als u een diesel aggregaat neemt kunt u dat redelijk goedkoop draaien op rode landbouwdiesel. Heel plezierig als u eens in uw FR huis aankomt en de electra blijkt tóch te zijn afgesloten. Of als de stroom weer eens uitvalt, in FR een allesbehalve zeldzame gebeurtenis.

Succes ermee en laat eens weten hoe het verder verloopt.

Salutations, Jos

In reactie op: Ringbalk open haard #200330
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik ga er van uit dat de kap gewoon boven het vuur hangt en dus erg warm wordt. In dat geval:
    Ik zou er voor willen pleiten om de stalen kap min of meer los op de betonnen rand te leggen. Dus bijvoorbeeld in een wat te ruime sponning. Die sponning kan je weer afdichten met speciaal kachel afdichtingsband of kachelkit als dat nodig zou zijn.

Zeker geen lintels toepassen, die kunnen niet tegen deze hitte! Sowieso is beter dat de betonnen rand (en de wapening) doorgaat in de hoeken.

Verder snap ik nog niet wat er aan de buitenzijde van de betonnen rand zit. Isoleert dat de warmte?
    De insert is dubbelwandig zeg je. Wordt het beton dan eigenlijk wel echt warm?
    Toepassen van hittebestendig beton is wel beter, maar lastig aan te brengen. Wellicht kan je volstaan met een afwerklaag van hittebestendig beton?

Noë
    Sleutelbeheerder

Al langer zijn er zulke geluiden bij de makelaars, maar in de praktijk blijft veel bij het oude. Je ziet niet de prijsverlagingen die je wel in NL ziet op dit moment. Vorig jaar heb ik nog veel huizen gezien waarbij de verkopende partij (ingefluisterd door de makelaar) een prijs vroeg die veel te hoog was voor de huidige markt.

Het is ook wat een verkoper graag hoort van een makelaar: dat zijn/haar woning zoveel waard is op de markt. Maar huizen staan dan soms ook meer dan een jaar te koop.

Overigens ben ik van mening (Ceterum censeo) dat herhaaldelijke persoonlijke politieke meningen over een democratisch gekozen regering, niet thuis horen in een rubriek over huizen kopen en makelaars. Want dat vergiftigd elke discussie.
    😉

In reactie op: Ringbalk open haard #200329
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Jeroen,

Ik wil graag met je meedenken maar uit je beschrijving krijg ik “het beeld” nog niet voor ogen.
    Kun je wellicht een foto, schets of tekening plaatsen die wat verduidelijkt? Je kunt heel gemakkelijk een plaatje vanaf je eigen computer uploaden met de “images->choose file” knoppen onderaan het scherm als je een bericht typt.

Salutations, Jos

In reactie op: Bouwmarkten #200311
     Noë
    Sleutelbeheerder

Verf op kleur gemengd kan je in elke DHZ markt verkrijgen Dit. We hadden echter met nogal wat forumleden grote bedenkingen over de kwaliteit. Mij lijkt terecht, gezien ook mijn persoonlijke ervaring. Eens maar nooit weer..

Inderdaad JP, die Zolpan is mij ook goed bevallen. Verkrijgbaar overigens in Limoges in de ZI Nord bij Dancer. Wel erg duur, maar dat is goede verf in NL ook. (hoewel, kijk eens bij De Grote Schuur in Oldebroek, Sikkens topverf voor leuke prijzen)

In reactie op: Bouwmarkten #200310
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit dit op 11/01/2013 17:17
    Als particulier stap je naar de chef, en vraagt of je ‘prix artisan’ kunt krijgen. Zonder ‘op rekening kopen’, dus per keer contant af te rekenen, dan zijn ze eerder accoord. Op veel producten komt er dan ca 10 a 15 % korting. Je naam zit dan in hun kassacomputer.
    Onze bevinding, polystereenplaat extrude , ‘piepschuim’ duidelijk goedkoper in NL, en kwaliteit is ook beter (p60). Thinner is niet te koop in FR, wel in NL. Bij Bricodepot kun je ook verf op kleur laten mengen.

AAA

In reactie op: Bouwmarkten #200321
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Quote:
    Quote uit dit op 11/01/2013 17:17
    Thinner is niet te koop in FR, wel in NL.

Ik koop in FR flessen “diluant synthétique pour peinture”. Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was als thinner in NL. Ik heb in elk geval nog geen verschil kunnen ontdekken.

Salutations, Jos

30 berichten aan het bekijken - 13,441 tot 13,470 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?