Behandelen stenen muur

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200300
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij willen een zgn mur en pierre naturel behandelen met een transparante verflaag / coating. Er komt namelijk een aanrecht tegenaan en om deze muur makkelijk schoon te maken denken we dat een goede verflaag / coating hopelijk voldoende bescherming biedt. Wie heeft ervaring hiermee? En kan ons adviseren welk product we hiervoor kunnen gebruiken.

    We denken zelf aan een nederlands product: Flexa transparante vloerverf.

    Maar onze voorkeur gaat uit naar een frans product dat hiervoor geschikt voor is.

    #200302
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het kan zijn dat een transparante verflaag/coating de vochtregulerende werking van de muur aantast. Er zijn producten die de stenen fixeren zonder ze af te sluiten, die moet je eigenlijk hebben. Ik weet niet meer hoe dat goedje heet, wel dat het bestaat en ben het een paar jaar geleden op internet tegengekomen (probeer zoekterm natuursteen fixeren/ fixeercoating natuursteen eens). Ze weten er hier vast meer over.

    Hartelijke groet,
    Ine

    #200304
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor je antwoord! Wie heeft nog meer suggesties?

    #200305
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk eens bij Sika, zitten in veel landen, ook in FR. De meeste bouwmarkten voeren hun producten. Flexa is volgens mij ook in FR te koop.

    #200301
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zou nooit een vloerverf kiezen, deze is normaliter niet damp-open.
    Er bestaan wel transparante damp-open muurverven voor buitentoepassing, zelfs voor verwerking op natuursteen.
    Nederlands produkt: Sigma Façade Clearcoat Matt. Maar zijn vast ook nog wel andere (ook Franse) oplossingen.

    Succes,
    Wilm

    #200303
     Anoniem
    Inactief

    Wij hebben in onze badkamer (douchecel) een natuursteenimpregneer gebruikt tegen de stenen muur.

    De douchcel heeft 2 wanden gasbeton afgestuct met ciment. De 3e muur is de binnenkant van de buitenmuur (natuursteen) deze hebben wij uitgekrabt, grof gevoegd met grijze mortel en afgewerkt met witte mortel + ‘produit impermeable’ van de brico. Aangezien de stenen nog wel poreus zijn hebben wij deze afgesmeerd met een natuursteen impregneer van de Hornbach (volgens mij bedoeld voor aanrechtbladen.

    Dit werkt al 4 jaar perfect. De druppels lopen er zo weer af. Wel realiseren wij ons dat dit het ademend effect van deze mooie muren aantast. Voor het stukje douchecel vinden wij dat acceptabel. De muur loopt achter de douchecel door in de hal. Hier is deze ‘gewoon’ gevoegd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?