Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 13,411 tot 13,440 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: service van Orange #187394
     Noë
    Sleutelbeheerder

@jako,

Ik ga er van uit dat het probleem ingewikkelder is dan het eerst leek te zijn en dat de werkzaamheden dus nog bezig zijn.

Als je wilt kun je me even je naam, adres en telefoonnummer sturen en dan kijk ik even hoe het er mee staat.

Groeten,
    Thomas

In reactie op: Hulp gevraagd aan Thover #187404
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Ingrid,

Als je me even je naam-, adresgegevens en telefoonnummer (het oude nummer als je het nieuwe nog niet hebt) stuurt kan ik er even naar kijken.

Mocht je een Internetabonnement hebben en je mobiele telefoon bij Orange dan heb ik wellicht ook een oplossing voor het bereikbaarheidsprobleem van de mobiele telefoon (afhankelijk van wat het probleem precies is), maar dat bespreken we dan ook via MP.

Groeten,
    Thomas

In reactie op: Bouwmarkten #200309
     Noë
    Sleutelbeheerder

Iedereen bedankt voor de info en tips!

Wanneer ik meer vragen heb kom ik zeker terug.

In reactie op: CSG en AWBZ #196906
     Noë
    Sleutelbeheerder

De definitie van CSG laat er geen twijfel over bestaan:

Personnes imposées:
    Vos revenus sont soumis à la CSG et à la CRDS si vous êtes :
    1. domicilié en France pour l’établissement de l’impôt sur le revenu,
    2. et à la charge, à quelque titre que ce soit, d’un régime obligatoire français d’assurance maladie.

Oftewel: de meeste nederlanders in Frankrijk voldoen NIET aan voorwaarde 2 en zijn dus vrijgesteld van betaling CSG en CRDS.

Dit was al zo toen wij als 60-ers in 2003 in Frankrijk kwamen wonen; gewapend met de definitie van CSG ben ik naar het belastingkantoor gestapt en werd op mijn belastingaanslag meteen een “dégrèvement” toegepast. Dit herhaalt zich ieder jaar omdat deze dégrèvement niet via de computer verwerkt kan worden.

Sinds mijn 65-ste ben ik CVZ-plichtig en dit verandert niets aan de CSG-vrijstelling.

In reactie op: Berekening inkomstenbelasting SARL de Famille #196930
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bruto inkomen – sociale werknemerspremies = netto inkomen.
    Over het netto inkomen is belasting verschuldigd.

Stel dat het netto inkomen 42.139 is.
    Man + vrouw + kind = 2,5 parts
    (42.139 * 0,14) – 3.347,81 = € 2.551,65 verschuldigde inkomstenbelasting

Sociale premies en inkomstenbelasting moet je niet met elkaar gaan salderen of iets dergelijks, het is geen Nederland! Als je geen inkomstenbelasting betaalt, krijg je ook niets terug (uitgezonderd de credit d’impôts).

Groet,
    Rob van Schijndel

In reactie op: Bloot eigendom,nue-propriété #202327
     Noë
    Sleutelbeheerder

Is het in z’n algemeenheid niet zo dat vererving aan kinderen van frans onroerend goed een redelijk hoge vrijstelling kent, ik meen iets van 750.000 Euro? Dus in de praktijk meestal geen aanslag tot gevolg heeft?

Groet,
    Kees

In reactie op: Bloot eigendom,nue-propriété #202326
     Noë
    Sleutelbeheerder

naar frans (fiscaal en civiel)recht is dit geen probleem, echter naar nederlands fiscaal recht wel.

afhankelijk van uw omstandigheden kan uit de diverse oplossingen worden gekozen. meer valt daarover nu echter niet te zeggen.

groet

ton steinz

In reactie op: MMS service Orange #187369
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Peter,

Tot mijn schrik kom ik zojuist tot de ontdekking dat ik sinds het nieuwe forum geen mail meer ontvang wanneer een nieuw antwoord hier verschijnt (beetje irritant als ik dat voor ieder onderwerp apart moet gaan aanvragen => als dat niet anders kan zul je me hier binnenkort niet meer vinden …).

Anyway, het probleem wat u beschrijft betekent dat de notificatie (per SMS van een speciaal formaat) wel ontvangen wordt maar dat deze vervolgens niet correct gedownload wordt / kan worden door de telefoon vanaf de MMSC.

Ik stel u inderdaad voor mij even een mailtje te sturen met naam (voor- en achternaam) en mobiel telefoonnummer. Ik kan er dan even naar kijken of als ik niets bijzonders zie er even naar laten kijken.

Groeten,
    Thomas

In reactie op: caloducs (heatpipes) #188957
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Jos,

De Atmos-site bekeken. Bedankt voor je info. Ga er mee aan de slag.
    Salutations, Steven.

In reactie op: RECEPT VAN DE WEEK: Simpel appeltaartje #190455
     Noë
    Sleutelbeheerder

Vanmiddag gemaakt lekkerrrr!
    Vond het alleen wat te zoet, we gebruiken namelijk geen suiker en dus had ik 50 gram Tagatose gebruikt ipv 100 gram suiker, volgende keer doe ik het met 40.
    Ben geen koekebakker, dus nog niet veel gedaan, maar in 1 keer gelukt.
    Aanrader.
    Kees

In reactie op: Bloot eigendom,nue-propriété #202329
     Noë
    Sleutelbeheerder

De wijsheid hangt af van de waarde van het huis en uw leeftijd, aan de hand daarvan kan ik U gericht voorlichten op basis van de regelgeving van vandaag.

In reactie op: Amandelspijs #190714
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik maal nog steeds zelf mijn amandelen,die gemalen amandelen zijn mij te veel poeder, wordt een beetje slappe spijs. En sla de lap deeg dubbel en rol hem uit tot iets meer langwerpigs, anders krijg je zo’n dikke laag aan 1 kant.

In reactie op: caloducs (heatpipes) #188955
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Steven,

Als ik je informatie zo lees lijkt een oplossing met zonnecollectoren met heatpipes goed in te passen.

Het systeem dat ik heb aangeschaft is inderdaad het ATMOS systeem, later in de brochures her en der omgedoopt tot ATMO in verband met rechten op de naam. Het ATMOS systeem omvat in de vorm van een bouwpakket alles wat nodig is om zelf een zonneboilersysteem met heatpipes te installeren. In de grootste versie zit een 1000 liter buffervat, warmtewisselaar voor sanitair warmwater, ongeveer 16 m2 heatpipes in 4 collectoren, regeleenheid, sensoren en koperwerk. De kleinere versie heeft een 600 liter vat en 2 collectoren, maar die is relatief zo weinig goedkoper dat ik die niet aantrekkelijk vind. Als opties kun je kiezen voor steunen voor terrasmontage van de collectoren, een electrisch verwarmingselement in het buffervat als fallback bij te weinig zon, en een tweede warmtewisselaar voor koppeling met een CV installatie.

In jouw geval zou je kunnen overwegen het grote ATMOS systeem te installeren ter vervanging van je electrische boilers. Als je dan de optionele tweede warmtewisselaar erbij neemt kun je het ATMOS systeem opnemen in de retourleiding van je fioul ketel, zodat eventueel beschikbare zonnewarmte het CV water voorverwarmt waardoor je ketel minder hoeft te stoken.

Voor de details zul je nog wat moeten rekenen en studeren. Zo moet je een schatting maken van de hoeveelheid electriciteit die het systeem je gaat besparen, om te kijken hoe het zit met de terugverdientijd. Een spreadsheet met de variabelen kan daarbij helpen.

Ook moet je aandacht besteden aan de manier waarop je je CV in het systeem opneemt. In de retourleiding is het eenvoudigst, maar sommige ketels houden niet van te warm retourwater en dan moet je met een geregelde bypass (gestuurde 3 of 4 weg klep) aan de gang. Kan allemaal, maar reken in dat geval op veel zelfdoen, want FR chauffagistes die hiermee vertrouwd zijn en het ook nog voor je willen monteren zijn dun gezaaid en niet goedkoop.

Salutations, Jos

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198465
     Noë
    Sleutelbeheerder

Fijn zo, bedankt. En inderdaad, tevoren bellen, om te weten of de regels weer anders liggen. Net als ik kunnen jullie vermoedelijk ook geen enkel papiertje van inschrijving, of domicilie krijgen van je burgemeester. Grappig dat het een jaar geleden in den haag geen probleem was. Sinds 2005 hebben wij het enkele malen geprobeerd, een maal is het gelukt zij het met vreselijk veel moeite.

In reactie op: caloducs (heatpipes) #188954
     Noë
    Sleutelbeheerder

Op het franse forum is vaak sprake van systeem ATMOS. Is dit “heatpipe”systeem??

Steven.

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198463
     Noë
    Sleutelbeheerder

STOM van mij. Het tel.nummer van de gemeente Bergen op Zoom moet natuurlijk 0031 164277000 zijn.

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198474
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik ben op 20 dec. naar Bergen op Zoom [Obrechtlaan 4] gegaan. We werden daar met een kopje koffie verwelkomd, want ze dachten dat we direct uit Frankrijk kwamen. De foto’s en een bewijs van woonadres [bankafschrift] in Frankrijk was voldoende. Heb de verklaring van het nog steeds hebben van nederlandschap ondertekend. Na 2 weken had ik de papieren kunnen ophalen, maar gezien de feestdagen die we toch in Nederland waren heb ik gewacht tot 14 jan.
    De papieren worden 3 maanden vastgehouden, daarna vernietigd.
    Ik zou alleen iedereen willen aanraden eerst telefonisch contact te hebben voor een afspraak [0033 164 277 000] en om te weten of een bankafschrift nog steeds voldoende is. Nederland is nogal goed in het plotseling wijzigen van regels, want 1 jaar geleden had mijn man geen enkele moeite met het verkrijgen van een paspoort in Den Haag.

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198473
     Noë
    Sleutelbeheerder

Inmiddels de site van de gemeente Bergen op Zoom bekeken. Als de praktijk werkt zoals Marianne beschreef, is het o.k. Als je de tekst leest op de site, is het precies zo fout zoals ze in Den Haag ‘werken’. Afwachten maar.

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198475
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dat was ik ook wel van plan, af en toe kom ik inderdaad in NL, maar als je bijvoorbeeld 4 weken op je papieren moet wachten, dan wordt het verhaal weer anders. En lopen zoeken en dwalen in Bergen op Zoom leek me ook niet zo handig. Verder helemaal eens, fransen zijn geen ‘handelsmensen’. ‘vriendenprijs’ is vaak hoger dan de reguliere prijs, ‘mond tot mond’ reclame kennen ze helemaal niet, behalve in de omgekeerde betekenis, een prijskaartje lezen ze niet. Ruilen is alleen verliezen, en geen gelijkwaardig oversteken van goederen/geld. NL ambtenaren hebben ook een plicht om de klant goed voor te lichten en/of zo goed mogelijk in zijn voordeel te bedienen. Dat hebben FR ambtenaren weer helemaal niet (als onderdeel van hun bevoegdheid dan).

In reactie op: caloducs (heatpipes) #188958
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jos, bedankt zover.
    Hierbij wat aanvullende info: Het betreft een oud huis met beneden woonkamer, eetkamer, keuken en badkamer met ligbad en toilet. Boven 5 slaapkamers, waarvan er 2 op bestaande cv zijn aangesloten + en badkamer met douche en toilet. Er is bestaande oliegestookte cv uit 1986 en 2 elektrische boilers voor sanitair warm water. Woonoppervlak geschat 120 m2 + een “zolderslaapkamer” van +/- 30 m2. Huishouden bestaat uit 2 personen. Het huis ligt nabij Figeac in de Lot met een jaargemiddelde van 6 zonuren per dag. Het woonhuis heeft een dakhoek van +/- 38 gr. op het zuidwesten.
    We hopen een brocante/petit restaurant te gaan bouwen naast het huis, die al of niet op de bestaande warm water voorziening zal worden aangesloten.
    Alle info is welkom. Steven.

In reactie op: Linken soep #190731
     Noë
    Sleutelbeheerder

Update Linken soep

janv

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198464
     Noë
    Sleutelbeheerder

Even een vraagje aan Marianne, je woonde niet ooit in Bergen op Zoom? Het klinkt in ieder geval goed, komende keer ga ik daar ook maar eens naartoe. Na hoeveel dagen had je de papieren? En dan nog graag het adres in Bergen op Zoom.

In reactie op: Drie fasen aansluiting #200337
     Noë
    Sleutelbeheerder

Heren,

Hartelijk dank voor deze heldere uitleg, het is mij nu allemaal een stuk duidelijker geworden, behalve dan de uitleg van de verkoper :).
    Maar alles goed en wel het werkt hier als een tierelier, geen enkel probleem tot op heden en we zullen hopen dat het ook zo blijft!!

Overigens, de verkoper had een angst voor “te weinig” Er stonden op zolder dozen vol schakelaars, stopcontacten, schakeldraad en ander electra materiaal. Ook lagen er nog voldoende dakpannen om het gehele nog eens over te doen. Verder vloertegels van Villeroy en Boch, eiken balken en nog ander spul!!
    Wij waren er overigens wel blij mee en hebben met deze zaken ook nog eens een ander een plezier kunnen doen!!

Nogmaals dank en een prettige avond gewenst
    Paul

In reactie op: Drie fasen aansluiting #200338
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonsoir,

Electriciteitsaansluitingen in FR kennen altijd een maximaal af te nemen vermogen dat wordt bepaald door het abonnement, de zogenaamde puissance souscrite. Als u meer vermogen afneemt dan in uw abonnement staat dan slaat de hoofdschakelaar (disjoncteur de branchement) uit en zit het gehele huishouden zonder stroom totdat de hoofdschakelaar weer wordt ingeschakeld. Niet fijn, zeker niet als de hoofdschakelaar ergens ver weg buiten in een kastje zit.

Enkelfase aansluitingen lopen via 3kVA (15A), 6kVA (30A), 9kVA (45A)tot het huidige maximum 12 kVA (60A). Driefasen aansluitingen lopen van 9 kVA (3 x 15A) tot 36 kVA (3 x 60A). De kosten per aansluiting zijn uitsluitend afhankelijk van de puissance souscrite, dus of je een gegeven vermogen nu via enkelfase of driefasen binnenkrijgt maakt qua tarief niet uit.

Het probleem met driefasen is, dat het maximaal af te nemen vermogen oftewel puissance souscrite wordt bewaakt per fase. Dus bijvoorbeeld:

– Bij enkelfase 45A wordt één keer het maximum van 9 kVA bewaakt
    – Bij driefasen 45A wordt drie keer het maximum van 3 kVA bewaakt

Een dergelijke driefasenaansluiting is dus een stuk lastiger dan een enkelfase aansluiting, omdat u per fase onder de 3 kVA moet blijven. Een beetje wasmachine plus droger op één fase is al snel te veel. De verbruikers moeten dus zorgvuldig over de fasen worden verdeeld, anders loopt men continu tegen de grens aan, en zit het hele huis weer in het donker.

Het mag duidelijk zijn dat het een stuk eenvoudiger is om met ál uw stroomverbruikers in totaal onder de 9 kVA te blijven, dan ze te verdelen in 3 groepen stroomverbruikers waarbij elke groep onder de 3 kVA moet blijven.

In de praktijk zie je dan ook vaak dat huishoudens met een driefasen aansluiting een duurder abonnement met hogere puissance souscrite nemen, om dit probleem “op te lossen”. Hoe uw FR verkoper er derhalve bij komt dat driefasen voordeliger zou zijn ontgaat mij dan ook volledig.

Salutations, Jos

In reactie op: Drie fasen aansluiting #200336
     Noë
    Sleutelbeheerder

Een 3 fasen aansluiting wordt ook wel Krachtstroom genoemd.
    Krachtstroom is vooral belangrijk voor (meestal zware) industriële 3 fase motoren en apparaten die heel veel stroom verbruiken.

Er komen in dat geval niet 2 maar 4 draden het huis binnen (voor de meter).

Bij een een 1 fase aansluiting komt er een nul draad (blauw) en een fase draad (bruin) het huis binnen met een spanning van 230 volt.

Bij 3 fasen komen er een nul draad en 3 fasedraden het huis binnen.
    Tussen die drie fase draden en de nul draad staat gewoon een spanning van 230 volt, maar tussen de fasedraden onderling een spanning van 400 volt.

Doordat tussen die fase draden “de fasen onderling verschoven” zijn (de golven dan de wisselspanning volgen elkaar als het ware op) is 3 fasen geschikt voor industriële motoren.

In dat geval draait de motor 3 fasen en zijn er dus 3 fase draden op aangesloten.

Maar omdat er tussen een enkele fase en de nul draad gewoon 203 volt staat, kun je er ook gewoon een normaal 230 volt apparaat aansluiten door de aansluiting te maken tussen een fase en de nul.

In de praktijk maakt het dus niet veel uit, 1 of 3 fasen, behalve dat je met een 1 fase aansluiting natuurlijk nooit een apparaat dat op krachtstroom werkt aan kunt sluiten.

In feite is overigens het hele stroomnetwerk op 3 fasen gebaseerd (vanaf de centrale), alleen in sommige huizen komt er maar 1 van de fase het huis binnen en dan heb je dus een 1 fase aansluiting.

Ik heb gehoord dat nieuwe aansluitingen in FR in principe als 1 fase worden aangelegd en dat 3 fase duurder zou zijn in verbruik (lijkt mij vreemd, maar goed).
    Of dat echt zo is heb ik nooit gecontroleerd…

Wij hebben ook een 3 fase aansluiting in Frankrijk namelijk, maar wij hebben die op termijn ook echt nodig, dus omzetten is geen optie.

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Driefasenspanning

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198476
     Noë
    Sleutelbeheerder

Nu je het twee keer verteld is het een stuk duidelijker! 😉

Noë
    Sleutelbeheerder

Opvallend dat de franse makelaars hun pijlen richten op de verkopers en hen uitnodigen hun prijzen te laten zakken, terwijl ze kennelijk niet reppen over de desastreuze gevolgen van de nieuwe taxe sur la plus value op de huizenmarkt althans op het 2e huis-segment. Zeker buitenlanders met een 2e huis in Frankrijk besloten volgens mij massaal om het maar eens even aan te zien en betere tijden af te wachten. Die regeling is de afgelopen jaren dan ook zo vaak ingrijpend veranderd dat er geen vertrouwen meer is in consistent overheidsbeleid.

Overigens mijn complimenten voor deze site, die ik pas onlangs ontdekte: zeer deskundig en actueel.

In reactie op: Liveradio #187357
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Zoals ik op het oude forum al aangaf had ik dit probleem doorgegeven via het e-mail adres wat daarvoor vermeld staat op de website liveradio.fr. Dit hadden jullie zelf natuurlijk ook kunnen doen (ook voor het toevoegen van een radio die niet in de lijst voorkomt).

Inmiddels is het probleem opgelost want alle NOS Radio’s werken nu weer.

Groeten,
    Thomas

In reactie op: MMS service Orange #187366
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Peter,

Heeft u zelf vanaf de betreffende telefoonlijn al eens een MMS verstuurd ? Indien dat niet het geval is, zou u kunnen proberen een MMS naar uzelf te versturen.

Mocht dat het probleem niet oplossen, zou u dan aan kunnen geven wat er precies gebeurt ? Ontvangt u een SMS met daarin de mededeling dat u een MMS heeft ontvangen die uw mobiel niet kan weergeven en dat u deze op orange.fr kunt raadplegen of ontvangt u helemaal niets ?

Welk merk/model mobiele telefoon heeft u ?

Groeten,
    Thomas

In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198448
     Noë
    Sleutelbeheerder

Sorry prinsesje,dat lijkt me echt een beetje onzin.
    Natuurlijk moet Nederland goed zorgen voor alle NL’s, óók die in fr.
    Maar wát doe jij nu eigenlijk voor Nederland?

30 berichten aan het bekijken - 13,411 tot 13,440 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?