Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187356
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Omdat de discussie ( op het oude forum) wat mij betreft nog niet was afgelopen hierbij mijn conclusie en aanbeveling.

    De aanschaf van een liveradio internet toestel (Orange) heeft geen enkele zin meer als u via deze streaming alleen maar naar de Nederlandse publieke zenders wilt luisteren.
    De streams zijn afgesloten,zie en luister/huiver op http://www.liveradio.fr.

    De mogelijkheid om dit zelf te corrigeren via de livebox bestaat naar mijn mening niet meer !!

    Orange, jammer, want ik was zo tevreden over U.

    Theo
    🙁

    #187358
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Theo,

    Enkele jaren terug hebben wij bij de Mediamarkt in NL een internetradio gekocht. In Frankrijk was dit nog niet te koop!
    Deze radio kun je beluisteren via het WIFI signaal van je internetbox (bij ons SFR). Werkt perfect, alle internetzenders kun je hiermee beluisteren met goede kwaliteit.
    Prettige jaarwisseling gewenst, met vriendelijke groet
    Paul

    Denk iets goeds en denk iets lekkers,
    denk iets geks of nog iets gekkers,
    denk iets aardigs,denk iets liefs,
    maar hoe dan ook…iets positiefs!
    Veel geluk en en goede gezondheid in 2013

    #187359
     Anoniem
    Inactief

    Misschien is dit een alternatief, gewoon op de pc, http://www.listenlive.eu/index.html

    #187360
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Via de PC kan altijd, maar ja, die staat niet altijd op de plek waar je wilt luisteren.

    Overigens, nu melden ook de streams AVRO Klassiek en AVRO Barok enzovoort, dat ze binnenkort van stream veranderen. Hopelijk komt Orange op zijn site binnenkort toch echt met de mogelijkheid al die nieuwe NL streams te beluisteren.

    #187361
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @paul en exit: dank voor jullie reactie, echter mijn opmerking/probleem is van andere aard.

    Orange had tot voor kort in haar boutique een 2tal (internet)radio’s te koop die via de livebox gestreamd worden. Een dergelijk apparaat heb ik destijds gekocht.
    Probleem is nu dat “Hilversum” de stream heeft veranderd en Orange deze niet aanpast, waardoor de NL publieke zenders via dit apparaat niet meer te ontvangen zijn.

    Mijn algemene opmerking is, kijk uit met de aanschaf van dergelijke apparaten, vergewis je ervan dat je zelf de streaming, indien nodig, kunt aanpassen.

    Voor de duidelijkheid, zoals Jaap memoreerde, via smartphone, tablet of PC zijn de uitzendingen van de publieke omroep via de diverse websides te volgen.

    Prettige jaarwisseling

    Theo

    #187362
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels ‘nieuwe’ stream NOS Radio1 bij Orange Liveradio et al teruggevonden. Heet dan Radio 1 98.9. Doet het voorlopig.

    #187363
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaap, dank, het is tenminste wat. Heb deze inmiddels geinstalleerd. Ik houd mij aanbevolen voor de overige publieke NL zenders, want die heb ik niet teruggevonden.

    #187357
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Zoals ik op het oude forum al aangaf had ik dit probleem doorgegeven via het e-mail adres wat daarvoor vermeld staat op de website liveradio.fr. Dit hadden jullie zelf natuurlijk ook kunnen doen (ook voor het toevoegen van een radio die niet in de lijst voorkomt).

    Inmiddels is het probleem opgelost want alle NOS Radio’s werken nu weer.

    Groeten,
    Thomas

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?