MMS service Orange

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #187365
     Anoniem
    Inactief

    Mid 2007 heb ik 2 dezelfde contracten voor een mobile voor mijn vrouw en mij afgesloten met Orange, alles werkte naar behoren,totdat iemand mij een MMS stuurd met een photo,die op mijn mobiel niet aankomt en die van mijn vrouw wel.
    Dus de servicelijn van Orange gebeld,uitgelegd, veel dingen on-line uitgeprobeerd,maar alles staat goed en het zou dus moeten werken,maar niet dus. Ook op de Orange website mijn formule/compte gecontroleerd, welke hetzelfde is als die van mijn vrouw,maar ook daar niets afwijkends te vinden.
    Ondertussen heb ik reeds 2 maal van Orange een nieuwe mobile gehad, maar ook daar ligt het niet aan, want als ik de simcard van mijn vrouw in mijn smartphone doe, dan ontvang ik en kan ik photos middels MMS versturen. Conclusie, het ligt niet aan mijn mobiel.
    Na meerdere malen met de servicelijn van Orange van alles geprobeerd te hebben, lijkt het erop dat men niet in staat is om dit op te lossen (ik krijg steeds te horen dat het nu bij de technische afdeling ligt.
    Is dit euvel bekend bij mede forumleden of ben ik hier een enkeling die nu geneigd is om het bij een andere provider te proberen, na jaren proberen en wachten op de oplossing van de techniek bij Orange, begind mijn adem tekort te schieten.
    Hoor graag jullie ervaringen….
    Peter

    #187366
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Peter,

    Heeft u zelf vanaf de betreffende telefoonlijn al eens een MMS verstuurd ? Indien dat niet het geval is, zou u kunnen proberen een MMS naar uzelf te versturen.

    Mocht dat het probleem niet oplossen, zou u dan aan kunnen geven wat er precies gebeurt ? Ontvangt u een SMS met daarin de mededeling dat u een MMS heeft ontvangen die uw mobiel niet kan weergeven en dat u deze op orange.fr kunt raadplegen of ontvangt u helemaal niets ?

    Welk merk/model mobiele telefoon heeft u ?

    Groeten,
    Thomas

    #187371
     Anoniem
    Inactief

    Beste Thomas,

    Dank voor de snelle reactie.
    Ik heb op verzoek van Orange helpdesk reeds een paar keer een MMS naar mezelf gestuurd,maar ook dat werkt niet.
    Op dit moment heb ik een SamsungY
    Ik ontvang de SMS met informatie zoals de message size and expiry date en het laat zien dat het “downloading”is.
    Hetzelfde zie ik als ik een SMS met photo verstuur,hij blijft staan op “sending”.

    Groeten,

    Peter

    #187370
     Anoniem
    Inactief

    Thomas,
    Heeft de gegeven info geholpen bij het zoeken naar de oplossing of zijn er meer gegevens nodig?
    Indien gewenst kan ik je een PM sturen met wat details van het Orange contract….
    Groeten,
    Peter

    #187369
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Peter,

    Tot mijn schrik kom ik zojuist tot de ontdekking dat ik sinds het nieuwe forum geen mail meer ontvang wanneer een nieuw antwoord hier verschijnt (beetje irritant als ik dat voor ieder onderwerp apart moet gaan aanvragen => als dat niet anders kan zul je me hier binnenkort niet meer vinden …).

    Anyway, het probleem wat u beschrijft betekent dat de notificatie (per SMS van een speciaal formaat) wel ontvangen wordt maar dat deze vervolgens niet correct gedownload wordt / kan worden door de telefoon vanaf de MMSC.

    Ik stel u inderdaad voor mij even een mailtje te sturen met naam (voor- en achternaam) en mobiel telefoonnummer. Ik kan er dan even naar kijken of als ik niets bijzonders zie er even naar laten kijken.

    Groeten,
    Thomas

    #187368
     Anoniem
    Inactief

    Beste Thomas,
    PM is onderweg….

    Groeten,
    Peter

    #187367
     Anoniem
    Inactief

    Mijn petje af (chapeau) voor Thomas, door zijn interventie was binnen 1 dag het langslepende probleem opgelost.

    Oranje boven…….

    Groeten,
    Peter

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?