Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderIk verdenk allerlei webwinkels en sites ervan telefoonnummers door te geven aan hun “partenaires”. Het staat vaak ergens stiekem onderaan en dan moet je een vinkje weghalen. Ik geef dan ook nooit een telefoonnummer op.
Steven
Admin
SleutelbeheerderMet alle respect, ik vind het juist Nederlands geneuzel en hokjesgeest dat iemand die leuke stukjes schrijft en een leuke blog heeft zo afgezeikt wordt.
Als je het niet wilt lezen, dan lees je het toch lekker niet??
Zelf vond ik het een verfrissende bijdrage en vond ook de reactie van Wim netjes en professioneel, kom op mensen, we houden toch allemaal van Frankrijk, laten we de zon in het water zien schijnen en mensen die leuk over Frankrijk schrijven stimuleren in plaats van afkatten.
Groetjes , Vive la France en mensen die van Frankrijk houden.
KeesAdmin
SleutelbeheerderDag Rob,
Bedankt voor je inbreng. Ik heb als grondlegger gebruik gemaakt van de pagina waar Wim mij ook neer verwijst.
Wat mij nu nog niet duidelijk is, is dat je de schijf gebruikt van 11.897 tot 26.420 (R x 0,14) – (1.339,13 x N).
Ga je eerst je inkomen voor belasting delen door het aantal parts om te bepalen in welke schijf je valt? in dit geval dus 42139/2,5= 16855.
Als je hier nog even op terug kunt komen, graag……
mvg
RenéAdmin
SleutelbeheerderWat vind ik dit jammer Renée. Ik geniet altijd met hoge mate van je zeer goed geschreven bijdragen en de geweldige recepten.”leuk”om zeep geholpen door Cees.
Bedankt ook namens mij.
Renée, zou je dit willen heroverwegen?
vriendelijke groeten,
MarianAdmin
SleutelbeheerderHartelijk dank !
Vr. Gr. Tim
Admin
SleutelbeheerderIn mijn geval is de demping enorm variabel, dat is juist het probleem. Het ene moment redelijk goede lijn, het andere moment blijft zelfs een 700 kbit verbinding niet staan en blijft de modem synchroniseren. De demping varieert tussen 30 en 40 dB down- en 12 tot 20 dB uplink.
Dit is de s/n ratio van het downlink spectrum zoals het hoort:
En dit een paar minuten later:
Je ziet dat de modems ineens nog maar de lage helft van de band kunnen gebruiken en dat het signaal maar liefst ca 30 dB zwakker is.
Frappant is dat het oppakken van de analoge lijn tijdelijk helpt.
Voor de storing met de kerst bleef de verbinding wel betrouwbaar staan en had ik geen wild gekraak op de lijn.
Ik mag verwachten dat die situatie hersteld kan worden.
Admin
SleutelbeheerderIk heb dit effect ooit ook eens gehad met een 14k4 modem. Modem had lage snelheid bij starten, even een dichtbij aanwezige TL-buis uit en weer aanzetten, daarna ging het modem op volle snelheid.
Dit bleek uiteindelijk toch aan het modem te liggen.De up/down snelheid van een adsl verbinding is niet alleen afhankelijk van de afstand tot de centrale en de lijn kwaliteit maar ook van het protocol dat wordt gebruikt. Zie onderstaande tabel.
janv
Admin
SleutelbeheerderDag allemaal,
Ik had niet verwacht dat een paar simpele bijdragen aan dit forum me op zoveel -meest negatieve- kritiek zouden komen te staan. Zelfs na de expliciete uitleg van Wim, dat er geen geldelijk gewin in het spel is, wordt ik beticht van ‘illegale en stiekeme’ praktijken. Voor alle duidelijkheid: ik plaats op dit forum de eerste alinea van een blogje, en verwijs met de link onderaan naar mijn weblog, juist en vooral om dit forum niet te belasten met (te) lange bijdragen.
Maar ik weet het beter gemaakt: ik belast dit forum helemaal niet meer. Dit was mijn laatste bijdrage. Het ga jullie goed.
Renée Vonk
http://reneevonk.wordpress.comAdmin
SleutelbeheerderJawel. Dat heet Pacitel.
Nu stonden wij al op de “liste rouge” en vermijden wij maximaal het invullen van telefoonnummers op websites en bij abonnementen e.d. maar het gebeurde toch te vaak.
Ongevraagde bellers worden direct het bos in gestuurd.
Snds inschrijving bij Pacitel is het sterk verminderd. Vergeet ook niet een tweede nummer (zoals van een box) te vermelden.
Site http://www.pacitel.frSteven
Admin
SleutelbeheerderHandig wellicht voor deze of gene, maar ’t is in ’t Frans en de Bataafse horken die ik ken en dit gidsje goed zouden kunnen gebruiken verstaan die taal niet, doen daar ook weinig moeite voor.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Wim Bavelaar op 25/01/2013 12:57
[…] ben van plan ook aan hen te vragen bijdragen te gaan leveren aan dit forum […]Kijk, dàt lijkt me nu wel boeiend.
Dank,
Peter.26 januari 2013 om 08:31 In reactie op: Peiling na peiling: Fransen houden niet van vreemdelingen, niet van moslims #190507Admin
SleutelbeheerderEn Montluçon is het South Central (LA, USA) van de Auvergne…
Peter.
Admin
SleutelbeheerderCertificat de Vie Hier is het formulier, kun je precies zien wat er moet worden ingevuld.
janv
Admin
SleutelbeheerderAls je bij de mairie om een Attesta de Vita / Certificat de Vie (formulier 11753*02) vraagt krijg je het gewenste papiertje.
Overigens is een belastingaanslag nog beter, een bankafschrift is waardeloos, een rekening openen kan ook met een vakantiewoning, al dan niet gehuurd.
25 januari 2013 om 21:18 In reactie op: Peiling na peiling: Fransen houden niet van vreemdelingen, niet van moslims #190506Admin
SleutelbeheerderGeen nieuws.
89% vindt de Franse keuken de beste van de wereld, 62% vindt werken op zondag onwenselijk maar 81% vindt dat ze op zondag boodschappen moeten kunnen doen, 88% vindt de Franse gezondheidszorg de beste van de wereld en 61% vindt dat de doodstraf terug moet komen voor kinderverkrachters en moslim-terroristen.
88% vindt Trierweiler een kreng maar 61% vindt Royal een nog groter kreng.Steven
P.S. Ik zuig dit ter plekke uit mijn duim maar wie spreekt mij tegen?
Admin
SleutelbeheerderHallo Willem,
Het raampje is origineel.
Hier bij ons in de buurt zie je ze vaker, maar
niemand heeft ons kunnen vertellen wat precies de
bedoeling is geweest.
Volgens een buurvrouw van ons, die ook zo’n raampje in haar cantou heeft, kon je door naar buiten te kijken, de weg in de gaten houden.
Dat kun je bij ons inderdaad,maar de buurvrouw kijkt uit
op haar tuin, dus.., wie het weet mag het zeggen.
Ons huis is oud, meer dan 250 jaar en het huis van de buurvrouw zo’n 200 jaar.
groeten, MarianAdmin
SleutelbeheerderDag Harold, ook wij kwamen uiteindelijk op ovenreiniger uit. Een vieze klus die we “uitsmeerden” over diverse klusweken want het is geen leuk klusje. De omgeving goed afplakken want het geeft erg veel rotzooi.
@ Marian. Wat grappig dat er een raam in de cantou zit. Is dit origineel of was het eerst/vroeger een nisje
Willem
Admin
SleutelbeheerderOf valt het onder het kopje uitvliegers
Admin
SleutelbeheerderHaha als ik het niet dacht, die zooi voor niks aangeschaft, dan de komende vakantie maar eens testen of het echt werkt en daarna snel weggooien.
Admin
SleutelbeheerderHet is wellicht handig voor de diagnose om te weten dat wanneer het ADSL signaal op een gegeven moment slecht wordt en de modem hersynchroniseerd op een lage snelheid dat ik deze situatie kan ‘herstellen’ door de hoorn van de analoge lijn op te pakken. Even luisteren naar het gekraak, modem gaat spontaan opnieuw synchroniseren en klaar. Schiet mij maar lek…
Admin
SleutelbeheerderAdmin
SleutelbeheerderBonsoir,
Zoals ik hier op het oude forum reeds schreef piekerde ik er al niet over om aan die onzin mee te doen. Prettig om mee te maken dat héél soms een ietwat anarchistische levenshouding toch beloond wordt.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderHet vervangen van een volledige kabel kan gebeuren door in één kastje de aansluiting van een bestaande en beschadigde kabel te vervangen door een niet gebruikte kabel ;-).
De enquête gebeurt willekeurig op basis van alle afgesloten dossiers. Niet iedereen ontvangt deze dus altijd en als u eerder al een type enquête heeft ontvangen zult u gedurende een bepaalde tijd niet nog eens hetzelfde type enquête ontvangen.
Ik laat, waarschijnlijk morgen, even weten wat er nu gaat gebeuren.
Admin
SleutelbeheerderOk helder. Deze CLT is i.i.g niks “AVISE”, dus wellicht is gewoon de verkeerde lijn gerepareerd en is die klant verheugd dat z’n lijn is gerepareerd nog voordat hij een storing heeft gemeld.;-) De hoogwerker is overigens slechts bij 1 telefoonpaal gebruikt om bij een hooggelegen kastje te komen, dus de hoeveelheid ‘recablage’ zal wel meevallen.
Momenteel is de lijn veel beter dan direct na de “reparatie”, wellicht omdat het al 2 dagen niet regent.
Wat mij overigens verbaasd, en mede veroorzaakte dat ik aannam dat werkzaamheden nog niet waren afgerond, is het uitblijven van de enquête per mail over zowel de helpdesk als de werkzaamheden.
Admin
SleutelbeheerderDit voorspelde ik reeds ’n half jaar geleden. Heb ik toch maar mooi ’n paar euro bespaard.
“We – noch de Fransen – zijn toch niet gek?”
Peter.Admin
SleutelbeheerderHallo jako,
Ik ben niet “voorgelogen”. Zoals ik aangaf baseerde ik me op de terugmelding van de technicien. Ik heb deze persoon niet persoonlijk gesproken maar alleen uw dossier geraadpleegd waar staat “RECABLAGE COMPLET RP14 – LBE SYNCH RO OK CLT AVISE” (en nog een heleboel andere informatie).
Wat er sinds uw oorspronkelijke melding veranderd is, is dat de lijn van Orange voor een groot deel vervangen is, dus vandaar dat ik toch graag even wees op de eventuele voorrijkosten. Het feit dat de lijn nog steeds kraakt kan het gevolg zijn van een probleem in de lijn naar uw woning of in de bedrading daarachter.
Ik zorg ervoor dat er iemand naar gaat kijken.
Groeten,
Thomas24 januari 2013 om 15:20 In reactie op: Franse Rekenkamer: dringend snoeien in te genereuze werkloosheidsuitkeringen #190493Admin
SleutelbeheerderZie een heleboel opmaaktaal Wim. Ligt dat aan mij?
Admin
SleutelbeheerderHet babbelbox- of algemeen NCRV-gehalte dreigt slechts toe te nemen met dit soort berichten.
Dus te lezen of niet, wat doet zo’n bericht hier ? Godzijdank beleef je dan nog – wellicht – ’n aardig moment als je erin geklikt bent.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder😕 Wat een ‘ophef’ om een leuk artikeltje 😉
Toch even mijn reactie aangepast, nu ik me realiseer, dat dit NIET onder Entre Bavard is geplaatst. Enige ‘ophef’ 😛 wellicht toch gerechtvaardigd?
Admin
SleutelbeheerderDat uitgerekend Cees, die van de ellenlange betogen over zijn observaties, dat moet zeggen. Iedereen promoot hier wat, een mening of een werkmethode. Om nou te gaan roepen dat iemand iets niet mag schrijven, vind ik onjuist. Je hoeft het niet te lezen.
Frans
-
AuteurBerichten