Electrische vloerverwarming

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200387
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ga in de badkamer en bijkeuken electrische vloerverwarming plaatsen. De ondergrond is beton op een isolatielaag. Om de vloer vlak te krijgen komt er een egalisatielaag van ongeveer 1 cm op (vloeibaar), speciaal voor vloerverwarming. Mijn vraag is nu leg ik de vloerverwarmingsmat onder deze egalisatielaag of er bovenop om dan vervolgens de vloertegels te plaatsen met lijm?

    #200388
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Allebei is mogelijk.
    Mijn advies is om, zeker bij dikke verwarmingsdraad (4,10 of 12 mm) deze in de egalisatielaag te leggen. Je vloertegels liggen dan toch dicht genoeg bij de draad om snelle verwarming mogelijk te maken en je kunt je tegels later ook nog eraf bikken zonder de verwarming te beschadigen.
    Als je de vloerverwarming in de lijmlaag legt, kun je je tegels nooit verwijderen zonder de vloerverwarming te beschadiging.
    Bij vloerverwarming in de egalisatielaag heb je ook iets meer inertie, dus betere regelbaarheid en comfort. Nadeel is de iets langere opwarmtijd.

    #200389
     Anoniem
    Inactief

    Ik meen dat in een badkamer een aardscherm boven de vloerverwarmingsmat voorschrift is.

    #200390
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoek ook eens op het oude forum, al veel over geschreven, ook door Rob vd Meulen, zoek ook op PRE op forum en internet

    #200391
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Eric Gerth
    Hier een summiere uitleg van de installatie.
    @Alexander
    Hier zie je dat de bekabeling zelf geaard is, dus een extra aarde is niet nodig.

    PDF

    janv

    #200392
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kees maakt de beste keuze. Verwerk de vervarming in de chappe. Door de iets lagere ligging van de leidingen vindt een betere warmtespreiding in de vloer plaats.

    #200393
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook wij hebben voor die laatste keuze gekozen, maar niet vanwege de inertie, maar omdat je je tegels veel lekkerder lijmt op de chappe, omdat je niet in je netje of je draden blijft haken.

    succes! Verena

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?