hoe serieus is het forum?

Dit onderwerp bevat 18 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193863
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zijn met de komst van de nieuwe website meer onderwerpen gezellige keuvel gesprekjes geworden? Is er meer entre bavards?

    Kortom: is het serieuze vraag- en antwoord gehalte minder dan voorheen? Of is het nog te vroeg daar over te oordelen? (Misschien maak ik me daar ook schuldig aan, maar ik vraag het me af.) 😛

    #193864
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit forum kan mij niet serieus genoeg zijn, de rubriek Entre bavards valt daar buiten en is daar immers voor gemaakt.

    ’t Stijgende keuvelgehalte viel al eerder op, tijdens de ‘oude’ website, maar werd ontkend.

    Ik deel uw waarneming.

    Peter.

    #193870
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien moeten we nog uit de winterdip komen?

    Steven

    #193869
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Of de webmaster grijpt in, als het zo is als wordt waargenomen.
    Er lijkt me wel een verschil tussen echt keuvelen (Entre Bavards) en het van het onderwerp afwijken zoals zeer recent bij de varkenskop. Ontstaat er een hele discussie over wie er bij de barbcue mag staan.
    “We” zouden ons ook een beetje kunnen inhouden. Mag ik zeggen, dat dat dan moet beginnen bij de veelschrijvers op dit forum?

    #193874
     Anoniem
    Inactief

    Ik sta versteld van dit forum en zijn veelzijdigheid, en de leden hebben allemaal hun eigen pet, laten ze die wel ophouden graag.
    Als het je teveel wordt, gewoon doorscrollen.

    #193881
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De veelzijdigheid is prima, pet op houden en persoonlijk houden ook. Maar als het teveel wordt deel ik het doorsrcrollen argument niet. Dat is te vaak gebruikt, een dooddoener voor elke vorm van kritiek, en net zo kortzichtig als het ‘privacy? niet nodig, als je niks te verbergen hebt etc..’

    #193873
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hebben zich, zolang er nog aan de vorm van het forum gesleuteld werd, de serieuze forumdeelnemers een beetje ingehouden?
    Daardoor kregen de keuvelaars de overhand.
    Komt wel recht.

    #193880
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vrees dat je ongelijk krijgt, Christian.
    En wel omdat de “gevestigde orde” mee doet met het keuvelen.
    Niet boos worden nu, maar even in meditatie……………..

    (en de vorm is nu zoals die is, het oude komt niet terug….jammer?……..)

    #193868
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hmm keuvelen kan hier natuurlijk, wellicht sijpelt het een beetje door in de andere rubrieken. Misschien ontstaat het ook doordat men in deze tijd van het jaar minder actief is met zaken in/rond LDF? Wat ik vaker zie en storend vindt is dat er van het onderwerp wordt afgeweken, zoals reeds eerder hierboven door Jaap gemeld.
    Willem

    #193879
     bosbess
    Deelnemer

    Ja, ik ben het er helemaal mee eens! Het moet vooral allemaal héél serieus blijven. Zoals argumenten van andersdenkenden gewoon afdoen als dooddoeners of in een serieus onderwerp over belastingen als (enige) commentaar leveren: “Ja, leuker kunnen we het niet maken…” Dat is pas écht serieus.

    Alle menselijke neigingen, zoals gedachtenassociaties en speelse zijsprongetjes moeten totaal worden uitgebannen. Op straffe van excommunicatie van het forum. Want die zijn héél storend. Dan raak je immers de draad kwijt? En dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Daar moeten wetten en regels voor komen, zodat alles strak en geordend en binnen de door ons uitgezette kadertjes verloopt. Zodat anderen, die véél meer bijdragen aan het forum dan wijzelf, beperkt worden in hun vrijheid. Dan voelen we ons in ons element! Dan weten we waar we aan toe zijn en hebben we houvast. En gezellig dat het dan wordt!

    #193867
     Anoniem
    Inactief

    😉 ‘k heb geen bloemen voor je bosbess, de winkel zit nog dicht.

    #193878
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess,

    mijn complimenten voor je treffende karakterisering.
    Maar ik heb toch een beetje andere pet op.
    Mag toch?

    #193872
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat een gezeur over af en toe afdwalen. So what?

    Bosbess heeft prima verwoord wat ik ervan denk.
    Beter dan ik het zou kunnen.

    Steven

    #193876
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou Bosbess, sarcasme helpt de wereld ook niet echt vooruit. Door het in het gekke te trekken en te overdrijven ontneem je ook de kern en/of serieusheid van een vraag. Lijkt me niet de bedoeling.

    Ik ben het met je woorden ook niet eens. Kwebbelen kan ook gezellig zijn, en dat kan hier prima, en daar doe jij ook graag aan veelvuldig aan mee. Ik wil je daar niet van weghouden hoor.
    De observatie dat er minder serieuze vragen zijn, is geheel nuchter vastgesteld en de vraag ‘hoe en waarom’ ligt open.

    #193877
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien was ’t ooit algemeen gedragen en primaire doel van dit forum niet dat ’t “gezellig” moest zijn, maar dat we van elkaar wijzer konden worden. Daarmee maakte dit forum ’t onderscheid met die andere fora en zo groeide de waarde van Wims ‘bijbel’ La Maison.

    Kennelijk was er ook behoefte aan “gezelligheid” en werd de rubriek ‘Entre bavards’ geopend, prima.

    Maar nu vele onderwerpen verworden tot gekeuvel, onderschrijf ik – nogmaals – Ratatouilles waarneming. Om eraan toe te voegen dat zelfs op serieus bedoelde reacties niet eens wordt ingegaan. Keuvelen is gezelliger maar vooral gemakkelijker. Dat motiveert ook niet elkaar wijzer te maken.

    Wat evenmin bijdraagt is het verspreiden van gecutte & gepeeste schijninformatie die met veel aplomb wordt gebracht bovendien. Wikiwiki is de norm en als iemand ergens naast blijkt te zitten is het ’n kniesoor die daarop let.

    ’t Is niet anders, vandaag de dag.

    Peter.

    #193871
     Anoniem
    Inactief

    Dankzij een geweldig opgezette bibliotheek aan informatie is er steeds meer te vinden op deze site zonder er naar te vragen, misschien dat er daarom minder vragen voorbij komen.
    En in de winter is het een doodnormale zaak dat er meer gekeuveld wordt, kijk maar naar voorgaande jaren.
    Ook daar waren onenigheden veelvuldiger in de natte donkere dagen dan in de zomer wanneer men wel wat anders te doen had dan keuvelen, dan moet er gewerkt worden.

    #193875
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb toch nog een beetje nagedacht over dit probleem.
    Zakelijke informatie, uitwisselen van ervaringen – OK. Wat mij betreft zelfs dubbel OK.
    Keuvelen, gezellig kletsen, alles en nogwat afkraken – OK.
    Maar een argument stoort me:
    <<Als het je teveel wordt, gewoon doorscrollen.>>

    Want voor ik doorscroll moet ik toch eerst het betreffende stuk lezen, ik moet toch zien of het de moeite waard is of dat ik beter door kan scrollen. En dat wil ik juist niet, lezen wat ik onzinnig gekeuvel vind; dat heb ik in andere fora genoeg meegemaakt.
    De stukken van de betreffende gewoon overslaan? Dat is niet eerlijk, want de betreffende schrijft toch vaak ook heel zakelijk. En dat zou ik dan missen.
    Dus, ik weet het niet.

    #193866
     Anoniem
    Inactief

    ik vind het gezeik om niets, men zit uren naar films te kijken waar geen zinnig woord uitkomt, leest kranten waar hele kolommen vol staan met onzin, en op dit forum mag je nog niet een scheet afwijken of er zitten er twee te zeuren, ja inderdaad het zijn er maar twee.
    Laat toch gaan die handel, ’t gaat toch lekker zo, t’ is juist jammer dat niet veel meer mensen schrijven.
    Vreselijk zeg, wat ene gedoe om niks, als de zon schijnt is het over, gewoon wintertijd, thats all.
    We zijn drukker met het analyseren en becommentariëren van het “probleem” dan dat het probleem zelf is.

    #193865
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het valt me op dat de mensen die ‘als de gebeten hond’ reageren dezelfde zijn die gaan overdrijven, met dooddoeners en sarcasme proberen het in het belachelijke te trekken. Zie je op veel fora.

    De lente begint, en we hebben er zin in, maar zelfs in de winter lees ik geen kolommen met onzin, of kijk uren naar films die niet interessant zijn. Laten we het hier wel interessant houden, kwebbelen op de entre bavards afdeling, en hopen op vele vragen en goede antwoorden, die leesbaar blijven voor ieder die in Frankrijk woont, of dat wil gaan doen.

    PS
    Ik weet niet hoeveel mensen op het oude forum zaten, ik denk meer dan nu.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?