Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderInstallation
Le propriétaire doit fournir et installer un détecteur de fumée dans son logement s’il occupe ce logement, ou en cas de mise en location en mars 2015. En revanche, si le logement est déjà loué en mars 2015, le propriétaire peut :
– soit, fournir le détecteur à son locataire
– soit, lui rembourser l’achat.
Dans ces 2 cas, il appartiendra au locataire de procéder à la pose du détecteur.Bron: service-public.fr
De eigenaar-bewoner moet dus zelf een rookmelder installeren, maar de eigenaar-verhuurder moet ofwel een rookmelder verstrekken aan de huurder, ofwel de aanschaf vergoeden. Over het algemeen is een huurder verplicht tot het onderhoud van zaken die bij de huur zijn inbegrepen, zoals het schoonmaken van de verwarmingsketel en zo. Het lijkt me logisch dat het vervangen van de batterijen van zo’n rookmelder daar ook bij hoort.
Het ultimatum is trouwens inmiddels opgeschoven naar 9 maart… het was gisteren zondag…
Admin
SleutelbeheerderHallo Agennisse,
Hartelijk dank voor uw uitgebreide informatie. Het zal nog moeilijk worden om een keuze te maken. Hoe meer ik mij in de materie verdiep, hoe ingewikkelder het wordt. Ik ga ook eens bij de buren vragen, hoe deze hun internetaansluiting hebben geregeld.
Vriendelijke groet
Paul9 maart 2015 om 10:19 In reactie op: Uw mening gevraagd over het delen van de kosten van het omzagen van bomen #189619Admin
SleutelbeheerderAf te raden om dit zwart te doen. Als er ooit schade geclaimd wordt, heb je een extra probleem. Laat de buren het anders helemaal regelen, en jou een factuur sturen van E 200. Wat zij regelen met wie, is dan iets waar jij niets mee te maken hebt. Overigens moet voor het rooien van bomen van deze afmeting toestemming komen van de Mairie. Tenzij ze in slechte staat zijn, en om veligheidsredenen moeten verdwijnen. Nou ja, elke boom is wel ‘in slechte staat’ heb ik de indruk in Fr.
9 maart 2015 om 09:29 In reactie op: Uw mening gevraagd over het delen van de kosten van het omzagen van bomen #189618Admin
SleutelbeheerderHartelijk dank voor de antwoorden. Wij hebben ook geen plezier van het omzagen van de bomen (behalve een voorraad hout op de grond om te verwerken en op te slaan); hoogstens last vanwege schade aan andere bomen.
Voor het verzoek om de bomen om te zagen hebben deze buren zich nooit aan ons voorgesteld, terwijl ze er toch al een paar jaar wonen.
Het betreft 3 bomen en het devis daarvoor is 400 euro, zwart. Dus 200 euro voor ons.
Ik vind het een moeilijke situatie en ben niet zo goed in mensen tegenspreken.Admin
SleutelbeheerderHallo,
Dank voor jullie reactie.
Helaas biedt SkyDSL geen telefoondiensten aan.
9 maart 2015 om 06:43 In reactie op: Uw mening gevraagd over het delen van de kosten van het omzagen van bomen #189617Admin
SleutelbeheerderZonder de situatie te kennen volg ik Ratatouille.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderNog een laat commentaar, maar ik begreep dat het een zomerklus wordt, dus nog niet te laat?
Ik vraag mij af of het oorspronkelijke idee van Cugnac om die vloer dampdicht af te dekken nou echt wel zo fout is. Aannemende dat er geen bron onder de vloer zit waaruit water omhoog komt, zal het geconstateerde vocht gewoon door capillaire werking uit de bodem omhoog komen. Indien men de bovenkant van de vloer afsluit (met beton b.v.) zal die capillaire werking stoppen (de capillaire “buisjes” worden aan de bovenkant afgesloten). Het lijkt me niet dat er (onder de vloer) een horizontale stroming naar de muren zal optreden. Poreuze muren hebben hun eigen capillaire vaten waardoor water wordt opgezogen (wat door verdamping aan de oppervlakken dan weer verdwijnt, waarbij zich een zeker evenwicht zal instellen). Als het hele vloerpakket dampdoorlatend wordt gemaakt krijg je meer vocht in huis dan nodig is lijkt me, dat moet dan door extra ventilatie worden afgevoerd (als dat lukt….).
In Nederland wordt bij vochtige kruipruimtes aangeraden de bodem eerst met folie af te dekken (zie b.v. http://www.platformfundering.nl/docs/kruip_ruimte.pdf).
Ik heb te maken gehad met een oud woonhuisje, dat gedeeltelijk in een helling is ingegraven. In het woongedeelte is een betonvloer gelegd, die is kurkdroog. De muur (50 cm natuursteen) aan de kant van de helling (waar de grond aan de buitenkant wel twee meter hoger staat dan de vloer binnen) was een beetje vochtig (met salpeter uitslag hier en daar). Tegen de gevestigde regels in is die muur van een doublage voorzien (isolatielaag en gipsplaten aan binnenkant). Ook die oplossing bleek geen problemen te geven.
In veel oude franse huizen zijn betonvloeren gelegd zonder veel kwalijke gevolgen denk ik.
Ik zou daarom als ik Cugnac was toch nog even bekijken of de onderkant van zijn nieuwe vloer (met vloerverwarming e.d.) niet aan de onderzijde vochtdicht kan worden uitgevoerd.
Misschien is het (bij twijfel) een idee om de vloer een tijd geheel met landbouwplastic af te dekken en te kijken of er iets gebeurd met de muren (omhoogkomend vocht). Maar voor zo’n proef heb je wel tijd nodig……
MaxandrAdmin
SleutelbeheerderVeel dank voor de adviezen. Ik ga toch maar voor een internetradio om op allerlei verschillende plekken te kunnen luisteren, onafhankelijk van computers of versterkers. Ik ben van plan tzt nog even te laten horen hoe het bevalt.
MaxandrAdmin
SleutelbeheerderIk heb een tijd geleden ook aan overstappen op SkyDSL gedacht. Maar toen ik in Duitsland navraag deed of er beperkingen waren in het doorgeven van bv Netflix, kreeg ik als antwoord dat deze service niet geschikt was voor video streaming. Ik vond het een vreemd antwoord maar ben er toen niet verder mee doorgegaan.
@agenisse: gebruik jij SkyDSL ook voor NPO, BBIplayer Netflix streaming diensten?
8 maart 2015 om 23:32 In reactie op: Uw mening gevraagd over het delen van de kosten van het omzagen van bomen #189616Admin
SleutelbeheerderIk snap dat je deze vraag aan het forum voorlegt, en het is ook een vraag die moeilijk is in te schatten. Je relatie met de buren, de positie van huis en bomen etc.
Wij hebben die vraag ooit gehad, en door alleen maar toestemming te geven -hout voor ons- waren de buren superblij. Betaald hebben we niet. Het was ook alleen in hun voordeel, het uitzicht van de buren was door het kappen van een grote boom veel meer open, maar wij hadden er geen plezier van.8 maart 2015 om 21:31 In reactie op: Uw mening gevraagd over het delen van de kosten van het omzagen van bomen #189615Admin
SleutelbeheerderHa Elja,
Klinkt in mijn oren niet heel onredelijk. Jullie houden jullie eigen hout, en jullie en buren delen de zaagkosten. Misschien een idee om de buren aan te bieden, dan wel te vragen dat zij de bomen omzagen. Jullie kunnen dan zelf het hout verder verwerken.Succes,
Jeroen B, 62Admin
Sleutelbeheerder@JAKO,
Je hebt gelijk ‘zeer tevreden” is een positieve ervaring, bedankt!@William,
Bedankt voor de uitleg, dus “een goede buur is beter dan een verre vriend”!Prettige avond gewenst, vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderBeste Paul
In ons dorpje was er ook geen adsl, de keuze was tussen Nordnet en Alsatis (wifi via de kerktoren) Over het algemeen is voor Alsatis gekozen. De hoofdreden was dat er geen beperking was aan data verkeer. Diegenen die voor Nordnet gekozen hebben zijn over de linie echter wel tevreden maar met een kanttekening, zij gebruiken hun computer beperkt. Onze plaatselijke elektricien internet vooral in de nacht en mag dan meer data gebruiken. Vaak is hij echter rond de 25 ste van de maand al op zijn maximum, ik heb voor hem een aansluiting in een garage en dan komt hij regelmatig een paar uur in onze garage werken.
Veel succes WilliamAdmin
SleutelbeheerderDit bericht van “au petit l’arbre” staat er echt tussen:
“Hier een berichtje verzonden via mijn satelliet verbinding. Nog niet supersnel, maar wat is wel snel in frankrijk (behalve de belastingsdienst)?
Zeer tevreden, dank voor de tip!”“Zeer tevreden” lijkt me een positieve ervaring.
Admin
SleutelbeheerderBedankt Jako,
Van het draadje heb ik wel wat opgestoken, maar ik kan er niet uitlezen wat de ervaring van een gebruiker is.
Vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderIn dit draadje heeft iemand het speciale abonnement voor vakantiehuizen genomen en lijkt daar tevreden over.
Admin
SleutelbeheerderDat zou toch fijn zijn. Ik ga eens op zoek, dank je wel!
Admin
SleutelbeheerderBeste – u riskeert zo een hoop spam op uw e-mailadres. Onder contct/rss in het menu vindt u ook de mogelijkheid om elkaar priveberichten te sturen. Het is een beetje verstopt, maar bestaat wel.
Admin
SleutelbeheerderBeste dit, ik heb helaas geen emailadres van je, je kunt mij bereiken rcjheuts@me.com
Admin
SleutelbeheerderJe conclusie klopt. Bij de aangifte Impots kun je het ontvangen bedrag bij vakje overige inkomsten zetten. Met een copie avis d ímpots kun je in NL ontheffing aanvragen van de loonheffing.
Admin
Sleutelbeheerdermail mij prive, ik weet een mogelijkheid.
Admin
SleutelbeheerderBedankt daarvoor en de conclusie dat het nog niet 100 % duidelijk is hoe de Franse Belastingdienst dit gaat uitleggen is wel juist.
Maar het stukje op nu.nl slaat ergens anders op.
Dit is het waar het om gaat – Men moet onderscheid maken tussen ingezetenen van Frankrijk en NIET ingezetenen van Frankrijk.
Het stukje in Nu.nl gaat dus over NIET ingezetenen.
Hierover liep reeds een infractieprocedure van de Europese Commissie tegen Frankrijk en vele Uk expats hebben over deze CSG en CRDS op de plus-value al een teruggave ontvangen.
Het arrest de Ruyter gaat over een WEL ingezetene van Frankrijk, die in Nederland werkt en daar belasting en sociale lasten betaalt over arbeid in Nederland en Nederlandse lijfrentes.
Als wij het in Wonen en Leven in Frankrijk hebben over deze materie dan hebben wij het dus in principe over WEL ingezetenen van Frankrijk. En voor die groep gelden andere regels. Voor die mensen zijn pensioenen (vervangend inkomen ) nu al officieel vrijgesteld van CSG/CRDS mits hun ziektekosten voor rekening van een ander EU land komen. Kapitaalsinkosten waren NOG niet vrijgesteld en het zou best kunnen dat ingevolge het arrest de Ruyter dat nu wel vrijgesteld wordt.
Maar pas op – de Franse belastingdienst hanteert daarbij dan hoogst waarschijnlijk (dat blijkt uit de praktijk en uit het door mij geciteerde persbericht) dat het daarbij om kapitaalsinkomsten van BUITENLANDSE origine zal gaan ( net als bij de Ruyter ).
Het is dus onjuist om als conclusie aan her arrest de Ruyter te verbinden dat kapitaalsinkomsten van FRANSE origine ook vrijgesteld zullen worden.
In inderdaad moeten wij daarbij op verdere uitleg wachten van de Franse belastingdienst maar ik wel best met iedereen die denkt dat alles vrijgesteld wordt – ook Franse kapitaalsinkomsten en ook de CSG en CRDS over de plus-value van een tweede woning voor WEL ingezetenen – een weddenschap aangaan.
Dit is het gevaar – er zijn dus verschillende regels voor verschillende situaties.
Ook zijn er verschillende termijnen om bezwaar te maken bij de belastingdienst.
Bij plus-value en CSG/CRDS over plus value is dat alleen het huidige jaar plus één jaar terug.
Derhalve blijf ik bij mijn interpretatie.
On va voir.Admin
Sleutelbeheerder@ratatouille,
Laten we gokken, ik denk dat in de crimescene het plakband een deel opgerolde electraleiding op zijn plaats houdt.Admin
SleutelbeheerderZonder ’n filosofische discussie met uw Franse leraar te willen beginnen, bestaan er nog wel degelijk courtiers d’assurances / courtiers en assurances.
Blader eens door de Gouden Gids : http://www.pagesjaunes.fr.Peter.
Admin
SleutelbeheerderZiet er wel prachtig uit die schakelaar op die mooie gevoegde muur.
Het probleem van geheugen dat gewist is [in een schakelaar] kom je overal tegen in de Franse websites bij discussies over de elektrische radiatoren. De goedkopere modellen hebben allemaal handige menuutjes, instellingen, tijd programmeren, maar een seconde een hickup, en alles is gewist, kan je weer je vijf toestellen gaan programmeren. En dat zijn dan dingen die aan het stroomnet hangen, instellingen hebben een heel computertje maar geen batterij of bevroren geheugen.
Wat is er met die crimescene met dat plakband? Een dichtgemaakt gat voor de kachel?
Admin
SleutelbeheerderDank je. Ik heb ook vandaag mijn Franse leraar erover gesproken, maar hij kent er geen. Hij kent het alleen maar als verzekeringsagent die bij de verzekeringsmaatschappij hoort. Onafhankelijk bestaat niet volgens hem…
Misschien kan ik me beter richten tot Lelynx.fr of zelf diverse devies aanvragen.Admin
SleutelbeheerderHoe dan ook is het nog niet 100% duidelijk hoe de Franse belastingdienst de uitspraak gaat uitleggen. Op Nu.nl hebben ze een andere interpretatie dan Lucien.
Admin
Sleutelbeheerder@ Wim,
Er lopen nu een paar draadjes “synchroon” over dit onderwerp.
De Franse overheid heeft zich in een circulaire over deze zaak uitgelaten.
Die geef ik hier weer ( persbericht van 26/02/2015 ) :quote
N°
210
LE GOUVERNEMENT
PREND ACTE
DE L’ARRET
DE LA CJUE DANS L’AFFAIRE DE RUYTER
La Cour de Justice de l’Union européenne a rendu ce jour un arrêt portant sur une question préjudicielle que lui avait soumise le Conseil d’Etat en juillet 2014 au sujet de la conformité des prélèvements sociaux sur les revenus du patrimoine au règlement européen 1408/71 portant coordination des systèmes de sécurité sociale.
La procédure préjudicielle permet à une juridiction nationale d’interroger la Cour sur l’interprétation du droit de l’UE dans le cadre d’un litige dont elle est saisie, afin de permettre une lecture homogène du droit de l’Union.
Dans son arrêt, la Cour considère que les personnes qui sont affiliées à un régime de sécurité sociale d’un autre Etat ne peuvent être assujetties en France à des prélèvements sociaux sur leurs revenus du patrimoine de source étrangère compte tenu de l’affectation de ces prélèvements au financement de la protection sociale française.
Le Gouvernement prend acte de cet arrêt qui s’inscrit dans le cadre d’une procédure engagée par une personne qui résidait en France et y payait ses
impôts, au titre de revenus du patrimoine de source néerlandaise, conformément aux règles d’assujettissement de la CSG en vigueur depuis sa
création. La suite de la procédure implique que le Conseil d’Etat statuera définitivement sur le contentieux qui luiest soumis, en tenant compte de
l’arrêt de la CJUE. C’est après cette décision
que le Gouvernement sera, le cas échéant, amené à prendre les dispositions éventuellement nécessaires.
En tout état de cause, le Gouvernement rappelle son attachement à la con
tribution équitable aux charges publiques de l’ensemble des revenus, y compris les revenus du capital, dans le respect des conventions internationales et du droit communautairunquote
Dus hieruit kun je het volgende standpunt van Frankrijk afleiden
1) wij hebben nota genomen van het arrest
2) wij zullen ons houden aan het unierecht
3) het gaat hier om kapitaalsinkosten ” de source étrangère ” = van buitenlandse origineDit laatste is zeer belangrijk want bij de CSG en CRDS op de plus-value gaat het dus NIET om kapitaalsinkomsten van buitenlandse origine maar om kapitaalsinkomsten van Franse origine. Dit zelfde principe geldt voor renteinkomsten op Franse bankrekeningen en voor lijfrentes en andere kapitaalsproducten in Frankrijk afgesloten die in Frankrijk uitbetaald worden.
Ik verwacht persoonlijk dat de Conseil d’Etat alle Franse overheidsdiensten overeenkomstig zal instrueren. Wie het daarmee niet eens is zal dan na afwijzing in beroep moeten gaan – voor inwoners van Frankrijk bij het Tribunal Administratif in hun Département. Het indienen van een dergelijke “requète” is geen sinecure en de Tribunalen zijn zeer strikt – slecht geformuleerde en gemotiveerde bewaarschriften worden onverbiddelijk afgewezen.
De plaatser van dit draadje is blijkbaar afgehaakt waarmee het een “orphan-thread” is geworden. Jammer want je zou toch denken dat iemand die een dergelijk bericht plaatst ook zou willen deelnemen aan de discussie temeer omdat zijn verhaal niet klopt en hij onjuiste conclusies aan het arrest de Ruyter verbonden heeft. Zo worden valse verwachtingen gewekt en rekenen mensen zich ten onrechte al rijk.
Admin
SleutelbeheerderVERKLARING ARTS FLUITJE VAN EEN CENT
Vandaag bij Franse arts geweest. Een arts die verklaringen mag afgeven voor rijbewijs.
Heb hem mijn ICD kaartje laten zien en onmiddellijk begon hij met invullen van twee formulieren. Dus helemaal geen verklaring nodig van NL cardioloog die ICD heeft ingebouwd en/of Franse cardioloog die er eventueel ook naar zou moeten kijken. Ook geen wachttijd van minimaal twee maanden o.i.d.
Het ene formulier heet: AVIS DU OU DES MEDECINS het tweede heet PERMIS DE CONDUIRE AVIS MEDICAL.
Het eerste formulier is een tijdelijk rijbewijs voor de periode van maximaal 1 maand, het tweede formulier moet ik inleveren bij de Prefectuur waar ik het rijbewijs ga aanvragen.
Kosten bij de arts: Eur 33
Volgens arts krijg ik een rijbewijs voor twee jaar. Dan weer terug naar keuring arts.
Arts staat in mijn regio bekend als een relaxte jazz saxofoon speler, dus of zijn aanpak de officieel voorgeschreven procedure is, dat week ik niet, maar ik ben goed op weg. En ja, ICD met drie draadjes werkt prima, wandel weer als vanouds.Admin
SleutelbeheerderOpwarmen
Aangekomen bij ons huis scheen er een stalend zonnetje en er lag een flink pak sneeuw. De voordeur zat volop in de zon en voelde zelfs warm aan. Later heb ik nog gemeten en de deur was 25 graden. Helaas, binnen was het stervens koud, de thermometer op tafel gaf 4 graden aan.Het opwarm grafiek is een beetje rommelig en niet constant. Dat komt omdat de hout kachel nog uit was en de enige verwarming een elektrische ventilator kacheltje was. Pas na een paar dagen, daar waar de langere hogere waarden te zien zijn, was de hout kachel in de ruimte ernaast aan. Als ik aan het klussen ben valt het wel mee, maar s’avonds een beetje warmte is wel lekker.
Voor alle zekerheid heb ik de buiten thermometer nog wat meer van het huis af gezet, hij zit nu aan de tralies van het raam aan de noordkant waar nooit zon komt. Ik had ook de indruk dat als het binnen warmer werd, de buiten temperatuur wat omhoog ging. De binnen thermometer heb ik voor alle zekerheid ook een stuk meer naar binnen verplaatst.
Opwarm grafiek
nog een keer afkoelen
Grafiek van bijna 4 weken met afkoelen en daarna heel langzaam opwarmen , de lente komt ![quote quote=155754]
Wat ik niet begrijp is dat de temperatuur binnen op het eind iets stijgt, terwijl de buitentemperatuur weliswaar stijgt, maar nog steeds onder het niveau van binnen blijft. Ik zou verwacht hebben dat de binnentemperatuur hooguit wat langzamer daalt. Is daar een verklaring voor of valt dit binnen de marge van de meetnauwkeurigheid?
Frans
[/quote]De sensors heb ik eerst een paar weken lang met elkaar vergeleken, samengebonden met een stukje plakband. Ze waren keurige gelijk, +- 0.1 graad. Maar dat was bij kamer temperatuur, ca 20 graden, bij een paar graden boven nul kan het wel iets anders zijn.
[quote quote=155756]Wim, mocht je nog meer willen meten: spiek eens in een door de CSTB uitgevoerd onderzoek naar wat de isolation mince nu werkelijk voorstelt.
Rob[/quote]Ik heb dat rapport gelezen, al een paar keer trouwens, en ik vind het steeds weer zonde dat ze niet ook een niet geïsoleerde blokhut hebben gemeten.
Elektriciteit is een ander probleem. Ik zit ook aan het einde van zo’n bovenleiding. Meestal stopt mijn meting ook na een paar dagen als het geonweerd heeft. Nu draait het al bijna een maand zonder problemen.Jouw opmerking bracht me wel op het idee om de netspanning ook eens te meten, elk uur een meting. Ik heb een oude niet gestabiliseerde voeding gevonden en met een 1K weerstand heb ik 8 tot 12 volt bij 180 tot 260 volt ingangsspanning. Dat komt op het zelfde stopcontact als de acculader, zo krijg ik nog een paar metingen binnen als de stroom uitgevallen is. Ik ben benieuwd wat dat wordt.
wimb -
AuteurBerichten