Ervaring met Nordnet?

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #186846
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Omdat de telefoonlijn voor ADSL langer is dan 7000mtr denken wij voor ons vakantiehuis aan sateliet internet en hebben daarvoor de diensten van Nordnet op het oog.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Vriendelijke groet
    Paul

    #186847
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In dit draadje heeft iemand het speciale abonnement voor vakantiehuizen genomen en lijkt daar tevreden over.

    #186848
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt Jako,

    Van het draadje heb ik wel wat opgestoken, maar ik kan er niet uitlezen wat de ervaring van een gebruiker is.

    Vriendelijke groet
    Paul

    #186849
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit bericht van “au petit l’arbre” staat er echt tussen:
    “Hier een berichtje verzonden via mijn satelliet verbinding. Nog niet supersnel, maar wat is wel snel in frankrijk (behalve de belastingsdienst)?
    Zeer tevreden, dank voor de tip!”

    “Zeer tevreden” lijkt me een positieve ervaring.

    #186850
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Paul
    In ons dorpje was er ook geen adsl, de keuze was tussen Nordnet en Alsatis (wifi via de kerktoren) Over het algemeen is voor Alsatis gekozen. De hoofdreden was dat er geen beperking was aan data verkeer. Diegenen die voor Nordnet gekozen hebben zijn over de linie echter wel tevreden maar met een kanttekening, zij gebruiken hun computer beperkt. Onze plaatselijke elektricien internet vooral in de nacht en mag dan meer data gebruiken. Vaak is hij echter rond de 25 ste van de maand al op zijn maximum, ik heb voor hem een aansluiting in een garage en dan komt hij regelmatig een paar uur in onze garage werken.
    Veel succes William

    #186851
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @JAKO,
    Je hebt gelijk ‘zeer tevreden” is een positieve ervaring, bedankt!

    @William,
    Bedankt voor de uitleg, dus “een goede buur is beter dan een verre vriend”!

    Prettige avond gewenst, vriendelijke groet
    Paul

    #186852
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb zelf een jaar ervaring met SKYDSL een duitse provider.
    Voordeel hier is dat er geen datalimiet is.
    Ik heb zelf een abbo voor 6mb down en 1 up, dat werkt prima, ea zelf geinstalleerd.
    Mijn abbo kost rond de 30 euro, en na een jaar 19 euro per maand.
    http://www.skydsl.eu/en-NL/Internet-via-satellite

    Ik ben hier tot op heden tevreden mee.
    Groet
    Arjan

    #186853
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een tijd geleden ook aan overstappen op SkyDSL gedacht. Maar toen ik in Duitsland navraag deed of er beperkingen waren in het doorgeven van bv Netflix, kreeg ik als antwoord dat deze service niet geschikt was voor video streaming. Ik vond het een vreemd antwoord maar ben er toen niet verder mee doorgegaan.

    @agenisse: gebruik jij SkyDSL ook voor NPO, BBIplayer Netflix streaming diensten?

    #186854
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Dank voor jullie reactie.

    Helaas biedt SkyDSL geen telefoondiensten aan.

    #186855
     Anoniem
    Inactief

    Hallo Paul,

    Dat klopt SykDSL heeft geen telefonie dienst, dat heb ik zelf opgelost met een VOIP router (dus telefonie over het internet, net als thuis bellen via internet) en een VOIP server via een nederlandse provider, dat werkt redelijk goed (voor mij voldoende), de kwaliteit van de verbinding is ongeveer gelijk aan een GSM, en soms zit er enige vertraging op, maar het werkte beter dan ik gedacht had.

    #186857
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb tot heden geen netflix gebruikt, wel youtube, uitzending gemist, NOS App, zelfs wat gerommeld met VPN om livestreams te kunnen ontvangen, dat lukt eigenlijk allemaal zonder problemen. Wel merk je dat mijn 6/1Mb wat mider is dan thuis, dus zal de stream of video wat vaker bufferen maar technisch werkt het wel.

    #186856
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Agennisse,
    Hartelijk dank voor uw uitgebreide informatie. Het zal nog moeilijk worden om een keuze te maken. Hoe meer ik mij in de materie verdiep, hoe ingewikkelder het wordt. Ik ga ook eens bij de buren vragen, hoe deze hun internetaansluiting hebben geregeld.
    Vriendelijke groet
    Paul

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?