AOW in Frankrijk en loondienst in Nederland

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196677
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik woon al twee jaar in Frankrijk met alleen inkomen uit AOW dat in Frankrijk belastbaar is. Vanwege laag inkomen wordt hier geen inkomsten belasting over geheven.
    Een Nederlands bedrijf wil mij part-time in loondienst nemen, terwijl ik dan via Internet vanuit Frankrijk werk.
    Volgens de nieuwe regels kan ik niet in aanmerking komen voor kwalificerend buitenlands belastingplichtige en zou door Nederland als gewoon buitenlands belastingplichtige gezien worden.
    Hierdoor zou op mij loon in Nederland geen heffingskorting van toepassing zijn en ook geen loonbelasting ingehouden worden.
    Betekent dit dat mijn bruto loon in zijn geheel naar Frankrijk wordt overgemaakt en dat dit bedrag hier gewoon bij mijn belastbaar inkomen wordt opgeteld?
    Starten in Frankrijk als entreprise individuelle met maar een buitenlandse opdrachtgever lijkt mij geen alternatief.

    #196678
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je conclusie klopt. Bij de aangifte Impots kun je het ontvangen bedrag bij vakje overige inkomsten zetten. Met een copie avis d ímpots kun je in NL ontheffing aanvragen van de loonheffing.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?