Uw mening gevraagd over het delen van de kosten van het omzagen van bomen

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189614
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onze buren hebben ons verzocht om 3 kastanjebomen aan de rand van ons perceel bos om te laten zagen zodat zij in het voor- en najaar meer van de zon kunnen genieten in hun tuin. De bomen leveren geen gevaar op voor hun huis.
    Op zich hebben wij geen bezwaar, maar we hebben wel moeite met hun voorstel om de kosten van het zagen te delen.
    Wat vinden de forumleden hiervan?
    Graag jullie vragen en/of opmerkingen hierover.
    Alvast bedankt,
    Elja

    #189615
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ha Elja,
    Klinkt in mijn oren niet heel onredelijk. Jullie houden jullie eigen hout, en jullie en buren delen de zaagkosten. Misschien een idee om de buren aan te bieden, dan wel te vragen dat zij de bomen omzagen. Jullie kunnen dan zelf het hout verder verwerken.

    Succes,
    Jeroen B, 62

    #189616
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik snap dat je deze vraag aan het forum voorlegt, en het is ook een vraag die moeilijk is in te schatten. Je relatie met de buren, de positie van huis en bomen etc.
    Wij hebben die vraag ooit gehad, en door alleen maar toestemming te geven -hout voor ons- waren de buren superblij. Betaald hebben we niet. Het was ook alleen in hun voordeel, het uitzicht van de buren was door het kappen van een grote boom veel meer open, maar wij hadden er geen plezier van.

    #189617
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zonder de situatie te kennen volg ik Ratatouille.

    Peter.

    #189618
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hartelijk dank voor de antwoorden. Wij hebben ook geen plezier van het omzagen van de bomen (behalve een voorraad hout op de grond om te verwerken en op te slaan); hoogstens last vanwege schade aan andere bomen.
    Voor het verzoek om de bomen om te zagen hebben deze buren zich nooit aan ons voorgesteld, terwijl ze er toch al een paar jaar wonen.
    Het betreft 3 bomen en het devis daarvoor is 400 euro, zwart. Dus 200 euro voor ons.
    Ik vind het een moeilijke situatie en ben niet zo goed in mensen tegenspreken.

    #189619
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Af te raden om dit zwart te doen. Als er ooit schade geclaimd wordt, heb je een extra probleem. Laat de buren het anders helemaal regelen, en jou een factuur sturen van E 200. Wat zij regelen met wie, is dan iets waar jij niets mee te maken hebt. Overigens moet voor het rooien van bomen van deze afmeting toestemming komen van de Mairie. Tenzij ze in slechte staat zijn, en om veligheidsredenen moeten verdwijnen. Nou ja, elke boom is wel ‘in slechte staat’ heb ik de indruk in Fr.

    #189620
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het opbouwen van een goede relatie met buren had al veel eerder kunnen en moeten gebeuren. Het initiatief ligt primair bij de nieuwkomer.
    Ik snap best dat de buren nu naar jullie toekomen uit hun eigenbelang, maar het mag niet zo zijn dat je door mee te denken én je bomen kwijtraakt, én kosten krijgt.
    Ik denk dat je door je medewerking te verlenen al een behoorlijk gebaar maakt.

    Ik zou niet de buren het werk zelf laten uitvoeren, want voor je het weet blijf je met enorme brokstukken en een berg klein takkenhout zitten.
    Weet niet of het lukt nu nog iemand te vinden die je bomen kapt vóórdat de bladeren komen.

    Succes,
    Wilm

    #189621
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor jullie meningen. Ik heb inmiddels met onze andere buren, waar we wel een heel goed contact mee hebben, gesproken en waarschijnlijk gaan zij (met hulp van iemand die daar meer ervaring mee heeft dan zij) de bomen omzagen. De 200 euro van de buren is dan voor hun en wij gaan het hout met hun delen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?