Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=161336]Oeps Ratatouille, daar ga je wel wat kort door de bocht. Hoewel de keuring op zich geld kost levert het ook geld op.[/quote]
Tja. Het is hier een berggebied he… Een en al bocht.Maar ik had het niet helemaal begrepen, gelukkig mag je ook je gîte laten keuren zonder verplichting je bij die oude club Gite de France aan te sluiten.
Zie het verhaal van Bram en zijn gites. Zo beter?Admin
SleutelbeheerderDank voor beide reacties. A tout France hebben we gebruikt. In 58 slechts 1 instantie, Waarvan dus die dure offerte. Nog even ter verduidelijking. Deze classering heeft te maken met de belasting afdracht, niet met gite de France e.d. Daar zijn we ook allemaal niet bij aangesloten. Gelukkig zitten we tijdens de verhuurperiode redelijk vol, waardoor we dat (nog niet) nodig hebben 🙂
Admin
SleutelbeheerderGoedkoper weet ik het niet, want mijn voorstel kost ook geld: Stop met de Gite de France sterren keuring en inschrijving!
Tenzij jullie klanten vrijwel allemaal oudere Fransen zijn, -die bladerend in een dikke catalogus het aanbod nazoeken-, is er niet zo veel bestaansrecht meer voor deze club. Ja, ze zijn nu ook op internet te vinden, maar het zijn vooral Fransen die er nog op letten, moderne Nederlanders, Engelsen en Duitsers kan het minder schelen, die ster.Ooit moest je wel voldoen aan de fratsen van de keuringsmeesters (vaste telefoonlijn is verplicht), maar tegenwoordig zijn er heel veel online referenties/beoordelingen/likes/foto’s van klanten/vrienden, kortom niet de club bepaalt, maar de klant. De waarde van je gite op sociale media.
Om je in te schrijven bij al die online aanbieders moet je ook betalen. En je moet het uitzoeken, wat wel – wat niet. Ik zou er eens goed over denken of dat niet een alternatief is. Te veel mensen blijven maar gemakshalve bij het oude, terwijl het nieuwe ze aan alle kanten voorbij schiet.
Admin
SleutelbeheerderHallo Le Cruyot, op de site van atout france vind je de instanties die mogen keuren. Vaak zijn dat er meerdere. Soms is het het departement zelf, soms huren ze daar anderen voor in. Mijn ervaring leert dat ze binnen 1 departement allemaal dezelfde prijzen hanteren.
Admin
SleutelbeheerderBeste Mart, in Frankrijk is de laïcité begin vorige eeuw doorgevoerd en dat betekent dat er een scherpe scheiding is tussen kerk en staat. Er zijn wel scholen op katholieke, protestante of andere basis, maar dit zijn particuliere scholen. Daaraan zijn voor de ouders vaak kosten verbonden. Ze zijn zeer dun gezaaid.
Admin
SleutelbeheerderKijk eens op internet: in de Cévennes bvb zijn verschillende protestantse kerken te vinden. Zoek onder “église réformée”. Veel geluk.
Admin
SleutelbeheerderDank je Jako voor deze logische verklaring.Ik zal ze van Orange er eens over lastig vallen.
Groet,
FransAdmin
SleutelbeheerderHet meest waarschijnlijk zou zijn dat Orange vergeten is om de transponder in de lijst te zetten waar BVN op uitzendt. Dat is echter niet zo waarschijnlijk omdat het koopkanaal QVC France HD op dezelfde transponder zit (11185 V)met een codering van Orange.
Mocht dat koopkanaal ook niet aanwezig zijn, dan zijn ze toch gewoon de transponder vergeten. Zit QVC er wel in dan gebruiken ze ook een eigen lijst “chaines libres” en staat BVN er niet meer in. Dat is het nadeel van een provider decoder: vaak worden zenders vergeten die door de provider als ‘onbelangrijk’ worden beschouwd.Admin
SleutelbeheerderThanks!! ik sla de info op en ga het proberen over een week of twee.
Admin
SleutelbeheerderAha, helder. Ik ben echter bang dat er geen andere mogelijkheid is om e.e.a. duidelijk te krijgen. Als je via google zoekt naar mensen die ook een alternatief modem willen gebruiken bij SFR dan lees je meestal dat het niet is gelukt. Ik zie een oude melding (hier) die stelt dat deze instelling werkt:
Type de connexion : PPPoE/PPPoA
VPI : 8
VCI : 35
identifiant : votre_numero_de_tel@neufpnp
mot de passe : neufpnpNormaliter moet je in de setup van een modem kiezen tussen PPPoE of PPPoA, maar dat is 50% kans. Als dit werkt met een ander modem ben je uit de brand. Als het niet werkt ben je niks opgeschoten, want de parameters moeten wellicht toch anders. Ik neem aan dat je “identifiant” zelf terug kunt vinden in de setup van je neufbox.
Wil je het toch proberen dan kun je in Nederland voor een habbekrats (tientje) op marktplaats een oude Fritz!box 7170 op de kop tikken. Zorg er dan voor dat het 2e hands modem tenminste voorzien is van de bijbehorende speciale Fritz!Box Y-kabel en voeding. Dat volstaat om te kunnen testen en met zo’n modem kun je ook voip aan de praat krijgen.
Admin
SleutelbeheerderMaar waarom moeilijk doen
Punt is dat ik eenmaal terug in Frankrijk graag online SFR wil contacteren zodat ik specifieke modem vragen kan beantwoorden. Ze zullen namelijk eerst zelf willen constateren dat er een probleem is. En om alles met een NL mobiel via roaming te doen wordt een duur grapje denk ik, afgezien van slechte ontvangst.
Vanuit Nederland SFR bellen is moeilijk tot onmogelijk en als het lukt heb ik geen mogelijkheid om ze te laten testen of om gegevens te delen over de signalen en boodschappen die evt. verschijnen bij dat testen.Admin
SleutelbeheerderWij zitten hier in de Meuse (55) dicht tegen de Belse grens en dat zie je goed bij de plaatselijke “vides”. Veel Busjes met Belgisch kenteken en dus veel (Ardense) goederen tegen net wat te hoge prijzen. Zitten uiteraard ook hele leuke spullen tussen maar het commerciële karakter doet voor mij toch vaak iets af aan de sfeer.
Ook een kleine ergernis; de hordes Nederlanders die als aasgieren rond de kraampjes zwermen en alles wat jij wilt bekijken net voor je neus wegkapen.Dat gezegd hebbende; ik ben dol op de vide greniers! En ik hanteer een soortgelijke techniek als Christian hierboven beschrijft, delen zijn soms interessanter dan het ding als geheel. Inclusief het bewaren van mooie stukken die je ooit wel weer eens ergens anders voor kunt inzetten. Het is de kunst van het ‘door’ dingen heen kijken, het denkbeeldig uit zijn context halen en dan beschouwen van het aanbod. Daarmee vang je net dat ene object wat het toch weer de moeite waard maakt om de hele streek door te cruisen van dorp naar dorp.
En natuurlijk één keer per jaar van de partij zijn in ons eigen dorp waar we steenvast het beste plekje toegewezen krijgen. En zoals de dorpelingen dan zeggen; de gelegenheid om alle rommel die op andere markten had gekocht en die nu nutteloos rondslingeren weer van de hand te doen.
Mijn favoriet blijft echter de Emmaus waar we al zo veel aan servies, tafeltjes, stoelen maar ook oud bouwbeslag, spanjoletten voor de ramen en hele kachels en antieke cuisinieres au bois hebben gescoord. Alleen lopen de prijzen daar de laatste tijd nogal stijl op. Wel een uitkomst toen we een week voor oud en nieuw, met uitzicht op 13 personen Franse familie aan tafel, een kapotte koelkast hadden. Bij de Emmaus een prachtige vervanger kunnen vinden en eigenlijk nog relatief goedkoop want het beestje is praktisch nieuw! Verder koken we al dik 10 jaar op een prachtig klein art-deco fornuis dat tevens de keuken verwarmd. Ook Emmaus.
[IMG]http://i68.tinypic.com/ivim2b.jpg[/IMG]
Admin
SleutelbeheerderNeuf klanten met dégroupage kunnen ‘Neuf Talk’ (tegenwoordig libertalk )activeren in hun account. Daarmee verkrijg je SIP parameters om te gebruiken op je smartphone zodat je goedkoop via internet kunt bellen. Die gegevens kun je invoeren in elk SIP apparaat, dus ik denk dat het ook werkt op een modem/router met SIP. klik
Maar waarom moeilijk doen, je betaalt toch voor een modem in je abonnement? Even bellen en je krijgt een nieuw modem waarvan de lichtsterkte overigens regelbaar is in de modemsetup.
Admin
SleutelbeheerderRatatouille, H@ns & Rob hartelijk dank voor uw bijdragen en adviezen. Omdat de franse regels zo strikt zijn (in de beleving van een Bataaf…) en ik inderdaad nog een CONSUEL keuring moet passeren was ik gaan twijfelen. Rob, ik neem uw advies ter harte en gebruik 1,5 mm2 voor verlichting pour bien sécurité.
In ons geval gaat het om 3 kleine spotjes in 1 ruimte op 1 schakelaar, dus dat moet te doen zijn. Ik moet nog wel even onderzoeken hoe het zit met de warmteontwikkeling in verband met de plafond isolatie. Eventueel een kleine brandvrije behuizing boven de spotjes plaatsen of iets dergelijks, maar wellicht is daarin bij de spots al voorzien.
Admin
SleutelbeheerderIk geloof dat ik de analogie niet helemaal volg. Maar als ik de rest wel goed snap is het zo dat door de koppeling van voip telefonie en internet het lastig zo niet onmogelijk is om een ander modem te configureren, ook al zou je de instellingen weten te achterhalen. Correct?
Dat ik met een ander modem evt. de telefonie functionaliteit mis is niet belangrijk, mijn doel is om in Frankrijk weer on line te kunnen. Als het alleen lastig is (maar niet onmogelijk) dan ben ik bereid om ver te gaan om het voor elkaar te krijgen.Admin
SleutelbeheerderDoorlussen moet geen probleem zijn zolang je de max waarden maar in acht neemt. Je moet inderdaad min. 1,5 schakeldraad gebruiken maar niemand weerhoudt je er van om 2,5 te nemen als dat jou veiliger lijkt.
Ik meen me te herinneren dat je niet alle lichtpunten in één ruimte op dezelfde groep mag zetten i.v.m uitval van de groep en totale duisternis die zo kan ontstaan. Weet alleen niet of dat advies of regel is. Ik vermoed advies.Admin
SleutelbeheerderAllen bedankt voor het meedenken.
na wat diepgaander onderzoek, ondermeer de modem in, blijkt het inderdaad om een kapotte modem te gaan. Het ding werkt nog wel maar het modemdeel wat dus feitelijk het contact met de buitenwereld moet maken functioneert niet meer.Hierover stel ik even een nieuwe vraag, merci!
Admin
SleutelbeheerderRonald, bedankt voor de terugmelding. En je bent dapper dat je dit hebt uitgevoerd. Nu ik het resultaat zie, – de te kleine afstand tussen de verticale openingen en de horizontale chainage en de latei-, is het een wonder dat je het dicht gekregen hebt. Zoals ik al schreef is het in feite een gestapelde muur, de voeg kan dat niet bijelkaar houden, en met de formaten van de stenen, de krachten op de hoeken, krijg je rare bewegingen in de muur. En dan komt er meer los.
Het zit voor mijn gevoel te dicht op elkaar. De verticale stenen op de latei en de afstand tot de chainage… Maar, de hoekstenen zitten mooi, en ook het kozijn en de latei zitten er goed in.
Bravo.Admin
SleutelbeheerderHallo klussers,
Even een update van mijn bevindingen. Ik heb inmiddels twee openingen gemaakt:
[img]http://up.picr.de/24258617iv.jpg[/img]
Het is dus gelukt, maar het is riskant. Na een mislukte poging (op tijd gestaakt) aan een andere muur heb ik het hier geprobeerd. Deze muur is al eens onder handen genomen door vaklui en in verband met de slechte kwaliteit is er in het midden een chainage (betonnen band) aangebracht. Als deze er niet was geweest was ik ook hier direct gestopt. Probleem is dat de stenen als het ware los gestapeld zijn: er tussen zit totaal opgedroogde leem, nu verworden tot gruis:
[img]http://up.picr.de/24258634bf.jpg[/img]
Pak je er één steen uit dan vallen er 10 mee en nog een aantal zit direct los. In mijn geval stopte de chainage een verdere teloorgang. Alleen al het plaatsen van de steunbalken levert zo problemen op. Verder is het in zo’n muur niet eenvoudig om een recht gat te maken. De muur bestaat uit kleine en grote tot zeer grote stenen, die zowel in de lengte als in de breedte zijn aangebracht voor de stevigheid. Ingenieus gemaakt! Maar dat betekent ook dat je niet zomaar zo’n zeer grote steen kunt verwijderen aangezien je dan een mega grote opening maakt. En elke bewerking op de steen (boren, hakken) doet de muur ook geen goed…
Er is heel wat beton in gaan zitten om de aanhechting met de oude muur goed te krijgen, maar nu is het een stevig geheel geworden.
Alle waarschuwingen zijn niet voor niks….Ronald
Admin
SleutelbeheerderBeste Mart, dat wordt een lastige zoektocht. Uit mijn hoofd is slecht 2% van de bevolking protestant. In onze regio (Lot) was de eglise protestante evangelique het meest in de buurt van de PKN kerken. Maar of dat wat voor jullie is kan je alleen zelf beoordelen. Scholen wordt nog moeilijker. Hier in onze regio simpel, namelijk geen.
Als je wilt dat ik voor je na ga of er in jullie buurt de boven genoemde kerk is moet je mij maar even wat meer info mail (plaatsnaam) op emsbroek at orange.fr Veel succes , WilliamAdmin
Sleutelbeheerder@Jako,
Dank voor de uitgebreide uitleg. Gaan hier mee aan de slag. De letters op de schotel zijn niet meer te lezen, dus maar gokken dat het een Triax betreft. En anders denk ik dat ik deze hier in de buurt wel kan vinden. Als het zover is laat ik weten of het is gelukt!
Admin
SleutelbeheerderBonsoir Albert,
Allereerst mijn gelukwensen met de geslaagde import. Geweldig dat dat inmiddels ook met een NL APK mogelijk is. Dat is een hele vooruitgang.
Staat er op veld P3 (Energie) van uw Carte Grise nu ook EG (Essence+GPL) of staat er ES (Essence)?
Ik ben toch wel benieuwd wat er gaat gebeuren als u over 2 jaar met uw Volvo met NL LPG installatie bij de FR Controle Technique komt. Of laat u dan weer de APK in NL uitvoeren?
Maar goed, dat is van later zorg. Intussen veel rijplezier gewenst!
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderVan harte, Albert, van harte.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderEr bestaat een CanalDigitaal Duo LNB met 4 aansluitingen (klik), niet alleen bij CanalDigitaal maar ook in andere webwinkels in Nederland te bestellen, bijvoorbeeld hier. Zoek even voor de beste prijs met verzendkosten naar Frankrijk. Die LNB past alleen op een schotel van het merk Triax , anders moet je vermoedelijk zelf iets ‘prutsen’ om de LNB in de houder te kunnen krijgen.
De Orange box gaat uit van een directe aansluiting op 1 lnb, dus die stuurt geen signaal om naar de juiste satelliet te schakelen. De DUO lnb moet volgens de specificaties op de stand Astra1 staan als niets gestuurd wordt, dus dat moet gewoon werken.
Je kunt de LNB met de ‘poot’ voor Astra1 in de houder plaatsen en volgens de gebruiksaanwijzing schuin zetten. Dan moet je direct beeld hebben. De schuinstand even naregelen op maximale signaalkwaliteit omdat de bijgeleverde mal voor Nederland is.

Omdat Astra3 minder sterk is terwijl voor de HD zenders juist meer signaal nodig is kun je echter beter de Astra3 poot in de houder plaatsen en de schotel uitrichten op Astra3. Omdat je aangeeft dat uitrichten erg lastig was zou ik dat alleen doen als je toch de schotel moet vervangen of in de praktijk het beeld te snel wegvalt bij regen.
In dat geval zou ik adviseren om de schotel weg te halen bij de schoorsteen en deze aan de gevel te plaatsen op een hoogte waar je met een trapje gemakkelijk bij kunt. Uiteraard alleen als er dan ook onbelemmerd uitzicht is op de Astra satellieten.
Let op dat je naast een duo lnb ook een HD ontvanger nodig hebt om de zenders op Astra3 te kunnen ontvangen.
Admin
SleutelbeheerderAuto APK gekeurd in NL en daar stond de lpg installatie ook op vermeld en op NL kenteken ook
gewoon geaccepteerd en kenteken gekregen.
nu alleen nog kentekenplaten maar dat gaat moeilijk op internet, ze willen alleen maar leveren op frans adres, heb nu een site die wel in nl levert.
wel een lange weg gegaan omdat de papieren steeds terug kwamen.Groeten Albert
Admin
SleutelbeheerderHartstikke bedankt Albert voor de terugmelding. Dus de oude Volvo is met lpg tank -en die stond ook niet op de conformiteitspapieren- zonder extra keuringen op FR kenteken gekomen.
Admin
SleutelbeheerderEven een Update over de invoer van een Volvo 244GLE uit 1980
Apk uit NL is door de prefecture Nevers geaccepteerd.
Conformiteitsverklaring van Volvo voor 1997 worden niet meer uitgegeven, dus via Volvo france een identiteits verklaring opgevraagd dat dit type ook in Frankrijk is geleverd.
Dus de auto staat nu op frans kenteken, het duurde even maar het is wel gelukt.Groeten Albert
7 januari 2016 om 19:02 In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199908Admin
SleutelbeheerderBonsoir @Anton,
Helaas, de houten vloer in de foto is niet bij mij. Ik gebruik op de begane grond overal terracotta met eronder vloerverwarming op kurkplaten. Dat is dus iets heel anders dan u van plan bent. Ik kan uw vragen daaromtrent dan ook niet uit eigen ervaring beantwoorden.
Salutations, Jos
7 januari 2016 om 12:38 In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199907Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=161217]Wat een mooie thread! Super goede bijdrages van iedereen. Heel wat beter dan het onnozele gezeur in andere topics.[/quote]
Hallo au petit l’arbre, alle topics en deelnemers aan discussie zijn interessant, maar niet tegelijkertijd voor iedereen. Pik er je krenten uit.Ik ben het eens met het ventileer verhaal, maar je gekozen richting van epoxy injectie is ook een verandering van de bouwfysische omstandigheden? Een onderbreking maken kan wel het gewenst effect hebben; het doorbreken van de koude brug.
7 januari 2016 om 07:13 In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199906Admin
Sleutelbeheerder@ ratatouille sorry, waren 2 zinnen die door elkaar liepen. Ik bedoelde te zeggen: door het verwarmen verdampt er vocht, de in de ruimte vochtige lucht wordt verbruikt bij de verbranding.
Na de toplaag van stenen is er eigenlijk alleen maar leem. als er is uitgegraven, komt er grind en dan een vloer van kalk en zand, dit lijkt mij steviger
Ben al een aardig eindje onderweg met nuckolds archief en inderdaad zeer interessant. -
AuteurBerichten