PKN Chr. School of Gemeenschap in de Languedoc?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191025
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn vrouw, ik en onze drie meiden (leeftijden 8, 11 en 13) gaan verhuizen naar het zuiden van Frankrijk (Languedoc-Roussillon). Weet iemand van jullie een Protestants Christelijke school waar onze kinderen eventueel naar school kunnen sturen, of een christelijke gemeenschap waar zij zich op kunnen aansluiten? Bedankt vast.

    #191028
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Mart, dat wordt een lastige zoektocht. Uit mijn hoofd is slecht 2% van de bevolking protestant. In onze regio (Lot) was de eglise protestante evangelique het meest in de buurt van de PKN kerken. Maar of dat wat voor jullie is kan je alleen zelf beoordelen. Scholen wordt nog moeilijker. Hier in onze regio simpel, namelijk geen.
    Als je wilt dat ik voor je na ga of er in jullie buurt de boven genoemde kerk is moet je mij maar even wat meer info mail (plaatsnaam) op emsbroek at orange.fr Veel succes , William

    #191026
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk eens op internet: in de Cévennes bvb zijn verschillende protestantse kerken te vinden. Zoek onder “église réformée”. Veel geluk.

    #191027
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Mart, in Frankrijk is de laïcité begin vorige eeuw doorgevoerd en dat betekent dat er een scherpe scheiding is tussen kerk en staat. Er zijn wel scholen op katholieke, protestante of andere basis, maar dit zijn particuliere scholen. Daaraan zijn voor de ouders vaak kosten verbonden. Ze zijn zeer dun gezaaid.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?