Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Handig wellicht voor deze of gene, maar ’t is in ’t Frans en de Bataafse horken die ik ken en dit gidsje goed zouden kunnen gebruiken verstaan die taal niet, doen daar ook weinig moeite voor.
Peter.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Wim Bavelaar op 25/01/2013 12:57
[…] ben van plan ook aan hen te vragen bijdragen te gaan leveren aan dit forum […]Kijk, dàt lijkt me nu wel boeiend.
Dank,
Peter.26 januari 2013 om 08:31 In reactie op: Peiling na peiling: Fransen houden niet van vreemdelingen, niet van moslims #190507NoëSleutelbeheerderEn Montluçon is het South Central (LA, USA) van de Auvergne…
Peter.
NoëSleutelbeheerderCertificat de Vie Hier is het formulier, kun je precies zien wat er moet worden ingevuld.
janv
NoëSleutelbeheerderAls je bij de mairie om een Attesta de Vita / Certificat de Vie (formulier 11753*02) vraagt krijg je het gewenste papiertje.
Overigens is een belastingaanslag nog beter, een bankafschrift is waardeloos, een rekening openen kan ook met een vakantiewoning, al dan niet gehuurd.
25 januari 2013 om 21:18 In reactie op: Peiling na peiling: Fransen houden niet van vreemdelingen, niet van moslims #190506NoëSleutelbeheerderGeen nieuws.
89% vindt de Franse keuken de beste van de wereld, 62% vindt werken op zondag onwenselijk maar 81% vindt dat ze op zondag boodschappen moeten kunnen doen, 88% vindt de Franse gezondheidszorg de beste van de wereld en 61% vindt dat de doodstraf terug moet komen voor kinderverkrachters en moslim-terroristen.
88% vindt Trierweiler een kreng maar 61% vindt Royal een nog groter kreng.Steven
P.S. Ik zuig dit ter plekke uit mijn duim maar wie spreekt mij tegen?
NoëSleutelbeheerderHallo Willem,
Het raampje is origineel.
Hier bij ons in de buurt zie je ze vaker, maar
niemand heeft ons kunnen vertellen wat precies de
bedoeling is geweest.
Volgens een buurvrouw van ons, die ook zo’n raampje in haar cantou heeft, kon je door naar buiten te kijken, de weg in de gaten houden.
Dat kun je bij ons inderdaad,maar de buurvrouw kijkt uit
op haar tuin, dus.., wie het weet mag het zeggen.
Ons huis is oud, meer dan 250 jaar en het huis van de buurvrouw zo’n 200 jaar.
groeten, MarianNoëSleutelbeheerderDag Harold, ook wij kwamen uiteindelijk op ovenreiniger uit. Een vieze klus die we “uitsmeerden” over diverse klusweken want het is geen leuk klusje. De omgeving goed afplakken want het geeft erg veel rotzooi.
@ Marian. Wat grappig dat er een raam in de cantou zit. Is dit origineel of was het eerst/vroeger een nisje
Willem
NoëSleutelbeheerderOf valt het onder het kopje uitvliegers
NoëSleutelbeheerderHaha als ik het niet dacht, die zooi voor niks aangeschaft, dan de komende vakantie maar eens testen of het echt werkt en daarna snel weggooien.
NoëSleutelbeheerderHet is wellicht handig voor de diagnose om te weten dat wanneer het ADSL signaal op een gegeven moment slecht wordt en de modem hersynchroniseerd op een lage snelheid dat ik deze situatie kan ‘herstellen’ door de hoorn van de analoge lijn op te pakken. Even luisteren naar het gekraak, modem gaat spontaan opnieuw synchroniseren en klaar. Schiet mij maar lek…
NoëSleutelbeheerderNoëSleutelbeheerderBonsoir,
Zoals ik hier op het oude forum reeds schreef piekerde ik er al niet over om aan die onzin mee te doen. Prettig om mee te maken dat héél soms een ietwat anarchistische levenshouding toch beloond wordt.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderHet vervangen van een volledige kabel kan gebeuren door in één kastje de aansluiting van een bestaande en beschadigde kabel te vervangen door een niet gebruikte kabel ;-).
De enquête gebeurt willekeurig op basis van alle afgesloten dossiers. Niet iedereen ontvangt deze dus altijd en als u eerder al een type enquête heeft ontvangen zult u gedurende een bepaalde tijd niet nog eens hetzelfde type enquête ontvangen.
Ik laat, waarschijnlijk morgen, even weten wat er nu gaat gebeuren.
NoëSleutelbeheerderOk helder. Deze CLT is i.i.g niks “AVISE”, dus wellicht is gewoon de verkeerde lijn gerepareerd en is die klant verheugd dat z’n lijn is gerepareerd nog voordat hij een storing heeft gemeld.;-) De hoogwerker is overigens slechts bij 1 telefoonpaal gebruikt om bij een hooggelegen kastje te komen, dus de hoeveelheid ‘recablage’ zal wel meevallen.
Momenteel is de lijn veel beter dan direct na de “reparatie”, wellicht omdat het al 2 dagen niet regent.
Wat mij overigens verbaasd, en mede veroorzaakte dat ik aannam dat werkzaamheden nog niet waren afgerond, is het uitblijven van de enquête per mail over zowel de helpdesk als de werkzaamheden.
NoëSleutelbeheerderDit voorspelde ik reeds ’n half jaar geleden. Heb ik toch maar mooi ’n paar euro bespaard.
“We – noch de Fransen – zijn toch niet gek?”
Peter.NoëSleutelbeheerderHallo jako,
Ik ben niet “voorgelogen”. Zoals ik aangaf baseerde ik me op de terugmelding van de technicien. Ik heb deze persoon niet persoonlijk gesproken maar alleen uw dossier geraadpleegd waar staat “RECABLAGE COMPLET RP14 – LBE SYNCH RO OK CLT AVISE” (en nog een heleboel andere informatie).
Wat er sinds uw oorspronkelijke melding veranderd is, is dat de lijn van Orange voor een groot deel vervangen is, dus vandaar dat ik toch graag even wees op de eventuele voorrijkosten. Het feit dat de lijn nog steeds kraakt kan het gevolg zijn van een probleem in de lijn naar uw woning of in de bedrading daarachter.
Ik zorg ervoor dat er iemand naar gaat kijken.
Groeten,
Thomas24 januari 2013 om 15:20 In reactie op: Franse Rekenkamer: dringend snoeien in te genereuze werkloosheidsuitkeringen #190493NoëSleutelbeheerderZie een heleboel opmaaktaal Wim. Ligt dat aan mij?
NoëSleutelbeheerderHet babbelbox- of algemeen NCRV-gehalte dreigt slechts toe te nemen met dit soort berichten.
Dus te lezen of niet, wat doet zo’n bericht hier ? Godzijdank beleef je dan nog – wellicht – ’n aardig moment als je erin geklikt bent.
Peter.
NoëSleutelbeheerder😕 Wat een ‘ophef’ om een leuk artikeltje 😉
Toch even mijn reactie aangepast, nu ik me realiseer, dat dit NIET onder Entre Bavard is geplaatst. Enige ‘ophef’ 😛 wellicht toch gerechtvaardigd?
NoëSleutelbeheerderDat uitgerekend Cees, die van de ellenlange betogen over zijn observaties, dat moet zeggen. Iedereen promoot hier wat, een mening of een werkmethode. Om nou te gaan roepen dat iemand iets niet mag schrijven, vind ik onjuist. Je hoeft het niet te lezen.
Frans
NoëSleutelbeheerderDe beste – enige ? – manier om zo’n schouw weer schoon te krijgen is met ’n marteau à boucharder. Kost rond de honderd euro HT bij Point.P, bij voorbeeld. *
Zwaar werk, hoedt u voor ’n tennisarm of ~pols.Verhuurder Loxam te Montluçon (03) had in oktober 2009 nog ’n pneumatische versie. Het apparaat was uit ’t assortiment genomen vanwege de arbo of slechte ergonomie of zo, maar werkte perfect.
Geeft wel veel stof, erg veel stof, maar uw schouw komt er als nieuw uit.Succes,
Peter (* mocht u in de buurt zitten, dan mag u de mijne lenen).NoëSleutelbeheerderIdem.
Peter.
NoëSleutelbeheerderThomas, opnieuw bedankt voor de info.
Je bent echter voorgelogen. Er is op geen enkel moment contact met mij opgenomen door een technicus en de verbinding is nooit langer dan luttele minuten goed geweest vorige week. Ik gebruik overigens geen Livebox, maar een Fritzbox. Uiteraard geef ik toestemming voor eventuele voorrijkosten, hoewel er vanuit mijn kant bezien nog helemaal niets is veranderd sinds de laatste melding dat er een probleem is in de lijn van Orange, dat probleem is er nog steeds. De nog steeds extreem krakende lijn wijst daar ook op.Een mobiel Frans nummer heb ik niet, maar we zijn in principe gewoon thuis.
NoëSleutelbeheerderDag Kees,
Tja, de Franse (losse) suiker die ik hier bij de supermarkt koop is een stuk minder zoet dan de Hollandse kristalsuiker, vandaar de hoeveelheid. Goed van je dat je dat meteen hebt aangepast. En zoals ik altijd zeg: een recept is ook maar een handleiding, waarop je lekker kunt variëren. Maar top dat het in één keer gelukt is!NoëSleutelbeheerderHallo jako,
Op basis van de verstrekte gegevens heb ik het een en ander kunnen raadplegen:
– na uw eerste melding op 29 december is er een wijziging aangebracht in een deel van de kabel die gebruikt wordt voor uw telefoonlijn (mutation transport); tests wezen toen uit dat de lijn in orde was en de Livebox correct synchroniseerde – dat was op 5 januari ; de reden dat dit later gebeurde dan oorspronkelijk beloofd heeft te maken met een hoge werklast voor de lokale medewerkers op dat moment, wellicht door de weersomstandigheden?!
– op 11 januari meldde u opnieuw een probleem; op basis van de eerste analyse ter plaatse bleek dat de distributiekabel niet in orde was en deze dus vervangen moest worden. Voor dergelijke werkzaamheden is inderdaad een hoogwerker nodig en deze zijn natuurlijk niet altijd onmiddellijk beschikbaar. Vandaar dat deze werkzaamheden pas op 17 januari zijn uitgevoerd.
Op dat moment is wederom een test gedaan en bleek de lijn in orde en de Livebox gesynchroniseerd. Volgens de informatie die de technicien teruggemeld heeft bent u hierover op dat moment geïnformeerd.Op basis van uw opmerkingen heb ik zojuist een nieuwe lijntest uitgevoerd en deze levert op dit moment wederom een foutmelding op. Als u wilt kan ik hier opnieuw iemand naar laten kijken, wetende dat ik u dan moet wijzen op het feit dat als het probleem niet aan de netwerkkant ligt maar in uw intern telefoonnetwerk, hiervoor voorijdkosten in rekening zullen worden gebracht en indien een reparatie nodig is er een offerte opgesteld zal worden die u kunt accepteren of weigeren.
Als u hiermee akkoord gaat, zorg ik ervoor dat er nogmaals een technicien naar komt kijken. Als u mij in dat geval zou kunnen laten weten wanneer u thuis bent in de komende week/2 weken en mij een Frans mobiel telefoonnumer kunt geven, kan de intervention meteen ingepland worden.
Groeten,
ThomasNoëSleutelbeheerderHallo Ingrid,
Sorry dat ik hier niet eerder naar heb kunnen kijken.
Voorzover ik het kan zien is het nieuwe telefoonnummer bekend en ik heb dat nummer per MP verstuurd.
Dit nummer staat inderdaad op de liste rouge.
Laat me even weten of het daarmee werkt.
Groeten,
ThomasNoëSleutelbeheerderHallo Harold,
Ik ben er een heel poosje mee bezig geweest, en schoner dan op de foto heb ik het niet kunnen krijgen.
Die van ons was net zo zwart als de jouwe.
Ik ben bezig geweest met een roetverwijderaar.
Dat deed niet zoveel.
Daarna zandstralen met de karcher, dat deed helemaal niets.
Schrobben met ouderwetse groene zeep en naspoelen met heet water.
Dat was nog niet afdoende.
Met schoonmaak azijn lukte het ook niet
Als laatste ging ik schoonmaken met overreiniger, en dat heb ik
een keer of 5 gedaan. Steeds inspuiten, even laten intrekken en
schoonspoelen met heet water.
Nu vinden we het resultaat wel acceptabel, vooral als de kachel er voorstaat.
Hopelijk heb je hier iets aan.vriendelijke groeten,
Marian
NoëSleutelbeheerder@Devos,
Even correctie op “Oftewel: de meeste nederlanders in Frankrijk voldoen NIET aan voorwaarde 2 en zijn dus vrijgesteld van betaling CSG en CRDS.“
Ik heb geen aantallen (die zijn er niet) maar Nederlanders die in Frankrijk werken, een chambre d’hôte hebben,een camping runnen, nog geen AOW hebben uit Nederland, een particulier pensioen hebben en zo zijn er nog een paar groepen …vallen dus WEL onder de CSG/CRDS- gedoe. Het gaat hier dus voornamelijk om de CVZ-gevallen !! Dus Meeste nederlanders … ??
NB: ik wilde het draadje niet vervuilen maar toch.NoëSleutelbeheerderBedankt Thomas, PM is verstuurd.
-
AuteurBerichten