Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 13,381 tot 13,410 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Voisinage, hoe ga je met je buren om. #190497
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Handig wellicht voor deze of gene, maar ’t is in ’t Frans en de Bataafse horken die ik ken en dit gidsje goed zouden kunnen gebruiken verstaan die taal niet, doen daar ook weinig moeite voor.

    Peter.

    In reactie op: Auto van de zaak #190467
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Wim Bavelaar op 25/01/2013 12:57
    […] ben van plan ook aan hen te vragen bijdragen te gaan leveren aan dit forum […]

    Kijk, dàt lijkt me nu wel boeiend.

    Dank,
    Peter.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    En Montluçon is het South Central (LA, USA) van de Auvergne…

    Peter.

    In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198453
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Certificat de Vie Hier is het formulier, kun je precies zien wat er moet worden ingevuld.

    janv

    In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198452
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je bij de mairie om een Attesta de Vita / Certificat de Vie (formulier 11753*02) vraagt krijg je het gewenste papiertje.

    Overigens is een belastingaanslag nog beter, een bankafschrift is waardeloos, een rekening openen kan ook met een vakantiewoning, al dan niet gehuurd.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geen nieuws.
    89% vindt de Franse keuken de beste van de wereld, 62% vindt werken op zondag onwenselijk maar 81% vindt dat ze op zondag boodschappen moeten kunnen doen, 88% vindt de Franse gezondheidszorg de beste van de wereld en 61% vindt dat de doodstraf terug moet komen voor kinderverkrachters en moslim-terroristen.
    88% vindt Trierweiler een kreng maar 61% vindt Royal een nog groter kreng.

    Steven

    P.S. Ik zuig dit ter plekke uit mijn duim maar wie spreekt mij tegen?

    In reactie op: reinigen natuursteen schouw #200343
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Willem,

    Het raampje is origineel.
    Hier bij ons in de buurt zie je ze vaker, maar
    niemand heeft ons kunnen vertellen wat precies de
    bedoeling is geweest.
    Volgens een buurvrouw van ons, die ook zo’n raampje in haar cantou heeft, kon je door naar buiten te kijken, de weg in de gaten houden.
    Dat kun je bij ons inderdaad,maar de buurvrouw kijkt uit
    op haar tuin, dus.., wie het weet mag het zeggen.
    Ons huis is oud, meer dan 250 jaar en het huis van de buurvrouw zo’n 200 jaar.
    groeten, Marian

    In reactie op: reinigen natuursteen schouw #200342
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Harold, ook wij kwamen uiteindelijk op ovenreiniger uit. Een vieze klus die we “uitsmeerden” over diverse klusweken want het is geen leuk klusje. De omgeving goed afplakken want het geeft erg veel rotzooi.

    @ Marian. Wat grappig dat er een raam in de cantou zit. Is dit origineel of was het eerst/vroeger een nisje

    Willem

    In reactie op: Franse staatsbedrijven ontwijken massaal belasting #194963
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Of valt het onder het kopje uitvliegers

    In reactie op: Ethylotest voorlopig niet verplicht #192044
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Haha als ik het niet dacht, die zooi voor niks aangeschaft, dan de komende vakantie maar eens testen of het echt werkt en daarna snel weggooien.

    In reactie op: service van Orange #187378
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is wellicht handig voor de diagnose om te weten dat wanneer het ADSL signaal op een gegeven moment slecht wordt en de modem hersynchroniseerd op een lage snelheid dat ik deze situatie kan ‘herstellen’ door de hoorn van de analoge lijn op te pakken. Even luisteren naar het gekraak, modem gaat spontaan opnieuw synchroniseren en klaar. Schiet mij maar lek…

    In reactie op: Ethylotest voorlopig niet verplicht #192043
     Noë
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: Ethylotest voorlopig niet verplicht #192042
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Zoals ik hier op het oude forum reeds schreef piekerde ik er al niet over om aan die onzin mee te doen. Prettig om mee te maken dat héél soms een ietwat anarchistische levenshouding toch beloond wordt.

    Salutations, Jos

    In reactie op: service van Orange #187377
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het vervangen van een volledige kabel kan gebeuren door in één kastje de aansluiting van een bestaande en beschadigde kabel te vervangen door een niet gebruikte kabel ;-).

    De enquête gebeurt willekeurig op basis van alle afgesloten dossiers. Niet iedereen ontvangt deze dus altijd en als u eerder al een type enquête heeft ontvangen zult u gedurende een bepaalde tijd niet nog eens hetzelfde type enquête ontvangen.

    Ik laat, waarschijnlijk morgen, even weten wat er nu gaat gebeuren.

    In reactie op: service van Orange #187376
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ok helder. Deze CLT is i.i.g niks “AVISE”, dus wellicht is gewoon de verkeerde lijn gerepareerd en is die klant verheugd dat z’n lijn is gerepareerd nog voordat hij een storing heeft gemeld.;-) De hoogwerker is overigens slechts bij 1 telefoonpaal gebruikt om bij een hooggelegen kastje te komen, dus de hoeveelheid ‘recablage’ zal wel meevallen.

    Momenteel is de lijn veel beter dan direct na de “reparatie”, wellicht omdat het al 2 dagen niet regent.

    Wat mij overigens verbaasd, en mede veroorzaakte dat ik aannam dat werkzaamheden nog niet waren afgerond, is het uitblijven van de enquête per mail over zowel de helpdesk als de werkzaamheden.

    In reactie op: Ethylotest voorlopig niet verplicht #192040
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit voorspelde ik reeds ’n half jaar geleden. Heb ik toch maar mooi ’n paar euro bespaard.

    “We – noch de Fransen – zijn toch niet gek?”
    Peter.

    In reactie op: service van Orange #187375
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo jako,

    Ik ben niet “voorgelogen”. Zoals ik aangaf baseerde ik me op de terugmelding van de technicien. Ik heb deze persoon niet persoonlijk gesproken maar alleen uw dossier geraadpleegd waar staat “RECABLAGE COMPLET RP14 – LBE SYNCH RO OK CLT AVISE” (en nog een heleboel andere informatie).

    Wat er sinds uw oorspronkelijke melding veranderd is, is dat de lijn van Orange voor een groot deel vervangen is, dus vandaar dat ik toch graag even wees op de eventuele voorrijkosten. Het feit dat de lijn nog steeds kraakt kan het gevolg zijn van een probleem in de lijn naar uw woning of in de bedrading daarachter.

    Ik zorg ervoor dat er iemand naar gaat kijken.

    Groeten,
    Thomas

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zie een heleboel opmaaktaal Wim. Ligt dat aan mij?

    In reactie op: Auto van de zaak #190464
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het babbelbox- of algemeen NCRV-gehalte dreigt slechts toe te nemen met dit soort berichten.

    Dus te lezen of niet, wat doet zo’n bericht hier ? Godzijdank beleef je dan nog – wellicht – ’n aardig moment als je erin geklikt bent.

    Peter.

    In reactie op: Auto van de zaak #190462
     Noë
    Sleutelbeheerder

    😕 Wat een ‘ophef’ om een leuk artikeltje 😉

    Toch even mijn reactie aangepast, nu ik me realiseer, dat dit NIET onder Entre Bavard is geplaatst. Enige ‘ophef’ 😛 wellicht toch gerechtvaardigd?

    In reactie op: Auto van de zaak #190460
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat uitgerekend Cees, die van de ellenlange betogen over zijn observaties, dat moet zeggen. Iedereen promoot hier wat, een mening of een werkmethode. Om nou te gaan roepen dat iemand iets niet mag schrijven, vind ik onjuist. Je hoeft het niet te lezen.

    Frans

    In reactie op: reinigen natuursteen schouw #200341
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De beste – enige ? – manier om zo’n schouw weer schoon te krijgen is met ’n marteau à boucharder. Kost rond de honderd euro HT bij Point.P, bij voorbeeld. *
    Zwaar werk, hoedt u voor ’n tennisarm of ~pols.

    Verhuurder Loxam te Montluçon (03) had in oktober 2009 nog ’n pneumatische versie. Het apparaat was uit ’t assortiment genomen vanwege de arbo of slechte ergonomie of zo, maar werkte perfect.
    Geeft wel veel stof, erg veel stof, maar uw schouw komt er als nieuw uit.

    Succes,
    Peter (* mocht u in de buurt zitten, dan mag u de mijne lenen).

    c89m9-marteau.jpg

    In reactie op: Auto van de zaak #190459
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Idem.

    Peter.

    In reactie op: service van Orange #187398
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Thomas, opnieuw bedankt voor de info.
    Je bent echter voorgelogen. Er is op geen enkel moment contact met mij opgenomen door een technicus en de verbinding is nooit langer dan luttele minuten goed geweest vorige week. Ik gebruik overigens geen Livebox, maar een Fritzbox. Uiteraard geef ik toestemming voor eventuele voorrijkosten, hoewel er vanuit mijn kant bezien nog helemaal niets is veranderd sinds de laatste melding dat er een probleem is in de lijn van Orange, dat probleem is er nog steeds. De nog steeds extreem krakende lijn wijst daar ook op.

    Een mobiel Frans nummer heb ik niet, maar we zijn in principe gewoon thuis.

    In reactie op: RECEPT VAN DE WEEK: Simpel appeltaartje #190454
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Kees,
    Tja, de Franse (losse) suiker die ik hier bij de supermarkt koop is een stuk minder zoet dan de Hollandse kristalsuiker, vandaar de hoeveelheid. Goed van je dat je dat meteen hebt aangepast. En zoals ik altijd zeg: een recept is ook maar een handleiding, waarop je lekker kunt variëren. Maar top dat het in één keer gelukt is!

    In reactie op: service van Orange #187399
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo jako,

    Op basis van de verstrekte gegevens heb ik het een en ander kunnen raadplegen:
    – na uw eerste melding op 29 december is er een wijziging aangebracht in een deel van de kabel die gebruikt wordt voor uw telefoonlijn (mutation transport); tests wezen toen uit dat de lijn in orde was en de Livebox correct synchroniseerde – dat was op 5 januari ; de reden dat dit later gebeurde dan oorspronkelijk beloofd heeft te maken met een hoge werklast voor de lokale medewerkers op dat moment, wellicht door de weersomstandigheden?!
    – op 11 januari meldde u opnieuw een probleem; op basis van de eerste analyse ter plaatse bleek dat de distributiekabel niet in orde was en deze dus vervangen moest worden. Voor dergelijke werkzaamheden is inderdaad een hoogwerker nodig en deze zijn natuurlijk niet altijd onmiddellijk beschikbaar. Vandaar dat deze werkzaamheden pas op 17 januari zijn uitgevoerd.
    Op dat moment is wederom een test gedaan en bleek de lijn in orde en de Livebox gesynchroniseerd. Volgens de informatie die de technicien teruggemeld heeft bent u hierover op dat moment geïnformeerd.

    Op basis van uw opmerkingen heb ik zojuist een nieuwe lijntest uitgevoerd en deze levert op dit moment wederom een foutmelding op. Als u wilt kan ik hier opnieuw iemand naar laten kijken, wetende dat ik u dan moet wijzen op het feit dat als het probleem niet aan de netwerkkant ligt maar in uw intern telefoonnetwerk, hiervoor voorijdkosten in rekening zullen worden gebracht en indien een reparatie nodig is er een offerte opgesteld zal worden die u kunt accepteren of weigeren.

    Als u hiermee akkoord gaat, zorg ik ervoor dat er nogmaals een technicien naar komt kijken. Als u mij in dat geval zou kunnen laten weten wanneer u thuis bent in de komende week/2 weken en mij een Frans mobiel telefoonnumer kunt geven, kan de intervention meteen ingepland worden.

    Groeten,
    Thomas

    In reactie op: Hulp gevraagd aan Thover #187402
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Ingrid,

    Sorry dat ik hier niet eerder naar heb kunnen kijken.

    Voorzover ik het kan zien is het nieuwe telefoonnummer bekend en ik heb dat nummer per MP verstuurd.

    Dit nummer staat inderdaad op de liste rouge.

    Laat me even weten of het daarmee werkt.

    Groeten,
    Thomas

    In reactie op: reinigen natuursteen schouw #200345
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Harold,

    Ik ben er een heel poosje mee bezig geweest, en schoner dan op de foto heb ik het niet kunnen krijgen.
    Die van ons was net zo zwart als de jouwe.
    Ik ben bezig geweest met een roetverwijderaar.
    Dat deed niet zoveel.
    Daarna zandstralen met de karcher, dat deed helemaal niets.
    Schrobben met ouderwetse groene zeep en naspoelen met heet water.
    Dat was nog niet afdoende.
    Met schoonmaak azijn lukte het ook niet
    Als laatste ging ik schoonmaken met overreiniger, en dat heb ik
    een keer of 5 gedaan. Steeds inspuiten, even laten intrekken en
    schoonspoelen met heet water.
    Nu vinden we het resultaat wel acceptabel, vooral als de kachel er voorstaat.
    Hopelijk heb je hier iets aan.

    vriendelijke groeten,
    Marian

    In reactie op: CSG en AWBZ #196905
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Devos,

    Even correctie op “Oftewel: de meeste nederlanders in Frankrijk voldoen NIET aan voorwaarde 2 en zijn dus vrijgesteld van betaling CSG en CRDS.
    Ik heb geen aantallen (die zijn er niet) maar Nederlanders die in Frankrijk werken, een chambre d’hôte hebben,een camping runnen, nog geen AOW hebben uit Nederland, een particulier pensioen hebben en zo zijn er nog een paar groepen …vallen dus WEL onder de CSG/CRDS- gedoe. Het gaat hier dus voornamelijk om de CVZ-gevallen !! Dus Meeste nederlanders … ??
    NB: ik wilde het draadje niet vervuilen maar toch.

    In reactie op: service van Orange #187396
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt Thomas, PM is verstuurd.

30 berichten aan het bekijken - 13,381 tot 13,410 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?