Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 13,081 tot 13,110 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: Welke fruitbomen in de Franche Comte #189020
     Noë
    Sleutelbeheerder

Boek over fruitsoorten in Franche-Comté
    Patrimoine fruitier de Franche-Comté

Fruit kweken en eten
    Les Croqueurs de Franche-Comté Nord

Fruit zelf stoken
    de CRU

janv

In reactie op: NL versus FR diameter leidingen voor kranen #200285
     Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Christian dank voor de uitgebreide tekening en inzicht. Het is inderdaad alleen de moeite een toiletcombinatie mee te nemen uit NL als je deze moeilijkheden wil overwinnen.

Beste Jos, zie je mailbox.

In reactie op: paardenvlees #195049
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het gaat mij niet om de kwaliteit. Paardenvlees kan een delicatesse zijn. Het gaat gewoon om etikettenbedrog.
    Wat zou u zeggen als u een Mercedes betaalt en dan wordt er een Opel geleverd? Misschien een vergelijkbare kwaliteit, maar het is bedrog.

In reactie op: NL versus FR diameter leidingen voor kranen #200284
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jos,

deze door jou gekozen combinatie van eersteklas Geberit componenten kost in NL bijna evenveel, maar bij mijn laatste bezoek aan Praxis (of was het Karwei?) heb ik hun huismerken gezien en dan heb je dezelfde componenten voor iets tussen de €150 en €200.
    Kwestie van kwaliteitseisen, en ook een beetje smaak.

In reactie op: NL versus FR diameter leidingen voor kranen #200283
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Ratatouille,

Ik overweeg de aanschaf in FR van dit hangtoilet. In dit geval natuurlijk geen problemen met aansluiten.
    Kunt u in NL zoveel voordeliger terecht dat dit de moeite goedmaakt? In dat geval ben ik erg benieuwd wáár in NL u dan koopt. Of is dit een ál te indiscrete vraag?

Salutations, Jos

In reactie op: NL versus FR diameter leidingen voor kranen #200282
     Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Remy (ratatouille),
    wat betreft de leidingdiameters voor WC’s, niet voor kranen zoals bij de OP:
    Het is natuurlijk vragen om moeilijkheden als men een Nederlands hangtoilet met 110mmø op een Franse riolering met 100mmø aan wil sluiten.
    Maar het lukt op een van de volgende manieren:

1. Gebruik een reduction concentrique/concentrisch verloopstuk 110/100. Dit is niet in iedere brico te vinden, maar kijk hier bij Nicoll op pag.35.
    Men gebruikt deze overgang dan wel op de verkeerde manier (van groot naar klein!), maar dit gebruikt weinig ruimte.
    Eleganter zou het zijn met een rubberen overgangsring/joint de passage caoutchouc zoals die bij veel wastafelaansluitingen toegepast worden, maar helaas bestaan die niet voor diameters groter dan 50.

2. In een gaval waar ik de ruimte hiervoor had heb ik het volgende breiwerk toegepast:
    13516544el.jpg
    De volgorde van hulpstukken is dus, van links naar rechts, tegen de stroomrichting in:
    leiding 100 <- verloopring/tampon de réduction MF 125×100 <- mof/manchon FF 125 <- verloopring/tampon de réduction MF 125×110<- WC afvoer 110
    M staat hier voor Male, F voor Femelle.
    Het voordeel was voor mij dat deze hulpstukken in mijn brico beschikbaar waren.

Maar dat was een aantal jaren geleden, toen de keuze aan hangtoiletten in Frankrijk nog beperkt was. Nu zou ik alles in 100mmø uitvoeren.

Alles wat ik hier gezegd heb geldt voor hangtoiletten waar men een stuk ‘bovengrondse’ leiding heeft. Bij een staconstructie (WC-pot op de vloer) is er gewoon geen plaats – of men moet eerst een stuk in 110ø leggen en dan op een geschikte plaats de overgang naar 100ø realiseren. Omgekeerd, 100mm-toilet op 110mm afvoer, gaat eenvoudiger.

Ik hoop U begrijpt het:
    beter niet prutsen, liever alles in de Franse diameters!

PS. 19-02-2013 14:00
    Ik moet er wel op wijzen dat hangende WC’s een uitlaatbocht hebben van een materiaal dat niet geplakt kan worden maar in een aansluitbuis met een rubberen ring geschoven moet worden. Dus weer meer ruimtebehoefde.

In reactie op: Observatoire danimaux #188997
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ook hier,niet ver van het Lac de Vassivière, sinds twee dagen noordelijk trekkende kraanvogels.

In reactie op: Beton storten #200427
     Noë
    Sleutelbeheerder

Kijk dat scheelt alweer 10 cm. De beton onder het zwembad maken wij iets dikker. De rest is als ondergrond voor het terras. Ik zal straks in het zonnetje even een foto maken hoe het geheel is afgegraven. Het kan maar stevig zijn. Nee wij hebben het plaatselijke rugby team niet uitgenodigd omdat dat hier in ons dorp niet bestaat. We zouden er wel een kunnen vormen, met rollators en zo. Wij hebben 50 inwoners en de meeste zijn oud, te oud voor dit soort spelletjes. Kaarten zou nog wel gaan………….

In reactie op: Observatoire danimaux #188995
     Noë
    Sleutelbeheerder

Vorige week, iets zuidelijker dan Steven, vermoedde ik ook ’n vlucht maar m’n buuf was er niet zeker van. ’t Konden ook ganzen zijn, ze waren te hoog om goed te beoordelen.

Peter.

In reactie op: paardenvlees #195047
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 18/02/2013 19:08
    Bron van alle kwaad: Roemenië, waar ze door slechte wegen en armoede van hun paarden af moeten en die graag voor een appel en een ei verkopen.

Niet alleen. Door de EU-deelname worden via subsidies paarden vervangen door tractoren. Roemenië is aan het inhalen, dank zij de EU. En zo hoort het ook.

Steven

In reactie op: Beton storten #200426
     Noë
    Sleutelbeheerder

Wat voor ondergrond heb je eigenlijk dat je die plaat 30 cm dik gaat maken. Dat begint meer op bunkerbouw te lijken. Meestal zal je voor een zwembad met 20 cm beton ruim binnen de marge vallen, zeker als er het juiste aan staal ingaat. Heb zelf ongeveer 10 jaar geleden een betonplaat van 20 cm met dubbele wapening en extra trekijzers erin gestort voor een zwembad welke gedeeltelijk in de heuvel en gedeeltelijk op de afgegraven grond en rots ligt. Ligt er nog steeds zonder enig scheurtje erin.

Groet, René

In reactie op: Beton storten #200425
     Noë
    Sleutelbeheerder

Petje af hoor, 15 kuub beton ( ongeveer 36000 kilo) in een dag in de molen draaien en verwerken is geen kattepis. Heb je het plaatselijke rugby team voor een dagje training uitgenodigd? 🙂 Leuk als je even een foto plaats waneer het werk gedaan is,

Groet, René

In reactie op: De Franse elektrische installatie #200386
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dat Rob niet meer meedoet is een pittige aderlating die het gevolg is van de nieuwe opzet. Dat kost kwaliteit van de antwoorden, zo er überhaupt (D) nog antwoorden komen.

In reactie op: NL versus FR diameter leidingen voor kranen #200281
     Noë
    Sleutelbeheerder

Is het kopen van een hangtoilet met sta constructie in NL oplosbaar in de aansluiting in FR? De valpijp van de wc is 100, de wc is (waarschijnlijk) 110. Kan zo’n flexbocht dat oplossen?

En is er verschil tussen sta- en wand constructie of alle twee, wat is het beste?

In reactie op: paardenvlees #195046
     Noë
    Sleutelbeheerder

En weet u het nog? Antivries in de Oostenrijkse wijn. Werd ie lekker zoet van.
    L’histoire se répète…..

In reactie op: steunbeer metselen #200479
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zo te zien is Jos op het spoor. Ik denk ook (natte vingerwerk met twee foto’s) dat een ringbalk gieten een betere oplossing is om spatkrachten op te vangen. Dus ook een nieuw dak.. Steunberen zijn voornamelijk bedoelt om de boogconstructie van de fundamenten aan de buitenkant te ondersteunen. Te versterken. Zie mijn vragen/verhaal in archief hier over. Met twee S-vormig trekankers een een metalen strip kan misschien de kracht ook worden weggeleid naar de overige constructie, die dan wel in goede staat moet zijn. Dat laatste is goedkoper en eenvoudiger dan de ringbalk.

In reactie op: paardenvlees #195044
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ja Steven, maar die arbeidsomstandigheden zie je niet gedeclareerd op ’n etiket.

Als dat verdronken kalf overigens direct naar ’t slachthuis wordt gebracht, is-t-ie tenminste niet voor niets verzopen.

Peter.

In reactie op: paardenvlees #195043
     Noë
    Sleutelbeheerder

En wat als bedrijven het vertikken in goede arbeidsomstandigheden te investeren? En daarmee hun “goede” collega’s oneerlijke concurrentie aandoen? In de 14 jaar dat ik als bedrijfsarts werk in Frankrijk heb ik nog nooit een slecht bedrijf daarvoor gesloten zien worden. De Arbeidsinspectie maakt niet eens PV op want het merendeel van de PV’s wordt geseponeerd. En werkgelegenheid, weetjewel…

Als er een ernstig ongeluk is gebeurd, dan wel maatregelen. Dan is het kalf al verdronken…en het is meestal een paar duizend euro boete en eventueel voorwaardelijke straf.

Steven

In reactie op: Is dit een boktor?? #188971
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Een kennis vertelde over de site van ongedierteproducten.nl. Je schijnt zelf de bestrijding te kunnen doen.Gaten boren met bijgeleverde boor, holle, open pluggen erin en injecteren met vergif. Hij heeft het vorig jaar zelf gedaan. Met de nodige veiligheidsmaatregelen ( masker,handschoenen, e.d.) natuurlijk. Indien nodig kan hij door dezelfde pluggen later nogmaals injecteren.Hij was een paar honderd euro kwijt.

Een andere vriend heeft het laten doen door een bedrijf voor een paar duizend euro.Hangt natuurlijk van de situatie af.

Ik weet niet of er een goed werkend eco- product bestaat.

Gramoune

In reactie op: paardenvlees #195042
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik deel Jans realistische visie. Paard of rund, daar gaat ’t in deze kwestie helemaal niet om. De consument belazeren om wille van wat extra pegels verdient straf, billekoek en sluiting.
    ’n Oplossing is er overigens ook : mijdt gewoon die grote ketens waarmee je geen enkele binding hebt met en geen enkel zicht op de herkomst van de waar.

Cees, hoe luidde de uitspraak ?

Peter.

In reactie op: paardenvlees #195041
     Noë
    Sleutelbeheerder

Natuurlijk, de rechter moet oordelen over de strafmaat. Maar als de ‘sporen’ in rundvlees 100% paard en 0 % rund bevatten hetgeen ook nog ondersteund wordt met bewijs dat Roemeens paardenvlees overgeplakt wordt met een Franse sticker ‘rund’, dan weet iedereen genoeg.

De toezichthouder moet dan de vergunning intrekken en de rechter gaat over de boete en gevangenisstraf. Zoals bij veel criminelen snapt Spangero kennelijk niet dat de boekhouding dubbel moet kloppen.

Door list, bedrog en vooral omkoping van incompetente politici gaan in Frankrijk juist de eerlijke bedrijven failliet.

De vraag of er ook nog vervuild vlees wordt verhandeld is nog niet interessant. Het gaat nog niet om de gezondheidskwestie, maar om pure fraude met het oogmerk om meer winst te behalen dan met legale handel mogelijk is. Mocht blijken dat het product ook nog gezondheidsrisico’s meebrengt, dan gaat de strafmaat omhoog.

Als Spangero failliet gaat, dan gaat geen werkgelegenheid verloren, want het werk blijft bestaan. Opdrachten worden gewoon door een bonafide bedrijf overgenomen.

Helaas mag het bedrijf vooralsnog verder, kennelijk is de juiste persoon omgekocht.

In reactie op: paardenvlees #195038
     Noë
    Sleutelbeheerder

Een frauderende slachterij moet ook zo snel mogelijk naar de knoppen en de verantwoordelijken in de gevangenis. Knollen voor citroenen verkopen is fraude en zorgt voor oneerlijke concurrentie waardoor eerlijke slachthuizen failliet gaan.

Je moet de marktwerking beschermen door frauderende bedrijven te sluiten en eerlijke bedrijven de helpende hand toe te steken. Helaas is de praktijk precies omgekeerd, vooral door corrupte politici.

In reactie op: steunbeer metselen #200477
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

U schrijft:

Quote:
    Quote uit 4bozzza op 18/02/2013 09:34
    … de lange achtergevel iets helt. En dan vooral de bovenste 2 meter. De onderste 5 lijken aardig recht te staan.
    De scheur zit in de kopse gevel. De achtergevel scheurt dus als het ware los van de rest. …

Als het onderste deel van de muur wel netjes verticaal staat maar slechts de bovenste 2 meter “uitbuigt” dan vraag ik mij serieus af of het probleem wordt veroorzaakt door verzakking. Ik heb redelijk wat ervaring met verzakkende FR muren, maar die komen meestal over hun volle hoogte onder dezelfde hoek uit het lood te staan. Met andere woorden, de muur zélf blijft recht maar hij staat niet langer haaks op de horizon.

Op het moment dat een muur zélf vervormt, bijvoorbeeld hol of bol komt te staan of over een deel van zijn hoogte gaat hellen, ga ik persoonlijk allereerst op zoek naar problemen in de bouwkundige constructie.

In dit geval als ik uw foto’s bekijk, weet u héél zeker dat u geen problemen heeft in de dakconstructie van het gebouw? Ik denk dan met name aan wijkende spantbenen die de muur naar buiten drukken?

Los van het bovenstaande, als inderdaad slechts het bovenste deel van de muur uitbuigt, dan vraag ik mij eerlijk gezegd af of een steunbeer hier de aangewezen oplossing is. Zelf zou ik dan eerder denken aan oplossingen met trekankers of dergelijke in het bovenste deel van de hoek.

Salutations, Jos

In reactie op: Beton storten #200424
     Noë
    Sleutelbeheerder

Voor de winter hebben wij nog een vloer in de schuur gemaakt van 8x4x0,20 die zat er in een flinke morgen erin. Nu is het een beetje een ander verhaal 10x5x0,30. Juist ja het moet ook een goede oefening worden voor been, arm, buik spieren. Er mogen nog 10 kg spek vanaf, hihihihi.
    Door de ligging van de tuin kunnen wij met een manitou de 9 bigbags op de plaats van bestemming plaatsen tenminste als het niet te nat is. Daarvoor roep ik nu de weergeesten aan ervoor te zorgen dat het een paar dagen voor 13 maart lekker droog is, zonnetje erbij, scheppen, draaien en kruien……….pppffffffttttttt

In reactie op: Huis erbij als belegging? #193007
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb een paar posts hiervoor een paar vragen gesteld. Niet omdat ik het er niet mee eens ben om panden te kopen, verbouwen en verhuren, maar gewoon omdat ik graag wil weten wat de opbrengsten kunnen zijn. Daarom nog maar een keer mijn vragen aan jullie:

Hoeveel denk je te kunnen krijgen als huurbedrag ten opzichte van je totale investering?
    Heb je bij die totale investering de kosten voor het onderhoud meegenomen?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

In reactie op: steunbeer metselen #200475
     Noë
    Sleutelbeheerder

Kan je een schets maken van de situatie? Wat bedoel je met ‘achtermuur’, waar zitten de scheuren, welke hoek is er uitgevallen, etc?

In reactie op: Is dit een boktor?? #188969
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb wel eens gelezen of gehoord dat je verplicht bent de aanwezigheid van boktorren in je huis te melden aan de gemeente. Klopt dat?

In reactie op: steunbeer metselen #200474
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ja en dus jammer dat je niet ingaat op de eerste alinea 4bozzza, zodat we nu dus nog steeds niet weten waar dit over gaat.

In reactie op: steunbeer metselen #200472
     Noë
    Sleutelbeheerder

4bozzza,

Ja natuurlijk kan je dan nog naar info bij anderen op zoek gaan, maar dat geeft naar mijn idee aan dat je de info van je metselaar niet helemaal vertrouwt. Of b.v. dat de uitkomst van zijn onderzoek je niet aanstaat en je nu op zoek bent naar meningen die zijn uitspraken teniet doen b.v. Dus lijkt het mij handiger als je ook zijn mening hier vermeld zodat alle meedenkers hier daar ook weet van hebben. Hoeven we misschien iets minder te gissen.

Het is overigens zo dat over die fundering heel erg goed nagedacht moet worden daar er een grote kans is dat de rest van het gebouw helemaal geen fundering heeft! En dat wil dus zeggen dat je nieuwe steunbeer anders in de ondergrond kan gaan bewegen dan de rest van het gebouw waardoor er weer nieuwe scheuren in je net herstelde muur kunnen ontstaan.

Groet, René

In reactie op: steunbeer metselen #200470
     Noë
    Sleutelbeheerder

Grote kans dat dat ‘hellen’van de muur is veroorzaakt door een ongelijke zetting van de ondergrond. De fundering van die steunbeer is dus erg belangrijk om te zorgen dat de steunbeer niet net zo verzakt als de rest van de muur.
    Heb je enig idee waarom de muur is verzakt? Is er vlakbij een diepe afgraving geweest, extra bovenbelasting aangebracht, ondergrondse waterstromen?

30 berichten aan het bekijken - 13,081 tot 13,110 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?