Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderDe beste – enige ? – manier om zo’n schouw weer schoon te krijgen is met ’n marteau à boucharder. Kost rond de honderd euro HT bij Point.P, bij voorbeeld. *
Zwaar werk, hoedt u voor ’n tennisarm of ~pols.Verhuurder Loxam te Montluçon (03) had in oktober 2009 nog ’n pneumatische versie. Het apparaat was uit ’t assortiment genomen vanwege de arbo of slechte ergonomie of zo, maar werkte perfect.
Geeft wel veel stof, erg veel stof, maar uw schouw komt er als nieuw uit.Succes,
Peter (* mocht u in de buurt zitten, dan mag u de mijne lenen).Admin
SleutelbeheerderIdem.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderThomas, opnieuw bedankt voor de info.
Je bent echter voorgelogen. Er is op geen enkel moment contact met mij opgenomen door een technicus en de verbinding is nooit langer dan luttele minuten goed geweest vorige week. Ik gebruik overigens geen Livebox, maar een Fritzbox. Uiteraard geef ik toestemming voor eventuele voorrijkosten, hoewel er vanuit mijn kant bezien nog helemaal niets is veranderd sinds de laatste melding dat er een probleem is in de lijn van Orange, dat probleem is er nog steeds. De nog steeds extreem krakende lijn wijst daar ook op.Een mobiel Frans nummer heb ik niet, maar we zijn in principe gewoon thuis.
Admin
SleutelbeheerderDag Kees,
Tja, de Franse (losse) suiker die ik hier bij de supermarkt koop is een stuk minder zoet dan de Hollandse kristalsuiker, vandaar de hoeveelheid. Goed van je dat je dat meteen hebt aangepast. En zoals ik altijd zeg: een recept is ook maar een handleiding, waarop je lekker kunt variëren. Maar top dat het in één keer gelukt is!Admin
SleutelbeheerderHallo jako,
Op basis van de verstrekte gegevens heb ik het een en ander kunnen raadplegen:
– na uw eerste melding op 29 december is er een wijziging aangebracht in een deel van de kabel die gebruikt wordt voor uw telefoonlijn (mutation transport); tests wezen toen uit dat de lijn in orde was en de Livebox correct synchroniseerde – dat was op 5 januari ; de reden dat dit later gebeurde dan oorspronkelijk beloofd heeft te maken met een hoge werklast voor de lokale medewerkers op dat moment, wellicht door de weersomstandigheden?!
– op 11 januari meldde u opnieuw een probleem; op basis van de eerste analyse ter plaatse bleek dat de distributiekabel niet in orde was en deze dus vervangen moest worden. Voor dergelijke werkzaamheden is inderdaad een hoogwerker nodig en deze zijn natuurlijk niet altijd onmiddellijk beschikbaar. Vandaar dat deze werkzaamheden pas op 17 januari zijn uitgevoerd.
Op dat moment is wederom een test gedaan en bleek de lijn in orde en de Livebox gesynchroniseerd. Volgens de informatie die de technicien teruggemeld heeft bent u hierover op dat moment geïnformeerd.Op basis van uw opmerkingen heb ik zojuist een nieuwe lijntest uitgevoerd en deze levert op dit moment wederom een foutmelding op. Als u wilt kan ik hier opnieuw iemand naar laten kijken, wetende dat ik u dan moet wijzen op het feit dat als het probleem niet aan de netwerkkant ligt maar in uw intern telefoonnetwerk, hiervoor voorijdkosten in rekening zullen worden gebracht en indien een reparatie nodig is er een offerte opgesteld zal worden die u kunt accepteren of weigeren.
Als u hiermee akkoord gaat, zorg ik ervoor dat er nogmaals een technicien naar komt kijken. Als u mij in dat geval zou kunnen laten weten wanneer u thuis bent in de komende week/2 weken en mij een Frans mobiel telefoonnumer kunt geven, kan de intervention meteen ingepland worden.
Groeten,
ThomasAdmin
SleutelbeheerderHallo Ingrid,
Sorry dat ik hier niet eerder naar heb kunnen kijken.
Voorzover ik het kan zien is het nieuwe telefoonnummer bekend en ik heb dat nummer per MP verstuurd.
Dit nummer staat inderdaad op de liste rouge.
Laat me even weten of het daarmee werkt.
Groeten,
ThomasAdmin
SleutelbeheerderHallo Harold,
Ik ben er een heel poosje mee bezig geweest, en schoner dan op de foto heb ik het niet kunnen krijgen.
Die van ons was net zo zwart als de jouwe.
Ik ben bezig geweest met een roetverwijderaar.
Dat deed niet zoveel.
Daarna zandstralen met de karcher, dat deed helemaal niets.
Schrobben met ouderwetse groene zeep en naspoelen met heet water.
Dat was nog niet afdoende.
Met schoonmaak azijn lukte het ook niet
Als laatste ging ik schoonmaken met overreiniger, en dat heb ik
een keer of 5 gedaan. Steeds inspuiten, even laten intrekken en
schoonspoelen met heet water.
Nu vinden we het resultaat wel acceptabel, vooral als de kachel er voorstaat.
Hopelijk heb je hier iets aan.vriendelijke groeten,
Marian
[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/c0tix-frankrijk-2011-022.JPG[/img]Admin
Sleutelbeheerder@Devos,
Even correctie op “Oftewel: de meeste nederlanders in Frankrijk voldoen NIET aan voorwaarde 2 en zijn dus vrijgesteld van betaling CSG en CRDS.“
Ik heb geen aantallen (die zijn er niet) maar Nederlanders die in Frankrijk werken, een chambre d’hôte hebben,een camping runnen, nog geen AOW hebben uit Nederland, een particulier pensioen hebben en zo zijn er nog een paar groepen …vallen dus WEL onder de CSG/CRDS- gedoe. Het gaat hier dus voornamelijk om de CVZ-gevallen !! Dus Meeste nederlanders … ??
NB: ik wilde het draadje niet vervuilen maar toch.Admin
SleutelbeheerderBedankt Thomas, PM is verstuurd.
Admin
Sleutelbeheerder@jako,
Ik ga er van uit dat het probleem ingewikkelder is dan het eerst leek te zijn en dat de werkzaamheden dus nog bezig zijn.
Als je wilt kun je me even je naam, adres en telefoonnummer sturen en dan kijk ik even hoe het er mee staat.
Groeten,
ThomasAdmin
SleutelbeheerderHallo Ingrid,
Als je me even je naam-, adresgegevens en telefoonnummer (het oude nummer als je het nieuwe nog niet hebt) stuurt kan ik er even naar kijken.
Mocht je een Internetabonnement hebben en je mobiele telefoon bij Orange dan heb ik wellicht ook een oplossing voor het bereikbaarheidsprobleem van de mobiele telefoon (afhankelijk van wat het probleem precies is), maar dat bespreken we dan ook via MP.
Groeten,
ThomasAdmin
SleutelbeheerderIedereen bedankt voor de info en tips!
Wanneer ik meer vragen heb kom ik zeker terug.
Admin
SleutelbeheerderDe definitie van CSG laat er geen twijfel over bestaan:
Personnes imposées:
Vos revenus sont soumis à la CSG et à la CRDS si vous êtes :
1. domicilié en France pour l’établissement de l’impôt sur le revenu,
2. et à la charge, à quelque titre que ce soit, d’un régime obligatoire français d’assurance maladie.Oftewel: de meeste nederlanders in Frankrijk voldoen NIET aan voorwaarde 2 en zijn dus vrijgesteld van betaling CSG en CRDS.
Dit was al zo toen wij als 60-ers in 2003 in Frankrijk kwamen wonen; gewapend met de definitie van CSG ben ik naar het belastingkantoor gestapt en werd op mijn belastingaanslag meteen een “dégrèvement” toegepast. Dit herhaalt zich ieder jaar omdat deze dégrèvement niet via de computer verwerkt kan worden.
Sinds mijn 65-ste ben ik CVZ-plichtig en dit verandert niets aan de CSG-vrijstelling.
Admin
SleutelbeheerderBruto inkomen – sociale werknemerspremies = netto inkomen.
Over het netto inkomen is belasting verschuldigd.Stel dat het netto inkomen 42.139 is.
Man + vrouw + kind = 2,5 parts
(42.139 * 0,14) – 3.347,81 = € 2.551,65 verschuldigde inkomstenbelastingSociale premies en inkomstenbelasting moet je niet met elkaar gaan salderen of iets dergelijks, het is geen Nederland! Als je geen inkomstenbelasting betaalt, krijg je ook niets terug (uitgezonderd de credit d’impôts).
Groet,
Rob van SchijndelAdmin
SleutelbeheerderIs het in z’n algemeenheid niet zo dat vererving aan kinderen van frans onroerend goed een redelijk hoge vrijstelling kent, ik meen iets van 750.000 Euro? Dus in de praktijk meestal geen aanslag tot gevolg heeft?
Groet,
KeesAdmin
Sleutelbeheerdernaar frans (fiscaal en civiel)recht is dit geen probleem, echter naar nederlands fiscaal recht wel.
afhankelijk van uw omstandigheden kan uit de diverse oplossingen worden gekozen. meer valt daarover nu echter niet te zeggen.
groet
ton steinz
Admin
SleutelbeheerderHallo Peter,
Tot mijn schrik kom ik zojuist tot de ontdekking dat ik sinds het nieuwe forum geen mail meer ontvang wanneer een nieuw antwoord hier verschijnt (beetje irritant als ik dat voor ieder onderwerp apart moet gaan aanvragen => als dat niet anders kan zul je me hier binnenkort niet meer vinden …).
Anyway, het probleem wat u beschrijft betekent dat de notificatie (per SMS van een speciaal formaat) wel ontvangen wordt maar dat deze vervolgens niet correct gedownload wordt / kan worden door de telefoon vanaf de MMSC.
Ik stel u inderdaad voor mij even een mailtje te sturen met naam (voor- en achternaam) en mobiel telefoonnummer. Ik kan er dan even naar kijken of als ik niets bijzonders zie er even naar laten kijken.
Groeten,
ThomasAdmin
SleutelbeheerderBonjour Jos,
De Atmos-site bekeken. Bedankt voor je info. Ga er mee aan de slag.
Salutations, Steven.Admin
SleutelbeheerderVanmiddag gemaakt lekkerrrr!
Vond het alleen wat te zoet, we gebruiken namelijk geen suiker en dus had ik 50 gram Tagatose gebruikt ipv 100 gram suiker, volgende keer doe ik het met 40.
Ben geen koekebakker, dus nog niet veel gedaan, maar in 1 keer gelukt.
Aanrader.
KeesAdmin
SleutelbeheerderDe wijsheid hangt af van de waarde van het huis en uw leeftijd, aan de hand daarvan kan ik U gericht voorlichten op basis van de regelgeving van vandaag.
Admin
SleutelbeheerderIk maal nog steeds zelf mijn amandelen,die gemalen amandelen zijn mij te veel poeder, wordt een beetje slappe spijs. En sla de lap deeg dubbel en rol hem uit tot iets meer langwerpigs, anders krijg je zo’n dikke laag aan 1 kant.
Admin
SleutelbeheerderBonjour Steven,
Als ik je informatie zo lees lijkt een oplossing met zonnecollectoren met heatpipes goed in te passen.
Het systeem dat ik heb aangeschaft is inderdaad het ATMOS systeem, later in de brochures her en der omgedoopt tot ATMO in verband met rechten op de naam. Het ATMOS systeem omvat in de vorm van een bouwpakket alles wat nodig is om zelf een zonneboilersysteem met heatpipes te installeren. In de grootste versie zit een 1000 liter buffervat, warmtewisselaar voor sanitair warmwater, ongeveer 16 m2 heatpipes in 4 collectoren, regeleenheid, sensoren en koperwerk. De kleinere versie heeft een 600 liter vat en 2 collectoren, maar die is relatief zo weinig goedkoper dat ik die niet aantrekkelijk vind. Als opties kun je kiezen voor steunen voor terrasmontage van de collectoren, een electrisch verwarmingselement in het buffervat als fallback bij te weinig zon, en een tweede warmtewisselaar voor koppeling met een CV installatie.
In jouw geval zou je kunnen overwegen het grote ATMOS systeem te installeren ter vervanging van je electrische boilers. Als je dan de optionele tweede warmtewisselaar erbij neemt kun je het ATMOS systeem opnemen in de retourleiding van je fioul ketel, zodat eventueel beschikbare zonnewarmte het CV water voorverwarmt waardoor je ketel minder hoeft te stoken.
Voor de details zul je nog wat moeten rekenen en studeren. Zo moet je een schatting maken van de hoeveelheid electriciteit die het systeem je gaat besparen, om te kijken hoe het zit met de terugverdientijd. Een spreadsheet met de variabelen kan daarbij helpen.
Ook moet je aandacht besteden aan de manier waarop je je CV in het systeem opneemt. In de retourleiding is het eenvoudigst, maar sommige ketels houden niet van te warm retourwater en dan moet je met een geregelde bypass (gestuurde 3 of 4 weg klep) aan de gang. Kan allemaal, maar reken in dat geval op veel zelfdoen, want FR chauffagistes die hiermee vertrouwd zijn en het ook nog voor je willen monteren zijn dun gezaaid en niet goedkoop.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderFijn zo, bedankt. En inderdaad, tevoren bellen, om te weten of de regels weer anders liggen. Net als ik kunnen jullie vermoedelijk ook geen enkel papiertje van inschrijving, of domicilie krijgen van je burgemeester. Grappig dat het een jaar geleden in den haag geen probleem was. Sinds 2005 hebben wij het enkele malen geprobeerd, een maal is het gelukt zij het met vreselijk veel moeite.
Admin
SleutelbeheerderOp het franse forum is vaak sprake van systeem ATMOS. Is dit “heatpipe”systeem??
Steven.
Admin
SleutelbeheerderSTOM van mij. Het tel.nummer van de gemeente Bergen op Zoom moet natuurlijk 0031 164277000 zijn.
Admin
SleutelbeheerderIk ben op 20 dec. naar Bergen op Zoom [Obrechtlaan 4] gegaan. We werden daar met een kopje koffie verwelkomd, want ze dachten dat we direct uit Frankrijk kwamen. De foto’s en een bewijs van woonadres [bankafschrift] in Frankrijk was voldoende. Heb de verklaring van het nog steeds hebben van nederlandschap ondertekend. Na 2 weken had ik de papieren kunnen ophalen, maar gezien de feestdagen die we toch in Nederland waren heb ik gewacht tot 14 jan.
De papieren worden 3 maanden vastgehouden, daarna vernietigd.
Ik zou alleen iedereen willen aanraden eerst telefonisch contact te hebben voor een afspraak [0033 164 277 000] en om te weten of een bankafschrift nog steeds voldoende is. Nederland is nogal goed in het plotseling wijzigen van regels, want 1 jaar geleden had mijn man geen enkele moeite met het verkrijgen van een paspoort in Den Haag.Admin
SleutelbeheerderInmiddels de site van de gemeente Bergen op Zoom bekeken. Als de praktijk werkt zoals Marianne beschreef, is het o.k. Als je de tekst leest op de site, is het precies zo fout zoals ze in Den Haag ‘werken’. Afwachten maar.
Admin
SleutelbeheerderDat was ik ook wel van plan, af en toe kom ik inderdaad in NL, maar als je bijvoorbeeld 4 weken op je papieren moet wachten, dan wordt het verhaal weer anders. En lopen zoeken en dwalen in Bergen op Zoom leek me ook niet zo handig. Verder helemaal eens, fransen zijn geen ‘handelsmensen’. ‘vriendenprijs’ is vaak hoger dan de reguliere prijs, ‘mond tot mond’ reclame kennen ze helemaal niet, behalve in de omgekeerde betekenis, een prijskaartje lezen ze niet. Ruilen is alleen verliezen, en geen gelijkwaardig oversteken van goederen/geld. NL ambtenaren hebben ook een plicht om de klant goed voor te lichten en/of zo goed mogelijk in zijn voordeel te bedienen. Dat hebben FR ambtenaren weer helemaal niet (als onderdeel van hun bevoegdheid dan).
Admin
SleutelbeheerderJos, bedankt zover.
Hierbij wat aanvullende info: Het betreft een oud huis met beneden woonkamer, eetkamer, keuken en badkamer met ligbad en toilet. Boven 5 slaapkamers, waarvan er 2 op bestaande cv zijn aangesloten + en badkamer met douche en toilet. Er is bestaande oliegestookte cv uit 1986 en 2 elektrische boilers voor sanitair warm water. Woonoppervlak geschat 120 m2 + een “zolderslaapkamer” van +/- 30 m2. Huishouden bestaat uit 2 personen. Het huis ligt nabij Figeac in de Lot met een jaargemiddelde van 6 zonuren per dag. Het woonhuis heeft een dakhoek van +/- 38 gr. op het zuidwesten.
We hopen een brocante/petit restaurant te gaan bouwen naast het huis, die al of niet op de bestaande warm water voorziening zal worden aangesloten.
Alle info is welkom. Steven.Admin
SleutelbeheerderUpdate Linken soep
janv
-
AuteurBerichten