Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit HansPiet op 14/03/2013 14:06
Een referendum is uiteindelijk het enige middel om democratie een beetje te verwezenlijken.Niet mee eens. De mening van de meerderheid is nog lang niet de waarheid.
Bij een referendum denkt iedereen alleen aan zich zelf.
Politici worden geacht het geheel te zien – dat zou de ideale oplossing zijn, maar hoe is dat mogelijk als zij alle mogelijke interesses moeten vertegenwoordigen? Laat het opeenstapelen van functies ophouden zoals Tandonnet voorstelt.14 maart 2013 om 14:51 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192651NoëSleutelbeheerderVermeldingswaard voor huizenzoekers is ook het feit dat zelden in advertenties aangegeven wordt hoeveel land er bij te koop is. In NL standaard, maar in Frankrijk soms gewoon een verrassing. Heel erg veel advertenties gelezen waar die informatie niet bij stond. Of helemaal niet klopte.
Vrijstaand huis, zoveel kamers, houtkachel, aangesloten bij EDF.
‘Land? Oh eh, 1500 m2 of zo iets? ik zal het eens nakijken’. Was de reactie na een gesprek, later volgde een mail met de exacte opgave, en de eigenaar had toch al veel kijkers gehad. Lastig als dat een van je zoekpunten is.JSWaal:
Overigens als alles vrij is, en de locatie niet uit maakt, waarom niet Tsjechië? Heeft de sfeer die de oude Frankrijk pioniers zochten, is goedkoop, ruimte, rust en voor de 5% van je tijd die je niet in huis zit, is het een fijn land met prachtige natuur. De nadelen van taal etc zijn het zelfde.NoëSleutelbeheerderWeet Cees, dat in 11290 Villeneuve les Montreal worden de kerkklokken nog geluid als er Roma het dorp binnenkomen.
Het is een ingewikkelde zaak.NoëSleutelbeheerder@Cees, niet zo snel in de afwijzing schieten; Peter had het niet over NL, althans niet naar jij dat kon weten.
@Steven, ik denk niet dat opheffen van de ENAC niet perse noodzakelijk is, een bezem is voldoende, vergelijkbaar met RomeEen referendum is uiteindelijk het enige middel om democratie een beetje te verwezenlijken. Het democratisch gehalte van de landen in de EU is bijzonder laag. Een referendum is wel moeilijk, in gevallen waarbij de kiezer direct baat of last ondervindt. Maar dat is een technisch probleem. Daar zou echt naar gekeken moeten worden. Via de politiek worden ook geen ingrijpende besluiten genomen.
14 maart 2013 om 13:34 In reactie op: Kan je binnen een paar dagen onder een getekend huurcontract uitkomen. #202316NoëSleutelbeheerderconge;
doit etre signifie par lettre recommande avec AR; avis reception.
Het is belangrijk dat u met lettre recommande werkt, gezien de waarde van mondelinge afspraken met verhuurder.
conge peut etre delivre a tout moment par le locataire avec preavis de trois mois.
ramene a un mois en cas de mutation ,perte emplois etc.
in het ergste geval kost het u max. 3 mnd huur.
data goed en duidelijk vermelden in de brief!!!
Op zijn Frans;stop de huurbaas wat geld toe!!!!NoëSleutelbeheerderWOW!!
Das natuurlijk een spekkie naar mijn bekkie , die nieuwe site met al die fotos!!!!
http://www.flickr.com/photos/54472716@N04/8191671332/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/54472716@N04/5057110114/in/photostream14 maart 2013 om 13:18 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192650NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit bosbess op 11/03/2013 22:13
O moeder! Waarom koop ik geen wasmachine via de notaris, of een tweedehands auto? Omdat het niet nodig is, dus overbodige tijd, moeite en geld kost.Met dat verschil dat een miskoop wasmachine je niet direkt de kop kost, maar een miskoop huis wèl. Ik koop geen huis zonder notaris op schoot…
NoëSleutelbeheerderNa de nodige scheldpartijen aan mijn adres,over septic tanks etc,en de installatie van een HELOPHIET filter en bio toilet………
inmiddels heeft de SPANC uitspraak gedaan!
RISQUES;habitation……….non
voisinage non
milieu naturel…..non
ressourse en eau.non
problemes de functionement non
odeurs nauseabondes… non
degradations … non
AVIS; defavorable…le dispositif n’a pas recu d’agrement national a ce jour.
PROCHAINE CONTROLE; 19-10-2022 !
Op de vraag wat ik met het vet uit de afscheider moet doen is het antwoord ; in de tuin gooien!
Het is al niet beter dan met het asbest destijds.In 1992 wil ik golfplaten zonder asbest,dat was in het verkeerde keelgat, de scheld partijen en opmerkingen vlogen me om de oren,inmiddels is asbest verboden , enwordt gevraagd of de golfplaten op mijn dak asbest bevatten.
Hier kan ik geen antwoord op geven,en in de diagnostic wordt controle omzeild.
vr gr Jack
Waarom altijd die onbeschofte benadering,beste Fransen….?????http://www.flickr.com/photos/54472716@N04/8150234574/in/photostream
http://www.flickr.com/photos/54472716@N04/8430000243/in/photostreamNoëSleutelbeheerderWim,
Bedankt. Dit adres werkt wel. Ik moet mijn Point de Livraison (PDL) invullen. Dat lukt, dat staat op de factuur. Daarna moet ik de index invullen. Een getal dat op je electriciteitsmeter staat, volgens de uitleg. Tsja, die staat 1000 km hier vandaan… Kan ik deze ‘index’ niet van de EDF factuur halen?
(Het gaat overigens om deze link: https://relevermoncompteur.erdfdistribution.fr/casaweb-ui-erdf/identification.do)
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 14/03/2013 08:21vreemd vind ik dat de Fransen niet samen bbqen, er staat er een te braden, de rest zit aan tafel te wachten,Vreemd? Verstandig!
Een moet er bij blijven en over de barbecue waken. Die is er verantwoordelijk voor dat niets verbrandt.
Ik ken het toch van de zogenaamd gezellige barbecues. Iedereen gooit er iets op, loopt weg een glaasje drinken, en als niet iemand anders zijn vleeslapje omdraait is het verbrand!
Een professionele kok loopt toch ook niet uit de keuken weg als hij iets op het vuur heeft!
Wij doen het zo:
Iedereen legt zijn vleesje op het rooster, en een iemand (meestal een van de schoonzoons) blijft erbij, waakt erover en roept dan: Hanna, je vlees is klaar! Of: Mick, moet die van jou helemaal door? Zo kan je aan tafel van wijn en gesprek genieten en hebt perfect barbecuegoed.
Of zie ik iets fout?
En wat varkenskoppen betreft: ook in andere zuid-Europese landen een lekkernij!NoëSleutelbeheerderWaar mag ik tekenen, Cees ? Maar alleen voor ’n geweldloze revolutie, zonder wapens en ander grof geschut al zal één en ander moeten worden opgeschud en aangewakkerd.
Slaat jouw schets overigens niet op méér naties ? ’t Is geen exclusief F-probleem.
Peter.
NoëSleutelbeheerder“Jullie jongeren’ zijn nog zo ongewend aan alles en nog wat. Thuis werd minstens 2 maal per kwartaal een varkenskop gekookt voor balkenbrij, hoofdkaas en/of zure zult. Op het moment supreme prikte mijn vader met een lange vork de ogen uit de kop in de pan.
Verder eet ik (in de restaurants van Frankrijk) alles wat God gemaakt heeft en dan zonder een doekje over mijn hoofd te doen. Ik ken het onderscheid tussen lekker en smerig lekker.
Bijv. In sommige streken zijn andouillettes (worsten van varkens maag, milt, darm enz) een lekkernij. In de Aude verkopen ze een harde worst die zo smerig smaakt en ruikt, dat je bij het zien en ruiken ervan bijna over je nek gaat, maar na het eten houd je het gevoel van een orgasme over; dat geldt ook voor de andouillettes. Tripes ervaar ik ook als een lekkernij, verre te prefereren boven een stuk rood vlees..
Ik vergelijk het altijd met het gevoel dat een sm typetje ervaart als hij of zij slaag krijgt.
Ik heb ook wel brochette met stierenballen gegeten. Of een schotel met kippevoetjes. Niets mis mee.
In groot Frankrijk is varaan mijn meest geliefde gerecht.
Het zit allemaal tussen de oren.NoëSleutelbeheerderReferenda houden per definitie alle vooruitgang tegen.
Maar ook ik ben blij, Utopia komt steeds dichterbij. Als F nu maar wel F blijft en niet opeens in alle EU-sporen gaat lopen want dat is m’n grootste angst.
Peter.
NoëSleutelbeheerderTête pressée, ofte geperste kop!
NoëSleutelbeheerderVanmiddag hing er een grote bonte specht aan de vetballen in de voortuin, prachtig.
Nog nooit een specht zo dichtbij in de bewoonde wereld gezien.janv
NoëSleutelbeheerderDe SBNGB beveelt aan snelheid te houden in de MKOB procedure in hoger beroep bij het Gerechtshof. Zie op http://www.vngsint.com thuispagina daarover een mededeling met een modelbrief aan het Gerechtshof.
NoëSleutelbeheerderDank voor het bericht. Eens met het merendeel van de voorstellen. Ik zou eraan willen toevoegen dat de ENA (école nationale de l’administration), een broeinest van politici zou moeten worden gesloten. 90% van de hogere ambtenaren en volksvertegenwoordigers is daar opgeleid. Ze zijn volstrekt “déconnecté” van de dagelijkse werkelijkheid.
Referenda vind ik een slecht idee. Heb nooit veel opgehad met het “gesundes Volksempfinden”.Steven
NoëSleutelbeheerderWij hebben al jaren een “witte werkster” die via CES betaald wordt. We hebben er geen omkijken naar via de chèques, we krijgen elk jaar netjes een jaaropgave waarin staat hoe welk bedrag waaar in te vullen. Zij is verzekerd en heeft pensioenopbouw en niks zwart. Iedereen tevreden.
Je kunt de CES ook gebruiken voor extra klussen zoals groot onderhoud in de tuin etc. Bij ons is er genoeg aanbod van mensen die dit willen doen.Steven
NoëSleutelbeheerderBeste Wim,
Ik ga er in mijn bijdrage even vanuit dat je inderdaad schimmel hebt.Welnu, als eerste even wat algemene informatie over schimmels. Er bestaan allerlei soorten schimmels. Verscheidene schimmels zijn schadelijk voor hout want ze voeden zich met cellulose, en een nog groter aantal schimmels is niet schadelijk, dit zijn de z.g. oppervlakteschimmels (b.v. de bekerzwam).
Om te “overleven” hebben alle schimmelsoorten langdurig een vochtgehalte nodig van 22% of hoger. Dit kan voorkomen bij verwaarlozing van bouwkundige zaken als ventilatie of bij achterstallig onderhoud waardoor water van buitenaf kan binnendringen.
In een onverwarmd gebouw bedraagt het houtvochtgehalte in de ongunstig gelegen bouwdelen zoals balkkoppen maximaal 18%. Deze waarden gelden voor de winter, in de zomer liggen de voorkomende maxima lager. In zeer incidentele gevallen kan een hoger vochtgehalte voor dan 22% voorkomen, bij voorbeeld wanneer waterdamp af en toe condenseert op onverwarmde bouwdelen met geringe luchtbeweging zoals kapvoeten.
Het lijkt erop dat jij te maken hebt gehad met een combinatie van factoren: je hebt vocht ingebracht, waarschijnlijk heb je (opzettelijk?) weinig geventileerd, en het was in december, koud dus. Kortom, incidentele schimmelontwikkeling was daardoor mogelijk. De vochtigheid was het hoogste waar je net die verse gel had opgebracht, dus dáár krijg je dan ook de schimmel.
Heeft dit blijvende gevolgen? Zoals ik aangaf in de inleiding overleeft schimmel alleen bij een hoog vochtigheidsgehalte. Zorg ervoor dat je geen lekkages hebt en voldoende ventileert, dan heeft de schimmel geen kans. De hoofdmaatregel tegen schimmelproblemen is immers het wegnemen van het vocht.
Vervolgens het hout goed schoonmaken, dit is in principe voldoende.Succes met de bestrijding,
WilmNoëSleutelbeheerderAangezien ik de auteur ben van de vraagstelling, hierbij dan mijn vorderingen:
1. Met dank aan Voogd en bosbess ben ik beter geinformeerd.
2. Er is willekeur bij gemeenten die art. 68 wel of niet in hun aangifteformulier verwerken. Gemeente Utrecht dus inderdaad niet.
3. Waar het wel verwerkt is in het aangifteformulier (zoals bij onze Nl-gemeente) wordt art. 68 meestal onjuist geciteerd: er staat b.v. “gij zult minimaal 2/3 van een jaar buiten Nl blijven” i.p.v. gij denkt dat u redelijkerwijs vermoedt dat u 2/3 …. etc.
4. Ik heb begrepen dat onze gemeente inmiddels (na gesprek met gemeentejurist) het prima vindt als je zelf een brief stuurt met alle relevante gegevens zonder in te gaan op de eis van 2/3…etc.
5. Misschien dat hiermee het juridische gedoe toch een mooi eind heeft.NoëSleutelbeheerderNee, het heeft gewoon te maken met fraude:spookburgers. Nederland kent inmiddels bijna 500.000 spookburgers.
NoëSleutelbeheerderIk ben ook al tijden bezig proberen in te loggen, maar het lukt steeds niet.
Ik zou graag mijn meterstand doorgeven.
Ook de ander methode, telefonisch via het Engelse telefoonnummer (+33 5 6216 4908) lukt me niet, je krijgt een melding dat het te druk is en dan wordt de verbinding verbroken. In het Frans lukt me dit (nog) niet. Toch maar eens proberen.Ik hoor dat mensen hun meterstand via email hebben doorgegeven, dat zou ik ook graag willen. Wat is het email adres en welke gegevens hebben ze nodig (naast de meterstand)?
Groeten, Leon
NoëSleutelbeheerderDank jullie wel.
Hanspiet, meid klinkt niet zo aardig nu jij het zo gebruikt, maar ik had het echt over een jonge meid (oppas) van 19 jaar… Als het voor mij maar om 3 uur per week zou gaan, dan vind ik het wat anders, maar ik heb haar 30 uur nodig… Dat loopt wel op. Met een minimumloon is niet is mogelijkheid niet zo groot.. Ik wou dat het anders was.NoëSleutelbeheerder@Bosbess: 11/03/2013 07:42
Je gaat wel erg uit van je eigen situatie. Er zijn erg veel mensen, die voor langere tijd naar het buitenland gaan om te werken of op een backpackersreis naar Australia of de USA gaan of gaan helpen op het platteland van Afrika.NoëSleutelbeheerderIk betaal ‘de meid’ EUR 50 per dagdeel van 3 uur. Mijn filosofie hierachter is, dat de loonbetaling aan ‘de meid’ de alternatieve kosten zijn van mijn eigen arbeid. Als 73 jarige vind ik, dat het mij waard is om die tijd niet te besteden aan het schoonhouden van mijn eigen huis. Dat is ook de afweging die je moet maken bij het inhuren van een mevrouw.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Wim Bavelaar op 12/03/2013 21:53
Dank aan Christian en Rob.
Wim… en dank aan Wim voor het aanpassen aan de nieuwe software.
Moge iedereen profiteren van de klusadviezen!update 18-03-2013
Ik hoor net dat, nadat het nu mogelijk is ook tabellen een beeldlegenda’s goed vorm te geven, het verschijningsbeeld van de klusbijdragen nog opgeleukt wordt. Bij Isolatie is er al een begin mee gemaakt. Bedankt.NoëSleutelbeheerderOke, dank jullie wel. De websites allemaal doorgelezen, weer nieuwe vragen:
Hoe gaat het met die belastingverlaging? Ik heb hier nog niet zo’n belastingboekwerk moeten invullen zoals in Nederland. Daar snap ik dat ik iets bij een bepaalde box invul en dat dat in mindering gebracht kan worden op andere belastingen. Maar hier heb ik enkel 1 blaadje moeten invullen, de déclaration de ressourceswaar ik m’n loon op kan invullen of andere inkomsten. Maar ik zie geen kopje waar ik dit soort zaken in kan zetten. Als ik de meid €9,43 minimaal moet betalen en ik krijg 50% terug,dan kan het wel uit. Maar anders niet!NoëSleutelbeheerderOh jee Cees, toch van harte gefeliciteerd hoor. En vergeet je sloffen niet bij het loket.
Sterkte.NoëSleutelbeheerderWaar gaat dit over????????????????
NoëSleutelbeheerderMooi, een kantoor van CA wat op maandagochtend open is. Op de Antilles wellicht?
-
AuteurBerichten