Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2013 om 23:45 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192617NoëSleutelbeheerder
Wij waren ter plekke toen we het huis vonden waar we naar op zoek waren. Zelfs toen heeft de makelaar hemel en aarde bewogen om ons een ander huis te verkopen, ik snap nog steeds niet waarom.
En dan nog een tip, in onze regio heeft de oorspronkelijk bestemming van een pand nogal wat invloed. Dit wordt nooit genoemd door “de” makelaar. Zo mag je een pand met bestemming agrarisch bedrijf soms alleen verbouwen als je zelf boer wordt. Of je mag slechts zoveel m2 uitbreiden op voorwaarde dat… Er zijn situaties waarin je alleen binnen iets mag veranderen en buiten helemaal niets. Er zijn zelfs panden bestemd om ruine te worden (en die verkopen ze toch). Laat je goed informeren en vraag zoveel je kunt.Rimke
NoëSleutelbeheerderIk zou zeggen: bepaal voor jezelf wat je de moeite waard vind. Natuurlijk kun je met de leverancier in de clinch gaan – het product zou niet geschikt zijn voor het beoogde gebruik o.d. – maar dat wordt een lange weg. (Maar misschien dat Que Choisir iets voor je kan betekenen?)
Verder zou ik zeggen: stoppen met dit middel, vergeet de xylophene.
In het geval je de schimmel weg wil hebben (esthetische redenen): wellicht kun je de hoge drukspuit erop zetten, laten drogen en dan vervolgens opnieuw afwerken? Anders wordt het schuren met een masker op.Wilm
NoëSleutelbeheerderDit was het antwoord van de fabrikant:
Nous vous remercions pour vos photos.
Ce type de phénomène peut arriver dans le cas où le manque de ventilation peut
provoquer un confinage
de la pièce développant un “effet de serre”.
Cet effet de serre monte le taux d’hygrométrie dans la pièce et retarde le séchage
du produit.
Ces produits étant épais et à l’eau, ils demandent un temps de séchage assez long.
Ce temps de séchage peut provoquer un développement de moisissures de surface dans
ce cas de figure.Avez-vous essayé d’effectuer un ponçage pour nettoyer ces taches ?
Cordialement
Le Service TechniqueTja, wat moet je daar nu mee? Het tocht immers flink op de ongeisoleerde zolder.
Met schuren is de schimmel wel weg te halen (althans optisch).
Maar dat zou betekenen dat dit middel dus eigenlijk niet te gebruiken is binnenshuis.Want binnenshuis tocht/ventileert het een stuk minder dan in de schuur.Wim3
NoëSleutelbeheerderIk ben het onderwerp begonnen, dus ik zou de richting die het heeft genomen inderdaad als gesloten willen beschouwen en dit topic verder open willen laten voor inhoudelijke (ervarings)bijdragen.
NoëSleutelbeheerderOpgaaf wereldinkomen (ninbi-aangiftebiljet) heeft twee doeleinden:
1. controle mogelijk maken op de zorgtoeslag toekenning. Daarvoor is het verzamelinkomen (overigens tezamen met dat van de eventuele toeslagpartner) nodig. Dat bestaat uit inkomen uit box 1, box 2 en box 3. Box 3 heeft betrekking op vermogen.
2. de basisgegevens te leveren voor de berekening van de verdragsbijdrage. Die wordt niet berekend over box 3 (en ook niet: box 2) inkomen. Wel speelt box 3 inkomen (en dus het vermogen) indirect een rol, namelijk bij de controle op de persoonsgebonden aftrek (die wel in beginsel in box 1 neerslaat), bij de toekenning van de heffingskorting voor ouderen en bij de bepaling van de hoogte van het heffingsvrije vermogen.
Vragen betreffende inkomensposten die niet op u betrekking hebben omdat u dergelijk inkomen niet heeft zijn gewoon over te slaan.
Wie een eigen woning heeft dient de marktwaarde (leegwaarde) te schatten. Dat is slechts van belang als er daarbaast rente betaald wordt over een voldoende hoge hypotheek, danwel bijzondere kosten aan de woning verbonden zijn (onderhoud en afschrijving monumentenpand, erfpacht etc.)Om deze beide bovengenoemde redenen wordt naar inkomen uit alle drie de boxen gevraagd. Op http://www.vngsint.com staat op de thuispagina het rekenmodel dat gebruikt kan worden bij invulling van het Ninbi-biljet. Zowel de verdragsbijdrage als de zorgtoeslag zijn daarmee in de meeste gevallen te berekenen.
NoëSleutelbeheerderIs het nu genoeg?
Bosbess heeft de meest scherpe beschuldiging terug genomen.
Discussie sluiten?NoëSleutelbeheerder’t Is weer ’n fraai staaltje van Bossbesss’ argumentatietechniek, ze lijkt wel ’n homo politicus die overal mee wegkomt : intelligent, ongrijpbaar maar daardoor onbetrouwbaar als baken.
Peter.
P.S. Van m’n grootmoeder heb ik geleerd dat overal waar “te” voor staat niet goed is, behalve “tevreden” en “t(e)huis”. Economen noemen dit de Wet van ’t afnemend marginaal nut.
Of : één mol is lief, twee mollen zijn nog liever, te veel mollen is niet leuk meer.NoëSleutelbeheerderBosbess, er werden ervaringen gevraagd, geen meningen.
Als je toch meent die ongevraagd te moeten ventileren en daarbij de deelnemers van van alles en nog wat beschuldigt dan kun je reacties verwachten. Die interpreteer je dan alsof we collectief aan Bosbessbashing doen.
Wie kaatst kan de bal verwachten. En als die dan terugkomt, verongelijkt weglopen…….Steven
NoëSleutelbeheerderBeste Bosbess,
In mijn vorige reactie gaf ik aan respect voor jouw mening te hebben, ook al ben ik niet geporteerd van de wijze waarop je die naar voren brengt. Ik moet zeggen dat dit respect behoorlijk schade heeft opgelopen na jouw laatste post. Je vindt het blijkbaar wel nodig om anderen aan te spreken op de dingen die ze doen en zeggen, maar `zelf reageer je venijnig en gefrustreerd als je zelf wordt aangesproken op de dingen die je zegt en hoe je ze zegt. Communiceren is blijkbaar lastig, maar lees de eerste alinea van je eerste reactie nog maar eens na, dan kun je de reacties daarop misschien wat beter plaatsen en hoef je niet zo gefrustreerd te reageren. Je schreef namelijk:
ter plekke word ik misselijk van sommige bovenstaande methodes om nuttige en totaal onschadelijke diertjes met grof geweld af te maken en/of te verminken, alleen om een biljartlaken van een gazonnetje te houden. In Frankrijk notabene! Ik begrijp niet dat iemand zulke walgelijke martelpraktijken hier zonder blikken of blozen durft te beschrijven. Dan heb je toch geen greintje gevoel in je lijf.
Ik denk dat ik veel meer dan een greintje gevoel in mijn lijf heb, zowel naar dieren als naar mensen!
Dag (éne) dame
28 maart 2013 om 10:57 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192624NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 26/03/2013 12:17
Nou dan niets, was zijn antwoord.
Rare mensen die fransen.Haha! Dank je wel voor je moeite in ieder geval!
Ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik kan het niet veranderen, dus ik heb er verder vrede mee. Blijkbaar gaat het met de huizenmarkt en met de makelaars in Frankrijk ge-wel-dig, en gaat alles verder vanzelf.
Toevallig kreeg ik wel vorige week een mail van een makelaar waar ik een paar maanden terug had geinformeerd. Hij had een vergelijkbaar huis in dezelfde streek. Er zijn dus ook wel goeie.
JS
NoëSleutelbeheerderIk moet dezer dagen tegen een lastige aandoening een penicillinekuur volgen.
Wat voel ik me schuldig dat ik nu arme bacteriën dood die zich niet kunnen verzetten!
Beesten doden elkaar toch ook. Wat onmenselijk! Moet niet iemand de vliegen vretende spinnen vermanen?
De Partij voor de Dieren is ook een beetje schizofreen:
niet meer dan x kippen per vierkante meter houden, maar wel honden in flats, en op paarden rijden mag ook.NoëSleutelbeheerderDank je wel Peter. Ik ben niet helemaal ongevoelig voor de argumenten van Bosbess, maar ik heb wel moeite met de manier waarop ze haar standpunten aan anderen probeert op te dringen. Daarbij verwijt ze anderen (niet goed lezen) dingen, waar ze zìch zelf ook aan schuldig maakt. Het belerende toontje in haar eerste reactie is er denk ik ook de oorzaak van dat er daarna allerlei (tegen)reacties daarop zijn verschenen. Mijn opzet bij het stellen van de vraag was een probleem (opnieuw) aankaarten, waar anderen (zie oude forum) ook mee te maken hebben of hebben gehad, niet een soort ethische discussie daarover te ontketenen. Ik heb respect voor de wijze waarop Bosbess meent te moeten handelen. Ik ga zelfs ver met haar mee (eet bijvoorbeeld geen foi gras of guisses de grenouilles). Ik heb echter ook respect voor anderen die daar anders over denken en dat mis ik in de reacties van Bosbess.
Wat dat betreft gaat mijn sympathie meer uit naar Robbemond, die zonder te oordelen naar anderen, met een alternatieve methode kwam. Jammer alleen dat hij in de wijze waarop de discussie zich verder ontspon blijkbaar aanleiding heeft gezien zijn bijdrage te verwijderen!
NoëSleutelbeheerderTja Herman, zo gaat ’t er hier soms – steeds vaker overigens – aan toe. Maar laat u hierdoor niet afschrikken, blijf vragen stellen en beantwoorden dan worden we allemaal wijzer.
Peter.
NoëSleutelbeheerderZucht! ……..
NoëSleutelbeheerderTsjonge, ik begin me toch zo langzamergand een “Mollen-Taliban” te voelen met de Détaupeur als bermbom….. 😉
Gelukkig hebben we nog onze “Kunduz AnimalCop”!
Steven
NoëSleutelbeheerderAlhier, dept 30, bereik via SFR, tijdens verblijf in NL via Vodafone.
TheoNoëSleutelbeheerderDe consul kan er niks aan doen, maar ik MOET mij kunnen legitimeren. Dus wordt ik verplicht door de overheid om mijn paspoort te vernieuwen.
NoëSleutelbeheerderBij ons in het dorp is een huis gebouwd zonder bouwtoelating, op een plek die niet voorzien is als bouwgrond.
De gemeenteraad heeft ook hier op basis van afwezigheid van het CU besloten geen drinkwater te leveren.
Het lijkt me logisch.NoëSleutelbeheerderNiemand vraagt u toch uw paspoort te vernieuwen ?
Wat is dit toch voor ’n gezever ?
U wilt lid zijn van ’n cluppie, dan kost u dat wat. “Don’t ask &c.”, ken uw klassieken.En nu de consul ’n “consukkel” wordt genoemd, houd ik erover op. Bash lekker verder,
Peter.
NoëSleutelbeheerderHallo Theo,
Klinkt goed. Welk netwerk gebruikt Leclerc? (niet elke netwerk heeft bij ons dekking).
Wim3
NoëSleutelbeheerderGebruik met tevredenheid reeds 3 jaar de simkaart van Leclerc. Beltegoed 1 jaar geldig. Ook buiten LDF goede verbinding.
TheoNoëSleutelbeheerderDe meeste problemen met inloggen bij de EDF zijn ontstaan na de vernieuwing van hun website.
Zie ook een draadje op het oude forum hierover.
Als je de pech hebt dat je gegevens niet goed van het oude systeem zijn overgezet naar het nieuwe zijn de rapen gaar. Je kan zelf wel wat gegevens wijzigen, maar ze gaan er vanuit dat je in Frankrijk woont. Een factuuradres in Nederland opgeven kan je zelf niet meer. Dat heb ik toen maar telefonisch laten doen.
Sindsdien kan ik weer inloggen. Als de site tenminste weer niet eens technische problemen heeft, want dat gebeurd regelmatig, daar zullen we vermoed ik mee moeten leren leven. 1x kon ik niet op tijd via de site betalen, toen moest ik telefonisch al mijn creditcard gegevens doorgeven om te kunnen betalen. Brrr.NoëSleutelbeheerderIk heb niks tegen mollen, ze mogen overal komen maar er is een gras/speelveld dat 10% van het grondopervlak uitmaakt. Dus daar wil ik ze niet hebben. En de détaupeur is daar perfect voor. Elders mogen ze hun gang gaan. Er zijn er zat dus geen krokodilletranen over die vijf of zes die ik per seizoen pijnloos naar de Mollenhemel help…
Steven
NoëSleutelbeheerderEn beetje haan verdedigt de kippen. Doe de oude in de soep en koop een lekker agressieve. De pintades is ook een goed idee.
Steven
NoëSleutelbeheerderTaalkundig is de eerste komma onjuist maar ach, gebrek aan kennis over het woord ‘blauwdruk’ (template) laat wereldwijd de beurzen kelderen. 😉
Het grootste probleem blijft natuurlijk het totale gebrek aan enig praktisch inzicht bij de Nederlandse ambtenaren.
Een gedwongen reisje Parijs kost de gemiddelde Nederfransoos 2 reisdagen+hotelovernachting. Reken dus op minimaal 200 Euro directe kosten bovenop de belachelijke rekening van het paspoort. Daarenboven 2 vrije dagen en verloren productie.
Een retourtje Amsterdam kost meestal minder dan 100 Euro bij een prijsvechter, soms veel minder. Maar dan moet je natuurlijk wel ter plekke een nieuw paspoort kunnen krijgen om meteen terug te reizen.
‘Uiteraard’ onmogelijk, zelfs in een tijd waarin een computer de betreffende ambtenaar gemakkelijk zou kunnen vervangen moet je een week wachten op een nieuw paspoort.
Het hele proces is slechts een herhaling van van te voren vastgelegde handelingen en dus al zeker 50 jaar te automatiseren met uitgifte van een paspoort binnen luttele minuten tegen geringe kosten. Liever laat men een leger overbetaalde ambtenaren dit ‘werk’ doen en moet de burger bloeden.
NoëSleutelbeheerderBruin of Ollie B. Bommel z’n pilletjes weer niet ingenomen?
NoëSleutelbeheerderRare keuze, alsof alle Nederlanders in het buitenland wonen. Dat zouden ze misschien wel willen maar dat bedoelt Wim niet.
De beperkende en uitbreidende bijzin blijft ’n lastige kwestie, zo blijkt.Peter.
NoëSleutelbeheerderM’n bedoeling was – en is – die man aan Cees’ deur te steunen.
Peter.
NoëSleutelbeheerderIk kies voor de komma na Nederlanders.
NoëSleutelbeheerder@Peters,
Eur 8.50 per 25 Kg meel = Eur 17 per 50 Kg graan (schatting), dat is dus 34 cent per Kg. Precies de marktprijs. De man bij Cees aan de deur is dus wel iets goedkoper, maar dan wel graan met steentjes, stof en vuil. Zelfs de arme mensen willen dat niet, tenzij ze echt honger hebben. Dat is nergens zo. Hoger is alleen maar kwalitatief in de meeste landen.
-
AuteurBerichten