Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Hanneke,
Dit heet een CDD: Contrat à Durée Déterminée. Dat kan voor één dag maar ook voor één jaar worden aangeboden. Wil jij iemand een contract aanbieden of ga je zelf -of iemand anders- in Frankrijk werken?
Steven
PS Je zit in het verkeerde deel van het forum. De vraag hoort bij “De Franse Overheid” en als je op de website en in het forum wat rondstruint vind je vast meer informatie!
NoëSleutelbeheerderIk heb inderdaad altijd geluk en daar voel ik me gelukkig zeer wel bij. Met je configuratie bedoel ik dat je je laptop moet vertellen (het zijn domme dingen die niet veel zelf doen)dat hij het geluid via HDMI stuurt. Een poging tot beschrijving, maar of het zo mogelijk is, hangt van je besturingssysteem en je instellingen af. Klik met je rechtermuisknop op het icoontje van geluid.In het opklapmenu kies je dan instellingen (de naam kan anders zijn, klik gewoon maar wat aan tot je de juiste hebt – zolang je niets opslaat, kan er niets gebeuren). Ergens moet dan in de instellingen staan dat het geluid via HDMI moet lopen.
Groet van een gelukkige FransNoëSleutelbeheerderDag Cees,
bij mij loopt het geluid ook via HMDI (laptop naar LG-tv). Ik denk dus dat je bij je geluidconfiguratie moet kijken op de laptop.
Groet,Frans
NoëSleutelbeheerderIk vind die reclame ook erg hinderlijk. Die mag van mij door de moderator verwijderd worden.
De kraan was een vrij nieuwe (ik denk ruim 5 jaar oud), moderne, volgens de bouwmarkt toendertijd in Nederland een Damixa, maar daar hebben we onze twijfels over.NoëSleutelbeheerderAls je probleem nu opgelost is, dan gefeliciteerd!
Zoniet, dan neem contact met me op – ik weet zeker dat ik het dan kan oplossen. Huub Kamp 0613024310 of contact@kampbv.net http://www.kampbv.net
NoëSleutelbeheerderJako, volgens mij benoemt de président de ministers op voordracht van de premier ministre.
Dus zou eventueel Ayrault zijn ontslag ook kunnen indienen. Dat zou niet zo’n verlies zijn.Steven
NoëSleutelbeheerderNee, dat is veel te gemakkelijk. Het is zijn minister en het is zijn foute beslissing om hem aan te stellen. Je mag als burger verwachten dat de president weet wie hij aanstelt.
Er zijn maar 2 opties:
1-hij wist het en nam het risico.
2-hij wist het niet, maar had het moeten weten, en is dus incompetent.In beide gevallen is het een persoonlijk falen van Hollande en dat vergeven de burgers hem nooit.
Een 2e termijn is nu verkeken en het is de vraag of hij z’n eerste termijn wel kan afmaken.
NoëSleutelbeheerderNiet meer dan dat-ie is misleid door ’n leugenaar. Overigens wacht Cahuzac eerder ’n gevangenisstraf van vijf jaar ferme dan ’n “oprotpremie”, dus Cees kan met mij rekenen op ’t functioneren van Vrouwe Justitia. Zo zijn die ‘linksen’ dan ook wel weer.
Peter.
NoëSleutelbeheerderBeste Cees,
Naast veel strijdlust (prima) proef ik ook veel frustratie.
Wanneer het lijkt alsof de hele wereld zich tegen je keert, is het soms goed om even bij jezelf te rade te gaan. In termen van: hoe kan ik zorgen dat dingen soepeler gaan. Dan merk je wellicht dat je vecht tegen windmolens, een gevecht dat je maar moeilijk kunt winnen.
In mijn geval heb ik bedacht dat ik niewt zo’n soort gevecht wilde aangaan, en koos ervoor om me te concentreren op de dingen waar ik goed in ben, in plaats van hele dagen op pad te zijn voor Jan Doedel.
Ik ben ervan overtuigd dat WvT in mijn geval veel efficienter heeft gewerkt dan ik ooit zelf zou kunnen. Een inschrijving binnen 2 maanden, met alles erop en eraan, bij al die instanties, dat had ik uiteindelijk zelf ook wel gekund, maar het had me ook veel meer tijd en inspanning gekost. En dus ook geld.NoëSleutelbeheerderEn wat leert dit de Franse burger over het beoordelingsvermogen van Monsieur le Président?
NoëSleutelbeheerderMij rest slechts schaamte. ’n Pure salaud in sartriaanse zin.
Peter.
NoëSleutelbeheerderBegin hangt volgens mij af van het weer.
Dit jaar dus zeker laat.NoëSleutelbeheerderHallo,
Nadat we het binnenwerk van de kraan wéér bekeken hadden, zo te zien niets mis mee, en het kreng nog steeds lekte, hebben we vanochtend een Grohe gekocht. De identieke kraan hadden we inmiddels ook al door een Grohe vervangen. In de keuken hebben we al 12 jaar de allergoedkoopste kraan, nog steeds te koop voor minder dan 10 euro!, en nooit problemen. Je moet misschien geluk hebben met de goedkopere kranen ( de lekkende kranen waren overigens helemaal niet zo goedkoop ).
Groeten,
EljaNoëSleutelbeheerderdank je, en wanneer beginnen ze normaal gesproken?
NoëSleutelbeheerderJos, autocensure déjà?!
Steven
NoëSleutelbeheerderCeterum censeo dat Jos het bij het goede eind heeft.
NoëSleutelbeheerderKijk eens naar andere landen.
Daar hebben de politici begrepen dat de groei juist van de kleine bedrijven moet komen, de grote krimpen alleen maar of verplaatsen hun productie oostwaards.
Gemiste kansen.
En:
Ik heb ook grote waardering voor Wim vT.NoëSleutelbeheerderDe hoge werkloosheid komt deels omdat het moeilijk is om een nieuw bedrijf te starten. Tenslotte moet banengroei vooral van het midden- en kleinbedrijf komen. Grote bedrijven slanken alleen maar af, al of niet via “lean management”. Contracten tussen generaties en meer mensen bij Pôle Emploi zijn geen oplossingen. Wel kan het verminderen van zeer veel regels en het vereenvoudigen van administratieve processen helpen. Daar hoor ik Hollande niet over. Gemiste kans.
Steven
NoëSleutelbeheerderBonjour,
Ik zeg niets.
Overigens ben ik wel iets van mening. 😉Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderCees, je hebt een andere manier van werken, da’s duidelijk.
Ik ga er geen enorme hoeveelheden tijd in steken en veel bombarie maken als het anders kan.
De insteek bij mijn bovenstaande verhaal is niet de kostenkant geweest, maar het feit dat het dus wél kán binnen een beperkte tijd als je de we maar weet. Werken met een professional heeft me veel tijdwinst opgeleverd.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat ook jij met WvT moet werken, dat moet je helemaal voor jezelf weten. Maar de tijd die jij besteed aan het bestrijden van misstanden, besteed ik liever aan de dingen waar ik goed in ben, en dat is m’n eigen werk. Ik laat graag een ander de dingen doen waar ik niet goed in ben.Natuurlijk erger ik me ook regelmatig, en vanzelfsprekend ben ik boos als ik (alweer) een commission avant payement gepresenteerd krijg. Sterker nog, ook ik ben van bank gewisseld om die verrekte arrogante houding en die kunstmatig opgedreven kosten om mijn rekeningen te mogen beheren.
Maar ik ga geen kostbare tijd verliezen met verhaal halen als het relatief weinig oplevert of als het op een soepeler manier opgelost kan worden.Wilm
NoëSleutelbeheerderdubbel
NoëSleutelbeheerderNet een Oras Nova gekocht, mijn broer die van de Lidl, en nu maar afwachten …
NoëSleutelbeheerderGezellig, streekgebonden gerechten happen, wijn erbij en in dialect zingen: dat is toch echt gastronomie Wim. Haute cuisine is iets anders, maar de combinatie cultuur en regionaal is gastronomie. Sommige gerechten zijn tot nationale keuken gepromoot, en dan eet men het in toute France.
Net als bloedworst, dat kom je ook in veel landen tegen. En zoals Cees al zei: men gooit niets weg, alles moet (!) op. Ik kies graag een stukje en laat de rest voor de hond, maar het hoeft niet altijd met smaak te maken te hebben, gestoomde egel -misschien erg lekker- wil ik niet eten. Het idee eet mee.
NoëSleutelbeheerderNatuurlijk hebben jullie gelijk wat kwaliteit betreft. Toen ik 14 jaar geleden hier kwam wonen was er zoveel aan verbouwingen te doen dat ik voor de badkamer maar een goedkope mengkraan bij een brico kocht, 60€ ongeveer. Met het keiharde water hier snel kalk. Geen lekken maar vastzitten. Deze brico-kraan dus al een paar keer gedemonteerd, ontkalkt, O-ringen met vaseline ingesmeerd. Tot nu toe houdt-ie het. Maar als je de geïnvesteerde tijd meetelt, was die Grohe wellicht handiger geweest…
Steven
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 2/04/2013 15:09
Ik weet niet hoe Christian er over denkt maar mijn ervaring luid; een kraan onder de 120 euro deugt niet.-> Quality is still remembered long after price is forgotten.
-> Kwaliteit kost geld, kwaliteit spaart geld.Een Grohe doet het bij ons sinds 13 jaar. Een die ik in mijn vroeger huis in 1987 geïnstalleerd had doet het bij de huidige eigenaar nog steeds. Net weer een andere Grohe geïnstalleerd en de verleiding weerstaan een merkloze bij de Brico te kopen die minder dan een derde ervan kost.
NoëSleutelbeheerderCees,
Wij hebben ons van meet af aan laten bijstaan door een deskundige, en ons zo een hoop ellende en vooral tijd bespaard denk ik.
Toen wij vijf jaar geleden het plan oppvatten om te verhuizen naar Frankrijk en er een bedrijf te beginnen, hebben we WvT ingeschakeld. Werkelijk alle papieren waren binnen twee maanden rond. Het enige wat toen nog ontbrak was het bekende pasje van de RSI maar ik zou in Frankrijk de eerste zijn geweest die dat bijtijds had gekregen.
Kortom, onzerzijds geen geestig verhaal van wat er allemaal mis kan gaan op dit gebied.Wilm
NoëSleutelbeheerderZou zeker ontkalken. Check of er geen rubber o-ringen in zitten die beschadigd zijn.
Steven
NoëSleutelbeheerderWat ben ik blij, dat ik alles eet. In mijn jonge jaregn gingen wij vaak kamperen op een natuurcamping in/aan de Ardeche. Wij namen dan vanuit NL zakjes met Indische boemboes mee en ook losen ingredienten. Bij sde slager van het dorp kon je namelijk ruimschoots hersenen kopen. Wij maar ook buren op de camping genoten daarvan. Wij werden daar ‘de jongens met hersens genoemd’.
‘Slager hebt u hersens?” werd daar altijd met Ja beantwoord. Kom daar nu eens om.
Magen, longen, darmen van het beestenspul kan allemaal zo lekker zijn.NoëSleutelbeheerderBij ons stoppen ze op 15 juni.
NoëSleutelbeheerderIk heb recent mijn verzekering laten omzetten naar een verzekering voor “oude beestjes”, mijn carte grise is ook aangepast. Ik heb ze maar een mailtje gestuurd met de vraag of ik iets moet doen voor de verlenging. Vorig jaar hebben ze het geld gewoon geincasseerd, ik krijg de indruk dat het nu daar ook om gaat.
Dank voor de reacties! -
AuteurBerichten