Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Ik ben er zo één die steeds voorzichtiger wordt alvorens iets bij te dragen. Bedenk me twee keer “draagt m’n reactie iets zinnigs bij” alvorens op de ‘verzenden’-knop te drukken.
Dat zouden volgens mij meer mensen moeten doen (behalve dan in die rubriek ‘Entre bavards’, die is immers ingericht voor ’t geleuter).Meer zinnigs heb ik vandaag niet te melden.
Peter.NoëSleutelbeheerder😯
NoëSleutelbeheerderCees, die zin “Ik weet van mensen dat ze wegblijven omdat Uw gedrag nogal, hoe zal ik het zeggen, overheerst.”, riching Bosbess, raakt kant nog wal (om in jouw taal te spreken.) Misschien dat een vriendje van je eens iets over Bosbess heeft gezegd, maar dat lijkt me geen objectieve maatstaf voor dit forum.
En verder inderdaad deze discussie over het “wel en niet” liever verplaatsen naar “over het forum” zodat we hier weer inhoudelijk discussieren.
Wilm
NoëSleutelbeheerderQuote:Ik weet van mensen dat ze wegblijven omdat Uw gedrag nogal, hoe zal ik het zeggen, overheerst.Dan noemen ze nou een gotspe. Als je bovendien naar de cijfers kijkt blijkt Chambres dHotes Les Vieilles Tantes 306 keer geroeptoeterd te hebben (en vaak lang) en Bosbess 270 keer (en ook niet altijd kort).
FransPS: zijn die forumstatistieken toch nog ergens goed voor.
NoëSleutelbeheerderJa daar kan ik over meepraten
janv
NoëSleutelbeheerderJa daar kan ik van meepraten.
Je gaat naar een kroeg.
Je laat je in elkaar slaan.
Je krijgt een theedoek tegen het bloeden.
Die gaat nog jaren mee.janv
NoëSleutelbeheerderDeze Huub was al eerder met de zelfde inzet (alleen maar reclame) door Dhr Bavelaar gewaarschuwd en het bericht was zelfs verwijderd. Dus een kritische houding bij wederom hetzelfde is op zijn plaats door de medegebruikers van dit mooie forum. Mensen die gaan roepen dat er politieagentjes zijn die moeten verdwijnen moeten dat ook maar overlaten aan de webmaster /hoofdredacteur. Bij deze.
3 mei 2013 om 20:53 In reactie op: Kleine hotelhouders luiden alarmklok: oneerlijke concurrentie chambres dhôtes #189356NoëSleutelbeheerderOok met 10 of 15 kamers kun je een legale B&B hebben, volledig volgens de geldende regels. De telling van het maximaal aantal toegestane kamers gebeurt per gebouw. Heeft iemand drie gebouwen (zelfs op hezelfde terrein), dan mag hij 15 kamers exploiteren.
Daarnaast kan nog worden gekozen voor b.v. studio’s.
Kortom, de Franse wet biedt legio mogelijkheden.Bij mijn weten hoeft een B&B geen Siret te hebben maar over dit laatste ben ik niet helemaal zeker.
B&B hoeft namelijk uitsluitend geregistreerd staan bij de gemeente, er geldt geen verplichte inschrijving bij b.v. de Chambre des Metiers
Voor afdracht van de toeristenbelasting (taxe de sejour) krijg je vanzelf een formulier toegestuurd.Wilm
NoëSleutelbeheerderBedankt,
Le Bon Coin blijkt inderdaad de juiste piste. Ik hoor van de Fransen dat zij ook daar de mosterd halen. Ben vanmiddag al bij iemand langsgeweest, maar terwijl we nochtans een afspraak hadden, was die er doodleuk niet. Had ik daarvoor 30km gereden. Of ik even twee uur kon wachten? Pfff, klojo.
Even verder zoeken dus.
Groeten,
Wouter3 mei 2013 om 17:21 In reactie op: Kleine hotelhouders luiden alarmklok: oneerlijke concurrentie chambres dhôtes #189354NoëSleutelbeheerderAls ze geen Siret hebben, betalen die dan belastingen of gebeurt dat allemaal in het zwart?
NoëSleutelbeheerderDe sociale zekerheid in Frankrijk blijft een ratjetoe van instellingen allerhande (waarvan ik bij sommige nog altijd niet weet wat ze nu juist doen), en ik zat een paar jaar terug ook in een tussen-twee-stoelensituatie. En met de administratieve instellingen kwam ik geen stap verder (ook moeilijk als je vaak enkel per brief mag corresponderen, en dan pas maanden later antwoord krijgt).
Ik ga akkoord met Wim. De makkelijkste manier blijkt inderdaad, hoe idioot ook, het autoentrepreneurschap te zijn. Zolang je geen inkomen aangeeft (moet je trimestrieel doen) kost het je niks. Dan krijg je bericht van de RSI (régime sociale des indépendants), http://www.rsi.fr die je zal willen inschrijven. Het kan wel helpen om hen enkele weken na inschrijving zelf op te bellen, anders kan je lang wachten. Even kijken op de website welk kantoor voor jouw regio bevoegd is.
Zij zullen un acte de naissance vragen om je persoonsgegevens te pakken te krijgen. Nu aanvaarden ze zo’n exemplaar zonder vertaling van België en Duitsland, maar ik weet het zo niet meteen voor Nederland. Moet je eens navragen. Op basis van dit document krijg je dan un numéro de sécurité sociale provisoire. Vervolgens nog eens bericht van je Caisse d’Assurance Maladie die voor je eigenlijke ziekteverzekering zal zorgen.
Later krijg je dan nog eens bericht van de RSI om een Carte Vitale te maken, maar daar is het bij mij vastgelopen. Wacht daar nu al twee jaar op, en ben van pure armoede maar in persoon naar hun kantoor getrokken om te weten welk document ze nu eigenlijk nodig hadden want uit hun standaardantwoorden per brief kon ik dat niet afleiden. Dus nu opnieuw aan het wachten op de mallemolen.De CMU heeft niks met het sécu-nummer te maken. Da’s gewoon een Assurance Maladie voor diegenen die nergens aanspraak op kunnen maken, maar discrimineert wel de EU-burgers die er pas na vijf jaar in Frankrijk op kunnen rekenen, in tegenstelling tot niet EU-burgers. Da’s een geval van discriminatie waar Europa Frankrijk nog eens moet terechtwijzen, maar eer dat weer opgeklaard is, zijn we alweer jaren verder.
3 mei 2013 om 17:01 In reactie op: Kleine hotelhouders luiden alarmklok: oneerlijke concurrentie chambres dhôtes #189353NoëSleutelbeheerderJa, ik heb het ook gehoord op de radio rondom de lunch.
Maar dat zijn dus BandB’s die teveel kamers hebben en niet ingeschreven zijn en geen Siret hebben.
Ook zijn ze geen lid van Gites de France. Kijk met 10 of 15 kamers ben je gewoon een illegaal hotel.
Hier in de omgeving zijn er een aantal Britse BandB’ die richten zich geheel op de engelse markt en doen alsof de neus bloed. Of, en dat kan ook nog, ze weten nergens van. De meeste spreken erbarmelijk Frans.
Ik ken ook een BandB die boven de maximale 5 kamers ergens op zolder nog 5 hokken verhuren. Stja als je dan gepakt wordt wordt je goed gepakt en terecht!
AlbertNoëSleutelbeheerderDank Wim, helemaal gelijk. Ik moet beter op mijn moerstaal letten.
NoëSleutelbeheerder@Bosbess. Nee, dta heb je verkeerd begrepen. De echtgenote kan wel degelijk meeverzekerd zijn in geval van een auto-entrepreneur. Ik onderschrijf de suggestie van Dit. Inschrijven als auto-enyrepreneur, dan met het verkregen numéro de securité social naar werkgever of uitzonedbureau en dan weer uitschrijven als auto-entrepreneur. Je mag 2 jaar ingeschreven staan als auto-entrepreneur zonder enige omzet. Ik geef onmiddellijk toe, dit is oneigenlijk gebruik van het statuut van auto-entrepreneur, maar wel ene manietr om uit de vicieuze cirkel te geraken.
Wim
NoëSleutelbeheerdervoor mijn datalogger gebruik ik de free versie van no-ip.org
3 mei 2013 om 13:10 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192623NoëSleutelbeheerderNoëSleutelbeheerderHallo Martin,
Het is voor een werkgever geen probleem als je nog geen Frans sociaal nummer hebt. Denk daarbij eens aan al die Nederlandse vakantiekrachten die netjes op de loonlijst komen van de Franse camping.
Volgens mij moet je partner sowieso onder de Franse verzekering kunnen vallen, bijvoorbeeld via http://www.ameli.fr/fileadmin/user_upload/formulaires/S3137.pdf
De website http://www.ameli.fr is sowieso handig.Op het moment dat je partner verzekerd is in Frankrijk, kun jij op die verzekering meeliften. Zolang je zelf nog geen inkomsten hebt.
In dergelijke situaties is het van groot belang dat je er goed op let dat er op ieder moment een ziektekostenverzekering is. Of particulier of via de CPAM.
Succes,
Rob van SchijndelNoëSleutelbeheerder@Jako, nee dat is niet voldoende.
Onze Webservers zitten achter een Firewall met IP filtering voor Remote Desktop Toegang.
Via VPN kan ik er ook heen, maar dat is gedoe, een vast IP adres is een stuk handiger.
(Daar wil ik best iets extra voor betalen als ik daarmee de VPN ergernis kan uitsparen 😉NoëSleutelbeheerderIs het niet voldoende om via een gratis dynamic dns account (bv bij de bekende dyndns.org)een vaste naam te laten wijzen naar je dynamische ip adres? De meeste modems bieden standaard de mogelijkheid hiertoe.
Dan kun je in plaats van het variabele ip adres ‘gewoon’ de vaste naam gebruiken, net als websites doen.
P.s. ik zie dat dyndns niet meer gratis is, maar er zijn vast nog wel gratis aanbieders.
NoëSleutelbeheerderHmmm, ecologisch en tuinieren in één?
Tuurlijk, je kan ecologisch tuinieren en niet-ecologisch tuinieren.
Maar ecologie is toch meer dan tuinieren? Beetje wonderlijke keuze vind ik en wellicht verwarrend.NoëSleutelbeheerderIk ben toch maar zo vrij geweest , Wim, om Stephan via de privémail-functie van dit forum (handige functie overigens) een paar namen en tel.nrs door te geven van personen in de gevraagde buurt, waarvan mij bekend is, dat er tevreden klanten in die buurt van rondlopen.
Mij lijkt dat een nuttige aanvulling op de Frankrijk brede informatie en via de al genoemde privémail-functie de juiste reclamevermijdende weg. (mond op mond reclame heet dat geloof ik; onmisbaar voor de Franse Bataven))NoëSleutelbeheerderIk heb de drie fasen gesplitst in twee delen. Hierbij heb ik zoveel mogelijk alle gebruikers gelijkelijk verdeeld onder de twee delen.
Dat is wellicht ook een mogelijkheid?NoëSleutelbeheerderStephan
Mail me even persoonlijk en ik geef je een paar prima mensen in de buurt van Eymoutiers. Reclame via het forum is “not done”
Jaap
NoëSleutelbeheerderPrima, Bosbess, daar is geen woord Frans bij en daar sluit ik mij graag bij aan!
Een prettige avond gewenst,
vriendelijke groet
PaulNoëSleutelbeheerderVolgens mij is bij 1 fase, bij gelijk vermogen de kans dat je tegen de grenzen van de aansluiting aanloopt kleiner.
Vergelijk een 1 fase, 3kVA aansluiting met een 3 fasen (3x) 1kVA aansluiting.
Op die 3 fasen aansluiting kun je 3 keer 600 Watt aansluiten (1 per fase), op een vergelijkbare 1 fase aansluiting 5 x 600 Watt.
De kans dat je tegen de grenzen aanloopt is dus bij een 1 fase aansluiting kleiner, het dus best kunnen dat jullie naar een lager kVA terug kunnen..(1kVA = 1000 Watt)
NoëSleutelbeheerderNog even terugkomend op het advies voor een Grohe kraan. Ik deel die mening, maar in de lokale Brico’s hier is geen Grohe te vinden. Wel andere kranen van dik boven de 200 Euro en, voor mij, onbekende en vermoedelijk fantasiemerken. Speciaalzaken zijn ruim een uur rijden en duur.
Op de site van Grohe een kraan uitgezocht en vervolgens met type- en ean nummer webwinkels zoeken. Dan kom ik tot de schrikbarende ontdekking dat Grohe kranen in Frankrijk ruim 2 keer zo duur zijn dan in Duitsland.
De betreffende kraan wordt in Frankrijk (Amazon en speciaalzaken) voor ruim € 260,- verkocht, maar in Duitsland vraagt men vaak minder dan € 130,- Let wel: voor het identieke product.
De kraan is uit Duitsland door een koerier binnen enkele dagen na bestelling bij mij afgeleverd voor € 140,- inclusief verzendkosten.
Conclusie: koop kranen (net als brillen) niet in Frankrijk, de gehanteerde marges hier zijn belachelijk.
NoëSleutelbeheerder@Wim en het korengeel en oranje(bitter)?
NoëSleutelbeheerderbeste dit,
Mijn vrouw had vanwege een afspraak met het cpam 5 uur tekort gewekt om aan de administratieve 60 werkuren te komen.NoëSleutelbeheerderBeste dit,
Jij ook bedankt!!! wij gaan deze mogelijkheid ook bekijken en zullen een reactie op dit forum achterlaten.
MartinNoëSleutelbeheerderBeste Chambres-dHotes Les-vieilles-Tantes,
bedankt voor je snelle reactie.Dit wist ik allemaal al want ik ben al meerdere malen met mijn vrouw bij de CPAM geweest maar vanwege het ontbreken van een inkomen (salaris of WW of RSA)en een te korte arbeisduur van mij vrouw bij een tijdelijke baan moeten wij zelf de premie betalen.Maar als er geen inkomen is hoe kunnen wij dan die premie betalen dus aan het nummer komen. het zou handig zijn als er een werkgever is die mijn Numero securite sociale zou aanvragen maar ik wordt al niet ingeschreven zonder dit nummer bij uitzendbureau’s en ik heb al meerdere sollicitaties gedaan die vastlopen op het ontbreken van dit nummer.(men durft op één of andere manier het risico niet aan)
Ik ga verder spitten want ik geef niet zomaar op.
dank je wel!! -
AuteurBerichten