Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Inderdaad,
een schat aan informatie op de door Jos aangegeven website!
Wim III, als de balkkoppen aangetast zijn kan men deze ook zo redden:
Meer over balkreparaties zie ook hier.NoëSleutelbeheerderBron: Wikipedia
Le 8 mai 1945 est la date de deux événements historiques marquants :
La victoire des Alliés sur l’Allemagne nazie et la fin de la Seconde Guerre mondiale en Europe marquée par l’annonce de la capitulation de l’Allemagne. Ce jour est appelé par les Anglophones le « V-E Day » pour « Victory in Europe Day (en) ».
Les massacres de Sétif et Guelma en Algérie.Dit is de reden dat winkels sluiten of een beperkte openstelling hebben.
NoëSleutelbeheerderMisschien is ’t lezen – of de redactie van de opgaven – ’n groter probleem dan ’t rekenen.
Wat ik wel eens doe met nieuwe kinderen :
“De bus stopt bij de eerste halte en er stappen twee kinderen in.
Bij de volgende halte stapt er één meisje uit en stappen er drie mensen in.
Bij de volgende halte stappen er twee mensen in en twee mensen uit.
Bij de voorlaatste halte stapt er één meneer in.
De bus arriveert op de bestemming.
Nu dan de vraag : hoeveel keer heeft de bus gestopt ?”’t Geestige is dat tijdens ’t verhaaltje allerlei vingers bewegen, ze denken te weten wat er gaat komen. Nadat de vraag is gesteld probeert de één zich krampachtig te herinneren wat er allemaal is gezegd om maar ’t goede antwoord te geven, de ander is wat bozig.
Goed onderwijs staat of valt met de kwaliteiten van de juf en de meester. We hebben ’t hier niet al te beroerd getroffen, behalve dan wat Engels betreft.
Peter.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit jako op 27/02/2013 10:05
Moderne versie van een vuilnisbak…Moderne versie van een kliko (naam oorspronkelijke fabrikant van de NL-vuilcontainer), overigens een idee overgenomen van de Parijse gendarme
Vanwege de afbeelding opnieuw hieronder, vreemd dat ik pas afbeeldingen kan toevoegen na een quote omdat de img tag niet goed werkt !
Ik kan ook deze post niet verwijderen ….
NoëSleutelbeheerderIk heb een oudere Philips in de gîte staan die het wel goed doet, is het signaal niet wat aan de krappe kant ?
Overigens heeft ZDF hier niets mee te maken, updates zijn altijd de verantwoording van de fabrikant.NoëSleutelbeheerderVia de gemeente, die verzamelen dan de interesse.
Als er minimaal 100 gegadigden zijn voor een fatsoenlijke snelheid is er met Orange te onderhandelen. Zelf de boer op dus.Zo ging het tenminste hier zo’n 8 jaar geleden.
NoëSleutelbeheerderJako, heb je ervaring met de Fransat module in een normaal CI slot ?
Ik heb de leverancier gevraagd of dit zou werken echter zoals gebruikelijk geen respons, het is waarschijnlijk nog niet doorgedrongen dat tijdens een crisis de verkopen dalen dus je meer je best moet doen.
NoëSleutelbeheerderVeel providers met uitzondering van Orange geven nog een vast IP-adres voor de normale prijs.
Hier o.a. door DartyNoëSleutelbeheerderIk vraag me af waar hun informatie op gebaseerd is, want zo slecht scoort Frankrijk nu ook weer niet op de internationale rankings.
Anderzijds, als je weet dat men in het schoolsysteem meer belang hecht aan het heilige vak filosofie dan aan wetenschappen, dan weet je het wel.NoëSleutelbeheerderDat is prima. Ik heb naar aanleiding van uw bericht overigens het Bestuur van de SBNGB verzocht zich over dit onderwerp te buigen. Hopelijk resulteert dat (tijdig) in een advies hoe te handelen, en welk beroepschrift te hanteren, op de website http://www.vngsint.com en icng.eu
NoëSleutelbeheerderDank, heer Voogd voor uw antwoord.
Ik heb inmiddels een beroepschrift in concept.
Is het mogelijk dat ik u deze privé mail ter beoordeling?, ik heb n.l. geen juridische achtergrond.NoëSleutelbeheerderBij ons werd er ook geëist dat er een lincence aan te pas moest komen.
Maar bij navraag Gites de France zei de contactpersoon, niks van aan trekken gewoon Table d’hotes doen.
Bij eventuele problemen naar mij verwijzen. Nooit meer wat gehoord. En Gites de France werkt nu aan een passende oplossing voor het probleem via een lobby bij het juist ministerie.Albert
NoëSleutelbeheerderWeer een voorbeeld van de verlammnede bureaucratie die veel mensen met ideëen ontmoedigt om initiatieven te nemen. Alsof dit soort cursusjes ineens een professional van je kunnen maken.
Ik denk dat als Hollande werkelijk werk wil creëren, hij dan dit soort zaken moet gaan aanpakken.
Maar het gaat alweer de verkeerde kant op: de eisen voor de Auto-entrepreneur worden aangescherpt en ik zie niets dat helpt banen te scheppen in het MKB.Steven
NoëSleutelbeheerderBegrijp ik goed dat daarmee ook de eis van 10 jaar ervaring komt te vervallen bij de eendaagse cursus?
Wilm
NoëSleutelbeheerderHet is een leuke verhaal over ‘se debrouller en France.’ Maar misschien wil je weten hoe het echt zit…?
1. Vanaf 1 juni 2013 hoeft voor table d’hôtes nog maar een cursus van 1 dag te worden gevolgd. Hoe duur die is weet ik nog niet, maar natuurlijk een heel stuk minder dan de €700 van de 2,5-daagse cursus.
2. De tijdelijke licences 2 zijn voor evenementen! D.w.z. als de Tour de France door het dorp komt of als er een dorpsfeest is, of een muziekfestival. Deze tijdelijke licenties mogen niet worden uitgegeven aan ‘permanente’ inrichtingen. De gemeente geeft de licentie af, maar de Dienst der Douane controleert. Leuk voor een keer, maar dit is gene permanente oplossing.
3. Het Nederlandse sociale hygiene diploma is niet erkend in Frankrijk als opleiding t.b.v. de exploitatie van een dranklicentie. Er wordt wel aan gewerkt, maar tot nu toe is het Franse standpunt dat de Franse wet anders is dan die van andere Europese landen. Dat staat dus tegenover het Europese standpunt dat diploma’s uit andere EU-landen in principe erkend moeten worden. Deze discussie gaat nog wel een paar jaar duren.
4. De informatie over de ambulante handel die geen licentie nodig zou hebben is verouderd. Sinds 1 september 2011 geldt die regel niet meer. Deze ondernemers hoeven echter geen volledige 2,5-daagse cursus te doen, maar een speciale verkorte cursus van 1 dag. Maar ook zij mogen geen alcohol meer verkopen zonder dranklicentie en exploitatievergunning.
Wim
NoëSleutelbeheerderBonjour,
Een bekende vuistregel luidt: lengte oplegging is twee-derde van de vloerhoogte.
Zie hier voor een schat aan informatie over het realiseren van houten balkvloeren.Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerder@Willem V O
bij niet-ontvankelijk verklaring door de SVB is er zeker een kans dat, indien in hoogste instantie door anderen gewonnen wordt, u geen KOB met terugwerkende kracht krijgt uitgekeerd, noch vanaf eerste ingangsdatum, noch vanaf datum bezwaar. Ik adviseer u beroep tegen de niet-ontvankelijk verklaring aan te tekenen, met als hierboven gezegd: beroep op verschoning van te laat indienen van uw bezwaarschrift wegens gebrek aan rechtsmidelentoewijzing in eerste instantie in de brief van mei 2010 van de SVB (als dat zo is: moet uw el controleren) en onder verwijzing naar het pas recnet door de EC ingenomen standpunt. Subidiair zou u vervolgens kunnen eisen dat de KOB ingaat vanaf de datum dat u bezwar maakte bij de SVB. U zult uiteraaard ook de inhoudelijke gronden om KOB op te eisen moeten formuleren in uw beroepschrift.
NoëSleutelbeheerderIk heb 28 februari bezwaar aangetekend en kreeg vandaag van het SVB een niet ontvankelijksheid verklaring om reden “te laat bezwaar gemaakt”
Lijkt mij zeer onredelijk Er liggen toch inmiddels 2 uitspraken,
Verlies ik nu omdat ik te laat bezwaar heb gemaakt ALLE aanspraak of wordt in het geval dat de staat toch tot uitkering wordt verpicht er uitgekeerd wordt vanaf bezwaardatum 28 februari 2013?NoëSleutelbeheerderOS=operating system. Dus bv windows98/XP/vista/7/8/,Linux, BSD
Browser=browser 😮 , het programma waarmee je internet pagina’s bezoekt.Het is een veelvoorkomend probleem wat inderdaad vaak net zo spontaan weer verdwijnt als het verschenen is. Hoewel dat natuurlijk ook kan komen doordat ‘iemand’ een update heeft gemaakt aan de hand van de verzonden crashlogs en je PC automatisch de update heeft binnengehaald.
NoëSleutelbeheerderKijk kijk, Dame en Heren dat zijn een paar goeie tips die mij het leven makkelijker kunnen maken, alles word getest en resultaten worden bekend gemaakt.
Albert
NoëSleutelbeheerderCees, ik heb met Windows 7 en Internet Explorer 9 al jaren dit probleem. Ik heb al vele dingen geprobeerd. Tot voor kort werkte het weer door eerst Flash te deïnstalleren: http://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/uninstall-flash-player-windows.htmlen daarna weer opnieuw te installeren: http://get.adobe.com/fr/flashplayer/. Er mogen geen Internetwindows geopend zijn tijdens deze handelingen.
En dat laatste is nu bij mij sinds kort weer een probleem. Ik krijg telkens een melding dat er een internetpagina is geopend, maar ik kan niet vinden welke; ik heb zelf geen pagina’s geopend. Het zal wel door een of ander stukje software gebeuren, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan voorkomen.
RenéNoëSleutelbeheerderToch een klein beetje reclame: de “oudhollandse” hand- en theedoeken van Douwe Egberts (via de website of DE-winkels te koop) zijn uitstekend en als cadeau aan Fransen zeer gewaardeerd.
Steven
NoëSleutelbeheerderIk hol in het algemeen niet zo snel achter de media aan. In Frankrijk niet, in Nederland niet, maar ook in Duitsland niet. Zeker niet als het om zo’n gevoelige onderwerp gaat. Ik heb ook hier en daar correcties op het verhaal over de visie van de politiek op Joden in Hongarije gehoord.
Dus inderdaad, blijf waakzaam en laat je geen oor aannaaien door mensen die de openbare mening proberen te sturen.NoëSleutelbeheerderGoede ervaringen met theedoeken van katoen en linnen, uit grootmoeders tijd, op de vide greniers gekocht. Ieder jaar weer. Ook tafelkleden etc.
NoëSleutelbeheerderWelk OS en browser gebruik je?
Bij gebruik van een browser met ingebouwde flashplayer (chrome bv) wil het aanroepen van de externe player nogal eens crashen. Ook het gebruik van een trage computer kan dit veroorzaken, dan duurt het allemaal gewoon te lang.
Een beetje TV heeft tegenwoordig overigens ook youtube … 😉
NoëSleutelbeheerderPeter, ik ben het helemaal eens met je………………..:)
NoëSleutelbeheerderEen moment, een leven, een herinnering, het blijft altijd bij ons.
Albert
NoëSleutelbeheerderBij Rozenburg staat ook zoiets maar dat is om hoge boten in een nauw kanaal tegen de wind te beschermen.
En hoe werkt deze gluurmuur?Steven
NoëSleutelbeheerderBeste Cees,
Je verhaal ontroert mij ook. Je kunt het soms recht voor zijn raap zeggen en dan weer, zoals nu, met veel gevoel.
Mijn dank,Peter.
NoëSleutelbeheerderWordt ik even stil van !!! Mooi!!!
-
AuteurBerichten