waarde huis

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196128
     Noë
    Sleutelbeheerder

    het is weer tijd voor de NL belastingformulieren in te vullen. Welke waarde moet ik mijn huis in LDF geven. De huizenwaarde zakt ook in Frankrijk dus is het aankoop bedrag niet meer reëel volgens mij.
    En hoeveel moet ik dan zakken?

    #196134
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volgens mij hangt dit af van welk jaar er gekocht is, als er eerst een aantal jaren prijsstijgingen zijn geweest en nu prijsdalingen kan je niet zomaar de aankoopprijs verlagen(of je moet wel een heel
    domme inspecteur treffen)

    #196133
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien even de “tax d’habitation”er op naslaan?

    #196131
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedemorgen,

    Wat ik de afgelopen jaren heb gedaan is het volgende:
    Gemiddelde prijsstijging opgezocht in het gebied waar mijn huis staat en een inschatting gemaakt van de waardevermeerderende klusactiviteiten. Dat is bij mij de afgelopen jaren geen enkele keer op bezwaren van de inspectur gestuit. Vorig jaar heb ik, ondanks mijn klusactiviteiten de waarde gelijk gehouden aan het voorgaande jaar. Ik doe dit jaar hetzelfde omdat de prijzen van het soort huis dat ik bezit afgelopen jaar wederom gedaald zijn.
    Als u zorgt dat u uw uitkomst kunt beargumenteren komt u denk ik een heel eind.

    Jeroen B, 62

    #196129
     Noë
    Sleutelbeheerder

    via de “tax d’habitation” kan ik de waarde niet vinden zoals in NL ( gelukkig maar is ook niet de waarheid).

    #196130
     Noë
    Sleutelbeheerder

    via de “tax d’habitation” kan ik de waarde niet vinden zoals in NL ( gelukkig maar is ook niet de waarheid).

    #196132
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Op de website is het antwoord op de vraag te vinden. Ga even naar de betreffende pagina.

    Wim

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?