Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
WimIII
Ben net terug uit de Lot en zit op de bank uit te hijgen van het plaatsen van een eiken poutraison in ons FR huis.
2 sommiers (30×30 en 40 solives (15×15).
De muurgaten zijn ruim uitgehakt in de nieuwe h.o.h. verdeling.
De kinderbalken hebben een oplegging van 18/20 cm met nog enig lucht achter de kop.
Wij hebben ervoor gekozen de koppen te bekleden met EPDM folie, dusdanig aangebracht, dat de onderzijde en de 2 zijkanten ondoordringbaar beschermd zijn. De bovenzijde kop is vrij ivm uitwaseming.Kinderbalken met baddingen en schroefstempels -onder de draad- aan de muurzijde ondersteund, waarna ze rondom ingemetseld zijn.
bas
NoëSleutelbeheerderNu nog die link aan de praat zien te krijgen want die pagina bestaat wel degelijk …
(’t gekke is dat die link uitkomt op dit forum en niet op dat andere.)Peter.
NoëSleutelbeheerderWelkom Adriaan en dank voor uw reactie. Ik heb Last Pass bekeken maar om nu al m’n wachtwoorden aan de CIA of enig andere USsische instelling te verstrekken, gaat me te ver. Ik heb op voorhand vertrouwen in iedereen, maar ’n geheim is ’n geheim zolang je ’t niet deelt.
Terug naar die EDF-site : kunnen anderen wèl hun wachtwoord wijzigen ?
Peter.
NoëSleutelbeheerderIn zijn algemeenheid (ik kan niet op dit specifieke geval ingaan want ik ken de jongen niet) moet er eerst maar eens gekeken worden wat voor soort huidaandoening het is. Er kan een allergische (atopische) constitutie zijn die vaak verergerd wordt door specifieke prikkels (zoals allerlei stoffen die allergie kunnen veroorzaken) als niet-specifieke prikkels als stress.
Dus een arts erbij en als de huisarts er niet uitkomt, een allergoloog of dermatoloog. Het getuigt van “goed werkgeverschap” als je de knaap gewoon onder je arm meeneemt naar de huisarts en er op aandringt dat hij er naar kijkt. Het is zeker niet ondenkbaar dat er allergenen in jouw werkplaats rondzweven (zoals houtstof, met name van a? of niet tropisch hardhout) maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat hij er niet kan werken.
Dus eerst diagnostiek. Een onderhoudsbehandeling met een anti-allergisch middel en in tijden van grote stress een anti-stresspilletje doen soms wonderen. Een aardige baas helpt ook al goed maar daar twijfel ik in dit geval niet aan.Steven
NoëSleutelbeheerderZo zie je, Klets-Cees, dat die persoonlijk aanpak werkt en misschien wel het belangrijkste is in jouw geval. Maar waarom die locatie? Is die keuze om een Cdh te beginnen op/naast een industriepark gekomen omdat je daar eerst je werkplaats had? En die verhoogde zandvlakte aan de overkant: oude vuilnisbelt? nieuwe industrie? Samen met de drukke weg, niet aantrekkelijk.
De locatie en de omgeving zijn verre van inspirerend, terwijl dat meestal de eerste dingen zijn waar gasten naar kijken. Als het strand het meest belangrijkste is voor de klant dan wil hij ook echt aan zee zitten en niet 21km er vandaan. Net als een huis bij de skipiste, men wil bijna vanaf de berg naar huis kunnen skiën. Ik zag een discrepantie tussen locatie en het verhaal op je website.
Dus zoals je aangeeft: het is de persoonlijke aandacht die telt, maar ook de marketing! Je kan ook zeggen: ‘Strand op loopafstand’ dat het ruim zes uur lopen is hoef je er niet bij te vertellen.. Maar als iemand zich warm en veilig en gewaardeerd voelt en kan ontspannen, dan is die autorit wellicht bijzaak.
NoëSleutelbeheerderHallo Peter,
Misschien moet je eens kijken naar een wachtwoordmanager zoals: Last Pass, heb ik goede ervaring mee, je hoeft nog maar 1 wachtwoord te onthouden. Ongetwijfeld zijn er nog meer aanbieders dan Last Pass.
AdriaanNoëSleutelbeheerderIk begrijp ook niet dat je het zo goed doet Cees, als ik zie waar je zit (Serigny) met je neus tegen de E3, ingeklemd bij een rotonde en andere wegen en 21 km van Rochelle, is het niet echt een A locatie… Maar je website doet anders beloven: wuivende velden, zee, strand etc. (geen woord over toeterende auto’s en dieseldampen). Ik denk dus dat het de persoonlijke aanpak is die aanspreekt.
Cees ebenisterie, mooi houtwerk, dat is ook interessant.NoëSleutelbeheerderDag Cees,
Het is de Nachtpauwoog, inderdaad een nachtvlinden…..
Gekopieerd uit “Vlindernet.nl”
Vliegtijd en gedrag
Begin april-begin juni in één generatie. De mannetjes vliegen bij zonnig weer overdag in snelle vlucht en worden dan soms verward met dagvlinders zoals de kleine vos (Aglais urticae). De vlinders worden zelden in grote aantallen gezien, behalve wanneer er een onbevrucht vrouwtje is gevonden; één vrouwtje kan namelijk vele mannetjes aantrekken. De vrouwtjes vliegen ´s nachts en komen in kleine aantallen op licht, gewoonlijk vroeg in de nacht. Soms worden ze overdag rustend aangetroffen.
Jan JoostNoëSleutelbeheerderBonjour,
Ik heb nog nooit een NL gasfles in FR gezien. Ik gebruik in FR een autogeen set met flessen van Air Liquide. 1000 liter zuurstof en 800 liter acetyleen. Voor die kleine flessen is geen abonnement nodig, die kunnen vrijwel overal omgeruild worden. Adressen voor de Air Liquide gasflessen kunt u hier opzoeken.
Niet helemaal het antwoord op uw vraag doch wellicht helpt het u verder.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderBij het brandhout gevonden, een spechtennest
janv
NoëSleutelbeheerderSinds die vernieuwde EDF-site schijnt alles nu inderdaad te werken. Maar ik krijg ’t niet voor elkaar m’n wachtwoord te veranderen (niet met Safari noch met Chrome).
Het me toegezonden wachtwoord doet ’t, ik log in.
Vervolgens verander ik dat wachtwoord, dat gaat ogenschijnlijk goed.
Hierna kijk je opnieuw en dan zegt-ie “Le mot de passe actuel est incorrect. Merci de le saisir à nouveau.”
Huh ? Ik ben er zojuist mee ingelogd.Niet van levensbelang maar dat toegezonden wachtwoord is me te ingewikkeld en ik moet er al zo veel onthouden.
Peter.
NoëSleutelbeheerderZojuist mijn meterstand doorgegeven via edf.fr
Het werkt dus weer 🙂NoëSleutelbeheerderZoals eerder door Jan de Voogd en door mij gemeld: in art. 68 staat nergens een verplichting om te tekenen om minimaal 2/3 jaar niet meer in Nl te wonen. Lees eerdere artikelen maar na en met name de gemeentewet art. 68. Gemeentes maken er een ratjetoe van. Een simpele brief aan de gemeente ter uitschrijving uit het GBA, waarin alle relevante info ( datum van ingang,sofinummers, nieuw adres, etc.) voldoet. Onze gemeentejurist hierop aangesproken gaf ons volledig gelijk.
met vriendelijke groet.NoëSleutelbeheerderHoe kon ik je vergeten Steven/Taciturne. Net als Ingrid/Prinsesje trouwens. En best nog een paar anderen.
Ik denk ook niet dat je tot grote-woorden-uiters gerekend moet worden.
Ga dus door alsjeblieft en meldt ons de wetenswaardigheden van je dagelijkse ontmoetingen.NoëSleutelbeheerderFransen halen hun schouders op en lopen en masse weer naar de carefour.
Dat is nou toch weer zo jammer van deze ene zin @Cees in je overigens evenwichtige reactie. En precies wat ik meen te bespeuren. Vast niet zo bedoeld, maar je generaliseert toch wel weer even.
En je zit verder heel erg dicht op wat ik bedoel. Dank voor die reactie.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Jaap Pijpe op 14/05/2013 09:45
En ik zie maar heel weinigen onder die grote-woorden-uiters, die er daadwerkelijk iets aan doen.
Zal wel aan mij liggen, zoals ook een paar andere gevoelens, die ik uitte.Ik praat nu even alleen over mezelf maar al 14 jaar doe ik mijn stinkende best om mensen gezond aan het werk te houden en indien mogelijk de werkomstandigheden structureel te verbeteren. In Frankrijk, jawel.
Steven
NoëSleutelbeheerderDat is helemaal waar HansPiet. Mee eens. Ik woonde in Frankrijk voor mijn werk in de tachtiger jaren (Ile de France) en bracht daarnaast vele vakanties in heel Frankrijk door.
Om te beginnen is Paris et al Fankrijk niet en omgekeerd (maar Oostgroningen is ook Amsterdam niet, dus dat was voor mij geen verrassing).
Ten tweede is het Frankrijk van de vakantie niet het Frankrijk als woonland. Mag ook geen verrassing zijn m.i., maar velen maken die fout.
En terugkomend in Frankrijk als bewoner in 2002 vond ik het platteland zoals ik me had voorgesteld, met een hartelijke bevolking, veel problemen in economische zin en een levensstijl die me nog steeds bevalt.
Zo heeft ieder zijn ervaring dus.En inderdaad, die verbazing van mij is er. Waarom blijf je hier, als je er niet tegen lijkt te kunnen, gezien de vele en vaak constante klaagzangen over van alles en nog wat van diversen onder ons. Of is het klagen om het klagen (eigenlijk veel erger, vind ik)en is er eigenlijk toch best een heel groot deel leuk aan dit land.
NoëSleutelbeheerderJouw verbazing is jouw verbazing, maar ik kan mij een bron van sommige reacties wel voorstellen. Mijn komen in FR toentertijd was een direct gevolg van mijn kampeervakanties in de Ardeche in de jaren 60 van de vorige eeuw. Toen ik hier kwam wonen begin jaren 90 bleek FR helemaal niet meer op mijn eerdere ervaringen. Ik was FR ontgroeid. hoe zeer ik ook probeerde. Ik heb het tot 2008 volgehouden en als ik het moest overdoen zou ik nooit voor FR kiezen. Zoals je zegt: hier vind je dit en daar vind je dat. Dat besef ik heel goed.
Maar deze site is niet alleen voor mensen die van (heel) Frankrijk houden.NoëSleutelbeheerderIs het ook niet zo, Bosbess, dat de Licencebeperking per gemeente geldt voor de Licence IV, de meest uitgebreide? En dat de andere Liocences gewoon altijd verstrekt kunnen worden, ongeacht het aantal?
Weet Wim van Teeffelen dat misschien. Slapen we toch weer een beetje rustiger.NoëSleutelbeheerderMaar mijn verbazing is er niet minder om. En dat was mijn insteek.
NoëSleutelbeheerder@Jaap Pijpe:
1. Nooit gehoord van “was sich liebt, dass neckt sich”?
Dat werd je op school niet voorgehouden alleen voor het
leren van Duits, maar vooral in een breder (relationeel)
verband
2. Mensen die op deze site komen zijn niet alleen mensen die
in Fr wonen, maar ook mensen die alweer vertrokken zijn.
Ik lees zelf altijd als eerste ’s morgens de Singaporese
en de NY-se kranten
3. Je beledigt een land of een volk niet zomaar met een paar
opmerkingen.
Ik denk dat op deze site NL meer beledigd wordt dan FR.
Aan de andere kant is discussie ook een aspect van de
Europese eenwoording: Iedereen heeft een mening over
Italia en de UK. Ik geloof er niets van, dat
een voorwaarde van het hebben van een mening is, dat die
alleen gunstig mag zijn.NoëSleutelbeheerderzie heden op http://uitpandigen.nl enkele voorgenomen Nederlandse regeringsmaatregelen ter bestrijding van toeslagenfraude, waaronder verscherpte controles op in- en uitschrijving GBA
NoëSleutelbeheerderIn deze en andere discusies blijf ik me verbazen over de mensen, die, na al hun uitspraken, ueberhaupt nog in Frankrijk willen wonen of verblijven. In elk land is wel wat en elk land heeft ook zijn problemen. Maar de felheid en de algemeenheid van veel van de uitspraken is en blijft toch opvallend vaak behoorlijk heel stevig tot ronduit kwetsend voor een land als Frankrijk en haar bevolking.
En ik zie maar heel weinigen onder die grote-woorden-uiters, die er daadwerkelijk iets aan doen. Misschien is Cees-oude tantes, wel de enige op dit forum, gezien de diverse projecten op zijn initiatief..
Zal wel aan mij liggen, zoals ook een paar andere gevoelens, die ik uitte.NoëSleutelbeheerderJe eerste opmerking is een mooie beschrijving van het gevolg van l’Etat-providence. Een heel eigenaardig iets is dat. Het individu wordt in Frankrijk al decennia lang compleet gederesponsabiliseerd. Niks is nog hun eigen schuld, alles moet maar door de staat opgelost worden. Ik zit na jaren nog altijd met verstomming naar het journaal te kijken, als er weer een of andere plurk komt klagen dat het de staat is die zijn problemen moet oplossen. En dan sluit je best de ogen om niet te hoeven zien hoeveel geld er op die manier verspild wordt. Het meest beangstigende vind ik nog de inflatie aan rechten waarop men aanspraak meent te maken: droit au logement, droit au travail, droit au si, droit au là, … Blijkbaar heeft men enkel maar rechten, en geen plichten.
NoëSleutelbeheerderKijk eens op http://www.alsatis.com/satellite.php
Let ook op die Jusqu’à 20 Méga en réception et Jusqu’à 6 Méga en émission, nog meer dan in NL is dat (in mijn geval) theoretisch. Dat haal je nooit, en de helft bij uitzondering midden in de nacht. Maar als je flink betaald dan kan het. Ze zeggen heel FR te dekken.Ik geloof niet in het mobiliseren van het dorp, kost veel energie en de helft of meer wil niet meedoen, je kunt beter je eigen weg gaan. Think Different.
NoëSleutelbeheerderGoed, na wat “dérapages” gaat de discussie weer ergens over. Dank aan Bosbess, Louise en HansPiet (ik vergeef hem zijn opmerking over mijn “zure” reactie).
Dagelijks zie ik werkende mensen. En dat al 14 jaar in Frankrijk. een paar duizend per jaar. Veel Fransen werken gewoon hard, zijn gemotiveerd voor hun werk en klagen niet. Maar minstens tien keer per dag zie ik lieden die vastlopen of dreigen vast te lopen. Ze hebben gezondheidsproblemen waardoor het werk niet meer gaat zoals het hoort. Of omgekeerd. Voor het merendeel van die mensen kunnen oplossingen gevonden worden in werkaanpassing of simpele adviezen.Diegenen die echt problemen geven hebben vaak onvoldende opleiding, nooit bijscholing gehad, weinig zelfinzicht of zijn gewoon passief. Vaak vinden ze dat het allemaal de schuld van de maatschappij is, Europa, de politiek. Maar zelf doen ze niets om zich te verbeteren. Ook niet werken aan de eigen gezondheid. Dan praat ik niet over een 55-jarige metselaar met een versleten rug. Die heeft er wel al 40 jaar werken opzitten.
Ik schud ze regelmatig doorelkaar. “Denkt u dat u uw pensioen haalt met deze problemen?”. En als ze 40 zijn, geef ik aan dat ze nog zo’n 25 jaar voor de boeg hebben. Dat als het nu slecht afloopt, ze ook maar 2 of 3 jaar chômage hebben en dan verder RSA. En zie met zo’n gat in het CV dan maar een baan te vinden.
Die categorie tamelijk verwende 40-ers, opgevoed door babyboomers, denkt vaak dat de “maatschappij” wel een oplossing heeft. Niet dus. “Il faut se bouger le cul”.
Een tweede categorie baart me nog meer zorgen. Net een paar jaar aan het werk na een behoorlijke opleiding, woont vaak nog thuis, blijft een beetje hangen in het studentikoze gedrag. “Sortir avec les copains”. Moeite om verantwoordelijkheden te nemen. Relaties en/of kinderen voor zich uitschuiven want dat is allemaal zo zwaar. Soms lijden ze aan een echt Peter Pan syndroom. En als het een keer mis gaat op het werk dan is er gelijk “harcèlement moral” want de Baas heeft ze op hun verantwoordelijkheden gewezen en dat doet zeer. Soms komen ze op het spreekuur zelfs vergezeld van hun moeder om uit te leggen hoe erg het allemaal niet is. En met een briefje van de huisarts dat ze aan een “dépression nerveuse” lijden, met recept voor andidepressiva, slaap- en kalmeringsmiddelen.
Steven
NoëSleutelbeheerder@Hallo Bosbess, dank je ik was al tien keer begonnen met een tekst! ;(
NoëSleutelbeheerderOm op Clara terug te komen: ik zou zeggen vooràl gaan!! Hoe meer jongeren vertrekken hoe beter. Maar ga uit gezonde nieuwsgierigheid. Kennis maken met andere culturen, talen leren, zien hoe het ook anders kan!! Hoeveel van de 52% zullen werkelijk vertrekken? Jongeren gaan gelukkig steeds vaker een stage periode of studiejaar of twee doen in een ander land. Whoofing is ook erg in trek. Ik hoop dat deze jongeren met andere inzichten terugkomen en de basis leggen van een land en vooral volk die verder kijkt dan de Alpen, de Pyrenéen en le Nord!
Clara is wel het produkt van de “tout m’est acquis” generatie. Ik ben een moeder van 3 uit deze leeftijdgroep. Het verschil bij mij was; je favoriete sport ok, maar de laarzen komen van de Decathlon en wil je de Soubirac-laarzen dan ga je voor het verschil werken. De oudsten hadden vanaf hun 16e een cdi bij de mcDo, op hun 20e manager!! BacS, studies, alles gedaan mét hun baantje erbij én de zorg voor de paarden! En Bosbess, mijn zoon heeft nooit problemen gehad met het feit dat hij naast zijn studie werkte (wel trots op een goed gevulde CV op hun 22e!)Internationale business studie is in Frankrijk heel duur, daar moeten velen een lening voor nemen (ongeveer 7.000 € per jaar) daar komen nog de huisvestingskosten bij natuurlijk. Wetenschappelijke studies (grandes Ecoles INSA Ensta etc.)zijn daarentegen helemaal niet zo duur, een euro of 1.000 per jaar (Polytechnique krijgen ze zelfs een salaris!!) De kosten van de Universiteiten zijn ook heel verschillend, zo zijn de inschrijfkosten in Aix en Provence heel erg hoog!
APL krijgt de student als hij onafhankelijk is van de ouder, en als de student onafhankelijk is van de ouder kan de ouder hem niet meer als extra part opgeven in de declaraties (dit n.a.v. de opmerking van Taciturne. Wel kun je als ouder een pension alimentaire afschrijven, maar dat is weer uitkijken ten opzichte van de toekenning APL van je student.
Clara kan met haar studie “Histoire” ook veel kanten uit,zoals een diploma école du Louvre erbij en ze verdient goudgeld in het gidsenvak in Parijs. Ze moet alleen haar oogkleppen afdoen en ze moet vergeten dat alles je niet zo maar aan komt waaien!!NoëSleutelbeheerderJa, jelui hebben gelijk.
Maar ik wacht toch nog even Gites de France af.Allors Albert
NoëSleutelbeheerderToezending van een PDF naar Bosbes en Jako lukt niet. Hoe moet dat hier?
-
AuteurBerichten