Tijdelijk op camping wonen in ruil voor werk REGELS

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #202103
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb vanaf 25 maart een schoonmaakbaantje op een camping. Ik heb 2 dagen terug te horen gekregen dat de bewoonster waar ik voor twee jaar zou kunnen wonen wegens omstandigheden eerder terug naar Frankrijk komt.

    Nu heb ik een goede oplossing: In ruil voor de arbeid kunnen wij t/m september op de camping verblijven en daarna heb ik een andere oplossing (als t goed is ;))

    Ik heb de camping eigenaresse gemaild en in principe vindt zij het een erg goed idee maar zij vertelde mij dat er in Frankrijk zware controles zijn op campings en dat zij moet kijken hoe zij dit juridisch zou kunnen doen.

    M.i. kan dit toch gewoon onder ruilhandel vallen? Zo doen, naar mijn weten, ook veel Nederlanders dat hier. Zij vragen om vrijwilligers en bieden in ruil daarvoor onderdak en voedsel bijvoorbeeld.

    Misschien zijn er hier campingeigenaren die hier ervaring mee hebben?

    Groetjes Dorien

    #202104
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb heel wat jongeren geholpen een baantje op een camping te vinden maar nergens was er sprake van werken in ruil voor verblijf.
    Verblijf was altijd (gratis) inbegrepen omdat je op onmogelijke tijden moet werken (animateur ’s avonds, schoonmaaksters voor zes uur en na laat in de avond als iedereen gedoucht heeft)
    Ze kregen ook gewoon een salaris.
    Frankrijk kennende met hun regels en wetten, kun je onmogelijk “legaal” ruilwerken, je moet immers verzekerd zijn.
    Als je onverzekerd werkt en iemand glijd uit over jouw net geboende douchevloer, dan heb je een héél groot probleem.

    #202105
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi,

    bedankt voor uw snelle reactie.

    Op die manier had ik er inderdaad nog niet naar gekeken.
    Ik ga daar slechts 1 (hooguit 2) uur ’s ochtends werken in de maanden mrt tm junu en daarom leek het een perfecte ruil.

    Maar u heeft goed omschreven waarom het dat juist NIET is, bedankt.

    Pffff…dan maar zoeken naar een andere oplossing.

    Vr gr,

    Dorien

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?