auto met nl kenteken rijden in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196988
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan binnenkort verhuizen naar Frankrijk en nu is de planning om de eerste 2 maanden te blijven rijden op nederlands kenteken en daarna gaat de auto terug naar nederland om cadeau te doen aan mijn stiefvader.
    Mag dit?

    #196993
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet moeilijk over doen. DOEN.

    #196994
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geen enkel probleem. Je mag tot 6 maanden na emigratie met een NL kenteken blijven rijden in Frankrijk en de meeste verzekeraars hebben in hun polis opgenomen dat niet langer dan drie maanden aangesloten in het buitenland mag worden gereden.

    Wim

    #196989
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoho, dat is onder voorwaarde dat je Nederlands ingezetene bent. Bij uitschrijving is je verzekering direct vervallen, tenzij je daar een afspraak over maakt met je verzekeraar. De meesten doen daar niet moeilijk over, sommigen wel.

    #196992
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het enige waar je rekening mee moet houden is dat veel verzekeraars een maximale aaneengesloten periode van 60 dagen in het buitenland accepteren. Overigens controleert niemand of je in 60 dagen niet ´even´ heen en weer bent geweest (…..)

    #196991
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nu al overschrijven op de nieuwe eigenaar ?

    #196990
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als je 6 maanden max met je NL platen mag rijden, dan mogen ze er wel eens voor zorgen dat het krijgen van een conformiteitsverklaring wat minder ingewikkeld wordt! Ik heb een oldtimer camper en in een andere draad heb ik verteld dat de importeur (Mercedes-Benz) wel mijn 150 euro heeft ingepikt maar mij een onbruikbare verklaring heeft gegeven. Nu ben ik overgeleverd aan de FFVE (de oldtimerfederatie hier ter plaatse), in mijn ogen een petjesclub die geen idee heeft van hoe je contact moet hebben met je achterban. Op mails reageren ze niet en de telefoon nemen ze ook niet op. Ga in het voorjaar proberen om dat stuk papier via internet te bestellen want de kar moet hoe dan ook op Franse platen komen. Afgezien van het feit dat ik allang over de 6 maanden heen ben kan ik hem in NL niet geregistreerd laten staan met dank aan het kabinet dat oldtimerbezitters hun hobby niet meer gunt. Met name dieselrijders (ik dus) zijn zwaar de pineut, net als LPG-rijders, dik belasting betalen vanaf 01-10-14, mooi niet dus! Schorsen en hier invoeren, als dat stuk papier wil lukken.

    BTW: nooit geweten dat er een tijdslimiet zat aan met je NL platen rondrijden, heb dat nooit ergens gelezen, iets over het hoofd gezien?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?