Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit jako op 1/06/2013 11:29
hoeveel vierkante meter land er is nodig om een liter bio-benzine/olie te produceren.bio-benzine is een mix van “echte” benzine met 10 tot 15% ethanol.
Van Wikipedia : 3750 liter ethanol per hectare.
Bij de andere talen NL, DE, FR heb ik niets gevonden.
wimbedit: link aangepast, l teveel
NoëSleutelbeheerderBonjour,
In het zeer heldere en doordachte, gratis op Internet te vinden boek Sustainable Energy – without the hot air zijn duidelijke berekeningen op dit gebied te vinden. En op nog veel meer gebieden. De titel zegt het al.
Zo kan men in hoofdstuk Solar II lezen dat een koolzaadveld 1200 liter biodiesel per hectare per jaar oplevert. Je hebt niet eens een zakjapanner nodig om te begrijpen dat biodiesel derhalve slechts een zeer beperkte bijdrage kan leveren.
Het ware te wensen dat iedereen dit boek zou lezen. Indien dat teveel gevraagd is, dan toch tenminste de inleiding. Dat zou de discussie over alternatieve energiebronnen een stuk concreter- en daardoor hopelijk ook productiever maken.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderZoals we ook tig planeten nodig hebben om een beetje renderend electriciteit te kunnen produceren met windmolens.
Wanneer worden we echt wakker uit de eco-droom.
Stop de zuurverdiende centen in projecten met toekomst, zoals nucleaire energie (ja, het afvalprobleem is oplosbaar met veel en goed onderzoek) of in zonne-energie (maar dan wel zonder de enorme energiekosten voor de productie van panelen en de heel veel nare zware metalen die er voor nodig zijn, vergelijkbaar met het nucleair afval probleem)Oh jéé, ik zie de klassieke ecolo’s al op me af komen.
1 juni 2013 om 12:44 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197870NoëSleutelbeheerder“Onbegrijpelijk dat dit door de belanghebbende landen is afgewezen”
Dat is niet zo onbegrijpelijk. Zeker een land als Spanje zou er dan op achteruit zijn gegaan door verlies van althans een deel van de forfaitaire woonlandvergoeding (die laatste zou volgens sommigen te hoog zijn in vergelijking tot werkelijke kosten, zodat ook daar al winst op gemaakt wordt door Spanje). Reden dat Spanje minder inkomsten zou krijgen: wat men aan belastinginkomsten (van immigranten) plus een verminderde woonlandvergoeding zou krijgen is in elk geval minder dan de huidige volledige forfaitaire vergoeding plus die belastinginkomsten.
Er is alle reden in Spanje om de pijlen van verzet te richten tegen dat woonland: dus vanwege dat dubbele betalen. Maar dat lijkt vooralsnog niet te geschieden. Althans dat komt niet van de Nederlandse gemeenschap aldaar (en ook niet van de teruggekeerde oudere gastarbeider).
In Frankrijk ligt dat wat genuanceerder omdat het ene premiegefiancierd stelsel heeft met waarschijnlijk vergelijkbare kwaliteit van gezondheidszorg met Nederland.1 juni 2013 om 12:36 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197869NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit bosbess op 31/05/2013 20:17
OK, dat is dan weer duidelijk, ik ga dat arrest niet lezen, je hebt de
strekking duidelijk genoeg weergegeven..Dat is dan jammer, want het is een helder arrest. En er blijken veel misverstanden, nog steeds, over te bestaan. Het hoofdpunt is dat het keuzerecht, als door mij geformuleerd, afgewezen is. Daarnaast staan er andere punten in, zoals: niet inschrijven bij het woonlandorgaan onttrekt je niet aan bijdragebetaling aan CvZ. De formule voor de verdragsbijdrage is in overeenstemming met het gemeenschapsrecht (dus ook voor de AWBZ-component in die formule waar velen zo tegen te hoop liepen en lopen).
En dan als dessert, een heel stuk over mogelijke discriminatie bij de behandeling van migranten terzake van de gedeeltelijke ontbinding van particuliere polissen. We weten hoe dit laatste afgelopen is: na ruim een jaar studeren zei de CRVB: geen discriminatie maar slechts bestuurlijke naiviteit.
Ik vind het nog steeds jammer dat niemand van de emigranten kennelijk een proces tegen de Nederlandse verzekeraar volledig heeft doorgezet ter behoud van zijn particuliere polis na 2005. Dat had juridische duidelijkheid verschaft over de verplichtingen van de verzekeraras tegen de achtergrond van art. 2.5.2.2. IZVW. Maar het is niet anders: nu bestaan daar geen mogelijkheden meer voor.NoëSleutelbeheerderIk heb nog nooit een calculatie gezien over hoeveel vierkante meter land er nodig is om een liter bio-benzine/olie te produceren. Vermoedelijk omdat iedereen dan te gemakkelijk kan narekenen hoeveel planeten er nodig zijn om zelfs een klein land van brandstof te voorzien.
NoëSleutelbeheerderIk denk dat assie niet heeft begrepen dat Rynga (of één van de vela andere Delmonte voip handelsnamen) slechts bedoelt is om goedkoop te kunnen bellen via internet. Het staat geheel los van het telefoonabonnement van France Telecom en het internetabonnement bij Orange.
Ik heb ooit wel een Franse voip provider gevonden waar je een gratis een Frans nummer kunt krijgen, maar ik ben de naam kwijt. (moet ergens in het archief van dit forum te vinden zijn) Ik heb van Delmonte zelfs gratis een NL telefoonnummer gekregen. Maar die zijn al een tijd niet verkrijgbaar.
NoëSleutelbeheerderBonjour Peter,
Voor de architectonische tekeningen van mijn huis, virtuele walkthroughs door het interieur, rendering, doorsneden en aanzichtstekeningen voor mijn huis als geheel gebruik ik Chief Architect. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Detailtekeningen van vakwerkconstructies en dergelijke maak ik met Sketchup Pro. De gratis versie vind ik te simpel, met de Pro versie kun je 3D solid modeling doen en dat vind ik ideaal voor het ontwerpen van mijn pen-en-gat constructies.
Tenslotte gebruik ik nog Microsoft Powerpoint en Visio voor simpele vloerdiagrammen en schema´s.
Salutations, Jos
1 juni 2013 om 08:06 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197867NoëSleutelbeheerderWat je laatste alinea betreft, begrijp ik je voorstel als volgt.
Je wilt een keuze recht tussen enerzijds de huidige situatie, dus met betaling van de verdragsbijdrage aan CvZ of wil je meer “premie”laten betalen??) en anderzijds uitsluitend woonlandverzekering in Frankrijk, maar dan met uitsluitend premiebetaling aan Frankrijk en onder betaling van een nieuw te berekenen woonlandvergoeding.Dat voorstel is door de SBNGB ingediend, zij het dat het element van recht op pensioenlandzorg in Nederland er niet uitgehaald was (zoals jij kennelijk wel wenst te doen). En om andere redenen dan jij noemt, namelijk om het probleem van het dubbele betalen aan te pakken (dat in de relatie met Frankrijk nauwelijks speelt). Daarnaast gold het argument van de eenvoud: het is voor de immigrant eenvoudiger premie te betalen aan het woonland dan aan CvZ met zijn ingewikkelde bijdrageformule en dus het bijbehorende aangiftebiljet. Ook dat voorstel is afgewezen (zonder argumentatie overigens)
De vraag is dan hoe hoog die nieuwe woonlandvergoeding voor Frankrijk moet worden. Die zou niet moeten worden gerelateerd aan de kostenbesparing die Nederland geniet door emigratie maar ten minste aan de extra kosten die Frankrijk zou hebben vanwege het feit dat het om oudere emigranten gaat. Toen de forfaitaire benadering nog gold, onder Vo1408/71, werd dat voorgesteld te zijn het verschil tussen het forfaitaire bedrag dat voor gezinsleden van ZVWverzekerden aan woonlandvergoeding moest worden betaald en dat voor gepensioneerden moest worden betaald. Korter: de gemiddelde extra kosten samenhangend met veroudering zouden aan Frankrijk moeten worden betaald. Dat stond dus in die SBNGB nota.
Een soortgelijke benaderiing zou nog steeds kunnen worden gekozen. Zij het dat in een land waar gepensioneerden niet of nauwelijks premie betalen daar toch nog een opslag bovenop zou moeten, en wel omdat Frankrijk voor immigratie niet of nauwelijks profiteerde van een opgebrachte premie als werkende.Ook dat is uit te rekenen, en komt dan voor Frankrijk waarschijnlijk neer op de huidige werkelijke kosten van gebruik van de ziektekostenverzekring minus de (gemiddeld) aan Frakrijk betaalde premie doro een gepensioneerde.
Hoe dan ook, tevens moet worden aangetkend dat woonlanden, ik meen naast Spanje en Ierland ook Frankrijk, zich hebben verzet tegen verandering van de huidige vergoedingensystematiek. De argumenten zijn niet goed naar buiten gekomen, want de notulen van de Adm. Commissie zijn niet openbaar. Duidelijks is wel dat dit voorstel ten koste zou zijn gegaan van de inkomsten van Spanje (dat immers geen premies kan heffen want het heeft geen premiegefinancierd systeem).Ik zie echter geen reden je voorstel onder de noemer keuzerecht te plaatsen.
Hoe dan ook zul je namelijk de toekenning van het recht op verstrekkingen in het woonland per verodening moeten blijven regelen: dus dat blijft dan “verdragplichtig” inhouden. Alleen de betaling en financiering zou veranderen. Of de nieuwe situatie veel voordelen voor de oudere emigrant in premietermen zou opleveren is de vraag. In Frankrijk waarschijnlijk wel indien althans de Franse wettelijke normen van premiebetaling gaan gelden.Kortom: ik ben niet tegen een verschuiving van betaling door oudere immgranten aan het woonland, zie met name het voordeel van meer eenvoud voor de verdragsgerechtigde, maar constateer dat het verzet vooral van de woonlanden is gekomen.
Als het je slechts om het afschaffen van de pensioenlandzorg in Nederland te doen is (dat zou achter je voorstel kunnen zitten, je maakt dat niet duidelijk): dat kan veel eenvoudiger. Nederland gewoon van de lijst halen uit een bijlage van de Verordening en dan is het voorbij (Italie deed dat op het laatste moment ook). Of dat moet gebeuren? Ik ben er zeker nu geen voorstander van. Je betaalt geen cent meer voor dat recht en er blijkt toch een behoefte aan te zijn. Beter vind ik de strijd tegen verhoging van de verdragsbijdrage aan te gaan mocht deze ooit nog eens aangekondigd worden. Daar zijn wel steekhoudende argumenten voor te vinden. Bovendien als er een woonlanddifferentiatie in een extra bijdrage voor pensioenlandzorg zou komen, mocht die niet kunnen worden tegengehouden, lijkt me dat ook aanvaardbaar (de woonlandfactor voor Frankrijk zou dan slechts marginaal omhoog gaan zo valt uit te rekenen).
Dergelijke zaken hebben we echter allemaal al eerder besproken in een andere draad.NoëSleutelbeheerderAls je weet dat productie van biobrandstof voor miljoenen mensen hongersnood betekent dan lees ik dit toch met gemengde gevoelens.
Natuurlijk zijn alle alternatieve methoden van energiewinning welkom, maar dan moet men ook de totale invloed op de wereld bekijken.NoëSleutelbeheerderNog even een toelichting op het plaatsen van een raam met alèse en patte à sceller .
Ten behoeve van mijn website had ik deze schets gemaakt (horizontale doorsnede, niet op schaal):
1 = raam
2 = kozijn
3 = alèse
4 = patte à sceller
5 = muur
6 = aanzicht van (4)
7 = compri bandNoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit assie op 31/05/2013 18:28
Robert, met rynga kun je alleen bellen, dan moet je voor internet weer iets anders bedenken?Mijn eerste post niet goed gelezen ?, mijn voorstel is Livebox Zen omdat die het voordeligste is of via GSM als niet voldoende vaak in Frankrijk aanwezig.
En dan bellen via Rynga en als binnenkomend nummer het NL-nummer overzetten op Budgetphone.
Dan kan in NL alleen ADSL (of kabel) worden genomen waarmee dan weer wordt
bespaard.Bellen naar gewone Franse nummers kan eventueel via de Livebox, dit is inclusief en naar GSM en buitenlandse nummers via Rynga.
Bij een ander merk box is er dan alleen geen Frans nummer aanwezig.Als er dan b.v. een Gigaset IP wordt aangesloten en het toestel meeneemt worden de oproepen vanuit Nederland gewoon worden opgenomen daar waar men op het moment is.
Mocht de Nederlandse woning ooit verkocht dan blijft het Nederlandse nummer behouden vermits het jaarlijkse bedrag wordt betaald.
De besparing in Nederland kan worden gebruikt voor het Franse internet abonnement en uiteindelijk zal het totaal voordeliger uitkomen als er in Nederland veel wordt getelefoneerd.NoëSleutelbeheerderRobert, met rynga kun je alleen bellen, dan moet je voor internet weer iets anders bedenken?
31 mei 2013 om 17:58 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197865NoëSleutelbeheerderIk zou zeggen: lees arrest C-345/09 eens een keer goed door. Appellanten eisen daar een bepaalde vorm van keuzerecht, namelijk het recht om voor het in art. 28 Vo1408/71 genoemde woonlandpakket wel of niet te kiezen. Het Hof wees dat af, omdat niemand zich aan dat recht kon onttrekken, aldus het Hof. Daarvoor hanteert het ettelijke malen in dat arrest het begrip ‘dwingendrechtelijk”, in lijn met wat in jouw omschrijving zou heten : “verdragsplichtigen”. Dat de term verdragsgerechtigden niet in een verordening of verdrag (en ook niet in deze terminologie in de ZVW) voorkomt is niet van belang. Het is slechts een term uit het dagelijks gebruik om aan te duiden degenen die onder art. 24 of 25 Vo883/2004 vallen (of soms ook nog andere artikelen uit dat hoofdstuk, en tevens uit bilaterale sz-verdragen). Dat doet aan de beleidsstukken en Nederlandse arresten waarin over verdragsgerechtigden gesproken wordt verder helemaal niets af. En de formele regelgeving geldt natuurlijk evenzeer voor andere EUlanden ,ook al hanteren die geen vergelijkbare term als verdragsgerechtigde.
Dat mijn idee dat het herkomstlandprincipe zou moeten gelden voor ziekteverstrekkingen niet zal worden ingevoerd, weet ik ook wel. Ik heb slechts tot uitdrukking willen brengen dat het theoretisch m.i. zuiverder is, met name omdat er impliciet gereserveerd is voor de oude dag met hogere ziektekosten op jongere leeftijd (als werkende of wonende in Nederland)
Als amendemant daarop heb ik daarom, met anderen, het idee van de vrijwillige aanvullende ZVW naar voren gebracht (dat ook, maar dan door Nederland niet door Brussel of EHvJ, afgewezen is). Ik heb daarbij steeds uitdrukkelijk gesteld dat ik geen koppeling wenste aan een vrijwillige AWBZ en daar ook de noodzaak niet voor zag om de problemen van overgang vanuit part. verzkeringspolissen in 2006 op te lossen.
Hier ging het dus wel om een zaak waar Nederland een eigen keuzevrijheid had. Maar zoals gezegd de vrijwillig aanvullende ZVW (en trouwens ook herstel van de voorheen bestaande vrijwillige AWBZ) is afgewezen, geheel op eigen (financiele) beslissing van Nederland.
Dat je in Frankrijk op een mutuelle aangewezen bent is mij bekend, en ook dat die moeilijker betaalbaar wordt. Soortgelijke ontwikkelingen doen zich voor in Nederland. Ook daar bestaat een uitgebreid pakket aan vrijwillige aanvullende verzekeringen, dat wel vooralsnog minder premie vergt. Daarnaast toenemend eigen risico.
Mijn voorstel (van vrijwillige ZVW verzekering voor uitpandigen) lost het probleem van zeer hoge declaraties van artsen niet via de wettelijke verzekering op, althans niet volledig. Het dekt wel de eigen bijdragen onder het wettelijke Franse systeem (grotendeels). Aannemelijk is dat deze grotendeels gedekt zouden zijn onder de basisverzekering ZVW. Om dat goed vast te stellen is onderzoek naar de tariefnormering door Nederland nodig. Een indicatie is dat het weinig voorkomt dat toeristen uit Nederland die ziektekosten hebben in Frankrijk problemen ondervinden de kosten vergoed te krijgen van hun Nederlandse basisverzekeraar.31 mei 2013 om 14:48 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197863NoëSleutelbeheerder“Dat NL er voor heeft gekozen om in EU-verband deze constructie toe te passen komt hen goed uit. Het principe (vrijheid van personenverkeer binnen de EU) moet het weer eens afleggen tegen de centen. Niets nieuws onder de zon.”
Het is niet Nederland dat hiervoor gekozen heeft, maar alle EU staten gezamenlijk na overleg. Dit beginsel, namelijk van terugbetaling van de ziektekosten gemaakt in het woonland aan het (aan te wijzen) pensioenland, staat namelijk al sinds (ten minste) het begin van Vo1408/71 (dsu sinds 1971) in de verordening, en geldt algemeen – dus niet slechts voor Nederland.
De constructie zoals toendertijd gekozen (het zogenaamde pensionado beginsel) – recht op woonlandpakket (etc.) na emigratie – is ook niet in strijd met het beginsel van vrij verkeer, maar bevordert dit juist (zoals ook in C-345/09 door het Hof vastgesteld). Immers: anders zouden of sommige gepensioneerde emigranten geen ziektekostenverzekering hebben gekregen die (althans enige) dekking in hun woonland biedt of immigratielanden zouden met hoge kosten van oudere immigranten zijn opgezadeld.
Daarom lijkt me het zwart/wit doortrekken van een keuzerecht (ofwel je valt onder alle fiscale en sz/wetgeving van jet herkostland ofwel van je woonland) niet zonder meer mogelijk.Wat je je wel kunt afvragen is of niet van het begin aan een ander beginsel had moeten zijn gekozen, juist ook voor ziekteverstrekkingen. Namelijk het handhaven (n de sfeer van de ziekteverstrekkingen althans) van het werklandbeginsel, voor gepensioneerden dan veeleer het “herkomstlandbeginsel”, waarbij – net als bij werkenden- recht op ziekteverstrekkingen naar de wetgeving van het pensioenland (op restitutiebasis) behouden zou zijn gebleven na emigratie (en tegen betaling van dezelfde premie als in het herkomstland). Daar hebben we eerder over gediscussieerd : toen verklaarde je je daartegen. Je was toen voor een strikte handhaving van het woonlandbeginsel (behalve voor export van pensioenen en uitkeringen).
31 mei 2013 om 13:41 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197861NoëSleutelbeheerderOp naar de politiek dus Robert Rozemond.
NoëSleutelbeheerderratatouille,
ik verbouw mijn huis ook op de traditionele manier, grotendeels volgens de principes die tijdens de bouw gebruikt werden. Mijn aanbevelingewn voor Jemig gingen ook in die richting.
Alleen je opmerking van 19:22 leek me te summier. Ik had die (mijn fout?) als universeel geldend opgevat 😉
Ik wilde niemand deze kant op sturen; als dat zo overkwam: mijn excuses!
In de bouw gaan traditie en vooruitgang hand in hand, en ik laat iedereen zijn/haar keuze maken.NoëSleutelbeheerderNoëSleutelbeheerderVermoedelijk bladvlekkenziekte. Meestal veroorzaakt door schimmels en versterkt door nat en koud weer…
Middelen tegen schimmels zijn o.a. bordeauxse pap en zwavel. Boom luchtig snoeien zodat wind en zon de bladeren snel drogen en het afgevallen blad verbranden, daar overwintert de schimmel tot volgend jaar.NoëSleutelbeheerderIk zie overigens geen beestjes op het blad.
31 mei 2013 om 12:32 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197860NoëSleutelbeheerderZomaar even wat gedachtegangen
Breng alle discussie over diverse regelingen (nationaal/EEG) eens terug tot de essentie. Nu wil iedereen profiteren door van meerdere wallen te eten. Geen belasting betalen in Nederland maar wel alle sociale voorzieningen genieten want die zijn beter. En de overheid wil al die mensen die verhuisd zijn en elders belasting betalen toch een beetje plukken.
Je verhuist naar een land binnen Europa (en of verdragsland):
1. Burger blijft belastingtechnisch verbonden met het thuisland
Burger blijft voor zijn (wereld) inkomen onder het fiscale regiem van het oude thuisland inclusief alle daar geldende regelingen en sociale verzekeringen (Ziekte/AWBZ etc.). Declareren van ziektekosten in het oude thuisland.
2. Burger emigreert (binnen verdragslanden en daarbuiten) en wil geen binding met het Thuisland.
Burger valt met zijn (wereld)inkomen onder het fiscale regiem van het nieuwe thuisland. Dus belasting, premies, volksverzekeringen etc., betalen conform de regelingen in het nieuwe thuisland. Eventueel inkomen of inkomen uit vroegere werkzaamheden wordt bruto uitgekeerd. En je maakt gebruik van alle voorzieningen zoals ze in het nieuwe thuisland gelden.
Dit naar analogie van het vrijwillig kunnen verzekeren voor de AOW voor de jaren dat je in het buitenland woont/werkt. Je betaalt en krijgt rechten of je betaalt niet en bouwt verder geen rechten op.
Voordeel
• Klip en klaar, keuze aan de burger.
• Geen discussies mee over toeslagen i.v.m. belastingheffingen wel of niet exporteren (de KOB) discussie
• Zo voorkom je bijvoorbeeld de problemen rondom de zorgkosten bij vakanties buiten Europa, het getouw trek over wie vergoedt wat
• Zo voorkom je gesteggel over de woonland-factor (nog steeds niet echt transparant hoe die tot stand komt, worden de geïnde gelden werkelijk naar de diverse verdragslanden overgemaakt)NoëSleutelbeheerderHet is juist dat wachten wat me zorgen baart, de marketing en de communicatie zijn perfect.
De Analytics van de website zijn boven gemiddeld, dus wat de F#@K weerhoudt de klanten.
We zijn een passanten CdH 10 kilometer van een autoroute met meer dan 6 miljoen voertuigen per jaar.
Dus hier geen Caraïbisch terras, maar gewoon welness, lekker eten, stilte en vooral rust.
Veel Fransen, Belgen, Zwitsers vanwege de centrale ligging in de hexagone.
Misschien ben ik te pessimistisch, maar ik weet ook dat hoop uitgestelde teleurstelling is!
Allors we zien wel.Albert
PS edit: Ik bedenk me opeens, alle feestdagen zaten in de maand Mei, dus de reizigers komen weer in de loop van de maand…Hehe stom He!
NoëSleutelbeheerderVolgens mij is het alleen of voornamelijk de regen en de kou.
Vorig jaar volledig volgeboekt met franse huurders, nu moet zowat alles nog komen en ik ben niet de enige hier.Ik krijg sterk het idee dat iedereen zit te wachten of er nog wel een zomer gaat komen of dat ook deze in februari is gevallen.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit assie op 31/05/2013 06:16
Dit abonnement loopt echter door, is voor ons minder interessant nu.
Ik heb op internet gezocht naar de livebox voor decouverte en die kost inderdaad rond de 70 euro, oa bij pixmania. Livebox 2.0 GD, ADSL 2+ Fibre, 4 ports Ethernet, Wifi 802.11 b.g.n, Wifi Easy Install (sans cle d’appairage), 2 ports USB 2.0, 2 ports VOIP (RJ11), connectivite disque dur externe, partage d’imprimante, media serveur.Contenu pack: Bloc d’alimentation elec. Dit is de juiste voor decouverte???? Ervaringen met webshops en france?Dat is inderdaad de juiste maar enkel absoluut nodig voor telefonie via internet (IP) bij Orange.
Voor voornoemde IP-telefonie (SIP provider als Rynga) is een Gigaset IP telefoon praktischer, zeker als een goedkoper modem wordt gebruikt waar geen IP telefonie inzit.De oplossing voor telefonie via een SIP provider heb ik genoemd omdat de gesprekken naar NL via Orange beduidend duurder zijn en het is tenslotte crisis 🙁
Webshops in Frankrijk zijn algemeen genomen betrouwbaarder dan in Nederland aangezien de wet hier wat strenger is. Echter het modem is ook te koop bij de Carrefour en wellicht Leclerc voor dezelfde prijs en dan dus zonder verzendkosten.
Bij dezelfde winkels staan vaak ook ADSL-modems voor rond de 30 euro waar dan natuurlijk geen telefonie inzit. b.v. Netgear, ook een TP-Link modem uit Nederland werkt hier gewoon.
Tenslotte, het opschorten van de lijn als residence secondaire gaat slechts op als er twee abonnementen lopen bij Orange. Een van de twee kan dan als secondaire worden aangemerkt en via internet worden aan- en uitgezet.
Bij slechts 1 abo moet het steeds worden opgezegd en weer aangemeld worden.
Volgens mij zijn deze voorwaarden niet aangepast.NoëSleutelbeheerderElk geschikt modem voldoet, dus ook deze. Pixmania levert normaliter dezelfde dag al uit, daarna is het aan de vervoerder. Ik heb al een tijdje niks meer bij ze besteld, dus ik weet niet welke vervoerder ze nu gebruiken. Toen ze nog La Poste gebruikten was de bezorging langzaam (uiteindelijk zelf ophalen op postkantoor), daarna ging het een stuk beter.
Als je een Livebox wilt gebruiken, koop dan in ieder geval een nieuw exemplaar. Gehuurde liveboxen willen nog wel eens ‘spontaan’ verdwijnen en vervolgens goedkoop op internet belanden. Maar Orange blokkeert deze als gestolen opgegeven boxen.
NoëSleutelbeheerderBonjour,
Dat hangt natuurlijk helemaal van de dorpel af.
Als het een Alfa Romeo betreft zal het waarschijnlijk niet lukken 😀Niettemin een begrijpelijke aanpak. Mocht u onverhoopt tóch gas tekort komen weet u nu in elk geval waar u in FR terecht kunt.
Salutations, Jos
31 mei 2013 om 09:51 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197859NoëSleutelbeheerderDe vraag of er koopkrachtverlies in het buitenland is doet er niet toe. De diverse kabinetten kozen voor een ouderdomsuitkering (met als motief: nadelige financiele effecten van beleidsmaatregelen voor ouderen, m.i. niet slechts fiscale, te compenseren). Krachtens Vo883/2004 (en diverse verdragen) is deze dan dus exporteerbaar, ongeacht de vraag of er een binnenlandse overweging aan ten grondslag ligt. Het kabinet kan zich voor deze tegenvaller nu eens terecht beroepen op “het moest van Brussel”. Maar had dat eerder kunnen bedenken.
Blijft de vraag of het terugkeren op zijn schreden zo “snel” geschied zou zijn, en met terugwerkende kracht, als er niet zo massaal bezwaar was gemaakt.En zoals gezegd, er zijn nog wel wat regelingen die zeer waarschijnlijk voor export in aanmerking komen waar de regering dat niet doet. Daar zou de verdere discussie over moeten gaan. En over de nieuwe regeling die het kabinet later dit jaar naar voren zal brengen: (oudere) emigranten let daarbij op uw zaak. Maar op het laatste hoeven we inhoudelijk nog niet vooruit te lopen.
NoëSleutelbeheerderBosbess,
En dat samen met je diploma om drank te schenken kom je al ver boven het te betalen lidmaat van Gites de France. Dat is een kostbare zaak zonder klanten. Is het de regen die ons dwars zit, of is het de crisis?
Wij zijn ook 2e jaars nu en de maand Mei leek niet slecht maar de maanden 6 en 7 zijn nog geheel open.
Dat was vorig jaar anders. De extra inkomsten van de kamertjes zijn van groot belang, want m’n pensioen
is mede dankzij de crisis verdampt naar slechts 40% van de voorgestelde waarde…NoëSleutelbeheerderDit abonnement loopt echter door, is voor ons minder interessant nu.
Ik heb op internet gezocht naar de livebox voor decouverte en die kost inderdaad rond de 70 euro, oa bij pixmania. Livebox 2.0 GD, ADSL 2+ Fibre, 4 ports Ethernet, Wifi 802.11 b.g.n, Wifi Easy Install (sans cle d’appairage), 2 ports USB 2.0, 2 ports VOIP (RJ11), connectivite disque dur externe, partage d’imprimante, media serveur.Contenu pack: Bloc d’alimentation elec. Dit is de juiste voor decouverte???? Ervaringen met webshops en france?31 mei 2013 om 00:00 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197858NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit bosbess op 30/05/2013 19:15
Wie geen of weinig belasting betaalde in Nederland, merkte niets van dat koopkrachtverlies.”Alsof hier geen koopkrachtverlies is, ik heb net gezien dat de premie van de assurance habitation in 15 jaar is verdubbeld, om over de andere prijzen en de brandstoffen maar niet te spreken.
Gelukkig wordt er nu niet tot het einde geprocedeerd en bij verlies de wet aangepast zodat er weer opnieuw begonnen moet worden.
Overigens is de truc bij de wegenbelasting wel gelukt, geef het een andere naam en dan moeten de mensen die een auto in hun eigen privé garage hebben staan ook betalen, zijn ze toch de belofte nagekomen, de wegenbelasting is afgeschaft.
-
AuteurBerichten