Notenboom door specht (?) gewond.

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188759
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De oude notenboom in onze tuin is op 2 plaatsen door een beest (specht?) te grazen genomen. Het boomvocht vloeit rijkelijk (zie donkere plek op de boom) In hoeverre kan dit kwaad?

    Wim3
    rb0xt-DSC_3787.jpg
    5d5fe-DSC_3788.jpg

    #188760
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Notenbomen bestaan o.m. om als onderdak en voedsel te dienen voor beesten hoger in de voedselketen.
    Jouw notenboom heeft zijn bestemming bereikt, en mag zich dus gelukkig noemen.
    In hoeverre dat kwaad kan voor de specht, dat weet ik niet

    #188761
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @marhout
    Aangezien notebomen “notoir” kwetsbaar zijn, vooral in jonge jaren, zou ik voor die prachtige boom het advies van een paysagiste vragen. Het gaat bij jullie boom met name om een holte waar water in kan blijven staan of een broedplaats kan ontstaan voor ellendige beestjes. Mogelijk adviseert hij een drainage.
    De noteboom is geliefd om zijn eigenschap vliegen naar huis te sturen. Houd hem in ere!!

    #188762
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mij is verteld dat als je een notenboom wilt snoeien je dat niet in het voorjaar moet doen vanwege het bloeden. Dat bloeden is goed te zien op jouw foto, volgens mij moet je er wel iets aan doen om je boom te sparen. Soms kan het met as (uit de kachel), maar ik zou het even navragen bij iemand die er echt verstand van heeft.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?