Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderOK in deze combinatie snap ik dat, dus in jouw geval met L rails. Maar als je met suspente,hourdis werkt dan gaat dat verhaal niet op, bijvoorbeeld een broodjesbeton plafond waar je een gipsplaat plafond in wil hangen op F530 fourrures. Je zou bij een verlaagd plafond met lange suspentes wel kunnen proberen om iets hoger uit te komen waardoor je de gipsplaat op spanning trekt (want dat doe je toch?) Trek je de schroeven er niet doorheen na een tijd?
De uitgezakte naden, jaren geleden een prof het plafond laten stucken en daar gebeurde precies het zelfde na droging, balen want hij moest alles over doen. Ik moest nog aan je denken, want gipsplaat is je stokpaardje (positief bedoelt), en het ziet er allemaal stukken strakker uit dan bij mij.
Ik ben al blij dat het zit, met tweezijdig BA plaat 0,9 cm. En de kopse kanten gewoon met gips dicht plamuren. Fix it in the mix.
Admin
SleutelbeheerderVerena,
ik ben benieuwd wat je dan aan ervaringen mee te delen hebt! Maak je foto’s?Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit ratatouille op 1/08/2013 17:02
Wat ik niet snap in het plaatje of de tekst is: Als je in de middelste rail met stukjes hardboard ophoogt, dan steekt hij toch uit t.o.v. de rest? Dus je hebt geen holling ( zoals op de tekening ) maar een bolling. Of zie ik het verkeerd.De middelste rail wordt niet door een stukje hardboard
opgehoogdmaar op de L-rail door een eronder gelegd stukje hoger gelegd. Zie hier afb. 35 en 37. Het dwarsliggende profiel (fourrure) ligt dus hoger op de L-rails (cornières).Quote:Quote uit ratatouille op 1/08/2013 17:02
Zelf heb ik de ervaring dat de vulling op de naad naar beneden zakt, bij het plafond bij een grote naad, en het papierband naar beneden drukt. Je krijgt dan na droging een bolle naad te zien, die als je gaat schuren papier blijkt te zijn, ik denk dan: liever geen papierband.Dat is een kwestie van de juiste hoeveelheid en consistentie van het gips bij iedere stap. Eerst heeel weinig gips in de voeg, dan het papierband indrukken (goed indrukken, het gips moet eruit puilen), en dan met weinig gips opvullen. Na uitharden een tweede laag gips aanbrengen. Voor ieder stap gebruik ik een ander plamuurmes:
– papierstrook aandrukken met een die even breed is als het papierband
– volgende laag aanbrengen met een iets bredere, maar smaller dan de twee BA’s bij elkaar
– laatste laag met een heel brede, zoiets van 20 of 30cm.
En verder: het is natuurlijk een kwestie van oefening! Oefening -> kunst.Admin
Sleutelbeheerderheren,
Dank voor jullie prachtige adviezen!! Wij gaan voortvarend aan de slag met al deze wetenschap.dank, Verena
Admin
SleutelbeheerderWat ik niet snap in het plaatje of de tekst is: Als je in de middelste rail met stukjes hardboard ophoogt, dan steekt hij toch uit t.o.v. de rest? Dus je hebt geen holling ( zoals op de tekening ) maar een bolling. Of zie ik het verkeerd.
Zelf heb ik de ervaring dat de vulling op de naad naar beneden zakt, bij het plafond bij een grote naad, en het papierband naar beneden drukt. Je krijgt dan na droging een bolle naad te zien, die als je gaat schuren papier blijkt te zijn, ik denk dan: liever geen papierband.
Admin
SleutelbeheerderDe Renault plattelandsgarage op de D922 Rue Barry, 300 meter uit het centrum van Laguepie richting Villefranche/Najac. De garage is (geloof ik) bemand maar de pomp niet.
Admin
Sleutelbeheerder@brijn: Ik ben tot nu toe huiverig geweest om een betaalautomaat bij een onbemand tankstation te gebruiken, dit in verband met het gevaar van skimming? Of is dat niet meer aan de orde sinds de magneetstrip vervangen is door een chip op de betaalpassen.
P.S. welke witte pomp in Laguepie bedoel je, want op weg naar en van Nederland kom ik meestal door Laguepie.
Admin
SleutelbeheerderCees,
ik vind de manier waarop hier URL’s geplaatst worden ook niet de meest handige.
Maar kijk even naar het volgende.
Je schreef <Als ik, op de ketting klik krijg ik {url}{/url}>. (ik moet hier de barokke hakens gebruiken, anders wordt het een zootje). Maar onze Wim had duidelijk uitgelegd dat je eerst een woord moet kiezen (dubbelklik of erover heen wissen) zodat het blauw wordt. Dan het kettingikoontje LINK klikken, dan komen rond je gekenmerkt woord {url} en {/url}. Van maak je [url url=] en plakt achter het teken = de URL die je van tevoren gecopieerd hebt.
Ik moet toegeven, is moeilijk te beschrijven, ik begrijp zoiets ook beter als mijn kleindocjhter het me voordoet, maar met een beetje geduld moet het toch lukken.
Succes, Cees! Het went, netzo als de schakelaars in een nieuwe auto.Overigens, je laatste link naar de Sud Ouest werkt toch! Klik eens op mijn <-Sud Ouest.
Admin
SleutelbeheerderIk denk ook dat er iets mis is met Jako (’s pasjes)
Admin
SleutelbeheerderDames en heren,
even gegoogelt. Meer dan duizend hits bij ‘… ga ik naar Nederland’, nul bij Mecklenburg.
Admin
SleutelbeheerderAfgezien van Lisette dan, onnozel geprietpraast in dit draadje
Cees, een van de weinige dingen die je moet doen als politicu, is de wet uitvoeren, ook alsdie je niet zint. Je maakt duidelijk verkeerde afwegingen.
Christiaan, deze fout had ik niet van jou verwacht.1 augustus 2013 om 14:41 In reactie op: Minister Timmermans wijzigt niets in paspoortenkwestie #198196Admin
SleutelbeheerderDus stemmen wordt in zekere zin weer ‘verplicht’. Zonder deze kronkel maak je kans het recht op een NL-paspoort kwijt te raken blijkbaar. Opvallend, de kieskaarten zijn zeer simpel na te maken, en in de mijne staan 2 fouten. Overigens geldt e.e.a. niet voor ‘NL burgers’, maar alleen voor buiten NL verblijvende nederlanders (die zich zo nodig europees willen gedragen). Mijn familie in Hogemeer-Sappeveen hoeft niets aan te tonen m.b.t. nationaliteit, of hun pogingen om op vakantie voor de grap een 2e nationaliteit aan te vragen. Te hopen is dat exellentie Timmermans ooit tot inzicht komt. Zat hij niet in Italie op school?? Hoe bewijst hij zelf eigenlijk dat hij nederlander zou zijn? Voorlopig zal ik het ermee moeten doen dat onze burgemeester-varkenshouder mij wel een papiertje zou moeten geven dat ik vermoedelijk ‘nederlander’ ben, als hij mijn paspoort bestudeerd heeft. En gezien dat bij ons alleen madame NON de burgemeesterstaken komt doen, sta ik voorlopig met lege handen.
1 augustus 2013 om 13:58 In reactie op: Minister Timmermans wijzigt niets in paspoortenkwestie #198195Admin
SleutelbeheerderDe overheid voert dus eerst beleid door waar veel NL burgers door gedupeerd zullen worden en gaat vervolgens ‘ooit’ de gevolgen beperken door het paspoort wellicht 10 jaar geldig te doen zijn en te ‘overleggen’ welke onmogelijke documenten de burger moet ophoesten om z’n Nederlanderschap te bewijzen.
Het komt er dus op neer dat een paspoort nog heel lang slechts 5 jaar geldig zal zijn en dat je je Nederlanderschap moet bewijzen door je oude paspoort eerst aan een Franse ambtenaar te geven die dan overschrijft dat je Nederlander bent op een Frans stembiljet. Met dit Franse stembiljet van willekeurige ouderdom kun je dan ‘bewijzen’ dat je Nederlander bent.
Dé methode om nog meer ambtenaren aan het ‘werk’ te houden.
Admin
SleutelbeheerderBen net terug van tanken in Albi, onbemand, eLeclerc, tussen de middag, betaald met Nederlandse ING Betaalpas. Geen probleem. Ook de onbemande Auchan pomp in Saint Antonin Noble Val, en de onbemande witte pomp in Laguepie, nooit problemen, niet met ING en ook niet met VISA. Ik woon permanent in de Tarn, ik heb geen Franse geldpassen, betaal zowat alles met Nederlandse pasjes en ben nog nergens geweigerd.
Jako, ik denk dat er iets mis is met jouw pasjes.
Bert
Admin
SleutelbeheerderHeel erg bedankt, Christian, wij moeten nog steeds onze plafonds afwerken, de isolatie zit in alle ruimtes, maar ja dat afwerken met gipsplaten, daar zien we erg tegenop. Ondertussen zijn alle kamers ook al bewoond en vol met meubels, dus dat wordt nog een heel karwei. Je moet toch ook na het afsmeren van de naden een beetje schuren om het mooi glad af te werken !
We weten wat we te doen hebben als de hittegolf voorbij is.
BarbaraAdmin
SleutelbeheerderChristian,
Heinrich Heine sprak niet over Nederland maar over Mecklenburg, waar alles 50 jaar later zou gebeuren!
Admin
SleutelbeheerderDe meesten hebben het verschil nooit gemerkt tussen een bemand station wat tussen de middag en zondags gesloten is en de andere tankstations. De eerste categorie slikt nog steeds alleen Franse passen op de automatische 24/7 pomp. Ook die van Leclerc, auchan, intermarchee etc. Sta er maar eens leeg op zondagmiddag…
Admin
SleutelbeheerderVoor de liefhebbers: TNTSAT werkt weer op de Open-Linux ontvangers, zowel HS als SD.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 1/08/2013 09:48
Dat frankrijk een paar jaar (men beweert 50) achter loopt op nederland wisten we, …Was het niet Heinrich Heine die ooit zei:
Als de wereld vergaat ga ik naar Nederland, want daar gebeurt alles 50 jaar later?
Maar dat was meer dan honderd jaar geleden.Admin
SleutelbeheerderJos,
wij zijn het dus eens: XPS!
Admin
SleutelbeheerderQWERTY toetsenbord

AZERTY toetsenbord

Klik op de plaatjes voor een vergroting.
bron: Wikipedia
Admin
SleutelbeheerderIk dank jullie allen hartelijk voor de informatie. Fijn zo’n forum! Ik ga het zonder Franse bankpas proberen en bevalt het niet dan kan het altijd nog anders!
Ik wens jullie alleen veel plezier in Frankrijk, met of zonder Franse bankpas!Admin
Sleutelbeheerderzo dus

In tekst:
Eerst de “vierkante haak openen”
dan URL
dan de =
dan de link
dan de “vierkante haak sluiten”
dan de tekst die de link verbergt.
dan “vierkante haak openen”
dan /URL
dan “vierkante haak sluiten”
klaarjanv
Admin
SleutelbeheerderRebonjour,
@Christian: voor alle duidelijkheid, XPS is nog steeds mijn favoriete oplossing, juist omdat dit spul ongevoelig is voor vocht. En de uiteindelijke vochthuishouding achter een isolatiesandwich, gedurende een lange periode, is nu eenmaal niet altijd met zekerheid te voorspellen. XPS voorkomt dan verrassingen, het wordt zelfs gebruikt om platte daken van buitenaf te isoleren waarbij het permanent aan vocht is blootgesteld.
Ik noemde die panneaux de doublage als alternatief omdat die in sommige omstandigheden handig kunnen zijn. Klassiek voorbeeld is het isoleren van een muur van parpaings met minimaal verlies aan interieurruimte. Zo´n muur is meestal vrij strak en recht en het risico op vochtproblemen is met parpaings meestal zeer beperkt. De moderne versies van die platen gebruiken EPS élastifié, wat een verbetering behoort te zijn van het ouderwetse piepschuim.
Als je maar de minste twijfel over vocht hebt, of je hebt een zeer onregelmatige muur waar je toch moet rachelen, zou ik altijd voor XPS gaan.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderGoed idee, Bosbess,
anderen hebben met een driewieler met zonnepanelen reeds heel Australië ‘durchquert’.
Gratis? Bij een total life cycle analysis moet je rekening houden met de kosten voor productie/aanschaf, gebruik, onderhoud, en verwijdering.
Vooralsnog zijn de aanschafkosten voor de meeste alternatieve aandrijfmethodes prohibitief.Maar, begrijp me goed: Dit zijn waardevolle ontwikkelingen, en als de kosten voor eindige fossiele energie verder stijgen en de productie van de alternatieve voertuigen goedkoper wordt …
Admin
SleutelbeheerderHet is een oud zeer, een welles nietes gedoe. Ik denk dat het voor 2e verblijvers handig is gewoon alles via thuisbankieren te regelen. De enige moeilijkheid is dat je niet altijd het rekeningnummer in IBAN vorm krijgt, maar ook daar is in Frankrijk beweging. De cheques verdwijnen: veel zaken beginnen deze te weigeren, tankstations op de autostrades bvb. De tijd dat je met je Vlaamse/Nederlandse bankkaart niet onbemand kon tanken heeft bestaan maar is nu wel verleden tijd.
Wijzelf doen het al jaren zonder Franse rekening en dat gaat prima. Gewoon je aanrekeningen voor elektriciteit, water enz. via de pc laten geworden en dat loopt vlotjes.
Wie echt in Frankrijk woont is beter af met een Franse rekening, uiteraard.
Veel plezier.Admin
SleutelbeheerderVerena,
ja inderdaad, er wordt veel isolatie zonder dampwerende/dampremmende/dampdichte folie geplaatst, en die mensen die folie plaatsen letten er ook vaak niet op dat die werkelijk en overal dampdicht is.
Maar de slordigheid of onwetendheid van anderen is voor mij geen reden het ook minder serieus te nemen. Als de natuurwetenschappelijke gegevens zo zijn dat zonder deugdelijk dampscherm condensatiegevaar in de isolatie bestaat dan is dat voor mij reden genoeg het zo te doen.Overigens: dampdicht of dampremmend.
Kleine hoeveelheden vocht die door de dampremmende folie (of kleine beschadigingen van de dampdichte) in de isolatie komen kunnen, als het weer gunstig is, langzaam naar buiten uitwasemen. Maar bewust beschadigingen in de folie aanbrengen? De volgende keer zou ik, als ik weer glaswolisolatie plaats, de reeds genoemde dubbelzijdige tape gebruiken. Maar de volgende keer is het bij mij XPS zoals door Aat en Jos genoemd. Tien jaar geleden, toen ik mijn isolatie plaatste, was het prijsverschil nog beduidend.@Jos:
De vorige (Franse) eigenaar van ins huis had op een muur die plaques de doublage geplaatst. Moest ik allemaal verwijderen. De isolatielaag hiervan is namelijk geen XPS maar gewoon EPS, piepschuim, en dat was in de loop der jaren tot gruis gedegradeerd, en de bevestiging had op de vochtige delen van de buitenmuur losgelaten. De aanbieder van jouw link schrijft voor de plaatsing ook voor:
sur une surface sèche et saine.
Dus voor mij geen EPS meer.addition 08:50:
Onder en savoir plus lees ik:
Insensible à l’eau et aux micro-organismes, pas de tassement dans le temps, respecte l’environnement, 2 bords amincis facilite le jointement.
Onduidelijk of het om XPS of EPS gaat, maar blijkbaar beter dan het spul dat ik verwijderd heb.Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Helemaal eens met Aat. Zeker als je om een hoop uitsteeksels en onregelmatigheden moet heen werken, sparingen moet maken en weet ik wat, vind ik XPS platen heel plezierig werken. Je kunt ze zagen of snijden en eventuele kieren dicht je met een beetje PUR schuim. En last but not least, ik vind het feit dat deze platen absoluut ongevoelig zijn voor vocht een heel groot voordeel.
Overigens, heb je al eens gekeken naar de favoriete methode van de FR klussers zelf om muren te isoleren? Die plakken er van die speciale gipsplaten met een laag polystyreen tegen aan, deze zogenaamde plaque de doublage.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderDaarom zit er ook extra vitamine C in fabrieks-jus d’orange: het is een anti-oxidant.
De gebruiker maar denken dat het extra gezond is…..
Steven
-
AuteurBerichten