Minister Timmermans wijzigt niets in paspoortenkwestie

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198194
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Minister Frans Timmermans van Binnenlandse Zaken heeft gereageerd op de bezwaren en protestbrieven die zijn binnengekomen naar aanleiding van het besluit om de paspoortwerkzaamheden bij de Nederlandse consulaten in Frankrijk te beëindigen per 1 oktober a.s. Veel Nederlanders in Frankrijk hebben zorgen over dit besluit. De minister legt in een lange brief uit waarom de Nederlandse regering heeft besloten de dienstverlening aanmerkelijk te verschralen en Nederlanders in Frankrijk te verplichten naar Parijs te reizen om een nieuw paspoort aan te vragen. De brief bevat geen standpunten of toelichtingen die niet al eerder grotendeels bekend waren. Wel zijn nadere toelichtingen gegeven over het versturen van het nieuwe paspoort, het aantonen van het Nederlanderschap en de mogelijkheid om tijdens bezoek aan Nederland het paspoort te laten vernieuwen.

    Bericht in rubriek Praktisch nieuws

    Wim

    #198195
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De overheid voert dus eerst beleid door waar veel NL burgers door gedupeerd zullen worden en gaat vervolgens ‘ooit’ de gevolgen beperken door het paspoort wellicht 10 jaar geldig te doen zijn en te ‘overleggen’ welke onmogelijke documenten de burger moet ophoesten om z’n Nederlanderschap te bewijzen.

    Het komt er dus op neer dat een paspoort nog heel lang slechts 5 jaar geldig zal zijn en dat je je Nederlanderschap moet bewijzen door je oude paspoort eerst aan een Franse ambtenaar te geven die dan overschrijft dat je Nederlander bent op een Frans stembiljet. Met dit Franse stembiljet van willekeurige ouderdom kun je dan ‘bewijzen’ dat je Nederlander bent.

    Dé methode om nog meer ambtenaren aan het ‘werk’ te houden.

    #198196
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dus stemmen wordt in zekere zin weer ‘verplicht’. Zonder deze kronkel maak je kans het recht op een NL-paspoort kwijt te raken blijkbaar. Opvallend, de kieskaarten zijn zeer simpel na te maken, en in de mijne staan 2 fouten. Overigens geldt e.e.a. niet voor ‘NL burgers’, maar alleen voor buiten NL verblijvende nederlanders (die zich zo nodig europees willen gedragen). Mijn familie in Hogemeer-Sappeveen hoeft niets aan te tonen m.b.t. nationaliteit, of hun pogingen om op vakantie voor de grap een 2e nationaliteit aan te vragen. Te hopen is dat exellentie Timmermans ooit tot inzicht komt. Zat hij niet in Italie op school?? Hoe bewijst hij zelf eigenlijk dat hij nederlander zou zijn? Voorlopig zal ik het ermee moeten doen dat onze burgemeester-varkenshouder mij wel een papiertje zou moeten geven dat ik vermoedelijk ‘nederlander’ ben, als hij mijn paspoort bestudeerd heeft. En gezien dat bij ons alleen madame NON de burgemeesterstaken komt doen, sta ik voorlopig met lege handen.

    #198197
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Let op mensen!
    Als je net zoals ik nog gauw voor 1 oktober naar Toulouse wil voor je nieuwe paspoort
    Afspraak maken via website ambassade Toulouse dan kun je on-line een afspraak maken
    maar……….. let op Als je dat doet dan wordt de afspraak in Parijs gemaakt/bevestigd!!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?