TNT Sat Nederland

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186730
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Om onze kennis van de Franse taal goed bij te houden willen we in Nederland ook veel Franse TV zenders kunnen ontvangen. Via kabel niet goed mogelijk. Woon in Gouda. Heb een frans adres, huis in de Cher ( 18 )
    Overweeg een TNT Sat set te kopen in Frankrijk en deze in Nederland te installeren.
    Astra 1 is te ontvangen op mijn adres in Nederland
    Wensen: digitale HD tv
    Misschien ook nog ingebouwde harde schijf voor opnamen
    Eenvoudige bediening

    Zou als extra ook Nederlandse Canal Digital werken op een Franse set die geschikt is voor Canal Digital ?

    Wie kan mij iets aanraden en heeft ervaring ?

    Leo Kooij

    #186734
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit lean op 18/03/2013 23:24
    Om onze kennis van de Franse taal goed bij te houden willen we in Nederland ook veel Franse TV zenders kunnen ontvangen. Via kabel niet goed mogelijk. Woon in Gouda. Heb een frans adres, huis in de Cher ( 18 )
    Overweeg een TNT Sat set te kopen in Frankrijk en deze in Nederland te installeren.
    Astra 1 is te ontvangen op mijn adres in Nederland
    Wensen: digitale HD tv
    Misschien ook nog ingebouwde harde schijf voor opnamen
    Eenvoudige bediening

    Zou als extra ook Nederlandse Canal Digital werken op een Franse set die geschikt is voor Canal Digital ?

    Wie kan mij iets aanraden en heeft ervaring ?

    Leo Kooij

    #186737
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leo,
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik gezocht heb naar Franse tuners die ook CanalDigitaal kaartjes kunnen decoderen. Indertijd was het aanbod beperkt – ik herinner mij alleen de Aston Xena 1700, maar de markt is voortdurend in beweging.
    Het alternatief zou zijn om een Nederlandse box te nemen, waarop je ook het Franse aanbod bekijkt. Dat kan op twee manieren. Je kunt de Franse zenders via de satelliet bekijken via Fransat of TNTsat. Fransat is free-to-air en kun je zonder veel problemen ontvangen. Alleen de satelliet staat op 5 W – een beetje uit de buurt van de andere satellieten op 19,23 en 28 graden Oost. Ik ken geen monoblock waarin je zowel 5 West als 19 en 23 Oost LNBs zitten – die zou ook erg breed worden. Wel met speciale schotels, of misschien met een speciale LNB houder.
    Je kunt de Franse zenders ook bekijken via TNTsat – daarvoor heb je ook geen abonnement nodig, maar wel een TNTsat kaartje en een tuner die daarvoor geschikt is. Ik ben zelf een voorstander van Linux boxen – zoals Dreambox, Xtrend of VuPlus – maar dan moet je wel een beetje van IT knutselwerk houden.

    Samenvattend:

    1. Aston Xena (oid) met TNTsat en CD kaartlezer, 1 schotel (bijv Triax TD64 of TD78), Duo of Tripel LNB
    2. Linux tuner, zelfde schotel/LNB als bij 1 (wat IT skills, of iemand die je helpt zijn nodig). Los TNTsat kaartje kopen en naar je Franse adres laten sturen.
    3. Willekeurige CD tuner, speciale schotel of schotel met LNB houder en via FranSat op 5W kijken.
    4. Twee simpele tuners, een voor TNTsat, 1 voor CD, zelfde schotel/LNB als bij 1. Niet zo handig in de praktijk…

    Succes!
    Ben

    #186731
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aangezien Canalsat een nieuwe beveiliging in gebruik heeft genomen is het al maanden onmogelijk om de Franse HD kanalen via een TNTSAT of Canal+/Canalsat viacces kaart te bekijken op een andere decoder dan de goedgekeurde decoders. Een Linux ontvanger voor de TNTSAT HD zenders is dus op dit moment geen optie.

    Fransat op 5 west is zelfs nog beter beveiligd, daar gaat niets open op een niet-goedgekeurde ontvanger. Er zijn echter enkele zenders gratis te ontvangen in SD zoals France2 en France3 sat

    De Aston Xena heeft 2 viaccess kaartlezers alleen geschikt voor Franse TV, ongeschikt voor de Nederlandse kaart.

    Er bestaat wel een Fransat CI module. Daarmee kun je een Fransat kaart laten werken in een willekeurige decoder met CI slot. Er zijn CanalDigitaal goedgekeurde decoders met 2 CI sloten. Daar zou je een Fransat CI module en Canaldigitaal CI module in kunnen doen, maar dan zit je vast aan 5 west en het is een dure oplossing.

    Voor de Franse HD zenders op Astra1 is momenteel de enige methode om een TNTSAT HD decoder + kaart te kopen in Frankrijk en die aan te sluiten. Het is tevens de meest simpele oplossing.

    Er bestaat een kleine schotelantenne die van 5 west t/m 28 oost (Britse zenders) kan ontvangen: Een Wavefrontier Torodial T55. De schotel ziet er lomp uit, maar meet slechts 53 bij 67 centimeter en heeft een bereik van maar liefst 40 graden.

    Dan kun je naast de zenders op 5 west ook TF1HD, M6HD en W9 die FTA op 9 oost worden uitgezonden toevoegen. Op die manier kun je vrijwel alle Franse zenders gratis ontvangen, maar niet allemaal in HD.

    Zo kun je meer zenders van satelliet halen dan er op de kabel zitten en kun je wellicht je kabelabonnement uitsparen.

    #186732
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako, heb je ervaring met de Fransat module in een normaal CI slot ?

    Ik heb de leverancier gevraagd of dit zou werken echter zoals gebruikelijk geen respons, het is waarschijnlijk nog niet doorgedrongen dat tijdens een crisis de verkopen dalen dus je meer je best moet doen.

    #186733
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nog een aanvulling welke het besluitproces kan beïnvloeden. Vanaf 3 juni, gisteren dus, is het niet meer mogelijk om TNT-Sat SD programma’s te bekijken op een NIET goedgekeurde ontvanger, bv de eerder genoemde Linux ontvanger. Eerder was het al niet meer mogelijk om zo de HD programma’s te bekijken. Heel jammer want dit betekent haast zeker dat je gedwongen wordt voor iedere TV een extra decoder aan te schaffen met weer een afstandbediening erbij op tafel!

    #186735
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels hebben wij op internet een Franse TNT sat HD decoder gekocht , deze werd gewoon in Nederland afgeleverd. TNT Sat kaartje 4 jaar geldig.
    Een schotel en voorlopig 2 koppen in Nederland gekocht en na een dagje klussen kijken we nu naar meer dan 20 Franse zenders, sommige zelfs in HD kwaliteit en tevens naar de BBC. ( en als we zouden willen nog naar veel meer andere zenders )
    Iedereen bedankt voor de bijdrage, we houden nu prima onze kennis van de Franse taal op peil.

    #186736
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor de liefhebbers: TNTSAT werkt weer op de Open-Linux ontvangers, zowel HS als SD.

    #186738
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Yep, TNTSAT doet het alweer een weekje. Wel even een gefriemel om het aan de gang te krijgen maar we kunnen weer oa Telematin kijken zonder gammel beeld van het harkje wat ik inmiddels terug op het dak had gezet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?