Gratis scooter rijden

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #188864
     bosbess
    Deelnemer

    Twee ecofanate vrienden uit Valras rijden gratis op een electrische scooter. De een is een architect die energiezuinige huizen ontwerpt, de ander woont in een huis waarin zon en wind de enige energiebronnen vormen. Samen hebben ze een systeem uitgedacht waarbij twee zonnepanelen overdag stroom verzamelen in een batterij. ’s Nachts wordt daarmee de scooter opgeladen, goed voor zo’n 35 kilometer gratis vervoer. De twee willen het systeem nog verbeteren door een aangepast aanhangertje te ontwerpen, waarmee zonnepanelen en batterij achter de scooter kunnen worden vervoerd. Daarmee zouden ze een onbeperkt aantal kilometers kunnen rijden.

    Zie MidiLibre.

    #188867
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goed idee, Bosbess,
    anderen hebben met een driewieler met zonnepanelen reeds heel Australië ‘durchquert’.
    Gratis? Bij een total life cycle analysis moet je rekening houden met de kosten voor productie/aanschaf, gebruik, onderhoud, en verwijdering.
    Vooralsnog zijn de aanschafkosten voor de meeste alternatieve aandrijfmethodes prohibitief.

    Maar, begrijp me goed: Dit zijn waardevolle ontwikkelingen, en als de kosten voor eindige fossiele energie verder stijgen en de productie van de alternatieve voertuigen goedkoper wordt …

    #188866
     Anoniem
    Inactief

    Wat zinloos.
    Denken ze nou echt dat dit het gaat worden, zielig.
    Altijd weer dat franse “gepruts”, hoe noemen ze dat ook al weer? Met de franse slag?
    Er rijden duizenden zoniet tienduizenden elektrische fietsen rond met een veel beter vermogen, er worden door “onze jongens” van de tno zonneklare uitvindingen gedaan waar ze in met name Australië de prijzenkasten leegplukken, en dan komen er een paar nullen met een scooter die 35 km af kan leggen.
    Doe me een lol en pak een fiets, voor die 35 km, dat reed ik vroeger elke dag naar school en weer terug, door weer en wind.
    In Amerika (ai deunt speek anglies) hebben ze al motorfietsen die over de 200 km bereik hebben en er is er zelfs een die beweert de snelste van de wereld te zijn 180km p/u
    Sommige fransen staan helemaal te juichen als ze het wiel weer uitvinden, wat een land 😉
    Hier was zo’n mafkees die een aluminium zodiac ging bouwen, hij stak er zijn hele bedrijfsvermogen in.
    Ik zeg ‘David, wat is de drive voor mensen om een zodiac te kopen? Juist, leeg laten lopen en makkelijk vervoerbaar, licht in gewicht, en voor kinderen speelvriendelijk omdat er niet van die harde randen aan zitten.’
    Wat doet die sukkel, hij bouwt een schip wat zes keer zo zwaar is, waar je een zes keer zo zware motor voor nodig hebt, en waar je je botten breekt als je een golf neemt, en je een 4×4 nodig hebt om te vervoeren.
    Hij bouwde er twee, die liggen nu weg te rotten achter de werf.

    #188865
     bosbess
    Deelnemer

    ’t Is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik vind het enig: twee vrienden die in hun vrije tijd samen zoiets bedenken en in elkaar knutselen, echt creatief. Natuurlijk is het geen hoogstandje, maar het toont wel aan wat je als doodgewoon mens met wat fantasie zelf voor elkaar kunt krijgen. Vooral in de wereld van nu, waar we alles in hapklare brokken af-fabriek krijgen voorgeschoteld. Ik vind toneelstukken van amateurverenigingen ook altijd zo leuk. Het haalt niet bij officiële toneelgezelschappen, maar dat is nu juist het aardige. Ook die mensen zijn creatief bezig en het is prachtig om de bakker als directeur van een grote onderneming te zien en de vrouw van de burgemeester als dienstmeid. Zelf schilder ik, dan roept toch ook niemand dat ik nooit een Rembrandt of Van Gogh word?

    #188868
     Anoniem
    Inactief

    Je hebt volkomen gelijk Bosbess, ……… als je het over jouw schilderkunst hebt, maar zeg nooit nooit.
    Kunst, is een opgefokte wereld, natuurlijk heb ik respect voor de kunstenaar, maar laten we wel wezen, is het niet een beetje een etiket?
    Heb je de film intouchables gezien, waarin de invalide man een peinture verkoopt van een zeer bekend kunstenaar?
    Over die mannen met die scooter, je hebt gelijk, ze zijn leuk aan het hobbyen, maar ik blijf erbij, zinloos, leuk, maar om daar nu een krant mee te vullen?
    Kinderen knoeien op de zolderkamer drones in elkaar waar ze stiekem de tieten van de buurvrouw mee bespieken bij het zwembad, ze hacken computers waar mensen informatie in hebben zitten die ze helemaal niet met anderen willen delen, tienjarige knaapjes zetten dancesessions in elkaar waar menig beroemde DJ van knippert, en qua techniek zie je jongens foefje met hun auto’s uithalen waar ze bij bmw van gaan blozen (mijn neefje heeft een 806 turbo motor in een 205je gezet, dat ding vliegt!) en dan staan hier een paar mannen met een paar zonnepaneeltjes een scooter op te laden.
    Leuk, maar nou niet een voorbeeld voor de jeugd, en al helemaal geen hoogstandje van techniek.
    Je koopt een paar zonnepaneeltjes bij de brico, zet er een batterij aan en c’est tout.
    Hier is het aankomend weekend tuningfestival in een nietsbeduidend slapend dorpje waar de mensen al weken wakker liggen van de stress, al dat “gedoe motten ze nie”.
    Een paar jongens en meiden zijn er een paar jaar geleden mee begonnen, een paar autootjes, nu lijkt het op het oude detroit waar uitvindingen van klasse en stijl worden getoont aan vooral mede-leden.
    En ja, daar zie je jongens die bijvoorbeeld een plaque van kunststof met zonnenelementen zijn auto heeft beplakt en semi-electrisch kan rijden.
    Niet een verhaal van paneeltjes kopen en vastschroeven, nee, echt alles zelf maken en instaleren.
    Er schijnt er nu een te komen die zelf een waterstof-motor heeft gebouwd in een audi-4.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?