Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 september 2013 om 21:01 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197809
Admin
SleutelbeheerderMenig president en/of premier zou zich ’n zakenkabinet wensen dat is samengesteld uit enkele deelnemers aan dit forum.
Ik twijfel : zijn ’t nu stuurlui aan de wal, roeptoeters aan de zijlijn of gewoon zich vervelende pensionado’s ? Eén ding kunnen ze goed : goochelen en recycleren. Alsof we achterlijk zijn.Ik kuis m’n woorden, voor je ’t weet is m’n bijdrage onwaardig.
Peter.
2 september 2013 om 20:57 In reactie op: Franse onderwijssysteem aan het begin van modernisering #191722Admin
SleutelbeheerderMaar Ingrid, ze zijn in F wel zo dapper om ’n eenmaal ingevoerde onderwijswijziging terug te draaien wanneer gebleken is dat die wijziging niet werkt (enkele jaren geleden werd de leesmethode ‘gemoderniseerd’, èn hersteld). Kom daar eens om in NL.
Peter.
2 september 2013 om 20:51 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196492Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Jaap Pijpe op 2/09/2013 19:41
(…) Hoe meer woorden nodig hoe minder geloofwaardig ik beschouwingen ga vinden.Eens, Jaap. En ik wil nog wel ’n stapje verder gaan : menig president en/of premier zou zich ’n zakenkabinet wensen dat is samengesteld uit enkele deelnemers aan dit forum.
Ik twijfel : zijn ’t nu stuurlui aan de wal, roeptoeters aan de zijlijn of gewoon zich vervelende pensionado’s ? Eén ding kunnen ze goed : goochelen en recycleren. Alsof we achterlijk zijn.Ik kuis m’n woorden, voor je ’t weet is m’n bijdrage onwaardig.
Peter.
2 september 2013 om 19:41 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196493Admin
SleutelbeheerderIk zie toch meer in de puntige bondige analyse van Jako. Hoe meer woorden nodig hoe minder geloofwaardig ik beschouwingen ga vinden.
2 september 2013 om 19:35 In reactie op: Franse onderwijssysteem aan het begin van modernisering #191719Admin
SleutelbeheerderHet wordt tijd. Frankrijk doet het niet best in de ´ranking´. Ik heb voornamelijk met lagere schoolkinderen te maken maar ik zie nogal wat ongelukkige kinderen. Niet iedereen past in het strakke competitieve onderwijs van de education nationale. Wat meer variatie in onderwijsvormel zou niet slecht zijn. Hier in de Sudouest, de regionale krant, stond een heel artikel over het montessori onderwijs. Alsof dat zo bijzonder is denk ik dan. Ouders klagen dat ze te weinig inbreng hebben. Ik hoop dat het education nationale wakker wordt geschud en op zijn grondvesten gaat schudden.
Ingrid2 september 2013 om 18:24 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197810Admin
Sleutelbeheerder@Wim B.
Ik krijg de indruk dat jij denkt dat ik de bijdrage van Bosbess onwaardig heb gevonden. Geenszins.Ik reageerde op iemand die zei ‘hondsmoe’ te worden van de ‘prietpraat’ van voornoemde dame.Dat vond en vind ik onnodig onfatsoenlijk en dus onwaardig.Frans
Admin
SleutelbeheerderBelasting op enorm grote winsten en kapitalen? Klinkt als communisme en juist dat systeem heeft als eerste gefaald.
En hoe definieer je ‘enorm grote winsten’ of ‘grote vermogens’ -heb je ooit de ‘enorme’ winst van grote bedrijven gedeeld door het aantal werknemers? Per werknemer resteert na belasting meestal slechts een fractie van wat die werknemers zelf toucheren.
En daarvoor loopt het bedrijf en diens investeerders grote risico’s, terwijl de werknemers vrijwel geen enkel risico lopen op het inkomen.
Admin
SleutelbeheerderIk had wel door welke verhouding je hebt met ‘knoppen’, vandaar juist de opmerking. 😛 😉
Admin
SleutelbeheerderEr bestaan 3 systemen voor het zenden/ontvangen van digitale televisie:
– DVB-C (Kabel)
– DVB-S (Satelliet)
– DVB-T (Terrestrial, ‘aards’ met een gewone antenne)Jouw ontvanger is voor DVB-C (digitale televisie over de kabel). In veel tv’s zit die ingebouwd.
Kijken via de satelliet gaat via DVB-S. Dat gaat via een kastje van Canal Digitaal bijvoorbeeld, maar inmiddels zijn er ook tv’s waar een satellietontvanger is ingebouwd. Geen gedoe met 2 afstandsbedieningen dus.
Tenslotte is er DVB-T. In NL heet dat digitenne en in Frankrijk TNT. Veel televisies hebben zo’n ontvanger ingebouwd. Aansluiten op een ‘hark’ antenne en je kunt de bekende Franse zenders kijken.Admin
SleutelbeheerderIn Nederland wordt ieder ‘appeltje’ dat je eet bij je loon geteld. Als je in een restaurant werkt is het gebruikelijk, dat je de maaltijden daar met al het personeel voor de tijd van de gasten geniet. In Frankrijk en in Nederland is dat zo. Alleen moet je in Nederland dat wel opgeven aan de belastingen en er belasting over betalen. Dat geldt voor alles, ook bijvoorbeeld bij de pc-privé projecten toentertijd. Mede daarom maakt Nederland zo’n koude onaangename indruk.
Het is grappig dat sommige mensen de ‘schuld’ van de recessie neerleggen bij anderen. Winsten en kapitalen zouden Europees moeten worden geregeld. Geef mijn partie maar aan Fikky Ik denk best dat er wat moet gebeuren, maar niet a la M. Stalin
Admin
SleutelbeheerderIk ook, maar aan de andere kant is het weer niet zo heel relevant. Als je deze techniek zou kunnen inzetten om de productiepieken uit het systeem te halen ben je al erg ver. Elk rendement is beter dan, zoals nu, de overproductie weg te gooien. Dat rendement is nul. Het grote voordeel van een olieproduct t.o.v bv waterstof is natuurlijk dat de hele infrastructuur voor het verwerken van olie reeds bestaat.
2 september 2013 om 10:32 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196494Admin
SleutelbeheerderKijk eens naar het BBP per capita, dus de totale hoeveelheid geld die een land verdiend per inwoner. Dat Frankrijk een stuk groter is dan Nederland maakt het een grote economie, niet omdat er per inwoner veel wordt verdiend.
Volgens de IMF tabel 2012 staat Nederland op de 14e plek met 46.142 dollar, Frankrijk op de 22e met 41.141 dollar. Nederland deed het in 2012 dus 12% beter. Bij landen met een grote financiële sector (Luxemburg) is het beeld vertekend, dat maakt de Britse 23e plek, nog achter Frankrijk, dramatisch.Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29_per_capita
Admin
SleutelbeheerderAha, bedankt Jako, ik zie het: zij gebruiken door elektrolyse uit water gewonnen waterstof. De energie voor de elektrolyse komt uit windmolens.
Ben benieuwd naar het nuttige totaalrendement.Admin
SleutelbeheerderFrank en Ries,
hierover werd toch in het oude forum uitgebreid gediscussieerd.
Uitspraak was toen:
Het is mogelijk, maar erg ingewikkeld en daarom in de praktijk onmogelijk. En medewerker van France Telecom, Thomas Vergouwen, legde toen uit dat het stopzetten een fysieke ingreep in de centrale nodig zou maken.
Is er sindsdien (2010) iets verbeterd?Admin
SleutelbeheerderGoede dag, en belastingen op enorm grote winsten, grote kapitalen enz.. Zou een zeer goede zaak zijn voor LDF. Zou ook Europees moeten geregeld worden. Blijkbaar doen ze in Frankrijk hetzelfde als in België en Nederland e.a., De bevolking doen opdraaien voor al de ellende die veroorzaakt is door banken enz.. Beslissingen in hun voordeel vallen altijd heel snel, voor de bevolking komt dan inleveren en inleveren en alles duurder. Blijkbaar moeilijk voor Europese politiekers (?) om hetzelfde te doen voor bevolking.
GegroetAdmin
SleutelbeheerderAlors Gautier,
ik volg deze vraagstelling net grote belangstelling!
Want ik begrijp ook geen FCK van de rode en de groene knoppen.
Soms wel en vaak niet VO.Groet Albert
Admin
SleutelbeheerderWat mij opvalt is dat in het begin van deze discussie de mogelijkheid van een zwemvijver wordt geopperd (“…een flink gat graven, vissen er in …”) en daaronder wordt vermeld dat dat inderdaad een goed idee is.
Daar wordt verder helemaal niet meer over gesproken.Vandaar mijn vraag: Is een zwemvijver een goed alternatief voor een zwembad?
Admin
SleutelbeheerderZoals Steven al aanraakte zijn er nog andere kosten die onnoemelijk veel zwaarder doorwegen dan dit soort snoepjes. Met name de bijzonder gunstige pensioen- en arbeidsvoorwaarden kosten de maatschappij handenvol geld. Zo kwam rocker Didier Wampas vorig jaar bij Ruquier doodleuk verklaren dat hij blij was dat hij op pensioen kon, dan had hij wat meer tijd over voor z’n muziek. De man was 50 jaar oud! Enkel bij de RATP…
En Air France zit al jaren met de handen in het haar omdat hun vliegend personeel beduidend minder uren in de lucht hangt dan andere maatschappijen. Want per vlucht hebben ze recht op een overdreven aantal uren compensatie en rust. En zo mag manager na manager bij Air France uitzoeken hoe hij in godsnaam de zaak rendabel kan houden.Admin
SleutelbeheerderGoed dat je dit punt aanreikt.
Dit zelfde probleem had ik namelijk ook verleden jaar voorgelegd bij het dichts bij zijnde SFR bureau in Montargis 45220.Vervolgens hierover te hebben gesproken, werd me verzekerd dat opschorten heel eenvoudig was.
En wat ze graag even voor me wilde doen.
Ik ben daar niet verder op in gegaan, daar ik toen de consequenties daarvan in het frans niet direct kon overzien en ik bovendien de volgende dag voor onbepaalde tijd naar Nederland moest.Meer informatie en emails hieromtrent kan ik je geven.
Mail me anders: frank@factual.nl of bel me: 010 2860680. Ik ben nu nog in Nederland.Frank E.
Admin
SleutelbeheerderMijnheer Kubbe,
Hartelijk dank.
Of onze vrienden hiermee geholpen zijn is nog een andere vraag!
m.vr.gr.
Peter BrandAdmin
SleutelbeheerderInderdaad Jako….dus ik heb na je prima adviezen van enige maanden geleden de knoop doorgehakt en een VU+ Solo2 ontvanger aangeschaft. (Onzekerheden rond Xtrend en de niet leverbaarheid van hun nieuwste modellen vormen een deel van mijn besluit een VU+ te nemen)
Er gaat een wereld voor je open. Het moet gezegd, niet voor de digibeten onder ons en even doorbijten m.b.t. de andere manier van bedienen (en er een goede OpenPli-versie op zetten) maar dan heb je ook wat. Een prima snelle box, geheel onder je eigen controle zonder de dwingelandij van de provider (Canaldigitaal)Admin
SleutelbeheerderDan druk je toch op ‘rood’ van je afstandbediening , vervolgens ‘uitzending gemist’ en dan als eerste komt Bauer al. HbbTV, beschikbaar op je smart TV of ‘smart’ satelliet ontvanger.
(dus niet die van CanalDigitaal 🙂 )Admin
SleutelbeheerderWie appelen vaart, die appelen eet…..
IngridAdmin
Sleutelbeheerder1 september 2013 om 17:08 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197885Admin
SleutelbeheerderDe reactie van Bosbess op 31 augustus 2031 07;32 met mededelingen uit de Nederlandse pers over afschaffing van de MKOB, is correct en nieuwswaradig (en dus ook (w)aardig).
Admin
SleutelbeheerderHet kwam oorspronkelijk ook uit de grond, netto verandert er niks. We leven op een radioactieve bol.
Edit: alle benodigdheden voor koolwaterstoffen zitten in de atmosfeer.H maakt deel uit van H2O. 😉
Admin
SleutelbeheerderDames en heren,
voordelen voor werknemers bestaan in een aantal branches; je mag dat als ‘betaling in natura’ zien, maar dit wordt in de meeste landen als belastbaar inkomen gezien (typisch voorbeeld: de privé gebruikte auto van de zaak).
Hoe zou het zijn als de medewerkers van EDF, SNCF, AirFrane etc. ook zo behandeld zullen worden?Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit jako op 30/08/2013 17:40
Kernenergie werkt wel, dat is bewezen en de risico’s zijn te overzien, dat wil overigens niet zeggen dat de verantwoordelijken die risico’s ook daadwerkelijk afdekken.Bewaar ons god voor de fout die ooit bij kernenergie gemaakt werd, namelijk een proces installeren zonder dat alle problemen van de totale lifecycle opgelost zijn. Ik vind het een misdaad kernafval ondergronds op te slaan en te hopen dat toekomstige generaties er een oplossing voor vinden.
Zie ook de bijdrage van Etienne 30/08/2013 10:19.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit jako op 1/09/2013 15:00
… olie uit lucht maken, …Dat moet iemand eerst aan mij uitleggen.
Lucht bestaat uit stikstof N, zuurstof O2 en kolendioxide CO2.
Olie bestaat uit kolenwaterstoffen, dus C en H, soms ook ietsje O.
Waar krijgen die mensen, die olie uit lucht maken, het waterstof vandaan?Admin
SleutelbeheerderDat kan, maar is minder eenvoudig dan het lijkt en de energie inhoud is ongunstig. Britse wetenschappers kunnen inmiddels olie uit lucht maken, wellicht kan dat de technologische doorbraak worden als windmolens feitelijk olie produceren.
-
AuteurBerichten