Vive La Frans

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #194459
     bosbess
    Deelnemer

    Vanavond om vijf voor half negen passeert Frans Bauer, samen met zijn broer Dorus, de franse grens. In een vouwwagen. Dit alles via de Tros op Nederland 1. Helaas zal ik het evenement moeten missen, omdat ik wekelijks op Nld 2 aan de buis zit gekluisterd voor de serie Mr. Selfridge, een engelse soap over de eerste londense superstore, die mij (voorlopig) sterk doet denken aan Emile Zola’s “Au bonheur des dames” (over het eerste parijse grand-magasin).

    De Tros besteedt uiteraard veel aandacht aan Frans en Dorus, die op weg zijn naar campings in Zuid-Frankrijk, van welke reis wekelijks drie kwartier verslag zal worden gedaan. Niet tot ieders genoegen, zoals blijkt uit het komische artikel “Frans Bauer gaat Zuid-Frankrijk terroriseren” op moetenwenietwillen.nl.

    #194460
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dan druk je toch op ‘rood’ van je afstandbediening , vervolgens ‘uitzending gemist’ en dan als eerste komt Bauer al. HbbTV, beschikbaar op je smart TV of ‘smart’ satelliet ontvanger.
    (dus niet die van CanalDigitaal 🙂 )

    #194461
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad Jako….dus ik heb na je prima adviezen van enige maanden geleden de knoop doorgehakt en een VU+ Solo2 ontvanger aangeschaft. (Onzekerheden rond Xtrend en de niet leverbaarheid van hun nieuwste modellen vormen een deel van mijn besluit een VU+ te nemen)
    Er gaat een wereld voor je open. Het moet gezegd, niet voor de digibeten onder ons en even doorbijten m.b.t. de andere manier van bedienen (en er een goede OpenPli-versie op zetten) maar dan heb je ook wat. Een prima snelle box, geheel onder je eigen controle zonder de dwingelandij van de provider (Canaldigitaal)

    #194463
     bosbess
    Deelnemer

    Ach hemel Jako, ik durf m’n afstandsbediening nauwelijks meer aan te raken sinds ik een paar maanden geleden per ongeluk op een verkeerde knop drukte en alle zenders kwijt was. Bij de laatste RTL-zenderwisseling is mijn zoon meteen gekomen om de nieuwe lijst in te laden, want dat werkte daardoor ook niet meer automatisch op mijn smart-kastje (het enige smarte dat ik in huis heb). Als ik iets wil terugzien kijk ik op Uitzendinggemist.nl, met als nadeel dat daar alleen NL programma’s op staan. Eigenlijk dacht ik dat uit de context van mijn bericht hierboven wel bleek dat ik het “helaas moeten missen van het evenement” ironisch bedoelde.

    Maar nu je het weer hebt aangeroerd, zal ik mijn zoon eens vragen om me uit te leggen hoe dat op mijn smartkastje werkt, want daar moet ook iets op zitten dat opneemt. Handig als je weer eens uit twee films tegelijk moet kiezen. Zou ik met de gebruiksaanwijzing zelf ook moeten kunnen, maar ik ben een beetje kopschuw geworden voor die nieuwste technieken en mogelijkheden en doodsbang om alles weer te verprutsen.

    #194462
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik had wel door welke verhouding je hebt met ‘knoppen’, vandaar juist de opmerking. 😛 😉

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?