Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderDe Maire is verantwoordelijk. Dus die aanspreken.
Steven
Admin
SleutelbeheerderWe gaan een achthoekig zwembad bouwen van hout, volgens de gemeente taxfree,(maar niet heus) 35m2 bebouwd terrein. Niemand die weet wat dat aan belasting gaat kosten. Het terrein loopt af, afgegraven en daarna 20 cm ‘avant tout’ (soort grind) gestort en aangetrild, daarop 20 cm gewapend beton. Kosten tot op heden € 8.000,= incl zwembad, maar nog niet gemonteerd. De vraag nu is of er een hek omheen moet als de woning niet wordt verhuurd??
Admin
SleutelbeheerderIk denk dat ik per jaar een stuk of 10 mails krijg waarin “phishing” aan de orde is. Een paar keer van de Rabobank (heb niet eens een rekening) idem EDF, Visa. Bijna allemaal met faalfouten en slecht lopende zinnen. Soms in “pidgin english”. En ook nog wat Afrikaanse weduwen van rijke ministers die je moet helpen om de erfenis vlot te krijgen.
Op het Journaal was het al een item: de fraude neemt af want mensen trappen er niet of steeds minder in.
Steven
4 september 2013 om 17:29 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196490Admin
SleutelbeheerderDie laatste conclusie komt van uw eigen ‘analist’ aan de hand van de meest recente data. 😛 Frankrijk krimpt nog steeds, alleen minder snel.
De Britten zijn zo tevreden over hun ‘groei’ dat ze vergeten dat dit uitsluitend te danken is aan het gratis geld wat hun centrale bank heeft bijgedrukt. En niet een beetje, maar de monetaire basis is maar liefst verzevenvoudigd. Onder slechte omstandigheden zal de waarde van het pond dus zakken naar 1/7 van vroeger, maar als geld echt gaat rollen wordt het 99 keer 7, zeg maar 700 voor het gemak. Oftewel: hyperinflatie.
Admin
SleutelbeheerderHet ligt aan je referentiekader. Bij de gratis zenders wordt het originele geluid nog te vaak weggelaten, maar bij de CanalSat/Canal+ premium en film zenders (pay per view) zit het originele geluid er al jaren standaard bij. Vanavond zou bij TF1 toch Engels geluid moeten zitten en met een beetje slimme ontvanger stop je daar zelfs ‘en live’ de NL ondertiteling bij…
Admin
SleutelbeheerderIk weet niet of jouw beleving anders is dan de mijne JP, maar over “heel veel” zou ik toch niet spreken. In mijn ervaring zie ik zowat een tien tot vijftien percent van de anderstalige films in VO voorbij komen, en meestal op de iets obscuurdere kanalen als D8, NT1, enz. Met HD heeft dit wellicht weinig te maken, want ook in SD worden er meerdere klanklijnen mee uitgestuurd. Alleen zijn die meestal ééntalig Frans. Maar ik zal een dezer eens omschakelen tussen HD en SD om te zien of er een verschil is.
De online versie van Telerama geeft trouwens soms mee in welke taal er uitgezonden wordt, al naargelang staat er dan VF, VO of VM (multilingue). Maar daar maken ze ook fouten in. Twee dagen terug werd er nog een film aangekondigd in VF, terwijl die ook in VO er door kwam. Ik zal bij gelegenheid in de dagbladwinkel eens de magazines ter hand nemen om te zien of er daar wel degelijk meer in zou staan.Admin
SleutelbeheerderAls je de standaard taalkeuze van het geluid op Engels zet in plaats van Frans zul je altijd de VO versie krijgen, indien beschikbaar. Anders alsnog ‘gewoon’ Frans. Let op dat vaak zowel een AC3 als MPEG geluid te kiezen is. AC3 is beter van kwaliteit en biedt 2 tot 6 kanalen rondom geluid, maar (uiteraard) alleen als je het geluid via een geschikte versterker stuurt. Gezien de abominabele geluidskwaliteit van platte TV’s (geen klankkast) doen steeds meer mensen dat.
Informatie als VO en welk seizoen en aflevering er precies speelt wordt gezien als informatie waar rechten op rusten en moet extra betaald worden. Die info zie je dus vrijwel nooit online terug, maar alleen in gedrukte media.
Admin
SleutelbeheerderHet is hetzelfde weer als toen in 1945, zeer indrukwekkend en afschuwelijk.
Peter
Admin
SleutelbeheerderHeel veel americaanse series en films worden uitgezonden in VO, version originale. Het HD-signaal maakt het mogelijk. Op mijn philips tv kan ik instellen – per zender- of ik VO en of bijv. Ondertitels wil zien.
Tf1, TF2, M6 en ook bijv arte kun je op die manier personaliseren.@ albert: gewoon even in de gebruiksaanwijzing kijken…. Mijn afstandbediening heeft een aparte knop voor dit soort slimmigheden die de moderne techniek ons biedt -)))
En er is zelfs een wetsvoorstel http://www.ladepeche.fr/article/2012/10/22/1471383-la-vo-sous-titree-bientot-obligatoire-a-la-television-francaise.htmlorstel%5B/url%5D in voorbereiding die ( de publieke zenders? ) verplicht alle buitenlandse films en series ook in VO beschikbaar te stellen. Goed voor de jeugd en zo…
Admin
SleutelbeheerderAlleen al het feit, dat je zou inloggen als je zulk een boodschap krijgt is vragen om problemen.
NOOIT NOOIT NOOIT op reageren….hoe ‘goed’ je de afzender ook denkt te kennen.
Wel jammer, dat dit maar niet stopt. NOOIT.Admin
SleutelbeheerderGort? Voor mij een slimme marketeer. Heerlijk filmpje Steven. Dat bedoel ik nou.
Die wijn van hem één keer geprobeerd. ………………….Admin
SleutelbeheerderMeneer Ilja Gort,
begenadigd reklame muziekjes schrijver.
En nu een goede wijnmaker, en dat vind ik nou leuk.
Het leven omgooien en opnieuw beginnen.Top leuk om naar te kijken.
Albert3 september 2013 om 19:23 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196491Admin
SleutelbeheerderIn mijn micro-kosmos: bij nagenoeg gelijk gebleven inkomen gaan er 2000€ meer naar de Impôts dit jaar. Ik weet het, Hollande beschouwt mij als een “riche” want ik verdien meer dan 4000€ per maand.
Ach, met dat extra bedrag leeft een gezin met RSA weer drie maanden…Steven
PS voor Hans-Piet: volgens de Franse statistieken leven actieve “cadres” veel langer dan passieve “ouvriers”. Wim haalt dus de 80 makkelijk!
3 september 2013 om 18:49 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196506Admin
Sleutelbeheerder@Wim,
(Wim B is niet van plan er spoedig mee te stoppen)Dat zeg ik ook niet, maar ik weet zeker dat Wim B. er over niet al te lange tijd mee stopt. De kansen kun je aflezen uit een sterftetabel voor mannen boven de 65
Admin
SleutelbeheerderVind deze eigenlijk beter: http://m.youtube.com/watch?v=1eA3GnGh_ps&autoplay=1&desktop_uri=%252Fwatch%253Fv%253D1eA3GnGh_ps%2526autoplay%253D1
Steven
3 september 2013 om 17:17 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196483Admin
Sleutelbeheerder@Bosbess, die mensen die wel ‘werken’ in Luxemburg, maar er niet wonen zijn die bankiers. Het is voldoende als het kantoor daar gevestigd is en miljarden omzet, terwijl je zelf in Parijs, Berlijn of op alleen op papier op de Bahama’s woont.
IMF prognoses hebben een heel slechte reputatie. Je wordt dan ook geen hoofd van het IMF door wat je kunt, maar door wie je kent en je moet de Franse nationaliteit bezitten.
In heel Europa duiden de producenten indices over de maand augustus (gebaseerd op orderboeken, dus ‘harde’ data) op groei, behalve in Frankrijk. De Nederlandse index sprong zelfs omhoog hetgeen duidt op sterke toename van de industriële productie. Deze graadmeter is altijd een betrouwbare voorspeller geweest van de Nederlandse economie. De al lang aangekondigde groei voor H2 2013 lijkt dus bewaarheid te worden voor heel Europa, m.u.v. Frankrijk.
Admin
SleutelbeheerderHier ook alles opgelost. Een heel ander apparaat stoorde op de livebox. Internet lag er regelmatig uit, als dat andere apparaat een uurtje aanstond. Na veel gezoek en uitproberen, eindelijk gevonden. Technici (via de 3900) hadden de parafoudre, filters, draadjes in de subcentrale etc al allemaal preventief vervangen, zonder merkbaar resultaat. Ervaring van anderen: zelfs een defect stopkontakt-plus-stekker kan al storing maken. Inmiddels zit het wachtmelodietje van de 3900 vast in mijn hoofd…
3 september 2013 om 13:09 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196507Admin
Sleutelbeheerder@Peter : Vaak kom ik wel tot die conclusie…
Aan de andere kant zijn de meeste voorspellingen van het IMF, van de forumbezoekers en zelfs van Hollande juist: het gaat beter…
Dat is ook niet moeilijk, omdat de kunst van het voorspellen alleen maar zit in het tijdsaspect.Wat voorbeelden:
Peter zal over een tijdje geen belastingen meer behoeven te betalen
Bosbess krijgt over een tijdje geen AOW meer,
Wim B gaat met deze site stoppen,
Hollande zegt terecht : Frankrijk gat weer groeien (maar zegt niets of dat is voor de volgende dip of na de volgende dip)
Frankrijk raakt uit deze crisis, maar vertelt er niet bij dat Frankrijk daarna zeker weer in een volgende crisis zal duikenIk hoop niet dat dit als roeptoeren (oh, wat haat ik het arrogante gebruik van dit werkwoord) zal worden beschouwd.
Toegevoegd: vanaf hiet begint het draadje compleet off topic te zijn
Admin
SleutelbeheerderJako,
heel erg bedankt voor de tip, ik had de adsl filter niet vervangen door de nieuwe.
Kraak weg, internet weer top!Nogmaals bedankt
Albert3 september 2013 om 08:47 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197883Admin
SleutelbeheerderOnnavolgbaar was de term, die ik al gebruikte voor Peter.
Ik heb een “Déjà vu”.Admin
SleutelbeheerderBedankt Frank voor je antwoord. Ik zal per email contact opnemen en je de reactie laten zien van SFR.
Ik kon mij herinneren uit oude forum reacties dat opschorten mogelijk was. Daarom heb ik het ook aangevraagd.
Ik kan mij voorstellen dat opschorten van ADSL lastiger is omdat SFR daar afhankelijk is van France Telecom. Maar dan kan men nog wel het internetabonnement opschorten.
Op de website van SFR is het wel erg moeilijk te vinden.
Ik heb nog gevraagd of men een Engels sprekende servicemedewerker heeft, maar dat bleek niet zo te zijn (zoals bijna overal in Frankrijk.Gr. Ries
Admin
SleutelbeheerderHallo allemaal, ik zou jullie nog even op de hoogte houden. Aanstaande donderdag om 16.30 gaan we naar de notaris om te tekenen. Ik heb de acte via de mail ontvangen en we zijn al een heel eind met de vertaling. Ik mag een tolk/kennis/vriend meebrengen maar het hoeft niet persé. Al met al gaat het gelukkig allemaal goedkomen. De aanhanger staat al volgeladen klaar en de champoepel ligt koud.
Op naar donderdag voor de voortgang van onze droom! Bedankt nog voor alle tips en vive la France!Marijke
2 september 2013 om 22:20 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197818Admin
SleutelbeheerderWaarde Jos, de kwestie ligt wellicht achter uw en mijn horizon. Waar die achter de mijne ligt, ken ik m’n plaats en roeptoeter niet, vooral niet.
M’n commentaar betreft dan uitsluitend de verschenen uitingen : ’n hoop opdeborstklopperij, wijsneuzerij en wikiwikiweetnieschap.Daar wordt geen forum wijzer van, daar wordt geen land wijzer van.
U hebt gelijk : ik ben ’n mopperaar. En wat zou ik zo graag ’n discussie aan willen gaan, maar de heersende dogma’s zijn me te sterk.
Peter.
2 september 2013 om 22:00 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197808Admin
SleutelbeheerderBonsoir Peter,
Bon. Als u om de hete brij wilt blijven heendraaien dan bind ik de kat de bel wel aan. Eerlijk gezegd vind ik uw laatste bijdragen niet plezierig van toonzetting. Ik weet niet of u mij nu uitmaakt voor stuurman aan de wal, roeptoeter aan de zijlijn of gewoon een zich vervelende pensionado die één ding goed kan: goochelen en recycleren. Of misschien wel alles tegelijkertijd.
Wat u verder ook van mij of mijn bijdragen mag vinden, ik doe altijd mijn uiterste best om op basis van argumenten mijn standpunten (waar nodig ondersteund met links naar achtergrondmateriaal) naar voren te brengen. Met respect voor de mening van anderen, in zo correct mogelijk Nederlands. Mijn teksten zijn altijd van mezelf en nimmer gerecycleerd. En hoewel ik kan Googelen als de beste ontleen ik mijn informatie hoofdzakelijk aan de vele kranten, tijdschriften en nieuwssites die ik dagelijks voor mijn genoegen lees. Iets met algemene ontwikkeling en bijblijven, zeg maar.
Van beleefde en correct gevoerde discussies op fora zoals dit kan iedereen die dat wil iets opsteken. Als u daar niets voor voelt bent u niet verplicht de bijdragen tot u te nemen. Daarentegen zet u met onbeargumenteerde ad hominems uzelf te kijk als verongelijkte mopperaar die overal wat van vindt maar nergens de discussie aangaat. Niet het soort houding dat op welke manier dan ook een positieve bijdrage levert aan een forum.
Discussiëren is iets anders dan commentaar leveren.
Salutations, Jos
2 september 2013 om 21:40 In reactie op: Franse onderwijssysteem aan het begin van modernisering #191718Admin
SleutelbeheerderWaarop slaat “het” in “is het er beter op geworden?”
Waarde Ingrid, zolang de kwaliteit van ’t onderwijs staat of valt bij de kwaliteit van ’t onderwijzend personeel – en door wie zijn die dan weer geschoold ? – lijkt ieder oordeel me ’n schot voor de boeg.
Ik ken kleuterjuffen die ’n basis leggen waarvan de kinderen later, op de middelbare school, de vruchten plukken.
ik ken leraressen Engels die nog nooit ’n voet op Britse bodem hebben gezet.
Kortom : tref ’n goede leraar en je bent als kind gezegend. En dat vertaalt zich pas jaren later maar daar heeft die leraar weer niets aan. Idealisme loont !Peter.
2 september 2013 om 21:30 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197819Admin
SleutelbeheerderJos, ik noem u zeker ’n man dus dan zal onze Bosbeß ’t paard zijn ?
U hebt me begrepen, dat is duidelijk. Hoezeer zou ik u voordragen voor ’n postje te Parijs of ’s Gravenhage, maar m’n invloed is tegenwoordig beperkt.
Peter.
2 september 2013 om 21:30 In reactie op: Franse onderwijssysteem aan het begin van modernisering #191720Admin
SleutelbeheerderDat wist ik niet. De finesses gaan aan mij voorbij. Vraag is: is het er beter op geworden?
Ingrid2 september 2013 om 21:15 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197884Admin
SleutelbeheerderBonsoir,
Quote:Quote uit P’Homme de la Terre op 2/09/2013 21:01
Menig president en/of premier zou zich ’n zakenkabinet wensen dat is samengesteld uit enkele deelnemers aan dit forum.
Peter.Man en paard alstublieft. Insinuaties dragen nergens iets aan bij.
Salutations, Jos
2 september 2013 om 21:13 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196508Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit P’Homme de la Terre op 2/09/2013 20:51Quote:Quote uit Jaap Pijpe op 2/09/2013 19:41
(…) Hoe meer woorden nodig hoe minder geloofwaardig ik beschouwingen ga vinden.Ik twijfel : zijn ’t nu stuurlui aan de wal, roeptoeters aan de zijlijn of gewoon zich vervelende pensionado’s ? Eén ding kunnen ze goed : goochelen en recycleren. Alsof we achterlijk zijn.
Ik kuis m’n woorden, voor je ’t weet is m’n bijdrage onwaardig.
Peter.
2 september 2013 om 21:11 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196485Admin
SleutelbeheerderBonsoir Bosbess,
Quote:Quote uit bosbess op 2/09/2013 17:52
Tot slot nog één lichtpuntje. Op mijn zoektocht kwam ik ook nog een lijst van het IMF tegen met toekomstvoorspellingen tot en met 2018. Zonder uitzondering wordt voor de komende vijf jaren voor alle landen ter wereld een stijgende economische lijn verwacht.Mijn excuses dat ik weer eens als koudwaterdrager fungeer, maar de voorspellingen van het IMF zijn ronduit lachwekkend. Al jarenlang voorspellen ze dat de groei er nu écht aan komt. De IMF voorspelt niet maar poneert politieke wensdromen. Die dan telkens weer door de harde realiteit getorpedeerd worden.
Salutations, Jos
-
AuteurBerichten