Nog nooit meegemaakt!

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187071
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds een week of drie ben ik de gelukkige eigenaar van de nieuwste versie Livebox, echt perfect draagt signaal goed sterk door dikke muren etc ect.
    Maar dat ding slaat om de haverklap op rood dus geen internet…
    Nou na een dag of wat ga je bellen met 3900, en daar begint een computer je uit te leggen wat het kost en wat je moet brullen om de juiste hulpverlener aan de lijn te krijgen. Welnu ik heb die Livebox op een plek gezet om dat beter in de gaten te houden. En wat schets mijn verbazing, als ik moet roepen “assistance technique” dan is binnen 10 seconden de Livebox weer at live.
    Ik heb dat nu al een paar dagen zo en het lijkt er op dat er nu nooit meer iemand komt om het probleem recht te zetten. Met dat nummer lijkt het alsof je gereactiveerd wordt.
    Iemand met een idee hierover, Thover misschien?

    Albert

    #187076
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bel je ‘ouderwets’ met een telefoon aangesloten op de wandcontactdoos, of met een toestel wat is aangesloten op de Livebox?

    Het lijkt namelijk op de storing die ik een half jaar geleden had, daarbij werd de verbinding tijdelijk goed na gebruik van de analoge telefoonlijn. In dat geval maakt het ook niet uit wie je belt.

    #187073
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako,
    inderdaad ik bel op de analoge lijn. Hoe heb je dat probleem opgelost?
    Als ik 3900 blijf bellen en alles roep en bevestig gaat vervolgens de lijn op tuut tuut in gesprek.
    Zou ik de Livebox terug moeten brengen?

    Bedankt voor de reactie.

    Albert

    #187074
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Lang verhaal wat uiteindelijk slechts door ingrijpen van ‘Thover’ is opgelost.
    De oorzaak was echter simpel: slechte lijn. Kraakt je analoge lijn niet?
    Een lijntest zal vermoedelijk wel uitsluitsel geven. Je moet dan natuurlijk wel iemand aan de lijn zien te krijgen en als de lijn erg kraakt kan dat een probleem zijn voor de spraakherkenning. Volgens Thomas moet je dan overigens alsnog iemand aan de lijn krijgen.

    P.s: dit effect kan ook optreden als het adsl filter niet correct werkt.

    #187075
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako,
    heel erg bedankt voor de tip, ik had de adsl filter niet vervangen door de nieuwe.
    Kraak weg, internet weer top!

    Nogmaals bedankt
    Albert

    #187072
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier ook alles opgelost. Een heel ander apparaat stoorde op de livebox. Internet lag er regelmatig uit, als dat andere apparaat een uurtje aanstond. Na veel gezoek en uitproberen, eindelijk gevonden. Technici (via de 3900) hadden de parafoudre, filters, draadjes in de subcentrale etc al allemaal preventief vervangen, zonder merkbaar resultaat. Ervaring van anderen: zelfs een defect stopkontakt-plus-stekker kan al storing maken. Inmiddels zit het wachtmelodietje van de 3900 vast in mijn hoofd…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?