Veel werk aan zwembad?

Dit onderwerp bevat 34 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199582
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We gaan een achthoekig zwembad bouwen van hout, volgens de gemeente taxfree,(maar niet heus) 35m2 bebouwd terrein. Niemand die weet wat dat aan belasting gaat kosten. Het terrein loopt af, afgegraven en daarna 20 cm ‘avant tout’ (soort grind) gestort en aangetrild, daarop 20 cm gewapend beton. Kosten tot op heden € 8.000,= incl zwembad, maar nog niet gemonteerd. De vraag nu is of er een hek omheen moet als de woning niet wordt verhuurd??

    #199581
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Google even op sécurité piscine en alle informatie is beschikbaar. Uit de beschrijvng hierboven maak ik op dat het een niet-ingegraven bad betreft. Dan lijkt mij een hek niet noodzakelijk volgens de wettelijke regels.
    Bedenk zelf echter in hoeverre kinderen gevaar lopen. Buren dichtbij, bad gemakkelijk bereikbaar, toegangstrap gemakkelijk weg te halen of te blokkeren?
    Soms helpt het gebruiken van het boerenverstand. Dit schrijvend, zie ik dat dat misschien niet aardig klinkt, maar wie wil verantwoordelijk zijn voor een ongeval ?

    #199580
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hay Rene,
    Als het zwembad met de opbouw boven de 1,35 meter zit hoef je geen omheining te plaatsen.
    Dat is de maat die wij aangehouden hebben ook voor de terras ernaast.
    Dus geen lelijke hekken nodig.

    Alors succès Albert

    #199584
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit wubbe op 1/09/2013 23:26
    Wat mij opvalt is dat in het begin van deze discussie de mogelijkheid van een zwemvijver wordt geopperd (“…een flink gat graven, vissen er in …”) en daaronder wordt vermeld dat dat inderdaad een goed idee is.
    Daar wordt verder helemaal niet meer over gesproken.

    Vandaar mijn vraag: Is een zwemvijver een goed alternatief voor een zwembad?

    Weet niemand hier iets zinnigs over te zeggen?
    Ik wil niet dat mijn vraag ‘ondersneeuwt’ in de andere zwembad-gerelateerde-vragen (die een pietsje off-topic zijn…)

    #199594
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Wubbe,
    als ik overnieuw zou kunnen beginnen met een zwembad zou dat absoluut een zwemvijver worden.
    Ik heb hier ook wel eens een topic gelezen over een aannemer die ergens in de Dordogne zit en die deze vijvers kan maken..
    Geen spam, zuiver informatief.

    Albert

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?