Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,791 tot 5,820 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Confit de Canard, eend-vriendelijk #193348
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heb ook maar ff gekeken, één blik nog op voorraad, van de Lidl in LDF. De helft goedkoper dan de Deka hier in NL, ja het staat er op.
    Willem

In reactie op: Melding/vergunning afdak #191949
     Admin
    Sleutelbeheerder

Pff das ook maf, ik moet eerst uitloggen en weer inloggen om te kunnen reageren.

Tja Christian, daar heb je gelijk in maarrrrr. De schuur/garage is van hout en twee jaar geleden nieuw neergezet, precies 20 vierkante meter. Als ik nu weer een prealable aanvraag voor een uitbreiding met een afdak wordt het dus groter dan die 20m. ( ik wil het aan de zijkant maken over de hele lengte met dakpannen zonder fundering) ben ik bang dat ze nee verkopen en ik dus slapende honden (lees ambtenaren) heb wakker gemaakt en dan kan ik het weer niet illegaal maken.

In reactie op: Vaak gemaakte fouten #199128
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wij hebben ook zo’n deur als in Afb.1 met stoepje waar het water soms naar binnen liep. Ik heb op de hele stoep een stukje buitentapijt gelegd. Dat haalt de druk van het water, het kan niet meer stromen en het loopt dus niet meer naar binnen.

Wat ook nog helpt is het afdakje vlak erboven van ca 60 cm.

wimb

In reactie op: Melding/vergunning afdak #191948
     Admin
    Sleutelbeheerder

Willem,
    wat verlies je als je om een déclaration préalable vraagt en op la Mairie zeggen ze ‘niet nodig’?
    Andersom, als een nieuwe gemeenteambtenaar nu nauwkeuriger controleert, ben je de pineut.

In reactie op: Melding/vergunning afdak #191947
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja een prealable is mij bekend maar vorig jaar ben ik op het gemeentehuis geweest en o.a. gevraagd of een prealable nodig is voor een metalen frame aan ons huis met een zonnezeil.
    Hiervoor, zo werd mij gezegd, was geen prealable nodig. De aanbouw aan mijn schuur wil ik van hout maken. Mijn vraag is opgekomen omdat ik dan weer ga denken “waar ligt dan de grens”. Verder speel ik ook nog met het idee het gewoon te maken zonder prealable want de controle is nihil.
    Maar eerlijk is eerlijk, een beetje twijfel is er ook wel om het zondermeer te doen.
    Willem

In reactie op: Confit de Canard, eend-vriendelijk #193338
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jawel, maar je eet lekker en slaapt rustig.

In reactie op: Confit de Canard, eend-vriendelijk #193350
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat lijkt mij een wat naïeve conclusie 😉

In reactie op: Confit de Canard, eend-vriendelijk #193349
     Admin
    Sleutelbeheerder

We hadden toevallig nog een blik van dat spul (uiteraard in Frankrijk gekocht) in de kast staan. Gelijk maar even gekeken. Er staat nergens dat dit van gedwangvoederde eenden is, dus zal het wel goed zijn.

In reactie op: Confit de Canard, eend-vriendelijk #193337
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op het blik van de Dekamarkt staat heel duidelijk dat het van niet ge-dwangvoederde eenden is. Dus ja, dat is eendvriendelijk en dat vind ik wel zo prettig.

(hoe haal je het in je hoofd om met een trechter allerlei voer in een eend te persen. Traditie jaja…)

In reactie op: Confit de Canard, eend-vriendelijk #193336
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja en straks in januari en februari is weer overal de magret de canard in de aanbieding. Als de lever er uitgepeuterd is, gooi je de rest toch niet weg!
    Heerlijk!
    Heb m’n twijfels of dit wel eend-vriendelijk is, maar lekker dat het is!

In reactie op: Melding/vergunning afdak #191958
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je hebt een declaration prealable nodig. Hier staat het
    http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/F17578.xhtml

In reactie op: Huis vérkopen #192914
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Adriana,

Nog een nabrander. Het komt zowel voor dat de hele inboedel -bv na een overlijden- achter blijft, alsook dat een keuken tot en met de boiler wordt gedemonteerd en meegenomen.
    Eigenlijk heb je dus volledige vrijheid om de zaken te regelen zoals dat voor jullie het beste uitkomt. Ik denk, maar weet dat niet, dat er juridisch veel mogelijk zal zijn.

Jeroen B, 62

In reactie op: Huis vérkopen #192925
     Admin
    Sleutelbeheerder

Toen wij 15 jaar geleden serieus werden over ons huidige huis, werd dat zeker niet leeg opgeleverd. De toenmalige bewoners hadden een lijst gemaakt van alle roerende goederen met een prijs per item. We konden zo kiezen wat we wel of niet wilden overnemen.Misschien een idee om zo’n lijst vast op te stellen? ik zou hem echter pas kenbaar maken bij serieuze gegadigden.
    Voor ons werd het destijds eenvoudiger om zonder morele problemen aan te geven wat we wel of niet graag wilden overnemen.

In reactie op: Huis vérkopen #192923
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Er was ook iets met keukenkastjes, of die ingebouwd waren of als losse eenheden gezien moesten worden. Dat maakte uit, maar ik weet niet meer waarom”

Dezelfde reden, dus wel of niet tot het vastgoed behorend.

In reactie op: Huis vérkopen #192921
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat ik begrepen heb zal de koper het alleen maar fijn vinden met inboedel te kunnen kopen. Men kan dan aan de inboedel een maximale prijs hangen (uiteraard niet te gek want dan wordt het niet geaccepteerd) en daarmee de prijs van het vastgoed verlagen. Totaal blijft het dan wel dezelfde koopsom, maar slechts over de prijs van het vastgoed dienen de toeslagen en belastingen betaald te worden. Dat de koper later de inboedel geheel of gedeeltelijk wegknikkert, speelt tegen die tijd geen rol meer.

In reactie op: Huis vérkopen #192919
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha Adriana,

– Leeg opleveren hoort misschien wel, maar ik ben tal van gelegenheden tegen gekomen waarbij dat niet het geval was.
    – Plus value hangt niet af van de bouw maar van de aankoopdatum, dat speelt dus bij jullie wel een rol
    – Voorjaar lijkt een mooie tijd om een huis te verkopen. (al heb ik heel tegendraads mijn eigen huis midden in de winter gekocht om valse romantiek te vermijden)
    -Ik heb van een makelaar gehoord dat je (franse kopers) aan de inrichting van een huis kunt zien of het een “buitenlander” is of niet. Het schijnt, ik weet dat niet zeker, dat een huis van een buitenlander makkelijker verkoopt aan een buitenlander en moeilijker aan een Fransman.

succes met de verkoop,

Jeroen B, 62

In reactie op: CanalDigitaal Set top box pakket vervalt #187260
     Admin
    Sleutelbeheerder

CanalDigitaal heeft besloten om bovenstaande link vrij te geven voor alle huidige bezitters van het Settopbox pakket zonder HD pakket. Wie dat wil kan nu dus reeds overstappen naar het Basispakket, maar alleen via de link. Na het invoeren van de gegevens zie je dat een jaarcontract wordt aangegaan voor €10,- per maand. Wat er gebeurt met de ‘vaste’ prijs na dat jaar is afwachten.

In reactie op: laïcité #195119
     Admin
    Sleutelbeheerder

Noteert u opnieuw ’n “neen”.

Peter.

In reactie op: strijden tegen windmolens #191853
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hier ook een zelfde drama. Midden in een natuurgebied, DuHautLanguedoc, staat weer het zoveelste widmolenpark gepland. Zeldzame trekvogels en andere diersoorten zijn al verdwenen uit dit landschap. Waarom moeten de windmolens zo vaak in beschemde natuurgebieden gezet worden?

In reactie op: strijden tegen windmolens #191852
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank !

Peter.

In reactie op: laïcité #195126
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tot voor kort stond een rijtje boeken voor de neus van de voorzitter van de NL Tweede Kamer, waaronder Koran en Bijbel, en diverse wetboeken. De PVV ageerde tegen de Koran, maar kreeg deze niet de Kamer uit. Vanaf vandaag zijn alle boeken vervangen door een “paneel met knoppen”. Alleen de SGP is nu ongelukkig, en moppert dat de Bijbel zichtbaar aanwezig moet zijn. (SGP-ers zijn nu eenmaal niet op Aard voor hun plezier.)

Waarom stond Marxx eigenlijk niet in het rijtje? En Ayn Rand? Was men bang voor Pikkety?

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191851
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik noteer een “nee”.

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191850
     Admin
    Sleutelbeheerder

“Altijd”, JS ? En dan te beseffen dat Pétain zich te Vichy vestigde omdat-ie geen geschikt pand te Clermont-Ferrand vond.

Mocht uw bijdrage als grapje zijn bedoeld : niet leuk.

Peter.

In reactie op: strijden tegen windmolens #191849
     Admin
    Sleutelbeheerder

Misschien helpt het te roepen dat ze in Vichy altijd al fout waren?

JS

In reactie op: strijden tegen windmolens #191848
     Admin
    Sleutelbeheerder

Overigens het laatste nieuws (wat de Allier betreft) : het Tribunal administratif te Clermont-F. heeft de klachten tegen de zeven – inmiddels gebouwde – éoliennes te Saint Nicolas des Biefs (nabij Vichy) verworpen. Twee lokale actiegroepen en enkele particulieren kwamen slechts met twee argumenten : de turbines zouden vervuilend zijn en ze zouden toeristen verjagen.

Dat vond de bestuursrechter te mager. Wilt u zich verzetten : bestudeer de ZDE-studie zorgvuldig, controleer de gegevens, reken desnoods alles na, en laat u waar nodig bijstaan door deskundigen.

De turbines worden volgens plan komende maand in gebruik genomen.

Peter.

In reactie op: Wet Openbaarheid van Bestuur #191864
     Admin
    Sleutelbeheerder

Er is een plan OGP (Open Government Partnership) waaraan nu gewerkt wordt en dat vanaf komend voorjaar wordt gelanceerd/geimplementeerd. Het is een nationaal actieplan voor twee jaar met als doel de transparantie van het overheidsoptreden en openheid te bevorderen en nieuwe vormen van overleg, participatie en samenwerking met het maatschappelijk middenveld te initieren. Het zal volgend voorjaar worden gepubliceerd.
    Op de informatiewebsite van de overheid staat meer over dit project te lezen en u vindt er ook de nodige links.
    Een echte wet met betrekking tot openbaarheid van bestuur bestaat bij mijn weten in Frankrijk niet.

In reactie op: strijden tegen windmolens #191846
     Admin
    Sleutelbeheerder

Swaal maakt er ’n quiz van maar zo slim ben ik nu ook weer niet.

Peter.

In reactie op: Varens verwijderen #188638
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja dat uittrekken hebben wij dus ook gedaan maar dat hielp niet echt.
    Niet om de week gedaan, wellicht dat het daar aan gelegen heeft.
    Hmm kalk strooien…

In reactie op: Hypotheek eis #192935
     Admin
    Sleutelbeheerder

Overigens was de enige die een beetje moeilijk deed, de verkopend makelaar omdat deze er geen vertrouwen in had dat de bank accoord zou gaan….

In reactie op: Hypotheek eis #192934
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wij hebben 1,5 jaar geleden ons huis (toevallig bij joost kubbe) gekocht met 1 jaar jaarcijfers, zonder Eigen vermogen , ook een deel van de verbouwing mee gefinancierd, en alleen de kosten koper zelf te moeten betalen.
    In ons geval warden er ook geen andere eisen gesteld door de bank en was alles in princiepe in een uurtje geregeld..
    Dus er is zeker wat mogelijk in sommige gevallen 🙂

30 berichten aan het bekijken - 5,791 tot 5,820 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?