Melding/vergunning afdak

Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191946
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wil komend jaar tegen/aan mijn schuur een afdak voor mijn haardhout enz maken. Weet iemand of je daar een melding/vergunning voor moet regelen?
    Willem

    #191958
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je hebt een declaration prealable nodig. Hier staat het
    http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/F17578.xhtml

    #191947
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja een prealable is mij bekend maar vorig jaar ben ik op het gemeentehuis geweest en o.a. gevraagd of een prealable nodig is voor een metalen frame aan ons huis met een zonnezeil.
    Hiervoor, zo werd mij gezegd, was geen prealable nodig. De aanbouw aan mijn schuur wil ik van hout maken. Mijn vraag is opgekomen omdat ik dan weer ga denken “waar ligt dan de grens”. Verder speel ik ook nog met het idee het gewoon te maken zonder prealable want de controle is nihil.
    Maar eerlijk is eerlijk, een beetje twijfel is er ook wel om het zondermeer te doen.
    Willem

    #191948
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Willem,
    wat verlies je als je om een déclaration préalable vraagt en op la Mairie zeggen ze ‘niet nodig’?
    Andersom, als een nieuwe gemeenteambtenaar nu nauwkeuriger controleert, ben je de pineut.

    #191949
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Pff das ook maf, ik moet eerst uitloggen en weer inloggen om te kunnen reageren.

    Tja Christian, daar heb je gelijk in maarrrrr. De schuur/garage is van hout en twee jaar geleden nieuw neergezet, precies 20 vierkante meter. Als ik nu weer een prealable aanvraag voor een uitbreiding met een afdak wordt het dus groter dan die 20m. ( ik wil het aan de zijkant maken over de hele lengte met dakpannen zonder fundering) ben ik bang dat ze nee verkopen en ik dus slapende honden (lees ambtenaren) heb wakker gemaakt en dan kan ik het weer niet illegaal maken.

    #191953
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Willem,

    Dat maximum van 20 m2 geldt voor nieuw te plaatsen gebouwen. Voor latere toevoegingen geldt nogmaals 20 m2, dus een totaal van 40 m2. Zie hier voor de tekst:

    Appentis: Déclaration préalable pour une surface de moins de 20 m2. (ou 40 m2 si accolé à un bâtiment existant)

    Overigens, je zegt “zonder fundering”. Ik zou persoonlijk de aanbouw op vergelijkbare wijze funderen als je schuur, of minimaal de steunpalen op stevige betonnen poeren zetten. Een constructie met dakpannen is niet lichtgewicht en als je aanbouw gaat verzakken loop je het risico dat alles uit zijn verband wordt getrokken.

    Salutations, Jos

    #191954
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn hout afdakje heb ik zonder vergunning “gebouwd”.
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat je bij zo’n (heel) klein afdakje een vergunning nodig hebt.
    Hier een foto:
    abri pour bois
    Staat tussen de bomen en wordt de tussen stalling voordat het richting huis gaat.
    De vloer is gemaakt van stenen gevonden op het terrein.
    wimb

    #191955
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Jos, Geen fundering maar wel palen op een betonnen voetje. Ik heb nog een hele stapel grindtegels en die ga ik leggen.
    Willem

    #191950
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoe je het ook maakt, het afdak of iedere toevoeging, los houden van je bestaande gebouw.

    #191956
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Willem,
    zo ontaardt ook deze overheids- en vergunnings-discussie weer in een technische …
    Erg of juist leuk?

    #191957
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ach leuk hoor, maar eigenlijk moet het dan naar klussen.

    #191951
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Afhankelijk van de burgemeester loop je met een decl.prealable nog het risico dat je eigenlijke plan wordt afgekeurd. Je krijgt formeel wel toestemming (kan ook niet anders volgens de richtlijnen), maar de burgemeester heeft weer z’n eigen wensen die hij er bij schrijft, waardoor wat jij wilde mooi niet uitgevoerd kan worden.
    Dus het blijft dan een afweging: gezeur met een decl. prealabele of gezeur zonder de decl. prealabele.
    (gebaseerd op mijn eigen situatie, waar ik alles netjes aangevraagd had..)

    #191952
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Regel 1, altijd bezien of je burgemeester voor of tegen je is. Ongeacht dat hij niet veel weet of kan beslissen, hij (zij) is de kern van het franse bestuur. Is je burgemeester voor, dan kun je op zijn advies wel of niet de officiele weg bewandelen.
    Regel 2, als iets hogerop toch tegengehouden wordt, heb je ook niets meer aan je burgemeester. Vandaar dat burgemeesters nog al eens adviseren om e.e.a. niet officieel te regelen.
    Rechts-zekerheid is in Fr. een uiterst zeldzaam artikel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?