Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderHet gaat hier om ruim 2000 euro, dus geen kattenpis. Niet alleen dat de EDF al onze verzoeken zonder argumentatie terzijde heeft gelegd, maar EDF komt na analyse (!) met hele aparte “conclusies”. Zoals dat ons verbruik ’s winters hoger is dan ’s zomers. Ja echt, het staat zo zwart op wit. Ook apart is het feit dat de ERDF plotseling na 2,5 jaar heeft gemerkt dat ze destijds een schrijffout hebben gemaakt. In ons nadeel weliswaar maar die gaat nu gecorrigeerd worden (gaat om ongeveer 200 euro). Geen sterk iets om mee naar buiten te komen.
Het gaat mij om twee aspecten, namelijk het geld en het principe. David tegen Goliath, ja ik weet het. Maar enkele jaren geleden heb ik in Nederland bij de rechtbank als “simpele particulier” ook een principiële zaak gevoerd tegen TNT POST en gewonnen. En dat ging om slechts 200 euro.Overigens bedankt voor de tip om eens bij Que Choisir te kijken.
Admin
SleutelbeheerderDat klopt helemaal niet. Men steekt van wal nadat men de hoofdpunten heeft afgelopen, en vaak is dat al vanaf één minuut voor acht. Wanneer je dus om acht uur pas inschakelt, zitten ze al middenin een onderwerp.
Admin
SleutelbeheerderIk heb mijn voorkeurszenders (bijvoorbeeld radio 1, bbc 3, folkalley), als app op mijn Iphone geïnstalleerd. En de app van de NPO bijvoorbeeld biedt toegang tot alle publieke NL radiozenders. Iphone met een snoertje aan de versterker en spelen maar. Werkt perfect.
Groeten,
WimAdmin
SleutelbeheerderDe oude mechanische meter is vervangen door een nieuwe elektronische meter toen mijn abonnement op mijn verzoek werd gewijzigd naar TEMPO. Dit is mij niet meegedeeld. Ook de meterstanden van de oude meter niet.Pas toen ik na vijf maanden de factuur kreeg, zag ik de meterstanden.
Volgens mij heeft de oude meter tenminste twee keer zoveel geregistreerd als het echte verbruik. EDF heeft tot nu toe elke claim van mij afgewezen. Ook de mediateur van de EDF reageerde negatief. Het argument is dat ik mijn recht op protesteren heb verloren omdat ze die oude meter hebben verwijderd en niet meer weten waar die nu is.
Mijn argument is dat de EDF mij het recht op een onderzoek heeft onthouden omdat ze zelf zonder enig bericht de oude meter hebben weggehaald. Het is voor mij dus belangrijk om te weten of de EDF een bewaarplicht heeft. Ook ben ik er nog niet achter of de EDF in de fout is gegaan omdat ik niet ben geïnformeerd over de vervanging van de meter (voor dat feit heeft de EDF een “schadevergoeding” van 60 euro aangeboden.Admin
SleutelbeheerderOnjuist.
1) Frankrijk is niet veroordeeld. Het EHvJ heeft arrest gewezen hoe de Europese regels dienen te worden uitgelegd.
2) Frankrijk is nu aan zet en zal de Franse wetgeving moeten aanpassen inzoverre als die met dit arrest strijdig zou zijn.
3) Het gaat bij dit arrest om een Nederlander die in Frankrijk woont en in Nederland werkt – niet om een verdragsgerechtigde gepensioneerde.
4) De wettelijke termijn waarbij men ten onrechte betaalde belasting en sociale lasten kan terugvorderen is over in algemeen het huidige jaar en twee jaar daaraan voorafgaand. Maar dat geldt niet voor de plus valu. Die kan alleen over het huidige jaar an maximaal één jaar daaraan voorafgaand worden teruggevorderd.
Daarmee is 2013 dus reeds afgesloten tenzij men reeds bezwaar had gemaakt bij de belastingdienst en dat ook kan bewijzen (middels een fiche de visite en/of aangetekende correspondentie).Admin
SleutelbeheerderAdmin
SleutelbeheerderEn dan is hier de uitspraak te vinden:
http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=csg&docid=162537&pageIndex=0&doclang=FR&mode=req&dir=&occ=first&part=1&cid=597285#ctx125 februari 2015 om 19:40 In reactie op: Auto inschrijven met voorlegging buitenlands keuringsattest #191941Admin
SleutelbeheerderAch Jos, het ging wel over de auto hé. Ik heb al in verschillende landen gewoond, en het is overal wel wat. Feit is dat ambtenaren meestal onderheving zijn aan hun instructies, zij krijgen hokjes die ze moeten invullen, en de burger moet dan maar de gegevens zien voor te leggen die in die hokjes moeten. Kan je niet aan die richtlijnen voldoen, en als buitenlander gebeurt dat nogal snel, want al je documenten en referenties zijn van buitenlandse oorsprong, dan wordt het wat moeilijk en moet je op de inschikkelijkheid van de persoon voor je rekenen.
Wat me hier vooral tegenvalt, is dat men voor zoiets eenvoudig als de inschrijving van een voertuig verschillende richtlijnen hanteert in verschillende departementen. Dat is hier het echte probleem. Binnen een land zou men overal dezelfde richtlijnen moeten hebben. En dan geldt nog dat Frankrijk een ‘centraliserend’ land heet te zijn, niet dus. Ieder departement doet maar wat. Tja.Admin
SleutelbeheerderEen gemeentelijke basisadministratie bestaat vreemd genoeg in Frankrijk niet.
Ook getrouwde vrouwen kunnen in Frankrijk onder hun eigen naam (meisjesnaam) een bankrekening openen – dit hoeft niet onder de naam van de (voormalige) echtgenoot. Uw echtgenote zou dit aan kunnen passen met behulp van een kopie van haar paspoort, eventueel kan ze een uittreksel uit het overlijdensregister van haar voormalige echtgenoot toevoegen. Als uw echtgenote onder haar getrouwde naam (uw naam) een bankrekening wil openen, of haar tenaamstelling wil veranderen, volstaat het om deze naam aan te tonen met bijvoorbeeld het trouwboekje of het paspoort, als in dit laatste tenminste vermeld staat e/v (echtgenoot van…).
Voor het beschikken over de bankrekening is dit overigens niet van nut; deze staat op naam van de rekeninghouder, of die nu wel of niet getrouwd is. Tenzij het een en/of rekening is.Admin
SleutelbeheerderOp http://www.vtuner.com staan heel veel internetradiozenders.
Om b.v. BNR-nieuwsradio te beluisteren en op te slaan, zoek je deze op in de lijsten op vtuner.com (per taal, land, alfabetisch). Klik op de naam van de betreffende zender en dan krijg je een bestandje en bij BNR is dat bnr-m3u7774.m3u. Dit bestandje plaats je dan in de zenderlijst van je internet-radio. Hetzelfde doe je met Radio-1.
Om die bestanden toe te voegen moet je natuurlijk wel toegang hebben tot de instellingen van je internet-radio via je laptop. In de handleiding van de internet-radio staat welke url/admin/ww e.d. b.v. http://150.0.0.151 of http://192.168.1.100, maar mogelijk weet je dit al.Admin
SleutelbeheerderGraag, Mimi.
Admin
SleutelbeheerderHet journaal begint stipt om 20:00 uur, de minuten daarvoor worden besteedt aan een opsomming van de onderwerpen die in het journaal aan bod zullen komen. Geen idee waarom ze voor die opzet gekozen hebben.
Admin
SleutelbeheerderJa, Wouter, dat is eerder regelmaat dan uitzondering. En ze blijven gewoon de hele tijd vol maken, waar ik altijd heb gedacht dat als je iets eerder begint, je ook iets eerder weg mag.
Peter.
24 februari 2015 om 19:27 In reactie op: Auto inschrijven met voorlegging buitenlands keuringsattest #191912Admin
SleutelbeheerderBonjour Wouter,
Hartelijk dank dat u de moeite hebt genomen uw ervaringen uitgebreid op schrift te zetten en hier te delen. Ik heb de historie met een mengeling van genoegen en verbijstering gelezen. En ik heb veel bewondering voor uw geduld en vasthoudendheid. Dit soort ervaringen met FR bureaucraten doet het mij bloedrood voor de ogen worden. Ik probeer dergelijke interacties dan ook zo veel mogelijk te vermijden.
Het is natuurlijk glashelder dat deze legioenen ambtenaren als een kolossale molensteen om de nek van de FR economie hangen. Ze kosten dubbel geld, namelijk allereerst hun eigen salaris en daarnaast de inspanning en tijd en dus geld van de slachtoffers die tegen wil en dank op hun “werk” zijn aangewezen. Geen wonder dat de FR overheid beslag meent te moeten leggen op zo’n 57% van het Bruto Nationaal Product. Bijna een wereldrecord.
Dat FR qua financiele huishouding gaat voldoen aan de EU eisen gaan wij dan ook niet meer meemaken…
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderIk heb zelf al sinds 2006 een internetradio, een van de eerste toen, een Linksys WML11B. Ondertussen zijn die veel geëvolueerd, maar het principe blijft hetzelfde. Qua zenders steunen die meestal op een internetdienst die de lijst met radiozenders aanlevert. En zo zijn er maar een paar van. De namen ontsnappen me, maar die lijsten zijn zeer compleet en de gangbare zenders zoals u die noemt zitten er wellicht in.
Ik doe het zelf anders en heb mijn eigen stations voorgeprogrammeerd staan. Daarvoor ga ik via een browser gewoon naar de instellingen van mijn radio, en lever daar de URL van de zenders aan. Meestal zijn dat links die eindigen op .mp3 of om .m3u, enzovoort. De gekende zaken. Die links zijn voor de meeste zenders vrij makkelijk te achterhalen. Bovendien heb ik die links ook op mijn bureaublad staan, zodat ik ze ook op m’n computer makkelijk kan beluisteren.
Als u nog specifieke vragen zou hebben, hoor ik het wel.
Groeten
Wouter22 februari 2015 om 21:00 In reactie op: Auto inschrijven met voorlegging buitenlands keuringsattest #191928Admin
SleutelbeheerderNog even melden hoe dit verhaal afgelopen is. Het is ondertussen al een tijdje geleden, maar ik moest er nog even van bekomen.
Ter verduidelijking, hoe zit dat nu met de wetgeving. Een zekere monsieur Gauthier (ik verzin het niet) van bij Service-Public.fr bevestigde dat: l’arrêté du 9 février 2009 relatif aux modalités d’immatriculation des véhicules prévoit (article 1er 1.E.4) la possibilité pour l’immatriculation en France d’un véhicule précédemment immatriculé dans un autre pays de l’Union européenne : http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000020237165
En wat is er volgens dat arrest nodig: La preuve d’un contrôle technique français ou émanant d’un autre Etat membre de l’Union européenne. Voilà, en daar worden dus geen voorwaarden of vormvereisten aan opgelegd, ze moeten het gewoon aanvaarden.
Ik dus wat later naar de Préfecture de Police in Parijs. Kreeg ik daar een dame voor me die last had van een tenniselleboog, want “ik moest alle papieren in een keer aan haar overhandigen, en niet een voor een, want die arm ohohoh…”. Volgens mij was het eerder een manicure-elleboog, te oordelen aan het daartoe geschikte instrumentarium dat weid uitgespreid op haar bureau ter beschikking lag.
Maar behalve de arm, ging alles op het eerste zicht dus goed. Alle stukken waren er, geen probleem. Ze ging nog even tot bij haar verantwoordelijke voor dat keuringsbewijs, ja dat kon ook. Over mijn nummerplaat die nog ingeschreven staat, geen woord. Oef. Tot… ze alles nog eens nalas. Want, wat was dat daar? Dat was toch geen Facture d’électricité! Ja néé, nog even hoog ophouden voor haar buurvrouw. Ja hoor, de buurvrouw bevestigt: “Dat is een brief!” -“Euh nee, dat is een afrekening, die van november. Ik heb zo’n internetabonnement voor elektriciteit, en die sturen me geen maandelijkse facturen. Enkel een jaarlijkse afrekening.” Begon daar weer een gans gedoe over, over m’n afrekening, waar overigens wel degelijk het logo van de maatschappij, mijn naam en adres op staat, enzovoort. Nog even vragen aan haar verantwoordelijke, en weg was ze weer.
Maar ondertussen viel haar oog alweer op wat anders, want was dat dat op het keuringsbewijs. Dat was er een van 2004, “n’importe quoi”! Zo wist ik meteen ook weer dat ik geen burger ben, ik ben “n’importe quoi”. Tja, waar ze die mensen vinden, het is me een raadsel, maar die 2004, één enkel getal in lettergrootte 10 op dat formulier, slaat op het jaar van inverkeersstelling van die auto. Verder staan daar wel in joekels van cijfers de datum van geldigheid op (2015-2016). Echt niet mogelijk om ernaast te kijken.Enfin, nodeloos nog verder te gaan. Het broodje was al lang gebakken. Die “brief” over de elektriciteit, daar kan ik toch echt niet mee komen aandraven! Ik liet het er maar bij, het heeft toch allemaal weinig zin, en ik wist dat ik morgen nog in de buurt van mijn eigen préfecture moest zijn.
Dus de volgende dag nog eens binnengesprongen op de 94. Leuk onthaal op de balie, het meisje neemt mijn formulier aan, stelt een vraag en begint vervolgens te tokkelen op een apparaat dat er verdacht veel als een telefoon uit ziet. Dat gaat zo twee minuten lang door, tot ze het neerlegt, en ik merk dat het ook echt een telefoon was waarop ze wat zat te sms’en of zo. Terwijl ik de hele tijd gewoon voor haar stond te wachten! Was ik niet gehaast, ik had er een schandaal van gemaakt. Ongelooflijk.
Nu, gelukkig, bij mijn vorige passage hadden ze op mijn formulier geschreven dat ik en fin de parcours was, ik kreeg dus een voorkeursbehandeling en mocht meteen naar het loket. Daar aangekomen, kwamen ze opnieuw tot dezelfde vaststelling. Ik had geen Frans keuringsattest, en mijn auto stond nog ingeschreven. Dus vroeg ik of ik de bureauchef even kon spreken. Dat kon, geen probleem. Die vrouw staat me te woord, en ik wijs haar er meteen op dat ze dat keuringsattest niet mag weigeren. Ik toon haar de wetgeving ter zake, tja, even overleggen. En ja hoor, opeens kon het wel.
Maar dan blijft ze doorbomen over die nummerplaat. Ik vraag haar waarop ze zich baseert om mij de inschrijving te weigeren, want er is geen enkele wetgeving ter zake. “Ze hadden zo’n instructies gekregen”. -“Van wie dan?” Vervolgens een verwarrend verhaal, van de politie, wat later bleek het dan de Belgische politie, of de Belgische autoriteiten te zijn. Nee, inschrijven mochten ze niet. Waarop ik haar vertel dat ik de dienst inschrijvingen in België zelf aan de lijn heb gehad, en dat die het probleem niet zien. Dat ze ook maar niet eventjes mijn nummerplaat kunnen annuleren zolang die wagen nog in het verkeer zit.
Ja maar, zegt ze, we krijgen hier wekelijks zo’n zestig tot zeventig Belgische wagens ter inschrijving, hoe doen die het dan? “Euh…”, ik moest er wat van bekomen. Zestig tot zeventig per week! Ik leg haar uit dat er heus geen, omgerekend, 3000 Belgen op een jaar zijn die zich in de Val de Marne vestigen. Dat het hier dus bijna uitsluitend om Franse handelaars gaat, die in België tweedehands wagens opkopen, en die vervolgens op transport zetten. En dat het hén dus inderdaad niet kan schelen dat die wagens geen plaat meer hebben, maar dat dit bij mij wel degelijk een probleem is.
Nu ja, ik laat nu echt niet meer af, en houd voet bij stuk. Ze hebben niks om op te staan, geen enkele wetgeving. Mochten ze blijven doorbomen, haal ik er de bromsnor bij die wat verder op de gang staat, en laat ik hem een proces-verbaal opstellen. Ook burgers hebben hun rechten.
En uiteindelijk binden ze in. Tja, tja, mja, hum, tja, mja, hoe moet dat nou… Ok, zeggen ze, we gaan het doen, maar “dan vragen we wel van u een verklaring dat u de verantwoordelijkheid op zich neemt voor wat er met die Belgische nummerplaat gebeurt”. “Euh?” En ze schuift me een blanco blad papier voor. Daar sta ik dus met een leeg A4’tje voor mijn neus. “En wat wilt u dat ik daarop zet?” -“Wel, je, soussigné xxx, déclare que j’assume la responsabilité pour …“. Hoop en al twee zinnetjes, waarvan ik dan nog het meeste zelf verzin. En hoppa, dat stuk, dat gaat nu in “mijn dossier“! Er ligt daar nu op de 94 dus een dossier waar mijn handgeschreven verklaring in stopt, dat ik geen stoute bedoelingen met mijn vorige nummerplaat heb!En vijf minuutjes later had ik mijn voorlopige carte grise. Netjes betaald, 144€, en ik was ervanaf. Manmanman… Al die miserie voor een onbenullig handgeschreven verklarinkje.
Dan de volgende etappe, een verzekering regelen. Voor diegenen die ooit in hetzelfde geval zitten, heb ik nog een tip. De meeste Franse verzekeringsmaatschappijen wilden mijn Belgische bonus/malus niet overnemen. Maar Allianz deed het wel. Moest ik wel even voor op één van hun kantoren langs, want via hun internetplatform/call center mocht het niet. Maar in het lokale kantoor bevestigden ze, dat ze bereid waren me op mijn huidige niveau over te nemen, op voorlegging van de schadehistoriek bij mijn vorige verzekeringsmaatschappij. Vermits ik meer dan 15 jaar schadevrij rijdt, kom ik dus in Frankrijk meteen op de 50% bonus terecht. En dat scheelt weer een pak in de premie. Het is nu zelfs goedkoper dan in België, terwijl ik betere dekking heb.
Nog even de lessen op een rijtje gezet:
– buitenlands keuringsbewijs mogen ze niet weigeren
– inschrijven kan op om het even welke préfecture, en blijkbaar hanteert éénieder zo wat z’n eigen regeltjes
– alhoewel ik op internet lees dat verschillende departementen het doen, mogen ze geen wagens weigeren die nog in het buitenland ingeschreven staanGroeten,
Wouter20 februari 2015 om 10:54 In reactie op: Website nu.nl niet langer bereikbaar vanuit Frankrijk? #188003Admin
SleutelbeheerderRebonjour,
Alles lijkt weer goed te werken.
Hartelijk dank voor alle reacties. Op een bepaald moment toch plezierig om te vernemen dat ik niet de enige was, dan kan ik toch met een gerust hart ophouden met zoeken. Het beperkte zich dus inderdaad tot connecties vanuit het buitenland.
Salutations, Jos
20 februari 2015 om 10:32 In reactie op: Website nu.nl niet langer bereikbaar vanuit Frankrijk? #188002Admin
SleutelbeheerderIk stuur maar géén link, lees het volgende:
“Woensdag 18 februari en donderdag 19 februari is NU.nl slachtoffer geworden van zogenaamde DDoS-aanvallen. Hierdoor is NU.nl op een paar momenten slecht bereikbaar geweest.
Na de eerste aanval is besloten al het verkeer vanuit het buitenland naar NU.nl te blokkeren waardoor de problemen voor Nederlandse lezers beperkt blijven. De NU.nl apps waren wel de hele tijd optimaal bereikbaar. Het buitenlandse verkeer wordt vrijdagochtend weer ingeschakeld.DDoS staat voor distributed denial of service. Bij een zo’n aanval worden servers bestookt met een grote hoeveelheid internetverkeer. Het primaire doel hierbij is om de servers plat te leggen zodat de website uit de lucht gaat. Bij een dergelijke aanval wordt niet ingebroken op systemen. NU.nl houdt de servers desondanks uiteraard goed in de gaten.
DDoS-aanvallen lopen meestal via ‘botnets’. Dat zijn netwerken van computers of andere met het internet verbonden apparaten die zijn besmet met malware. Vanuit een centraal ‘moederschip’ kunnen de apparaten vervolgens worden aangestuurd bijvoorbeeld om een server aan te vallen. Daarbij wordt geen kwaadaardige software verspreid.
Botnets kunnen bestaan uit honderdduizenden of zelfs miljoenen computers van over de hele wereld.”
20 februari 2015 om 10:26 In reactie op: Website nu.nl niet langer bereikbaar vanuit Frankrijk? #188001Admin
SleutelbeheerderAlles werkt hier (FR). Ook NRC.nl Was het een tijdelijke hik.
Ik heb meer last dat de stroom even uitvalt, 2 seconden, maar genoeg om al je modems te moeten opstarten je computers, de harde schijven, de klokken zonder batterij. Het is winter…
[img]http://up.picr.de/21052990fk.jpg[/img]
20 februari 2015 om 09:15 In reactie op: Website nu.nl niet langer bereikbaar vanuit Frankrijk? #188005Admin
SleutelbeheerderVanuit CH lukt het ook niet (UPC/Cablecom).
Het lijkt wel of alles langzamer gaat.
Ik heb een eigen (eenvoudige) proxy in NL, doet het ook niet.wimb
zojuist getest:
ping http://www.nu.nl werk wel20 februari 2015 om 09:06 In reactie op: Website nu.nl niet langer bereikbaar vanuit Frankrijk? #188004Admin
SleutelbeheerderIk had het nog niet gemerkt, maar ik ervaar dezelfde problemen, ook via Orange.
Admin
SleutelbeheerderLekkere rechtspraat, Jan, houden zo. En van die groeiende koopkracht voor de F burger gaat u zeker profiteren.
Ik niet, ik koop m’n koe, kip en kalf bij de buurman. En ren me rot met halve zolen en gehandicapten. Of ze me daarvoor betalen ? Ja, natuurlijk, ik ben ook maar ’n simpele ouvrier qualifé. De winst gaat naar de bazen, want de winst gaat altijd naar de bazen. Of naar de managers van dienst.
Ik heb zojuist en elders ’n oproep geplaatst voor twee AK47’s, met munitie. Er hebben er hier wat vuurwerk in ’t achterwerk nodig.
Peter (die niet radicaliseert maar slechts zeer verdiept is in Soumission).
Admin
SleutelbeheerderRTL citeert ‘Le Figaro’, toch een bekend Frans medium.
Ik doe zelf al genoeg, ik spendeer en subsidieer de Franse staat met belastingen zonder beslag te leggen op een arbeidsplaats. De gemiddelde Franse burger daarentegen krijgt meer geld van de staat dan hij betaalt via belastingen.
Gelukkig zijn de Franse consumentenprijzen in januari maar liefst 1% gedaald t.o.v. december, dus eindelijk de benodigde deflatie waarmee de prijzen in Frankrijk naar een normaal niveau kunnen zakken. Een pijnlijk aanpassingsproces na decennia van ongebreidelde expansie, maar goed voor de koopkracht van de Franse burger.
Admin
SleutelbeheerderJa, Jan. RTL Nieuws = “de media”.
Gun mij nu m’n lol, “vraag niet wat ’t land voor u kan betekenen maar wat u voor ’t land kunt betekenen.”
Dus, vort met de geit, stop uw denken als ’n Fransmensch, we schieten er immers geen flikker mee op. En doe wat.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderKijk, ook de media beginnen de truc te doorzien:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/parijs-later-met-laag-begrotingstekortAdmin
SleutelbeheerderMisschien dat Macron daar zit om eens ’n keer goed in te grijpen. ’t Begin is er, de werkelijkheid is weerbarstig, en Houellebecq schreef ’n roman.
“Toch ???”Peter.
Admin
SleutelbeheerderTsja, het zijn maatregelen in de goede richting, maar niks wereldschokkends. Van een paar extra winkelzondagen gaan de winkelverkopen niet ineens exploderen.
Typisch Frans (zuid-Europees) gedachtegoed: Frankrijk gaat op het allerlaatste moment (deadline is 1 maart) nét genoeg maatregelen nemen om opnieuw uitstel te kunnen krijgen. Typisch het gedrag van een kind: ik wil niet, maar het moet van mama, dus doe ik het minimale waarvan ik denk dat mama ‘Brussel’ het wel zal pikken. (idem in Griekenland)
Een land wat zelf z’n verantwoordelijkheid neemt (ownership of problem) zal veel dieper ingrijpen om te voorkomen dat men bij enige economische tegenslag steeds opnieuw meer maatregelen moet nemen. Met 1 keer goed ingrijpen krijg je de bevolking mee, door continue te moeten blijven prutsen is Hollande al lang elk vertrouwen kwijtgeraakt.
Begin met het afschaffen van de 35 urige werkweek, verhoog de pensioenleeftijd, verlaag de uitkeringen, verlaag het minimumloon, schrap de rigide ontslagbescherming etc.
Dat gaat allemaal nog komen, maar veel te laat.
Admin
SleutelbeheerderHè, Jan, waarom nu weer “symbolische” maatregelen ? Hoe ik de laatste weken de kranten begrijp, ademt het pakket ’n frisse geest. Alsof Macron van voren Astérix heet.
Maar ja, er zal wel weer ’t nodige getorpedeerd of minstens gefrustreerd worden. ’t Is lastig kaas eten met dat F volk, terwijl ze daar toch goed in zijn.
Peter Positivo.
Admin
SleutelbeheerderDe Europese commissie heeft mogelijkheden gecreëerd voor landen die niet aan de begrotingsdoelstellingen voldoen om nog langer niet te hoeven voldoen aan die eisen.
Als een land namelijk voldoende maatregelen neemt om te hervormen, dan is het mogelijk om weer uitstel te krijgen.
Aangezien de Franse regering niet in staat is om een fatsoenlijke begroting te presenteren hopen ze nu door snel nog even een pakket symbolische maatregelen door te drukken toch weer uitstel te krijgen.
Dat is de hele clou, er wordt niet geregeerd.
-
AuteurBerichten