Website nu.nl niet langer bereikbaar vanuit Frankrijk?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187999
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Sinds enige dagen kunnen wij vanuit Frankrijk de Nederlandse nieuwssite nu.nl niet langer bereiken. We constateren het probleem op meerdere computers en ook een tablet via 4G. Meerdere browsers geprobeerd, het verschijnsel doet zich overal voor. Een probleem in onze eigen installatie lijkt daarmee uitgesloten.

    Alle pogingen tot verbinding worden afgebroken met “connection reset by peer”.

    Als we een proxyserver proberen hebben we wisselend resultaat. Sommige proxyservers geven dezelfde fout, bij andere werkt het goed. Het lijkt er wel mee te maken te hebben vanuit welk land contact met nu.nl wordt gezocht.

    Overigens zitten we bij Orange, zowel voor vast Internet als 4G.

    Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren?

    Salutations, Jos

    #188004
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik had het nog niet gemerkt, maar ik ervaar dezelfde problemen, ook via Orange.

    #188005
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vanuit CH lukt het ook niet (UPC/Cablecom).
    Het lijkt wel of alles langzamer gaat.
    Ik heb een eigen (eenvoudige) proxy in NL, doet het ook niet.

    wimb

    zojuist getest:
    ping http://www.nu.nl werk wel

    #188000
     Anoniem
    Inactief

    https://allestoringen.nl/storing/nunl/nieuws/50479-storing-bij-nunl

    lijkt er op dat het wat groters is …

    groet

    Peter

    #188001
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alles werkt hier (FR). Ook NRC.nl Was het een tijdelijke hik.

    Ik heb meer last dat de stroom even uitvalt, 2 seconden, maar genoeg om al je modems te moeten opstarten je computers, de harde schijven, de klokken zonder batterij. Het is winter…

    #188002
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik stuur maar géén link, lees het volgende:

    “Woensdag 18 februari en donderdag 19 februari is NU.nl slachtoffer geworden van zogenaamde DDoS-aanvallen. Hierdoor is NU.nl op een paar momenten slecht bereikbaar geweest.
    Na de eerste aanval is besloten al het verkeer vanuit het buitenland naar NU.nl te blokkeren waardoor de problemen voor Nederlandse lezers beperkt blijven. De NU.nl apps waren wel de hele tijd optimaal bereikbaar. Het buitenlandse verkeer wordt vrijdagochtend weer ingeschakeld.

    DDoS staat voor distributed denial of service. Bij een zo’n aanval worden servers bestookt met een grote hoeveelheid internetverkeer. Het primaire doel hierbij is om de servers plat te leggen zodat de website uit de lucht gaat. Bij een dergelijke aanval wordt niet ingebroken op systemen. NU.nl houdt de servers desondanks uiteraard goed in de gaten.

    DDoS-aanvallen lopen meestal via ‘botnets’. Dat zijn netwerken van computers of andere met het internet verbonden apparaten die zijn besmet met malware. Vanuit een centraal ‘moederschip’ kunnen de apparaten vervolgens worden aangestuurd bijvoorbeeld om een server aan te vallen. Daarbij wordt geen kwaadaardige software verspreid.

    Botnets kunnen bestaan uit honderdduizenden of zelfs miljoenen computers van over de hele wereld.”

    #188003
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rebonjour,

    Alles lijkt weer goed te werken.

    Hartelijk dank voor alle reacties. Op een bepaald moment toch plezierig om te vernemen dat ik niet de enige was, dan kan ik toch met een gerust hart ophouden met zoeken. Het beperkte zich dus inderdaad tot connecties vanuit het buitenland.

    Salutations, Jos

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?