Auto inschrijven met voorlegging buitenlands keuringsattest

Dit onderwerp bevat 31 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #191912
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Wouter,

    Hartelijk dank dat u de moeite hebt genomen uw ervaringen uitgebreid op schrift te zetten en hier te delen. Ik heb de historie met een mengeling van genoegen en verbijstering gelezen. En ik heb veel bewondering voor uw geduld en vasthoudendheid. Dit soort ervaringen met FR bureaucraten doet het mij bloedrood voor de ogen worden. Ik probeer dergelijke interacties dan ook zo veel mogelijk te vermijden.

    Het is natuurlijk glashelder dat deze legioenen ambtenaren als een kolossale molensteen om de nek van de FR economie hangen. Ze kosten dubbel geld, namelijk allereerst hun eigen salaris en daarnaast de inspanning en tijd en dus geld van de slachtoffers die tegen wil en dank op hun “werk” zijn aangewezen. Geen wonder dat de FR overheid beslag meent te moeten leggen op zo’n 57% van het Bruto Nationaal Product. Bijna een wereldrecord.

    Dat FR qua financiele huishouding gaat voldoen aan de EU eisen gaan wij dan ook niet meer meemaken…

    Salutations, Jos

    #191941
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ach Jos, het ging wel over de auto hé. Ik heb al in verschillende landen gewoond, en het is overal wel wat. Feit is dat ambtenaren meestal onderheving zijn aan hun instructies, zij krijgen hokjes die ze moeten invullen, en de burger moet dan maar de gegevens zien voor te leggen die in die hokjes moeten. Kan je niet aan die richtlijnen voldoen, en als buitenlander gebeurt dat nogal snel, want al je documenten en referenties zijn van buitenlandse oorsprong, dan wordt het wat moeilijk en moet je op de inschikkelijkheid van de persoon voor je rekenen.
    Wat me hier vooral tegenvalt, is dat men voor zoiets eenvoudig als de inschrijving van een voertuig verschillende richtlijnen hanteert in verschillende departementen. Dat is hier het echte probleem. Binnen een land zou men overal dezelfde richtlijnen moeten hebben. En dan geldt nog dat Frankrijk een ‘centraliserend’ land heet te zijn, niet dus. Ieder departement doet maar wat. Tja.

2 berichten aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?