Per decreet

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191211
     Noë
    Sleutelbeheerder

    President Hollande en “de Bende van Valls” laten de tanden zien, de wet-Macron wordt per decreet ingevoerd.
    Zou er eindelijk geregeerd worden ? Mijn zegen hebben ze, al zullen we ’n Parijse Lente beleven. Eerst nog even die UMP-motie pareren.

    Overigens hoop ik dat Houellebecqs jongste werk inderdaad ’n roman is en geen profetie (maar ik ben pas op p. 156, de tweede ronde van de presidentsverkiezing 2017 moet over worden gedaan).

    Peter.

    #191212
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De Europese commissie heeft mogelijkheden gecreëerd voor landen die niet aan de begrotingsdoelstellingen voldoen om nog langer niet te hoeven voldoen aan die eisen.

    Als een land namelijk voldoende maatregelen neemt om te hervormen, dan is het mogelijk om weer uitstel te krijgen.

    Aangezien de Franse regering niet in staat is om een fatsoenlijke begroting te presenteren hopen ze nu door snel nog even een pakket symbolische maatregelen door te drukken toch weer uitstel te krijgen.

    Dat is de hele clou, er wordt niet geregeerd.

    #191218
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hè, Jan, waarom nu weer “symbolische” maatregelen ? Hoe ik de laatste weken de kranten begrijp, ademt het pakket ’n frisse geest. Alsof Macron van voren Astérix heet.

    Maar ja, er zal wel weer ’t nodige getorpedeerd of minstens gefrustreerd worden. ’t Is lastig kaas eten met dat F volk, terwijl ze daar toch goed in zijn.

    Peter Positivo.

    #191219
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tsja, het zijn maatregelen in de goede richting, maar niks wereldschokkends. Van een paar extra winkelzondagen gaan de winkelverkopen niet ineens exploderen.

    Typisch Frans (zuid-Europees) gedachtegoed: Frankrijk gaat op het allerlaatste moment (deadline is 1 maart) nét genoeg maatregelen nemen om opnieuw uitstel te kunnen krijgen. Typisch het gedrag van een kind: ik wil niet, maar het moet van mama, dus doe ik het minimale waarvan ik denk dat mama ‘Brussel’ het wel zal pikken. (idem in Griekenland)

    Een land wat zelf z’n verantwoordelijkheid neemt (ownership of problem) zal veel dieper ingrijpen om te voorkomen dat men bij enige economische tegenslag steeds opnieuw meer maatregelen moet nemen. Met 1 keer goed ingrijpen krijg je de bevolking mee, door continue te moeten blijven prutsen is Hollande al lang elk vertrouwen kwijtgeraakt.

    Begin met het afschaffen van de 35 urige werkweek, verhoog de pensioenleeftijd, verlaag de uitkeringen, verlaag het minimumloon, schrap de rigide ontslagbescherming etc.

    Dat gaat allemaal nog komen, maar veel te laat.

    #191217
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien dat Macron daar zit om eens ’n keer goed in te grijpen. ’t Begin is er, de werkelijkheid is weerbarstig, en Houellebecq schreef ’n roman.
    “Toch ???”

    Peter.

    #191214
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk, ook de media beginnen de truc te doorzien:
    http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/parijs-later-met-laag-begrotingstekort

    #191215
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, Jan. RTL Nieuws = “de media”.

    Gun mij nu m’n lol, “vraag niet wat ’t land voor u kan betekenen maar wat u voor ’t land kunt betekenen.”

    Dus, vort met de geit, stop uw denken als ’n Fransmensch, we schieten er immers geen flikker mee op. En doe wat.

    Peter.

    #191216
     Noë
    Sleutelbeheerder

    RTL citeert ‘Le Figaro’, toch een bekend Frans medium.

    Ik doe zelf al genoeg, ik spendeer en subsidieer de Franse staat met belastingen zonder beslag te leggen op een arbeidsplaats. De gemiddelde Franse burger daarentegen krijgt meer geld van de staat dan hij betaalt via belastingen.

    Gelukkig zijn de Franse consumentenprijzen in januari maar liefst 1% gedaald t.o.v. december, dus eindelijk de benodigde deflatie waarmee de prijzen in Frankrijk naar een normaal niveau kunnen zakken. Een pijnlijk aanpassingsproces na decennia van ongebreidelde expansie, maar goed voor de koopkracht van de Franse burger.

    #191213
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Lekkere rechtspraat, Jan, houden zo. En van die groeiende koopkracht voor de F burger gaat u zeker profiteren.

    Ik niet, ik koop m’n koe, kip en kalf bij de buurman. En ren me rot met halve zolen en gehandicapten. Of ze me daarvoor betalen ? Ja, natuurlijk, ik ben ook maar ’n simpele ouvrier qualifé. De winst gaat naar de bazen, want de winst gaat altijd naar de bazen. Of naar de managers van dienst.

    Ik heb zojuist en elders ’n oproep geplaatst voor twee AK47’s, met munitie. Er hebben er hier wat vuurwerk in ’t achterwerk nodig.

    Peter (die niet radicaliseert maar slechts zeer verdiept is in Soumission).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?