Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,781 tot 12,810 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198391
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zie over verschoning met name op http://uitpandigen.nl:
    Re: WET MKOB – bezwaren
    J an d e V oogd (16-02-13, 17:26:51)Nu het bij de MKOB gaat om een rechtsgang Rechtbank- Gerechtshof- Hoge Raad is vooral de Hoge Raad jurisprudentie van belang . Overigens zijn e rsoorgelijke arresten van ABRS en CRvB.

zie op http://www.rechtspraak.nl met name dit arrest, met daaruit een citaat:

LJN: BL7954, Hoge Raad, 08/00958

De vraag is of dat beroep in uw geval kan werken, anagezien u wel een besluit? van SVB kreeg meteen bezwaratermijn van 6 weken. Subsidiair zou ik daarom verzoeken gelijk behandeld te worden aan degenen die hun bezwaarschrift KOB anahouden totdat de rechtsgang in Nederland op dit onderwerp voltooid is.

In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198390
     Noë
    Sleutelbeheerder

Vandaag antwoord ontvangen van SVB op m’n bezwaar tegen weigeren KOB, n.a.v. specificatie januari 2013. Zij verwijzen naar het uitblijven van m’n bezwaar op de aanvraag KOB die ik in juni 2012 heb gedaan. Als ik een geldig excuus heb waarom ik toentertijd niet binnen de gestelde termijn van zes weken heb geantwoord, dan wil men nog inhoudelijk m’n bezwaar in behandeling nemen. Dat zal niet lukken, vrees ik.
    Als nu later uit een vonnis blijkt dat SVB ten onrechte geen KOB heeft uitgekeerd, is mijn aanvraag van juni 2012, die zij hebben afgewezen, alsnog geldig ?

Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Jan,

Met jouw voorkeuren, namelijk totaal geen voorkeur(?), moet het toch mogelijk zijn om iets passends te vinden. Maar nu even serieuzer: het lijkt me dat je toch eerst moet laten uitkristalliseren wat je wilt, waar enzovoorts.

Oftewel: ik begrijp je beklag over de makelaars en hun werkwijze, maar vraag me inmiddels ook af hoe een makelaar jou moet bedienen. Met welke criteria selecteer je de advertenties op dit moment?

Volg de raad op die door diverse mensen al is gegeven: ga daadwerkelijk op pad, en ervaar het verschil tussen de diverse regio’s, probeer ook winter en najaar bij je zoektocht te betrekken. Voel hoe het is om in de winter op een berg te wonen, of in de zomer in een toeristisch gebied.
    Pas na de keuze van je regio kun je echt op zoek naar een huis.
    Succes,
    Wilm

Noë
    Sleutelbeheerder

I.h.a. zou ik zeggen, ga eerst een tijdje ergens wonen, in een vakantiehuis of caravan o.i.d. Zo leer je de omgeving kennen en kun je op je gemak zoeken naar een object. Ook in een prettige streek kun je iets gekocht hebben zonder voldoende info vooraf, en dan blijkt net buurman Bolderbast naast je te wonen. Bezint eer ge begint…

In reactie op: Domicilie in Frankrijk #191468
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dit is dan niet de juiste rubriek, maar toch wat antwoorden. Domicilieren bestaat niet in Frankrijk, men heeft geen bevolkingsregister. Plaatselijk wil een burgemeester nog wel eens een papiertje afgeven, maar elders doen ze dat juist niet. Een ‘ingezetene’ kun je zijn, als je een factuur van een nutsbedrijf hebt. Of je een eigen woning bezit in een ander land, Belgie in jullie geval, maakt niets uit. Je woont waar het zwaartepunt van je aktiviteiten, doorgebrachte tijd en sociaal leven is. Daar ga je dan ook belasting betalen. Op dit forum is een boel te vinden over deze onderwerpen. Het advies aan mij luidde indertijd (ik ben NL-er) om voor alle erfrechtkwesties bij een franse notaris alles opnieuw op te stellen, naar frans recht. Wederzijdse erkenning van erfrecht tussen de eu-landen is in de praktijk nog niet goed geregeld. Als je een frans testament opstelt, moet je erop letten wat de status van je belgise testament daarna is. Wend je tot de vak-mens voor jullie vragen, de systemen kunnen onderling behoorlijk afwijken.

Noë
    Sleutelbeheerder

Zie persoonlijk bericht.

Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 8/03/2013 09:39
    “ik heb niet maar één bepaalde plek waar ik persé wil zijn. Waar ik mijn huis vind zal ik wonen. Zo’n beetje de onderste helft Frankrijk is goed, het is eigenlijk overal wel leuk.

Ik denk dat je een grote fout maakt te zeggen dat je het niet uitmaakt, of je moet een volstrekte eenling (kluizenaar) zijn.

Wat akelig dat je niet op de plek zit die je had gehoopt te vinden..! Kan je er nog weg..?

Ik begrijp je punt wel. Ik ken Frankrijk natuurlijk niet tot in alle hoekjes, en ik ben niet van plan als kluizenaar te leven. En dat ook Frankrijk vol met Fransen (en Nederlanders) zit weet ik ook. Het is één van redenen dat ik landelijk wil wonen, een beetje autonoom, en met een flinke lap grond, o.a. om buren op afstand te hebben.

Aan de andere kant, zo’n sociaal dier ben ik (zijn wij) nou ook weer niet. We zeggen gedag tegen de buren, en als we één keer per jaar samen eten is het veel. Verder maakt Utrecht of Groningen mij ook niet zo erg veel uit. Ik ben het meest van de tijd thuis. Mijn leven is 90-95% in en rond mijn huis. In Frankrijk zal dat niet anders zijn.

Voorlopig kan ik niet anders dan kijken naar huizen die me aanstaan, en vervolgens zien of de omgeving ook prettig is voor ons. Dat stadium heb ik nu, na bijna een jaar zoeken, echter pas één keer bereikt, maar werd het huis dat ik wilde bekijken verkocht op de dag dat ik de vliegtickets had gekocht. (Ryan Air, dus de schade was beperkt.)

Tot nu toe is het grootste obstakel nog steeds.. de makelaars!

Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit wilm op 8/03/2013 09:25
    Jan,

Je gebruikt Goorgle Earth, dat is inderdaad deels nogal verouderd en soms niet mooi gedetailleerd. Kijk of je Geoportail.fr een nuttig alternatief vindt.

Goeie tip, dank! Ik ken geoportail, het heeft een hogere resolutie, en ook kadasterkaarten. Heel bruikbaar. Maar, het is ook te traag om een huis te vinden als je niet precies weet waar het is.

Het leuke van de Google spullen is dat ze razendsnel zijn. Soms zelfs te snel als het beeld weer eens onder je muis vandaan zoeft of omklapt precies zoals je niet wilt… En streetview is er alleen bij Google.

Dat de beelden een paar jaar oud zijn heb ik nog niet als probleem ervaren. Ik heb zelfs wel eens huizen gezien met beelden uit 2010, met het bord “a vendre” er al op 🙂 Informatie komt soms uit onverwachte hoeken.

Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 8/03/2013 08:25

Ik hoor jullie ook over Google, dat is toch niet direct?
    ..
    Je zult maar een huis zien, vrijheid om een groot terrein, ach helaas, twee jaar geleden zijn de gens de voyage er naast neergestreken.
    En als Jan nou zegt in welke streek ongeveer, er zijn hier honderden mensen op de site waarvan er vast wel een in de buurt.
    Ik heb zo een poos geleden een prachtig kasteeltje gevonden voor een Belgisch koppel.

Ik ga natuurlijk wel ter plekke kijken als ik iets gevonden heb! Ik heb helaas(?) niet maar één plek in Frankrijk waar ik persé wil wonen. Het gaat me om het huis, het terrein en de omgeving. Kasteeltjes zijn ook goed 🙂 Qua regio kijk ik in de onderste helft Frankrijk, Poitou-Charentes, Limousin, Auvergne, Rhone-Alpes (speciaal Ardeche), Languedoc Roussillon (speciaal Aude en Pyrennees Orientales), Aquitane.. Provence, Cote d’Azur en Drome zijn natuurlijk ook erg leuk, maar naar verhouding wel duur.

Ik wil rust en groen, landelijk, eco-wonen, zonnepanelen, warmtepomp, eigen haardhout, dus een lap grond van 1ha+ met veel bos zou geweldig zijn. Kippen, potager, fruitbomen, noten.. Traversé par ruisseau, of zelfs watervalletjes, vind ik helemaal fantastisch. Maisons en pierre/caractere/architecte/earthship, allemaal interessant. Watermolens/hydro-electricité: prima.

Het hoeft allemaal niet luxe te zijn. Eén gedeelde badkamer is genoeg. Schilderen en tegelen: ok. Keuken en badkamer vervangen: kan. Maar ik ga (voorlopig) ook geen ruines herbouwen. Hoewel ik eens bij een uitgebrand kasteeltje heb staan fantaseren..

Noë
    Sleutelbeheerder

Jaap: bij welke NL bank heb jij je reisverzekering afgesloten?

Noë
    Sleutelbeheerder

Jan,

Je gebruikt Goorgle Earth, dat is inderdaad deels nogal verouderd en soms niet mooi gedetailleerd. Kijk of je Geoportail.fr een nuttig alternatief vindt.

Ik begrijp de patstelling, niet willen afreizen als je niet weet wat er preceis te koop is in dat gebied, en andersom niet erachter kunnen komen wat actueel te koop is.

Je zou erover kunnen denken om eerst globaal een gebied aan te geven waar je wilt komen wonen, en vervolgens kijken of je in dat gebied aankoopbegeleiding kunt krijgen.

Wilm

Noë
    Sleutelbeheerder

Dank allen voor de links en de reacties! Het is dus herkenbaar… Ik weet natuurlijk ook wel dat een huis kopen niet simpel is, maar juist daarom zou je verwachten dat er wat serieuzer informatie en service geleverd zou worden. (Straks maak ik nog een flauw grapje.) Het gáát immers wel ergens over. Véél geld, en de plek van je leven. Het gaat niet om een pak melk.

Ik lees ook dat de beste manier is ter plaatse te gaan kijken. Snap ik natuurlijk, en zou ik wel willen. Maar ik kan (voorlopig) niet ter plaatse rondkijken, er moet nog een paar jaar gewerkt worden. En, ik heb niet maar één bepaalde plek waar ik persé wil zijn. Waar ik mijn huis vind zal ik wonen. Zo’n beetje de onderste helft Frankrijk is goed, het is eigenlijk overal wel leuk. Bergen zijn goed, bos, of vlak bij zee.. Gelukkig heb ik een paar jaar de tijd en geen enorme haast, al zou het wel erg leuk zijn nu al een huis te vinden. Dan heb je een vakantiebestemming, en kan je de notenbomen planten die je over 5 jaar wil.

Bellen is zeker een goede methode, en een lekker makelaar-dwingende, maar daar is mijn Frans nog niet goed genoeg voor. Ik kan het onderhand behoorlijk lezen, en anders is er Google Translate. Ook voor het schrijven. (Aardig om met je Nederlandse en Engelse woorden te spelen tot het juiste Franse woord op de goede plek staat.) Maar, er zullen ongetwijfeld kromme zinnen in mijn briefjes sluipen.

Er zijn ook makelaars die wèl reageren hoor, meestal Engelse, en zelfs zo dienstbaar zijn dat ik me bijna in verlegenheid gebracht voel. Makelaars moeten af en toe kopers ook wel haten: heb je als makelaar een huis in de aanbieding dat aan àlle eisen voldoet, kopen ze het toch niet, omdat de kleur van het dak ze tegenstaat, bijvoorbeeld. Of, ze vallen opeens voor een huis dat op geen enkele manier aan de eisen voldoet. (Ben ik af en toe ook schuldig aan.)

Ik ben wel verbaasd over de petten van de notaris… Op wat voor manier kan je daar nou weer mee het schip in gaan..

Het proces van huis-in-FR kopen is me nu een beetje bekend, en dat het een langdurig proces is weet ik ook. Ook dat er in Frankrijk geen “verborgen gebreken” aan huizen bestaan: koop gesloten, is het verder jouw probleem. Ik zal ook niet kopen zonder voorwaarden van technische keuring, en een daar aan gekoppelde maximale kostenpost, op te nemen in het contract. Ik weet ook dat de fosses septique bijna overal vervangen moeten worden, i.v.m. nieuwe regels, binnen een jaar(?) door de nieuwe eigenaar. Toch een kostenpost van een 6 à 7000 euro. Ook voor de leek onzichtbare houtrot kan een lelijke spelbreker zijn.

Google search/maps/earth/streetview/translate zijn geweldig voor huizenspeurders! Maar er kan nog wel wat worden verbeterd. Bijvoorbeeld dat riviertjes in satelliet-mode onzichtbaar zijn, zodat je de hele tijd moet wisselen tussen “map” en “earth”.

(Tip: satellietschotels op huizen wijzen altijd ongeveer naar het zuiden.)

Wat betreft de communicatie met makelaars: ik leg altijd in een paar zinnetjes uit wat ik zoek, en stel dan een vraag of vier, vijf, over chauffage, staat van het huis, staat van keuken, badkamer, fotos, lokatie, en vertel dat mijn Frans niet héél goed is. Is dat allemaal te direkt? Is het beter eerst een aardig mailtje te schrijven met niks erin, behalve dat het huis je leuk lijkt, en hoe-gaat-het-met-u? Ik ben immers maar een botte Hollander, en dus lelijk gehandicapped wat dat betreft..

In reactie op: Observatoire danimaux #189011
     Noë
    Sleutelbeheerder

Gisterenmiddag lekker in de tuin gerommeld en de eerste Tortelduif gespot.
    Als voormalig Amsterdammer heb ik het niet zo op duiven, maar deze zijn wel leuk.

Albert in de Haut Vienne

In reactie op: Observatoire danimaux #189010
     Noë
    Sleutelbeheerder

Na een pauze van 4 maanden leggen de kippen ook weer sinds een week…

Steven

In reactie op: Observatoire danimaux #189009
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jij ’n vreemde vogel, Cees ? Eerder ’n rare Chinees of Italiaan. Als je die vraagt “Houdt u van vogels ?” zegt-ie “Hm, lekker !”

Overigens is ’t nuttigen van meeuwen af te raden (lees Garcìa Màrquez).

Peter.

In reactie op: internet #186719
     Noë
    Sleutelbeheerder

Geen gsm- noch umts-bereik ? Dan zit u in ’n nog zwarter gat dan ik.

Voor de geringe tijd dat u in F bent zal investeren in ’n schotel en satellietverbinding niet zinnig zijn, u zoekt immers de goedkoopste manier.
    Koop ’n clé usb 3G+ bij ’n SFR-winkel (ongetwijfeld leveren Orange en Bouygues die ook maar daar heb ik geen ervaring mee). Ze zijn er “pre-paid” voor enkele of meer dagen.
    Hup, in de laptop en u zoekt ’n leuk picknickplekje waar u wel bereik hebt.
    Of anders naar de dichtstbijzijnde vestiging van ’n hamburgerketen, bij voorbeeld, die bieden gratis wifi-contact aan.

’t Nieuwste – ik zag ’t pas gisteren – is de Domino van Orange. Uw eigen wifi-doosje die werkt waar niets anders werkt (aldus de verkoper). Hij zei bovendien dat dat 3G+-netwerk toch “een aflopende zaak is”, huh ?
    Voor u wellicht niet interessant : er zit ’n abonnement aan vast van 29,90 per maand.

Peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Zie je mailbox voor wat links. Allemaal erg herkenbaar. Vooral die google streetview search. Kerkje op de achtergrond, andere site weer nieuwe foto’s, hoe lopen die stroomkabels. Daar een brug, dan moet het dat huis zijn… 😮

Locatie is soms kilometers ver weg, altijd in een ander dorp, maar met wat detective werk kan je heel veel huizen toch vinden. Maar even een kort antwoord: nee ze zitten niet op je te wachten, brieven en ook faxen (iets beter) worden zelden beantwoord, mail al helemaal niet. Bellen is de enige manier. En de beste manier is ter plaatse in je wensgebied gaan rondrijden en vragen bij de bakker, kroeg of de postbode. En dat langzaam aan, beetje inleiden, praatje over het weer etc. En direct kopen van de eigenaar scheelt je die bonus waar die makelaars niets voor hebben gedaan (in jouw ogen). succes

Noë
    Sleutelbeheerder
     Noë
    Sleutelbeheerder

Welkom op de Franse huizenmarkt, Jan!

Je hebt een aardige verzameling ervaringen opgedaan en met die van Bert erbij is een redelijk accuraat beeld geschetst van de gemiddelde ervaring van Nederlandse huizenkopers in Frankrijk. Het kan beter, veel beter, maar het kan ook nog veel erger.
    Ik hou me bezig met de begeleiding van mensen die uiteindelijk een huis vinden (op welke manier dan ook) dat wel aan hun eisen voldoet. Dan zul je merken dat de makelaar ineens een hele andere persoon wordt. Hij hangt dagelijks aan de e-mail. Hij kan ineens Engels! Hij gaat voor alles zorgen, maar wel snel een handtekening onder een zelf in elkaar geknutseld contract, want er staan immers vier andere klanten te wachten die maar al te graag het huis willen kopen en wel voor de vraagprijs en tegen cash…Er gaan jaarlijks zo’n 80 koopcontracten door mijn handen en makelaars zijn in dit geval vaak alleen maar lastig. Immers een goed compromis de vente haalt meedogenloos alle zaken eruit die een verkoper of zijn makelaar liever verborgen hadden gehouden. In één op de drie dossiers heb ik mot met een makelaar. Daarnaast zijn er makelaars, Fransen, Nederlanders, Engelsen, die uitstekend werk verrichten, weten waar ze het over hebben en vooral eerlijk zijn over de huizen die ze aanbieden. Het is een genot om met zo’n makelaar te mogen werken.

Maar je bent een goed voorbeeld van wat de Franse onroerend goed markt staat te wachten. De informatievoorsprong van makelaars wordt elk jaar kleiner dankzij o.a. Google Maps en andere software. Veel makelaars hebben maar 1 voordeel: zij weten het adres van de verkoper en de huizenzoeker weet dat niet. Veel makelaars zijn van mening dat die informatie 7% van de koopprijs waard is! Deze makelaars zullen verdwijnen. De vraag is niet of, de vraag is wanneer.

Dus hou vol, er staan zoveel mooie huizen te koop in Frankrijk, ooit zul je je droomhuis vinden. Laat dan wel het compromis de vente lezen door iemand die eerder zo’n ding in handen heeft gehad. Het grote gevaar van een compromis de vente is immers dat wat is weggelaten, niet zo zeer dat wat er staat…

Wim

Noë
    Sleutelbeheerder

Zo Jan jij bent het ff kwijt heerlijk zo’n forum.
    Ik vroeg me af waar je aan het zoeken bent in Frankrijk.
    Wij hebben bewust gekeken naar sites van makelaars waar je met Engels en Nederlands terecht kan. Frans is een moeilijke taal maar alles is te leren. Wij kwamen bij een Nederlandse makelaar terecht in Luzy Bourgondie. Contact met Nederlandse snelheid en met lange Franse nazorg. Ik heb een leuk huisje gevonden onder Autun en ik ga nu trouw elke donderdag naar Franse les en ik vind het hartstikke leuk maar nog steeds erg moeilijk. Komt er nog bij dat in het dorp bij ons een dialect wordt gesproken waar Fries kinderspel is. Je kunt ook een bemiddelaar in Nederland in de hand nemen maar dat kost geld. Of een Nederlands sprekende makelaar die voor jou het werk doet. Zij gaat voor je het werk doen en wordt door de verkoopmakelaar betaald (wel even navragen). O ja en wen er maar vast aan alle afspraken zijn in Frankrijk vrijblijvend bij ons was zelfs de afspraak met de burgemeester totaal vergeten
    Suc6 in het heerlijke Franse land
    Groet Frans

In reactie op: Tijdelijk op camping wonen in ruil voor werk REGELS #202105
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hoi,

bedankt voor uw snelle reactie.

Op die manier had ik er inderdaad nog niet naar gekeken.
    Ik ga daar slechts 1 (hooguit 2) uur ’s ochtends werken in de maanden mrt tm junu en daarom leek het een perfecte ruil.

Maar u heeft goed omschreven waarom het dat juist NIET is, bedankt.

Pffff…dan maar zoeken naar een andere oplossing.

Vr gr,

Dorien

In reactie op: schimmel op balken na insmeren met Xylophene #198972
     Noë
    Sleutelbeheerder

Heb de (eiken) balken van de grange (bj ca 1850) ook behandeld met Xylophene GelActiv maar dan de variant toutes usages met beschermingsgarantie tot 25 jaar en die tot 8 cm in de balken trekt (volgens de verpakking).
    Dat heb ik in september gedaan; in oktober zag alles er nog goed uit.
    De balke waren zo te zien nog nooit eerder behandeld tegen les insectes de bois.
    Hoop niet dat als ik straks in april terugga ik dezelfde witte waas op de balken heb.
    Met de vloeibare variant heb ik het gebindte van het huis behandeld. Dat is alweer 6 jaar geleden; die zien er nog steeds hetzelfde uit (en er valt ook geen boormeel meer uit 🙂 ).
    Op de zolder is sprake van behoorlijke ventilatie, hetzelfde geldt in de grange.

Kan het niet zijn dat juist gebrek aan ventilatie zorgt voor het beschreven verschijnsel ?

Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Heren,
    Mijn dank is groot!

Albert

In reactie op: Observatoire danimaux #189012
     Noë
    Sleutelbeheerder

Vanmorgen de eerste kwikstaart waargenomen. In het hart van de Limousin.

In reactie op: Observatoire danimaux #189018
     Noë
    Sleutelbeheerder

Lijst met vogelnamen in Latijn, Nederlands en Frans

Deze lijst is van Belgische oorsprong maar de meeste vogel zullen ook wel in Frankrijk voor komen.

Ik heb deze lijst aangepast in:

1: Frans – Nederlands – Latijn

2: Latijn – Frans – Nederlands

3: Nederlands – Frans – Latijn

janv

In reactie op: Franse auto met Nederlandse aanhanger #191466
     Noë
    Sleutelbeheerder

Precies hetzelfde als Jos….leve Groupama wellicht?

In reactie op: Franse auto met Nederlandse aanhanger #191465
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Renso,

Ik zit in dezelfde situatie. Inwoner van FR, auto op FR kenteken, oude aanhanger op NL kenteken omdat die niet in FR ingevoerd kan worden.
    Mijn FR verzekering (Groupama) had er geen probleem mee de aanhanger met NL kenteken en al te verzekeren. Ik heb dus een keurige FR groene kaart voor de aanhanger met het NL kenteken erop. De aanhanger staat nog op mijn naam in de RDW database. De gendarmerie had er bij controle geen problemen mee.

Disclaimer: ja ik weet dat het niet 100% volgens de regels en waterdicht is, ja ik weet dat als je echt serieus brokken krijgt er een kans is dat de verzekering gaat jeremiëren, ja ik weet dat ik eigenlijk als inwoner van FR een echte FR aanhanger moet kopen en die in FR verzekeren, ja ik gedraag mij niet zoals het hoort. Zo, hebben we dat ook weer gehad.

Doe met deze informatie wat u wilt.

Salutations, Jos

Noë
    Sleutelbeheerder

Je betaalt over het overige inkomen (zolang het BRUTO word uitgekeerd in NL) ongeveer 15,5% sociale lasten + inkomstenbelasting volgens het schrijvensysteen (tot ongeveer €6000 per jaar 0%, volgende schrijf tot ongeveer €12.000 5,5% etc.
    Als je boven de 60 bent hoef je geen pensioenpremie meer te betalen en worden de sociale lasten ongeveer 9%, in plaats van 15,5%

Wim

In reactie op: Franse auto met Nederlandse aanhanger #191464
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zo simpel is het niet. Met een auto op Frans kenteken is de aanhanger niet WA verzekerd als deze aangekoppeld is. En ik kan nergens een aanhanger WA verzekering vinden in NL

In reactie op: 7% TVA op renovaties woningen. #191446
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ja Cees, Google is zo slim, dat hij /zij 😉 veel meer weet van je surfgedrag en andere zaken (woonplaats bij benadering bv vanwege je IP adres)dan jou wellicht lief is.

30 berichten aan het bekijken - 12,781 tot 12,810 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?