Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Er staat toch echt ERDF….
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit wubbe op 14/03/2013 12:31
Wim,Bedankt. Dit adres werkt wel. Ik moet mijn Point de Livraison (PDL) invullen. Dat lukt, dat staat op de factuur. Daarna moet ik de index invullen. Een getal dat op je electriciteitsmeter staat, volgens de uitleg. Tsja, die staat 1000 km hier vandaan… Kan ik deze ‘index’ niet van de EDF factuur halen?
(Het gaat overigens om deze link: https://relevermoncompteur.erdfdistribution.fr/casaweb-ui-erdf/identification.do)
NoëSleutelbeheerderBeste Albert,
Dankjewel voor je reactie. Maar ik begrijp niet goed waarom je hierin de ERDF noemt. Die heb ik namelijk nooit gezien en ook niet in mijn bericht genoemd. Nee, die man die ik toevallig trof omdat ik in het huis was kwam echt voor de meterstanden (het verbruik dus).
Computer updaten (Java etc) doe ik regelmatig dus dat is ook het probleem niet. Ik blijf gewoon tussen de bedrijven door proberen of ik WEL ooit weer eens kan inloggen. Ik ga, de eerstvolgende keer in het huis een close-up foto van de meter maken zodat ik alle nummers en codes van het apparaat (inclusief de meterstand natuurlijk) in beeld heb.
Vervolgens ga ik die proberen te mailen en maar weer afwachten.
Enige “voordeel” van die (absurd) hoge inschattingen is wel dat je voorlopig niets hoeft BIJ te betalen. Je bouwt immers een goed gevulde spaarpot op.
Groetjes,
LiaNoëSleutelbeheerderAlbert,
Lukt het jou dan wel om in te loggen bij Espace client EDF?
Groeten, Leon
NoëSleutelbeheerderNatuurlijk, Cees, de kogel kan om al zijn assen draaien (en een kogel heeft oneindig veel assen).
De truc is dat de kogelafdichting ook het aansluitpunt van de spindel afsluit zodat geen hoogbelaste spindelafdichting nodig is, die bij ventielen essentieel is en vaak lekt.
Het grote voordeel van kogelkranen is de compleet vrije doorgang bij geopende kraan en de afwezigheid van dode ruimtes waar aankoekingen plaats kunnen vinden.
Nadeel van kogelkranen is de beperkte debietregeling; een kogelkraan moet je eigenlijk alleen voor open/dicht gebruiken en niet voor tussenstanden. Voor een gevoelige debietregeling heb je andere regelorganen nodig (ventielen, schuiven, misschien ook vlinderkleppen).
Afbeeldingen.NoëSleutelbeheerderBeste Lia,
naar mijn mening heeft ERDF niets te maken met jou verbruik.
De EDF is de leverancier van stroom en de ERDF is de beheerder van het net!
Ik heb trouwens het vermoeden dat een ieder die inlogproblemen heeft eens moet kijken naar een update van Java en Flash op de gebruikte computer.
Dit een vaak voorkomend probleem bij interactieve websites zoals Espace client EDF.
Succes AlbertNoëSleutelbeheerder@ Banjoiste
“Daar liep ik dus afgelopen december tegenaan, omdat ik mijn verblijf in NL op 31-12-12 wilde laten eindigen om geen gebroken belastingjaar te hebben. Dan zit je dus te wachten op je bewijs van uitschrijving wat de belastingdienst wil hebben bij een lap van een formulier dat er voor moet zorgen dat de SVB en andere inhoudingsplichtige instanties stoppen met het inhouden van belastingen. Lukt dus niet, dus toch geen mooie snede op 31-12-12/01-01-13, waar doen we al die moeite voor?”IK heb ooit soortgelijks gehad, want ik wilde me op 1 januari na terugkeer aan het einde van het kalenderjaar uit het buitenland inschrijven bij het GBA. Dat lukte niet, want 1 januari zijn de gemeenteloketten gesloten. 2 januari kon ik terecht en werd dus op die dag ingeschreven (met terugwerkende kracht op 1 januari kon niet). Ik kreeg het jaar daarop een M-biljet voor een immigrant van de Belastingdienst toegezonden aangezien ik tijdens het jaar Nederland zou zijn binnengekomen: dus een binnenlandse periode van 364 dagen en een buitenlandse van 1 dag. Ik heb dat genegeerd en gewoon het P-biljet voor het gehele jaar ingevuld (dus als binnenlands belastingplichtige). De Belastinginspecteur heeft nooit bezwaar gemaakt. Was ook niet in zijn belang overigens.
NoëSleutelbeheerderDe bedoeling is dat de formulierenstroom tussen landen in verband met Vo883/2004 in 2014 electronisch zal gaan verlopen.
NoëSleutelbeheerderHee bedankt vd info, enne ik zeur niet over wat wel en niet op het forum geschreven mag worden hoor. Nooit gedaan ook. De enige keer dat ik wat over postings heb geschreven is dat ik lees dat er nog wel eens afgeweken wordt van het oorspronkelijke onderwerp en dat ik dat storend vindt. Tja en zoeken, ik heb in het oude forum gezocht maar het niet kunnen vinden. Anyway, helaas ik woon niet in de buurt van de Jura dus het is overbodige informatie. Ik pas, denk ik, ook niet zo in zo’n club want ik hoef niet zo nodig in een optocht en ik ben zeker nog niet oud haha Maar toch bedankt voor het aanbod.\
WillemNoëSleutelbeheerderEn nu de foto
NoëSleutelbeheerderMechanisch ook een veel sterkere kraan, dus vermoedelijk ook daarom minder vatbaar voor slecht functioneren na aanslag van kalk. Als je de bol draait is er maar 1 as.
NoëSleutelbeheerderHet valt me op dat de mensen die ‘als de gebeten hond’ reageren dezelfde zijn die gaan overdrijven, met dooddoeners en sarcasme proberen het in het belachelijke te trekken. Zie je op veel fora.
De lente begint, en we hebben er zin in, maar zelfs in de winter lees ik geen kolommen met onzin, of kijk uren naar films die niet interessant zijn. Laten we het hier wel interessant houden, kwebbelen op de entre bavards afdeling, en hopen op vele vragen en goede antwoorden, die leesbaar blijven voor ieder die in Frankrijk woont, of dat wil gaan doen.
PS
Ik weet niet hoeveel mensen op het oude forum zaten, ik denk meer dan nu.NoëSleutelbeheerderIn oktober 2012 heeft de meteropnemer van de EDF de meterstand opgenomen en genoteerd. Die stand heb ik voor mijzelf ook genoteerd in afwachting van de “afrekenig”.
Ik had een verbruik van 277.
Afrekening kwam eind februari 2013. In eerste instantie grote schrik. Een verbruik van 812!! Hoe kan dat?
De factuur nog eens grondig bestudeerd en woordenboek erbij. Wat betekent het woord “Estimé” dat ik boven de “eindstand” zag staan? Juist!
Ondanks het feit dat ik de meteropnemer hoogstpersoonlijk heb ontmoet, de hand heb gedrukt ben ik ook (veel te hoog) ingeschat. De meteropnemer treffen of missen maakt dus blijkbaar ngeen verschil. Misschien is “mijn” meteropnemer zijn briefje kwijtgeraakt. De juiste eindstand doorgeven via Mon Espace Client lukt mij ook niet omdat ik ((net als anderen in dit forum) de laatste weken niet (meer) ingelogd kom.
Groetjes, LiaNoëSleutelbeheerderDe theorie is dat dit een fenomeen is dat te maken heeft met de sidelobes die richtantennes altijd hebben. Net als bij elektronische filters: hoe scherper je probeert iets te bundelen, des te sterker worden deze sidelobes. Het gevolg is dat je in de buurt van Barcelona vrijwel geen signaal hebt en zuid daarvan weer wel. Er zijn – uitgaande van signaalrapporten en een stevige dosis inschatting – kaarten gemaakt van de contouren en de nullijn, met name in Scandinavie en Duitsland. De nullijn loopt van oost Jutland, west van Berlijn naar Leipzig en Salzburg naar Venetie. De lijn is niet verder ingetekend, maar – als ik hem zo extrapoleer – gaat hij zuid van Genua, over de Middellandse zee naar de zuidkant van de Pyreneen.
Voorbij de null is het signaal wel een stuk zwakker.NoëSleutelbeheerderMooi rapport en goede tip voor kijkers in die regio. Je zou eigenlijk meer naar het oosten pas deze problemen verwachten (Nice). Vooral als je leest dat bijvoorbeeld in Valencia, Spanje, ook een schotel van 1 meter volstaat. Wellicht zit er een aberratie in de schotel van de satelliet waardoor er in jouw omgeving uitdoving van het signaal is. Verifiëren zodra de 2E operationeel is, maar die zal wel vertraging oplopen.
En ja, bij Limoges op de rand van de officiële footprint: sterk signaal, vrijwel geen verschil tussen 1N en 2F
NoëSleutelbeheerderIk heb toch nog een beetje nagedacht over dit probleem.
Zakelijke informatie, uitwisselen van ervaringen – OK. Wat mij betreft zelfs dubbel OK.
Keuvelen, gezellig kletsen, alles en nogwat afkraken – OK.
Maar een argument stoort me:
<<Als het je teveel wordt, gewoon doorscrollen.>>Want voor ik doorscroll moet ik toch eerst het betreffende stuk lezen, ik moet toch zien of het de moeite waard is of dat ik beter door kan scrollen. En dat wil ik juist niet, lezen wat ik onzinnig gekeuvel vind; dat heb ik in andere fora genoeg meegemaakt.
De stukken van de betreffende gewoon overslaan? Dat is niet eerlijk, want de betreffende schrijft toch vaak ook heel zakelijk. En dat zou ik dan missen.
Dus, ik weet het niet.NoëSleutelbeheerderJurist, dat verklaart veel. In mijn beroepsgroep zeggen we dat een jurist voor elke oplossing tenminste drie problemen opwerpt. 😉
Steven
NoëSleutelbeheerderBedankt voor jullie mededelingen. Bevestigen allemaal mijn opvattingen.
Mijn vriend is ook geen ingenieur maar jurist.NoëSleutelbeheerderHeb overal kogelkranen sinds vele jaren en het water is hier zo hard dat de stalactieten aan mijn douchekop hangen… 😉
Ook genoeg gewone kranen en die zitten regelmatig vast door de kalk.Dus lijkt me inderdaad een onzinverhaal.
Steven
NoëSleutelbeheerderJaco,
Misschien dwalen we wat af, maar ik denk dat jij (in de buurt van Limoges, toch?) geen problemen hebt met Astra 2F. Ik heb in mijn contreien ook nog geen problemen gehad, afgezien van een korte periode tijdens een serieuze sneeuwbui. Maar ik hoor een hoop geklaag van mensen tussen Carcassonne en Perpignan. Ik heb de signalen van Astra 2F gedurende langere tijd gemeten. Vlak na de lancering zag het hier allemaal goed uit: ik registreerde- op mijn Dreambox – SNR waardes tussen 10 en 13 dB, soms hoger nog dan Astra 1N. Na verloop van tijd zakte dat wat in en eind januari fluctueerden de waardes tussen 9 en 12 dB met een redelijk stabiele dagelijkse gang. Ik heb sindsdien niet meer voor langere tijd gemeten. Hier staan mijn metingen van week 4 en 5: http://www.agr.nl/satTV/week4_5.jpg .
Ik maakte hieruit op dat ik een acceptabel signaal had, maar zo’n 3 dB aan regenmarge moest inleveren tov Astra 1N.
De vraag is natuurlijk wat de dB indicaties op de Dreambox waard zijn – maar het feit dat bij de sneeuwbui op 20 januari het signaal verdween bij 6.5 dB op Channel 5, en dat de theoretische minimum C/N waarde van een QPSK, 22000-5/6 signaal ook 6.5 dB is gaf mij vertrouwen.
Om die reden heb ik een Famaval 100 HD schotel gekocht, die – grosso modo – zo’n 3 dB meer gain zou moeten hebben dan mijn Triax 78.De laatste periode van interferentie met de zon begin deze maand was een mooie gelegenheid om eea te vergelijken. Helaas stak op 6 maart de Autan op, en ik heb uit voorzorg mijn Famaval, die ik tijdelijk aan de ballustrade van mijn balkon had vastgemaakt, gestreken…
Niettemin toch twee plaatjes.
Op 2 maart (http://www.agr.nl/satTV/sun_interference_march_2_2013.png) heb ik twee transponders van Astra 2F gemeten. In beide gevallen verloor ik beeld – bij de grotere schotel gedurende 6 minuten, bij de Triax gedurende 9 minuten.
De volgende dag heb ik het herhaald met transponders op Eutelsat 28A die maar 4.4 db C/N nodig hebben. Hier bleef het beeld bij de 100 cm schotel foutloos, terwijl het bij de Triax 5 minuten uitviel. (http://www.agr.nl/satTV/sun_interference_march_3_2013.png)Overigens – het viel mij ook op dat het verschil tussen Famaval en Triax op 3 maart groter was (3 dB) dan op 2 maart (2.5 dB). Zou best kunnen dat de skew van de Triax schotel niet helemaal goed staat, en dat is met name bij deze transponder erg belangrijk. Ik heb de Triax een tijd terug uitgelijnd en heeft sindsdien vele Autan’s over zich heen gehad.
We zullen zien – maar ik zou vooralsnog in onze omgeving niemand aanbevelen een schotel kleiner dan 90 cm op te hangen – als je tenminste gedurende de hele dag en onder de meeste meteorologische omstandigheden wilt genieten van reruns van Wild at Heart 😉
Ben
NoëSleutelbeheerderAangezien Canalsat een nieuwe beveiliging in gebruik heeft genomen is het al maanden onmogelijk om de Franse HD kanalen via een TNTSAT of Canal+/Canalsat viacces kaart te bekijken op een andere decoder dan de goedgekeurde decoders. Een Linux ontvanger voor de TNTSAT HD zenders is dus op dit moment geen optie.
Fransat op 5 west is zelfs nog beter beveiligd, daar gaat niets open op een niet-goedgekeurde ontvanger. Er zijn echter enkele zenders gratis te ontvangen in SD zoals France2 en France3 sat
De Aston Xena heeft 2 viaccess kaartlezers alleen geschikt voor Franse TV, ongeschikt voor de Nederlandse kaart.
Er bestaat wel een Fransat CI module. Daarmee kun je een Fransat kaart laten werken in een willekeurige decoder met CI slot. Er zijn CanalDigitaal goedgekeurde decoders met 2 CI sloten. Daar zou je een Fransat CI module en Canaldigitaal CI module in kunnen doen, maar dan zit je vast aan 5 west en het is een dure oplossing.
Voor de Franse HD zenders op Astra1 is momenteel de enige methode om een TNTSAT HD decoder + kaart te kopen in Frankrijk en die aan te sluiten. Het is tevens de meest simpele oplossing.
Er bestaat een kleine schotelantenne die van 5 west t/m 28 oost (Britse zenders) kan ontvangen: Een Wavefrontier Torodial T55. De schotel ziet er lomp uit, maar meet slechts 53 bij 67 centimeter en heeft een bereik van maar liefst 40 graden.
Dan kun je naast de zenders op 5 west ook TF1HD, M6HD en W9 die FTA op 9 oost worden uitgezonden toevoegen. Op die manier kun je vrijwel alle Franse zenders gratis ontvangen, maar niet allemaal in HD.
Zo kun je meer zenders van satelliet halen dan er op de kabel zitten en kun je wellicht je kabelabonnement uitsparen.
NoëSleutelbeheerderHartelijk dank voor de reacties.
Zelf over en weer met de hele inboedel is geen optie wegens teveel.
Een vrachtwagenrijbewijs hebben we niet ,niemand in de kennissenkring trouwens.
We willen wel meesjouwen, daar hebben we ook volk voor, en zeker op ons gemakje .
Het zal dus ofwel een verhuisfirma worden , waarbij we helpen in/uitladen,
ofwel,een zeer interessante suggestie , een camion die leegrijdt .(of 2: wij zijn geen “voor- de buismensen”, hebben zelfs geen “buis”).
Dan hebben we zowel de chauffeur als de ruimte.Daar gaan we zeker achteraan , zowel hier in België als in Frankrijk.
Dat onderhandelen over de prijs,lijkt me ook een werkbare tip.
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de rijtijden ?
We moeten zo’n 640 km ver , de reistijd kan wel oplopen tot 8 uur, afhankelijk van werken e.d.NoëSleutelbeheerderLeo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik gezocht heb naar Franse tuners die ook CanalDigitaal kaartjes kunnen decoderen. Indertijd was het aanbod beperkt – ik herinner mij alleen de Aston Xena 1700, maar de markt is voortdurend in beweging.
Het alternatief zou zijn om een Nederlandse box te nemen, waarop je ook het Franse aanbod bekijkt. Dat kan op twee manieren. Je kunt de Franse zenders via de satelliet bekijken via Fransat of TNTsat. Fransat is free-to-air en kun je zonder veel problemen ontvangen. Alleen de satelliet staat op 5 W – een beetje uit de buurt van de andere satellieten op 19,23 en 28 graden Oost. Ik ken geen monoblock waarin je zowel 5 West als 19 en 23 Oost LNBs zitten – die zou ook erg breed worden. Wel met speciale schotels, of misschien met een speciale LNB houder.
Je kunt de Franse zenders ook bekijken via TNTsat – daarvoor heb je ook geen abonnement nodig, maar wel een TNTsat kaartje en een tuner die daarvoor geschikt is. Ik ben zelf een voorstander van Linux boxen – zoals Dreambox, Xtrend of VuPlus – maar dan moet je wel een beetje van IT knutselwerk houden.Samenvattend:
1. Aston Xena (oid) met TNTsat en CD kaartlezer, 1 schotel (bijv Triax TD64 of TD78), Duo of Tripel LNB
2. Linux tuner, zelfde schotel/LNB als bij 1 (wat IT skills, of iemand die je helpt zijn nodig). Los TNTsat kaartje kopen en naar je Franse adres laten sturen.
3. Willekeurige CD tuner, speciale schotel of schotel met LNB houder en via FranSat op 5W kijken.
4. Twee simpele tuners, een voor TNTsat, 1 voor CD, zelfde schotel/LNB als bij 1. Niet zo handig in de praktijk…Succes!
BenNoëSleutelbeheerderDat is helemaal afhankelijk van de TV zendmast voor je regio. Kleine steunzenders hebben een laag vermogen (soms minder dan 1 Watt per transponder) en bestrijken maar een klein gebied, die doen het binnen niet zo goed. Zit je echter in de buurt (20-30km) van een grote zendmast (100.000 Watt per transponder) dan werkt binnen ook goed. Ik gebruik nog steeds de fameuze bierblikantenne.
edit: ik zit op ca. 70dBµV/M
NoëSleutelbeheerderOp http://www.tnttest.org/ kun je de locatie ingeven en dan wordt de veldsterkte berekend.
Ik heb iets van 55uV/M net genoeg voor een goede buiten antenne. Ik heb het geprobeerd met een binnen antenne – helemaal niets.
wimbNoëSleutelbeheerderJe moet wel mooi in het zicht en niet ver van de aardse TNT antenne zitten, wil dat werken. En dan ook nog eens geen dikke stenen muren hebben, want dat werkt ook niet mee.
Mijn ervaringen met een binnen-antenne in het geaccidenteerde Frankrijk zijn vrij slecht.NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit lean op 18/03/2013 23:24
Om onze kennis van de Franse taal goed bij te houden willen we in Nederland ook veel Franse TV zenders kunnen ontvangen. Via kabel niet goed mogelijk. Woon in Gouda. Heb een frans adres, huis in de Cher ( 18 )
Overweeg een TNT Sat set te kopen in Frankrijk en deze in Nederland te installeren.
Astra 1 is te ontvangen op mijn adres in Nederland
Wensen: digitale HD tv
Misschien ook nog ingebouwde harde schijf voor opnamen
Eenvoudige bedieningZou als extra ook Nederlandse Canal Digital werken op een Franse set die geschikt is voor Canal Digital ?
Wie kan mij iets aanraden en heeft ervaring ?
Leo Kooij
18 maart 2013 om 20:45 In reactie op: Nederland sluit Institut Néerlandais, Frankrijk verkoopt Maison Descartes #191513NoëSleutelbeheerderDiplomatieke en andere bilaterale betrekkingen in de uitverkoop.
Peter.
NoëSleutelbeheerderMisschien was ’t ooit algemeen gedragen en primaire doel van dit forum niet dat ’t “gezellig” moest zijn, maar dat we van elkaar wijzer konden worden. Daarmee maakte dit forum ’t onderscheid met die andere fora en zo groeide de waarde van Wims ‘bijbel’ La Maison.
Kennelijk was er ook behoefte aan “gezelligheid” en werd de rubriek ‘Entre bavards’ geopend, prima.
Maar nu vele onderwerpen verworden tot gekeuvel, onderschrijf ik – nogmaals – Ratatouilles waarneming. Om eraan toe te voegen dat zelfs op serieus bedoelde reacties niet eens wordt ingegaan. Keuvelen is gezelliger maar vooral gemakkelijker. Dat motiveert ook niet elkaar wijzer te maken.
Wat evenmin bijdraagt is het verspreiden van gecutte & gepeeste schijninformatie die met veel aplomb wordt gebracht bovendien. Wikiwiki is de norm en als iemand ergens naast blijkt te zitten is het ’n kniesoor die daarop let.
’t Is niet anders, vandaag de dag.
Peter.
NoëSleutelbeheerderNou Bosbess, sarcasme helpt de wereld ook niet echt vooruit. Door het in het gekke te trekken en te overdrijven ontneem je ook de kern en/of serieusheid van een vraag. Lijkt me niet de bedoeling.
Ik ben het met je woorden ook niet eens. Kwebbelen kan ook gezellig zijn, en dat kan hier prima, en daar doe jij ook graag aan veelvuldig aan mee. Ik wil je daar niet van weghouden hoor.
De observatie dat er minder serieuze vragen zijn, is geheel nuchter vastgesteld en de vraag ‘hoe en waarom’ ligt open. -
AuteurBerichten