Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,211 tot 12,240 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Over smaak valt nog steeds niet te twisten. De plaatjes van Pückler-Muskau geven me niet echt een Engels tuinaanleggevoel. In de ‘context’ van de situatie is elke met zorg en gevoel voor smaak aangelegde tuin interessant, Frans, Duits, Italiaans, Engels, Nederlands, Belgisch, Spaans enz enz. Om over Oosterse vormen nog maar te zwijgen.

In reactie op: probleem met gemeente raam naar deur verandering #191239
     Noë
    Sleutelbeheerder

Leuk advies maar in mijn situatie was dit geen optie omdat het strookje achter het huis al een rel opleverde bij die boer die volhield dat het zijn grond was terwijl ik de aankoop papieren
    had van de notaris en dit hij nog steeds bleef betwisten.Er moest uiteindelijk een duur geometrie bezoek komen om de 1×15 meter strook
    precies de lengte en dan 1m diep uit te meten.De franse geometrie zei nog tegen mij dat wij gek waren om hem hiervoor te laten komen en
    500 euro te betalen,maar de boer stond hierop!!

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193418
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik zou ‘licht’ stroom noemen of elektriciteit, om niet al te beperkt te zijn. Verder goed dat er een differentiatie komt die aansluit bij de moderne wereld. ‘Computer’ is een term waar zowel soft als hardware onder kan vallen.
    Maar internet, GSM, mobiel, zenders, schotels, TV, radio, telefoon, valt allemaal onder TELECOM.

In reactie op: probleem met gemeente raam naar deur verandering #191237
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ja dat kan, als je je aanvraag deponeert, heeft de boer gedurende de inzagetijd de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen. Gezien zijn mindere belang, behalve om jou een hak te zetten, bestaat de kans dat zijn bezwaar afgewezen wordt. Hij kan vrijwel niet hard maken dat zijn privacy, of de privacy van zijn graan aangetast wordt door jouw ramen/deur. Als dit alles niet doorgaat, zal de boer op zijn minst jou het recht van overpad moeten verlenen om normaal bij je stukje grond te komen, en of hij dat nou gewild heeft… Erger is dat de verhoudingen zo liggen tussen de boer en jou. Wellicht zie jij soms ook iets wat deze boer niet mag, of overschreidt hij regels/quota? Daar zal de boer mogelijk nooit aan gedacht hebben. Boer was een beetje dom, lijkt me.

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193416
     Noë
    Sleutelbeheerder

Deze opmerking toch nog even: informatica is een ouderwetse term voor een studie, telecom is een begrip voor telefoon en communicatie, nieuwe media een paraplubegrip voor alle vormen van digitale en/of interactieve media.

Dus internet en tv kunnen ook nutsbedrijven zijn…
    Telecom aanbieders bedienen: telefoon, radio, TV, internet, mobiele en vaste netwerken.
    Nutsbedrijven : water, gas, elektra, riool, afval.

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193415
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zoals ik ook al bij ‘Nutsbedrijven en internet (niet informatica dus!)’ opmerkte ondersteun ik het voorstel om een rubriek ‘informatica’ toe te voegen van harte. Frankrijk is inderdaad een derde wereldland waar het gaat om informatica en ik kan me voorstellen dat er onder de Franse Nederlanders meerdere digibeten zijn die graag van de (al dan niet uitgebreide) kennis en ervaring van anderen gebruik zouden willen maken. Wat is daar mis mee?

En Wim, de vraag of dit iets met Frankrijk te maken heeft, daar zou je nog over kunnen discussiëren, maar naar mijn mening toch meer over de vraag of nutsbedrijven en (praktische)informatica iets met elkaar te maken hebben. Wat mij betreft niet dus!

In reactie op: Vraag voor Jako #186583
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ook ik ondersteun het voorstel om een onderwerp ínformatica’ of ‘automatisering’ of zo aan het forum toe te voegen. En de vraag of iets nu wel of niet in het Frankrijkforum thuis hoort is op zich wel relevant, maar tegelijkertijd moet daar niet te krampachtig mee worden omgegaan, als het duidelijk voorziet in de behoefte van meerdere forumgangers.

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193413
     Noë
    Sleutelbeheerder

Goed idee. Ik zou “televisie” veranderen in “satelliet-TV” want daar komen de meeste vragen over.
    Wellicht zouden deskundigen wat kunnen schrijven op de website over bijvoorbeeld CanalDigitaal en satellietdecoders. En wat basisinformatie over netwerken want daar wordt vaak over gepraat.

Steven

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193409
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik ondersteun standpunt van Cees en bij deze ook het voorstel van Steven
    Met vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193408
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat het heel goed zou zijn een onderwerp “Informatica” aan het forum toe te voegen. Natuurlijk kom je via andere forums of Google vaak wel achter de oplossing maar vaak moet je daar een behoorlijke basiskennis voor hebben. Dat is niet alle Gallobataven gegeven. In dat forum kunnen ook de veelbesproken ervaringen met Franse netwerkproviders worden ondergebracht.

Steven

In reactie op: Nederlands paspoort verlengen/vernieuwen in Parijs #198003
     Noë
    Sleutelbeheerder

Altijd weer een gedoe om mijn dikke kop (ik schijn een plat hoofd en onwaarschijnlijk brede kaken te hebben volgens mijn tandarts..) op de juiste plek in een pasfoto te krijgen. Twee jaar geleden lukte het ook niet gelijk bij de Ambassade, gelukkig hadden ze toen daar nog een machine in de hal staan waarin het uiteindelijk wel lukte. Eens in de 5 jaar 5 km omrijden, daar zit ik niet zo mee.

Steven

In reactie op: Vraag voor Jako #186582
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat het heel goed zou zijn een onderwerp “Informatica” aan het forum toe te voegen. Natuurlijk kom je via andere forums of Google vaak wel achter de oplossing maar vaak moet je daar een behoorlijke basiskennis voor hebben. Dat is niet alle Gallobataven gegeven. In dat forum kunnen ook de veelbesproken ervaringen met Franse netwerkproviders worden ondergebracht.

Steven

In reactie op: Wat hoort wel en niet thuis op dit forum #193404
     Noë
    Sleutelbeheerder

Nou Cees, ik vind jou wel heel geweldig.
    En als ik vind dat je alles mag schrijven, mag ik dus ook zeggen dat ik iets niet typisch voor dit Frankrijkforum vind. Zonder probleem.

Frans

In reactie op: Vraag voor Jako #186579
     Noë
    Sleutelbeheerder

Nou Cees, ik vind jou wel heel geweldig.
    En als ik vind dat je alles mag schrijven, mag ik dus ook zeggen dat ik iets niet typisch voor dit Frankrijkforum vind. Zonder probleem.

Frans

In reactie op: Vraag voor Jako #186580
     Noë
    Sleutelbeheerder

😛 Entre bavards? 😕

In reactie op: Vraag voor Jako #186577
     Noë
    Sleutelbeheerder

pfffffttttttttttttttttt

In reactie op: Vraag voor Jako #186575
     Noë
    Sleutelbeheerder

Overigens lijkt me dit nu niet iets dat in Frankrijkforum thuishoort. Dit is zo algemeen en daarmee in tegenstelling tot beton storten in Franse tuinen of renoveren van oude Franse huizen. Als het nu Franse software was…

Groet,
    Frans

In reactie op: Vraag voor Jako #186574
     Noë
    Sleutelbeheerder

BB,
    Zoals jij het beschrijft, lijkt het me waarschijnlijk dat de map waarin je het bericht had staan automatisch de inhoud archiveert. Dan worden mails na een bepaalde tijd in een niet direct zichtbaar archief geplaatst om minder ruimte in beslag te nemen en de boel overzichtelijk te houden. Ga naar de eigenschappen van je map en kijk of je het daar kunt veranderen.

In reactie op: Vraag voor Jako #186573
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bosbess,
    Zoek je mailtje op, op de manier zoals je het hebt gedaan. Er opent zich een scherm, waarin alle mailtjes van die persoon staan. Ga dan met de cursor staan in de rij waarin o.a. staat: “van” “onderwerp” “ontvangen” en klik dan met rechts. Er opent zich een schermpje waarin je klikt op “kolommen” en vinkt dan in ieder geval “map” aan. Je krijgt dan te zien in welke map het mailtje staat. Ik hoop dat je zo voldoende bent geholpen.
    Groet, Jean

In reactie op: Vraag voor Jako #186571
     Noë
    Sleutelbeheerder

Als er vragen over PC’s zijn vermeld dan meteen de versie van het operatingsystem (b.v. windows, xp, vista, 7, 8) en het programma met versie nummer (b.v. Firefox versie 19.0.2).
    Dit scheelt veel nodeloos heen en weer gevraag.

janv

edit: 1-0 voor Paul

In reactie op: Vraag voor Jako #186570
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Bosbess,
    Dat is inderdaad niet prettig, maar als je dit probleem aan de orde stelt is het handig als je vermeld welke software(e-mail client) je voor je e-mails gebruikt.

Vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Vraag voor Jako #186567
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dag Cees,
    Hier http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/outlook/auto-upgrade-outlook-faq vind je meer informatie. Meer mensen hebben last van de overgang van Hotmail.com naar Outlook.com. Vaak ligt dat aan de instellingen. Als je op het hiervoor gegeven adres kijkt en alles controleert, zou het weer, en zelfs sneller, moeten werken.

Frans

In reactie op: Vraag voor Jako #186566
     Noë
    Sleutelbeheerder

Microsoft is gestopt met hotmail en heeft iedereen omgezet naar hun nieuwe product. Je zult daar je vraag moeten stellen of overgaan naar een andere aanbieder.

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193402
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik ben ook voor het stevig in bescherming nemen van jonge kinderen. Peter heeft dat goed verwoord.
    Anderzijds vind ik op veel franse nieuwszenders veel te veel Telegraaf nieuws, oninteressante moordzaken, waarbij heel snel fotos van daders en vaak ook slachtoffers worden getoond. Persmuskieten schreef iemand hierboven, met de toevoeging – met een erg dubbele moraal-.

Tijdens de anti hh demonstraties zijn wel veel kinderen op de schouders of aan de hand van hun ouders gefotografeerd en in de kranten verschenen. Het moet schokkend zijn als dergelijke kinderen daar later achter komen, zeker als ze uit de kast moeten komen met loodzware deuren. Maar nu dwaal ik van het onderwerp af -).

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193387
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb de datum genoteerd, Cees-)))
    Mijn twee dames van de huishouding hebben elkaar gisteren, in mijn keuken !, ten huwelijk gevraagd. Binnenkort dus een groot feest in ons dorp.

In reactie op: Nederlands paspoort verlengen/vernieuwen in Parijs #198001
     Noë
    Sleutelbeheerder

Gisteren ’n nieuw paspoort aangevraagd, te Parijs. Vriendelijk en efficiënt geholpen.

Die bijzondere eisen die NL aan de pasfoto stelt, betreft vooral ’t formaat. AnxoLab neemt ’n foto, photoshopt wat op ’t scherm om vlak en beeld goed te verdelen binnen ’t stramien. Voor tien euro krijgt u acht foto’s.

Wat wellicht handig is om te weten : van AnxoLab naar consulaat is ’n afstand van vijf kilometer. Wilt u dit per auto doen, reken dan op minstens drie kwartier want de Rue d’Amsterdam (ja, die) kan behoorlijk vertragen. En dan moet u nog om de Assemblée Nationale heen, als daar dan maar geen demonstranten, cameraploegen en agenten de boel ophouden.

Kortom : ’t was ’n goede dag.

Peter.

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193384
     Noë
    Sleutelbeheerder

Cees, je bent ons een scan van, of een link naar het interview schuldig.
    Nu niet de zaak afleiden met gediscukeutel over Israël, dat vecht je met Jako buiten het forum maar uit.

Steven

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193383
     Noë
    Sleutelbeheerder

Gefeliciteerd Cees, vanaf eind mei begin juni mag je eindelijk in Frankrijk trouwen. Nu alleen nog een prettige burgemeester zien te vinden 😉
    Aan de andere kant is het diep triest dat het latente gevoel bij de catho, ump en andere reac- fransen zo de aandacht heeft gekregen. Mijn (moeder)hart heeft ontzettend te doen met de jongeren, die vooral nu in een onmogelijke land leven! Zoals in de reportage van envoyé spécial: http://www.le-refuge.org/

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193382
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik wil geen discussie, maar wel een statement: ik ben pro Israel.
    Chambres-dHotes Les-Vieilles-Tantes =duidelijk bezwaard met extreem lange tenen en vol met vooroordelen. Goh?

In reactie op: belastingaangifte #191233
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik geef het toe, ik ben een “fashion victim” als het om iPad, iPod en iPhone gaat. Hoewel ik vandaag door één van mijn patiënten als ” vintage” getypeerd ben, blijf ik bij 😉
    Ik stel me gerust met de constatering dat ik niet in veel andere geldverslindende verlokkingen trap.

Ik geef me niet gewonnen, als het scannen niet met de iPad gaat, dan maar met de hand invullen.

Steven

30 berichten aan het bekijken - 12,211 tot 12,240 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?